الدار دارك يالغالى ان بضحك معاك :0016:
بالنسبة لتحليل اليورو انا سدحت واحد قبل كده لكن عشان خاطرك
نسدح واحد تانى
Printable View
ربنا يسدحك بالعافيه ياشيخ
واشكرك على ماتم سدحه وخلينا نتابع ونشوف وربنا يسهل الامور :)
^
منورين ياشباب
الوظايف كانت سلبيه ومتحركش يادوب عشرين بيب ونزلهم واكتر رغم انه خبر مهم
ودلوقتى الصناعى ايجابى ماهيصدق وينزل
السوق بقا يتحرك على الخبر الى عايزه ويعمل من بنها مع الى مش عايزه
اهلا ياغالى
للاسف واحد عمال يضعف فى عملته والتانيه بتنفخ فى عملتها
قدمنا دلوقتى الرقم النفسى نشوف هتعمل معاه ايه120
بكره تقريبا حد من الفيدرالى هيكلم
المشكله ان السوق للان ماشى على رفع فايده والمركزى بينيم السوق على رفع الفايده وده مش هيحصل ومحدش فيهم قادر يطلع يقول الكلام ده والدولار طعا شارخ
على العموم لسه بايع تانى اهو من 119.60 لما نشوف ال120 هتوقفو ولا هيعمل نفسه بيبربش عندها
طيب أيه رأيك ياأبو أدم
في تصريحات كتير حالا من الحكومه اليابانيه بيقولو ضعف الين هيأثر علي الشركات الصغيره والاسر بالاضافه ان وزير الماليه صرح بانه هيراقب سوق الفوركس وانضم ليه وزير شئون الاجتماعيه .
بالاضافه ان رئيس الوزراء خايف من ضعف الين علي نتيجه الانتخابات في 14 ديسمبر . بالاضافه ان عملوا استفتاء في اليابان وكل اليابانين عاوزين مستوي الين من 115 الي 120 وميضعفش عن كده .وفي خبر ان المستثمرين خايفين الفتره القادمه من تعليق الحكومه اليابانيه للحد من ضعف الين ؟
كل ده والين لسه بينزل . بس اللي مخوفني أن في بعض المحللين قالوا دي موجه تستهدف 124 . أستر يارب
ايه رائيك في الكلام ده ؟؟؟؟؟؟ تفتكر ممكن بنك اليابان ممكن يزود برنامج شراء الاصول ؟؟؟ مع العلم ان اربع اعضاء من التسعه اعترضوا علي زياده البرنامج أخر اجتماع وخمسه موافقين ..........
صح هو الانتظار والمراقبه أن شاء الله
تمام بس انهارده اخبار الدولار وحشه هو خبر التصنيع بس اللي كويس ياعني في ضعف واضح في سوق العماله
بس ربنا يستر من اخبار الجمعه لان التوقعات بتعتها احسن من السابق . ربنا يستر وبكره متوقع انخفاض معدلات الشكاوي من البطاله
بقلك ايه سبها علي الله وهتفرج ان شاء الله . أن بعد العسر يسرا
خلينا نشوف مستوى النفسى 120
أبو أدم خالي بالك في واحد هيتكلم من الفيدرالي بعد نصف ساعه أن شاء الله
الله يسلمنا جميعا ويعوض علنا أن شاء الله
ان شاء الله خير البيج بوك بعد ساعتين
نتابع سوا أن شاء الله
الراجل ده بلوسر . بتاع الفيدرالي
يحذر في أداره السياسه كما لو كان في أزمه
ويطلب من مجلس الاحتياطي الاتحادي أن لا ينتظر طويلا للتطبيع
ولا يعطي تفضيله للتوقيت معين لرفع الفائده ..........
تاني بيجيبوا سيره رفع الفايده
أيه رأيك ياأبو أدم في الكلام ده ؟؟؟؟
مش هيحصل رفع فايده دلوقتى وهيفضلو يمطلو كدا
ايه التحسن الى عندهم
هى سياسه مركزى مش اكتر اللعب بالكلام لكن فعل مفيش
برنانكى سياسته اضعاف الدولار وجابه الارض الست دى العكس
ازاى ترفعه تفضل تلمح تلمح وتلعب على وتر ان الاقتصاد فى تحسن بس منتظرين المزيد
نشوف بكره هيقوله ايه واخبار الجمعه هتعمل ايه
في خبير بالفركس واضع توصية شراء يورو دولار من مستوى 12250
ايه رأيكم
أنا عن نفسي هكون حيادي لحد مانشوف أجتماع الفدرالي بكرة