ربنا يجزيكم الخير يا اخوانا
كلنا انشالله بانتظار الفدرالي النهاردة
بس انا عندي سؤال للمعلمين و اعذرو قلة خبرتي
انا للي شايفو ان للي بحرك السوق النهاردة بالدرجة الاولى
التوقعات حول الفايدة
شوي الامريكان يلوحو انهم حيرفعوها تلاقي الدولار في العلالي
و مبارح الاوروبيين قالو حيخفضوها راح اليورو اتنيل
سؤالي هو اي للي ممكن يحصل لليورو
في حال رفع الفايدة الامريكية اكتر من للي بقالو سنة بيحصل دا
حينزل 300 400 بيب ؟
زي حكاية التيسير الكمي اليورو نزل اكتر من 1500 بيب
بسبب تصاريح دراغي انهم حيعملو تيسير
و لما اقرو دا بالفعل نذكر انو نزل من 1.16 ل 1.12
يعني يا اخواني انا اقصد ان التلميح بالقرار خلا اليورو يتنيل اكتر من القرار بالفعل
و اعتقد ان موضوع الفايدة نفس الحكاية و لا اي رايكم ؟؟
و ربنا يوفقكم انشالله

