انا مجرب الاسترالى بقالى فترة ومتوافق مع استراتيجية القنوات فقط وليس الرينج ولسة محقق منة58 نقطة اما الكندى ماعرفش ماجربتوش
Printable View
استعدوا يا رجاله
النهارده يوم تاريخي لليورو باذن الله
انا مااشوف اي تطابق على فريم ال4 ساعات ؟؟
وين التطابق يا غالي ؟؟ شوف الشارت
http://im9.gulfup.com/2011-08-09/1312861217701.png
ليش غلط ؟؟هذي منصة التريد وراسم من الفواصل ........ وين الصح ؟
اوه فعلا ... في بيانات تاريخية ناقصه للاسبوع إلى فات :(
استاذ حاتم فين افضل نقاط للشراء من وجهة نظرك وكم نضع استوب ؟
السلام عليكم ممكن تمبلت الاستراتيجية إذا أمكن
متأسف اخي الكريم لم اكن متواجد ساعة سألتني
لكن كان هناك فرصة على النيوزلاندي وقوية جدا مع انني عادة لا ادخل الا الكيبل او اليورو لكن الفرصة لفتت نظري بقوة :) اغلاق اسفل القناتين واسفل الفايبو 123% وحققت الاهداف بقوة والحمد لله حتى اني صحيت الان ولقيت السعر ضارب التيك بروفت 50 نقطه مربح والحمد لله
اخت انصاف
احنا ما بنستخدمش ستوب ؟؟؟؟ طيب اية الحل في اللي دخل بيع الباوند في كسره للقناة الزرقا شمهة الساعة 3 ؟
بص يا زعيم
مبدئيا الدخول في كسر الشمعة دي كان غلط :no3:
ليه؟
لانها في شمعة الكسر نفسه كانت جبت الهدف اللي هو 80% من القناة الحمرا , يعني الفرصة محروقة كسر و حقق هدفه في نفس الشمعة من غير ماتلحق تدخل :doh:
أنت بقى دخلت من الشمعة اللي بعدها بهدف إيه؟ 80 % من القناة ؟ طيب ماهو تحقق في شمعة الكسر
الكلام ده بهدف الفايدة العامة و عدم الوقوع في الغلطة مرة اخرى
طيب غلطنا و اللي كان كان
نعمل إيه؟
:016:
استراتجيتنا بتقول لو السعر عكس عليك اجهز بتعزيز بعد من 50 ل70 نقطة بحيث يتوافق مع منطقة هامة ممكن ترد السعر
تمام؟
طيب انت دخلت بيع من 6288 بعد اغلاق شمعة الساعة 3
السعر عكس, يبقى نجهز تعزيز فين؟
اطلع لفوق من سعر الدخول من 50 ل70 نقطة و شوف إيه الحاجة اللي هناك ممكن ترد السعر
هتلاقي خط الفيبو البرتقالي مستنيك على بعد حوالي 70 نقطة من نقطة دخولك
يبقى تعزيز أول من هناك عند 6363 بضعف عقود الدخول الاول
و فعلا السعر وصل هناك و فعل عقود التعزيز الاول و نزل كمان حوالي 50 نقطة
نغلق الكل على ربح جميل :ongue:
اتمنى اكون قدرت اوصلك المعلومة مبسطة :hands:
تسلم ايديك يا استاذ هلموس وشكرا على التوضيح
ممكن كمان اوضح ان فى الشموع التلاتة كونوا tweezers bottoms وكمان كونوا نجمة الصباح
هل الفرصة الصح كانت من كسر القناة الحمراء لاعلى؟؟
وهنلاقى السعر ارتد من قبل الفيبو 61 وفى نفس الوقت كان وصل لحد القناة الزرقاء على اليومى
بالنسبة لليورو
هل الدخول كان من شمعة الساعة 5 لانه كسر لفوق؟؟
هنلاقى السعر ارتد برده من قبل الفيبو 61 وفى نفس الوقت ارتداد من الحد العلوى للحمراء والزرقاء على الابع ساعات ومن خط المنتصف للقناة الحمراء على الديلى
انا يا جماعة لسه بتعلم وكلامى قد يحتمل الخطأ قبل الصواب
ياريت تصححولى
شكرا جزيلا