استاذي وش رايك ان اليورو دولار قاعد يكون نموذج abcd نازل من 2700 وصل الى 2300 وبعدا بينزل من 2500 الى 2100
Printable View
استاذي وش رايك ان اليورو دولار قاعد يكون نموذج abcd نازل من 2700 وصل الى 2300 وبعدا بينزل من 2500 الى 2100
أهلاً يا شباب
اليورو دولار طايح بكل المناطق و نازل نازل نازل لغاية ما وقفته منطقة طلب
قوية على الأسبوعي و الشهري ...
أعتقد هايكون في إرتداد بس مش كبير .
المشكلة كمان أنه حتى لو أخترق المنطقة دي في مناطق تانية قوية جداً في الأسفل !!
كمان بلاش تعتمدوا على توصيات دخول من أشخاص و بنوك ...
في توصيات بيع من بنوك و بنفس الوقت توصيات شراء من بنوك أخرى !!
أفضل شيء التوقف حالياً عن تداوله حتى نرى بوضوح الشكل الذي سوف يسير به الزوج .
صباح الفل ياغالى
منورنا
انهارده وبكره عندنا بيانات كفيله انها ترده من المستويات الحاليه والعكس صحيح
فمش هتلاقى حركه الا على نتائجهم بعيد عن الشارت
انهارده فى الفايده والمركزى هيكلم
وبكره عندنا الوظائف والبطاله الامريكيه
ربنا يكرم ويكون لصالحنا
اهلا ياباشا عامل ايه
والله افضل شى
بس مجبر اخاك لا بطل ^_*
عندنا صفقات قديمه فموجودين بالفعل
ربنا يسهلها
الله يسلمك ياغالى
هنا كل واحد بيضع وجهه نظره الشخصيه ملهاش علاقه ببنوك لان فعلا زى ماانت قلت كل بنت ليه راى ومختلفين
مجرد وجهات نظر مش اكتر
منور حبيبى
التقرير جه بالايجاب واليورو بينزل حاجة تجنن
انا ماني فاهم ليش الناس مصرة على اليورو دولار مع انه بيتحرك 200 نقطة بالاسبوع وفي ازواج تاني بتتحرك 200 نقطة باليوم
على العموم انا مخلي اليورو دولار للمراقبة بس لان اغلب الازواج مرتبطين فيه
بس احلا حاجة زوج يورو استرالي العملتين متشبعين بيع وكل وحدة تقوم تروح التانية خبطاها على راسها وكلو بسبب الدولار
الله يعينا ونقرأ الاخبار صح اليوم وما نتبهدل
منور بنورك يا باشا
أنا عارف بس حبيت أقول أن الفترة دي أصلاً فترة تقلبات لأننا في نهاية السنة
يعني ولا توصيات بنوك ولا حتى تحليلنا هايكون مفيد أوي لأن الكل بيبدأ في خلال الفترة دي
يغلق الصفقات اللي فاتحها من السنة اللي فاتت أو من عدة شهور فعلشان كدة السعر مش هايحترم
التحليل زي الاوقات السابقة .
الدولار صاعد بقوة , و حالياً هو على وشك أختراق منطقة العرض اللي وقفته شوية
ولو أخترقها و قفل فوقها هايبقى قدامه الساحة فاضية لغاية المنطقة التالية و هانشوف صعود
قوي مستمر و بالتالي اليورو هايضعف أكتر .
بص في كلام قاله صديق عزيز عليا إسمه زيوس
قالي مش مهم الخبر جه بأية , المهم مدى تفاعل الناس معاه .
^
الله ينور عليك ياباشا
ربنا يسهلها ويوفقنا جميعا ان شاء الله
***************
كمان 45 دقيقه دراجى هيرغى وصراحه الراجل ده مفيش منه امل يقول كلمه عدله فى حق اليورو
بالعك كل الخوف انه يعلن عن تيسير كمى انهارده وقتها اليورو طبعا هيكمللمناطق ال 2200-2150
ربنا يسهل استاذنا ابو ادم
انا اخذته شراء بعقد صغير وخلينا نشوف حيعمل ايه
مع اني الواقع النفسي يشير الى هبوط
لكن نشوف الحاج دراجي حيقول ايه
ايه الي بيحصل يا شباب ؟؟؟؟؟؟؟
شوية مراجيح هههههههههههه
مش هيبتدى تيسير كمى وهينتظر بدايه السنه ويعيد تقيم الوضع
كلام كويس يامسهل
اهم ماجاء من الاخ دراجى
**********
شراء الاوراق المالية المدعومة بسندات مؤمنة سيدوم على الاقل سنتين.
برنامج اقراض البنوك الذي بدء العمل به له تاثير جيد.
الاجراءات التي تم اتخاذها سنعاود النظر بنتائجها في الفصل الاول من العام القادم.
الحركة المعبرة عن النشاط الاقتصادي تراجعت في منطقة اليورو.
لا زلنا على استعداد لاتخاذ كل اجراء لازم مستقبلا.
البيانات الجديدة اشارت الى تضخم متراجع ونمو اكثر ضعفا .
الاوضاع الجيوسياسية المتوترة يمكن ان تنعكس سلبا على الوضع الاقتصادي.
لا زلنا نتوقع انتعاشا اقتصاديا ضعيفا.
قطاع التصدير يجب ان يستفيد من التقدم الاقتصادي على المستوى العالمي.
المخاطر في التوقعات ترجح سلبا.
تم خفض توقعات النمو للعام 2014 من 0.9 الى 0.8% . للعام 2015 من 1.6 الى 1.0%. لل 2016 من 1.9 الى 1.5%.
تم خفض توقعات التضخم للعام 2014 من 0.6 الى 0.5% لل 2015 من 1.1 الى 0.7% ول 2016 من 1.4 الى 1.3%.
تراجع اسعار النفط ينعكس ايجابا على الاجور وسلبا على التضخم.
ميزانية المركزي تتقدم مجددا باتجاه ما كانت عليه العام 2012.
بمقدورنا اقرار اية اجدراءات نراها ضرورية سريعا.
توقعات التضخم والنمو لا تتضمن بعد التراجع الحاصل في اسعار النفط
اهم حاجه انه اجل موضوع التيسير ولسه هيقيم السنه الجايه اما باقى الكلام لبانه بقاله سنه بيقولها السوق زهق منها
اللهم لك الحمد اعطانا وزياده :)