الحمد لله السعردلوقتى 1310 كفايا مش هتفرق العشرين يب البيع كما بالاقتباس كان من 1370-1420
غالبا وتقريبا هشترى من مناطق الاهداف الى بالاقتباس 1260 كبدايه
ياله زى الفل الحمد لله
Printable View
1231
اغلاق اليوم هذا
مساء الفل ابو ادم
انا بعت من 13.20
و انشالله هشتري لهدف 16.20
برايك ممكن يصلها الاسبوع دا
^
مساء الفل ياصحبى بص معايا كدا
v
الملف المرفق 434498
مناطق شراء ال 1290 ترند صاعد وموفينج 50 على الاربع ساعات و200 على الساعه
مفروض هدفنا باذن الله دلوقتى 1470
كسر وثبا تحت ال 1290 اتوقع هينزل يعمل ارتكاز تانى عند 1140 وبالنسبه ليا دى مناطق تعزيز لانى مش هشتغل استوب ووقتها هيطلع يكون كتف تانى فهيبقا هدفى ال 1390 ووقتها اتوقع بيكون راس وكتفين محترم
الخلاصه هشترى السعر 1305 وهدفى ال 1470 تعزيز 1140 للى حابب يعزز ولو لقط التعزيز الهدف كله هيبقا 1390
والله اعلى واعلم
ناخد بالنا فى فيدرالى الاربع ومعندهمش شى ايجابى يخليهم يكلمو فيه لصلح الدولار باذن الله خير
ربنا يجزيك الخير حبيبي ابو ادم
انا اشتريت من 13.05 و على ربنا الاتكال
امال الحج محمد فييييين !! والله واحشنا
انت ما بتجيش لي ؟ :0023:
لو اخترق 1.12988 للأسفل أعتقد انه سيدهب الى 1.11307
غدا التانية و النصف زوالا توقيت غرينيتش كأقصى حد ليخترقها للأسفل و الدخول في المربع الأزرق التاني
الملف المرفق 434528
هدا و الله أعلم
نصف ساعة بعد إفتتاح لندن نزل بي 118النقطة :0032:
مراااجييح
أضن أن اليورو لا زال لي الشراء .مارأيكم؟:ohmy:
سبب الهبوط الحالي هو أنه أحد أعضاء البنك المركزي الأوروبي صرح بإحتمال تخفيض الفائدة على اليورو خلال الأيام المقبلة.نصيحة ممكن بيع الكندي دولار عوض شراء اليورو دولار لي أنه حسب تحليلي البترول سوف يصعد والكندي لا توجد فيه مشاكل.والله وأعلم .
لدي رغبة في شراء الزوج من المستويات الحالية 1.1180/1.1190 لكن ربما يكمل الهبوط أولا إلى 1.1140
ما رأيكم شباب
الجماعة بتوع المركزي الاوروبي
تحسهم جنوا لما شافوا اليورو بيطلع
واحد طلع قلك يمكن نخفض الفايدة
و التاني يمكن نزيد التيسيير الكمي
مع ان واضح ان ما فيش حاجة لاي حاجة من دا !!!
شراء اليورو دولار من المستويات الحاليه بهدف مستويات
1.1540 - 1.1560
والله الموفق ان شاء الله
بعد كسر خط الإتجاه الدخلي الأصفر على الساعة سأدخل بيع. الوقف فوق أخر قمة تشكلت على الساعة بحوالي عشرون نقطة .الهدف خط الإتجاه المكسور على الشهري.أتاجر على اليورو دولار فقط لكن بما أن
صاحبنا متأزم وأرى أنه قد يصعد سأبدله بي الكندي حتى تتضح الأمور.حتى لا نخرج عن موضوع الورشة وهو تحليل اليورو دولار أريد أن نتوقف عن تحليل هدا الزوج في هدا المكان.