المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hatem elsherief
بعد اذن الاخت انصاف انا هرد عليك
وهي لما تدخل علي المشاركه هتشرحلك افضل مني
عموما اخي الكريم لو فرضنا ان في اول اليوم كان الفرق بين خط الرينج الاحمر والاخضر 150 نقطه
طيب نفترض ان السعر صعد 100 نقطه
المسافه بين الاخضر والاحمر هتبقي 50 نقطه
طيب لييييييييييييه؟؟؟
الخط الاحمر هيفضل ذي ما هو في حاله الصعود لكن هيشد الخط الاخضر معاه لفوق علشان يحافظ علي فرق النقاط بين الاخضر وبين الهاي الحالي
والعكس في حاله البيع
الاخضر بيفضل ثابت لكن بيشد الاحمر معاه لتحت عشان يحافظ علي الفرق بينه وبين اللو الجديد
لأن معني الرينج هو المسافه من الهاي للو
بالتوفيق