3 مرفق
رد: هدية الى السيد طلال سمير رئيس شركة المتداول العربي الى منتدى المتداول العربي
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حكيم
الله يخليك اشرحلي كي أفهم طلبك و بالتالي كي أوفي بعهدي م أفهم طلبك
الاخوة درست طلباتكم اليوم أعمل ليلة بيضاء انشاء الله و أتم برامجكم
اذا لم أفهم شئ أكيد سوف أطلب شرح من حضركم
من عينى يا غالى و بالصور كمان
الفكره تتلخص فى التالى
مؤشر الموفنج العادى فى الميتا تريدر ممكن يتضافله مستويات levels
الملف المرفق 262738
المستوى بيكون ام فوق او تحت الموفنج و بيتحدد بعدد النقاط الى تحبها
يعنى لو المستوى 10
معناه ان المستوى بعيد عن الموفنج 10 نقاط كما فى الصورة التاليه
المستويات بعيده 10 نقاط فوق و تحت الموفنج
الملف المرفق 262739
طلبى انا هو الاتى
انا استخدم المستوى كستوب لوس
ما احتاجه هو ان يكون المستوى الظاهر كالاتى
اذا كان السعر فوق الموفنج افرج
يظهر المستوى السفلى و يكون بجانبه مربع السعر
كما فى الصوره
الملف المرفق 262740
و يكون العكس اذا كان السعر تحت الموفنج يكون المستوى مثلا على بعد 10 نقاط فوق الموفنج و بجانبه مربع السعر
الفكره دى مفيده جدا جدا كاستخدام ستوب لوس فورى بمعنى زى الصوره اول ما تفتح لصفقه يكون الستوب هو المكتوب فى المربع و لو السعر طلع مثلا 50 نقطه المستوى حيصعد معاه
و تغير ستوبك و تحافظ على الربح
و اى استفسار انا جاهز تماما بالاضافه ححاول اجيب مؤشر مشابه للمساعده فى الكود
تحياتى :asvc:
1 مرفق
رد: هدية الى السيد طلال سمير رئيس شركة المتداول العربي الى منتدى المتداول العربي
مرفق مؤشرين بيهم كود مربع السعر ممكن يفيدو حضرتك فى عمل المؤشر و جزاك الله خيرا :asvc:
رد: هدية الى السيد طلال سمير رئيس شركة المتداول العربي الى منتدى المتداول العربي
اريد مؤشر للإتشيموكو لو تكرمت
رد: هدية الى السيد طلال سمير رئيس شركة المتداول العربي الى منتدى المتداول العربي
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Xenon
اريد مؤشر للإتشيموكو لو تكرمت
اخى مؤشر الايشيموكو موجود فى الميتاتريدر عادى
الا لو كنت بتطلب مؤشر خاص او مؤشر الايشيموكو بتنبيه للسحابه خاصه الاخير النسخ الموجوده منه فيها بعض المشاكل
رد: هدية الى السيد طلال سمير رئيس شركة المتداول العربي الى منتدى المتداول العربي
رد: هدية الى السيد طلال سمير رئيس شركة المتداول العربي الى منتدى المتداول العربي
جزاك الله خير
في الإنتظار
رد: هدية الى السيد طلال سمير رئيس شركة المتداول العربي الى منتدى المتداول العربي
السلام عليكم
الحق قبل الزحمه
مستر دولار باين عليه مشغول جدا لو تكرمت تبرمج لنا الفكره دى وان شاء الله سهله جدا
https://forum.arabictrader.com/t117757.html
رد: هدية الى السيد طلال سمير رئيس شركة المتداول العربي الى منتدى المتداول العربي
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حكيم
كل طلباتكم سوف تصلكم اليوم ان شاء الله أقصى حد غدا في الصباح الباكر أو بالليل
بارك الله فيك وجعله فى ميزان حسناتك
على مساعداتك لاخوانك بالمنتدى
1 مرفق
رد: هدية الى السيد طلال سمير رئيس شركة المتداول العربي الى منتدى المتداول العربي
