يعنى نبيع الكيبل دلوقتى تانى يا اخت انصاف ولا ايه ؟؟
هو على الساعة كسر الحمراء وعلى الاربع ساعات برده كسر بس طبعا لسه الشمعة مقفلتش وعلى الديلى زى ما انتى بتقولى ممكن يعمل اعادة اختبار
نبيع ؟؟؟؟؟
Printable View
اخونا احمد الديب
من الاخر كده انسى كل الكلام الغريب اللى انت قولته ده
وجودك مهم لاخوانك المستجدين لانك من الناس اللى هضمت الاستراتيجية (الدكتور اكد على كده فى كلامه)
فاحنا هنعتبر المشاركة دى محصلتش
بس خلاص مش هقول حاجة تانية
جيت و لا لسه....تعالى يالا
أخي الكريم الموضوع مو مسألة متضايق أو لا أعتقد ان الكثيرين الذين قرءوا أستراتيجية خبرتي لوجدوا أن هنالك أناس غير ثابتين على رأي وكل فترة يطلعون برأي مرة أعتمادا على الأخبار مرة على الأرتداد من خطوط المنتصف أو القنوات وكثيرا ماكان د جمال ينصحهم بالألتزام بالأستراتيجية فقط دون النظر الى المواضيع الجانبية أخبار أو انعكاس للسعر وغيرها أعطيك مثل اليوم من الصباح لحد الأن كم شخص دخل واحد يقول ندخل من ارتداد السعر من حد القناة العليا والأخر يتوقع هبوط الكيبل والأخر يتوقع الصعود والأخر يقول ان هنالك أخبار مهمة والأخر يعزز من نقاط غير صحيحة والأخر يقول خرجت على نقطة الدخول والأخر يقول ندخل هيدج وأحنا هنا ليس في وارد تعلم الهيدج الأولى بنا أن نتعلم ونضبط الأساسيات ثم بعد ذالك نتوجه للهيدج بالأضافة ان اسلوب الهيدج لم يعتمده د.جمال كشرط من شروط الأستراتيجية وسبق للأخت أنصاف أن أستعملته وسبب لخبطة للكثير منا فلم نستعمله بعدها المهم من كل هذا هو عدم زرع القلق والخوف في نفوس الأخوة الذين دخلو صح حسب الأستراتيجية والنقاش مطلوب لكن ضمن أساسيات الأستراتيجية وليس خارجها وأعتقد ان لولا هذا الألتزام لما حققت هذه الأستراتيجية هذا النجاح الباهر فعذرا للأخوة الذين أخذوا كلامي بحساسية زيادة شوية فتجارة الفوركس تجارة تحتاج الى صبر وقوة وثبات وثقة عالية بالأستراتيجية التي تستعملها وأسف للأطالة
صـــــلي على النبي كدة و روأ يا بو حميد و الله احنا كلنا هنا اخوة و الكل بيساعد بعضو
و بعدين ايه موضوع ان كل واحد يزعل من حاجة يروح كاتب ( خلاص انا مش كاتب تاني في الموضوع )
:016::016::016::016::016:
دي حاجة غريبة جدا دة انا بفكر كمان مكتبشي و اي حد هيزعلني من قريب او من بعيد , هقول خلاص مش لاعب تاني و مش هشارك في الموضوع دة :012::012::012::012::012::012:
لازم الكل يعرف ان لما الواحد بيساعد حد فبيساعدو لوجه الله سبحانه و تعالى و لعل و عسى يمر على الموضوع
عضو عادي عجبو كمية المشاركات الجميلة دي و الاستراتيجية الاجمل و يكون الموضوع دة مصدر رزقه ليه و لأسرته
هـــل حد فيكم يقدريقولي دة ثوابو هيكون ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
:016::016::016::016::016::016::016:
لذلك يا اخواني كلنا هنا اخوة و يد واحدة امام هذا السوق الي بيفرتك الضعيف .
و ان شاء الله يا ديب ترجعلنا تاني بس أسد المرة دي ههههههههههههههههههههههه
ما هو هدف البيع يا اخوان ؟
حببنا الغالى احمد الديب عن نفسى وعن الاخوة الصامتيىن انك برائ من اي اتهام موجة اليك وكم من المرات الكثيرة ساعدت ناس كثيرة بكل اخلاص وتفانى فى الاستراتيجة الجميلة واحب اقول لابد من نحترم ثقافة الاختلاف ايها الثائر المناضل هههههههههههه وكلنا بنحبك ياديب وارجع يامجنون مضيعش نفسك هههههههههههه
تحية طيبة
الى إخوانى الأعزاء
أحمد الديب
لا تاخد على خاطرك من إخوانك ولا تتخلى عنهم
الرمز
لا تاخد على خاطرك من اخوانك ولا تتخلى عنهم
مشاركاتكم ذات قيمة عالية
نرجوا ان نظل كتلة واحدة لا يفرقنا الشيطان
اجتمعنا على الخير والحب فى الله
فلا تضييعوا اجركم وفى ميزان حسناتكم
ممنوع اى احد من أعضاء خبرتى
ممنوع عليه الخروج من هنا
مؤبد
يا اخوان نحن متحابون فى الله
كل ما فيها هو مطلوب التركيز على الاستراتيجية فقط
بدون اية اضافات
بدون شارتات عليها مؤشرات
اجعلوا المؤشرات التى لديكم خاصة بكم
حتى لا يحدث خلل بالاستراتيجية بالنسبة للجدد
ومن المعروف ان الجميع لديهم العشرات من المؤشرات
والعشرات من الطرق والاساليب
انا نفسى لدى فولدر مسمى بالألف مؤشر
ولكن نحن متفقون منذ البداية على توحيد الصف
وتوحيد الجهود والتركيز على منظور واحد فقط حتى يتم اتقانه
والفوز بالطريق الامن وتحقيق الارباح
لا تزعلونا منكم
حقكم على راسى أنا لا تزعلوا
حقكم على راسى أنا لا تزعلوا
[/CENTER][/B][/FONT][/QUOTE]
يسلم رأسك
الاخوان مالهم عذر الآن
اخي احمد الله يخليك ما تزعل من اخوانك .. وقك على راسنا من فوووووق
قال تعالى {فَاصْفَحِ الصَّفْحَ الْجَمِيلَ}(85) سورة الحجر
قال تعالى {وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَن يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ} (22)سورة النور
قال تعالى {وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ وَاللّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ} (134) سورة آل عمران
قال تعالى {وَلَمَن صَبَرَ وَغَفَرَ إِنَّ ذَلِكَ لَمِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ }(43)سورة الشورى.
عندي الحل
الحل إننا كلنا نسامح بعضنا
على كل غيبة أو خطأ صار بيننا سواء عرفناه
أو ما عرفناه
وش بتستفيد ؟؟
صدقة تؤجر عليها , وسبب لمغفرة ذنوبك
قال تعالى : (وسارعوا إلى مغفرة من ربكم وجنة عرضها السموات والأرض أُعدت
للمتقين , الذين ينفقون في السراء والضراء والكاظمين الغيظ والعافين عن الناس
والله يحب المحسنين)
طيب كيف ؟؟ قول معاي
' اللهم إني عفوت عمن ظلمني
فمن شتمني أو ظلمني فهو في حِل '
' اللهم إني سامحت كل من أغتابني أو ذكرني بسوء في غيبتي
وأسألك في ذلك الأجر والمغفرة بلوغ مراتب المحسنين '
لااله الا أنت سبحانك اني كنت من الظالمين
كم اهداف الكيبل بيع ؟؟