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حكيم
شكرا لك
أي استفهام أنا تحت أمرك
حملتها عن طريق operator
اسف لتاخر الرد بس لسه شايف المشاركه حالا
و الاكسبرتات محدش فيهم فتح اى صفقه رغم تجربتهم لمده سنه و على فريم الساعه :(
و كل الاوامر بتقول error opening
الملف المرفق 262774
رد: هدية الى السيد طلال سمير رئيس شركة المتداول العربي الى منتدى المتداول العربي
1 مرفق
رد: هدية الى السيد طلال سمير رئيس شركة المتداول العربي الى منتدى المتداول العربي
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة asba100
معذرة الااخوة الكرام
لأني كنت محتار بين أضع طلباتكم و أوفي بعهدي وبين شيئ اخر أنا عرفه لكن عذرا كان لازم علي أوفي بعهدي و بعد ذلك أكون قد أنهيت عملي
معذرة
أخي الكريم فهمت فكرتك وبرمجتها هو يفتح عقدين مع بعض باللوت الذي أمرت و يعلق أمرين على بعد معين
الاستراتيجية كانت جيدة
تفظل و أي اضافة أنا جاهز
1 مرفق
رد: هدية الى السيد طلال سمير رئيس شركة المتداول العربي الى منتدى المتداول العربي
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a7med920
شوف أخي الكريم حتى لو قام به الاخ مستر دوار هدفنا واحد
المهم الفكرة أجعلت لك أوامر معلقة selllimit و buylimit مع امكانية تغيير 10 لوت كما تحب يضعلك على بعد 110 نقطة من افتتاح اليوم الجديد فوق تحت
لكن استراتيجية غير كاملة مثلا في حالة نجاح الصفقة هل يلغى الصفقات الاخرى أو ماذا يفعل
المهم التعديل سهل انشاء الله
تفضل وشوف
رد: هدية الى السيد طلال سمير رئيس شركة المتداول العربي الى منتدى المتداول العربي
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سامووو المملكة
معذرة أخي الكريم
النسخة على ما أضضن أنها لواحد عربي الذا أمكن نسخة المفتوحة
شكرا لك مقدما
رد: هدية الى السيد طلال سمير رئيس شركة المتداول العربي الى منتدى المتداول العربي
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حكيم
معذرة الااخوة الكرام
لأني كنت محتار بين أضع طلباتكم و أوفي بعهدي وبين شيئ اخر أنا عرفه لكن عذرا كان لازم علي أوفي بعهدي و بعد ذلك أكون قد أنهيت عملي
معذرة
وعت فاوفيت
جزاك الله عنى وعن الاخوه كل خير
أخي الكريم فهمت فكرتك وبرمجتها هو يفتح عقدين مع بعض باللوت الذي أمرت و يعلق أمرين على بعد معين
الاستراتيجية كانت جيدة
ده تشعيع كبير منك
تفظل و أي اضافة أنا جاهز
جارى التجربه
لى لو فى اى تعديلات او اضافات
سوف ارفقها
سوف اقوم بوضع الاكسبيرت فى الموضوع الرئيسى
جزاك الله كل خير
1 مرفق
رد: هدية الى السيد طلال سمير رئيس شركة المتداول العربي الى منتدى المتداول العربي
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى خالد
اسف لتاخر الرد بس لسه شايف المشاركه حالا
و الاكسبرتات محدش فيهم فتح اى صفقه رغم تجربتهم لمده سنه و على فريم الساعه :(
و كل الاوامر بتقول error opening
مرحبا أخي الكريم
لازم يكو مؤشر اشيمو موضوع مع المؤشرات في المتاتريدر
وتشغل الاكسبيرت المرفوق الذي اسمه Ichimoku_EA_v1.1 من المفروض يعمل على منصة 4 أرقام اذا احتجت للمنصتين أخبرني أغيير فيه لأني حملته مباشرة د أن أجربه
اليك الصورة هو شغال
الملف المرفق 262970