صفحة 192 من 215 الأولىالأولى ... 92142182186187188189190191192193194195196197198202 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 2,866 إلى 2,880 من 3214
    الصورة الرمزية doctortablet
    doctortablet غير متواجد حالياً عضو نشيط

يوم 26 مايو 2011

Entry = 133.36
    Entry2= 132.826
    TP1=133.895
    TP2=134.432
    SL= 132.292

الاتجاه = صعود
    النتيجة = نجاح المؤشر من نقطة التبريد باتجاه نقطة الدخول

هاي اليوم = 133.76
    لو اليوم = 132.6

الصورة الرمزية تريدر2000
    تريدر2000 غير متواجد حالياً عضو نشيط

أي مؤشر أخي عملت عليه التست الأصلي أم المعدل .... ولآي فريم ؟
    ملحوظه بعض الأخوان الذين إستخدموا المؤشر الأصلي لا يتعاملون مع خط الستوب كخط الخروج من الصفقه ستوب لوز ولكن يعتبرونه مستوى قوي لإعادة الدخول أو التبريد . ياريت نسمع ملاحظات من الأخوان ذوي الخبره في المؤشر الأصلي .
    آخر تعديل بواسطة تريدر2000 ، 08-09-2011 الساعة 09:26 PM

الصورة الرمزية whgp
    whgp غير متواجد حالياً موقوف

Question

[SIZE=5]
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مشاغب الفوركس مشاهدة المشاركة
    الحق يا حج ممدوح هات المبخره وبخر بعين العفريت عين الحسود اشتغلت تاني

أخي الكريم إنتبه بارك الله فيك

فهذا الكلام لا يجوز

والبخور لم يرد في شريعتنا السمحة وإنما الذي ورد في السنة هو قراءة المعوذات لدفع العين والسحر

يوم 18 مايو كان اللو = 130.75
    وهنلاحظ يوم 19 مايو إن ال TP2= 130.733

القيمتين دول قريبتين من بعض

يوم 18 مايو كان الهاي = 132.48
    يوم 20 مايو كان ال Entry = 132.480

نفس الرقم

يوم 24 مايو كان الهاي = 133.1
    يوم 25 مايو كان ال Entry 2 = 133.092

بالتقريب يبقى نفس الرقم

مجرد ملاحظات لها مغزى

بالطبع حجم العينة المنتقاة صغير و لو كانت اكبر ممكن نتأكد من الملاحظات دي ، وهذا شيء متوقع ومنطقي و إلا نبقى بنهرج ، لأن الهاي أو اللو المفروض انها منطقة ارتد منها السعر ، يعني عندها هنلاقي زاوية من زوايا جان وطبيعي نلاقيها مرة تانية كنقطة تبريد أو جني أرباح او ستوب لوس
    علشان كلامنا يكون منطقي نوعا ما

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تريدر2000 مشاهدة المشاركة
    ملحوظه بعض الأخوان الذين إستخدموا المؤشر الأصلي لا يتعاملون مع خط الستوب كخط الخروج من الصفقه ستوب لوز ولكن يعتبرونه مستوى قوي لإعادة الدخول أو التبريد . ياريت نسمع ملاحظات من الأخوان ذوي الخبره في المؤشر الأصلي .
    أنا أستخدم المؤشر الأصلي ، وفي الباكتيست النظري اخترت الساعة وطبعا صدعت من كتر المتابعة بس كنت عاوز أتأكد من حاجة في نفس يعقوب

الصورة الرمزية تريدر2000
    تريدر2000 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة doctortablet مشاهدة المشاركة

أنا أستخدم المؤشر الأصلي ، وفي الباكتيست النظري اخترت الساعة وطبعا صدعت من كتر المتابعة بس كنت عاوز أتأكد من حاجة في نفس يعقوب
    يعطيك العافيه شيخ

طيب فين الاكتشاف الجديد بقى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

احنا عرفنا ان الخطوط اللي بيديها المؤشر كلها هي عبارة عن زوايا لجان ، وهي اللي بنشتغل عليها ، والمفروض ان جان كان بيستخدم الفلك ، حلو جدا ، نشوف هو قال إيه و ما حدش يعني ركز قوي فيها ، الحتة اللي اعتنى بها جان وفوتها الكثيرون هي المنطقة في الوسط بين مدار الكواكب وشدد على أهمية هذه النقطة ، وبما أن العملية كلها متداخلة بين زوايا جان ومربع التسعة ومدارات الكواكب ، فماتوصلت إليه رقميا بمتابعة سلوك السعر هو أن المنطقة المتوسطة بين الخطوط مناطق مهمة جدا وغير مرئية ومنها بيرتد السعر كثيرا وإن لم يرتد فنجد أنه يغطيها جيئة وذهابا ، هذه النظرية تأكدت منها على المجنون ولم أجربها على غيره.

فأمام حضراتكم لمن يهتم بهذه المعلومة شيئان ، أولهما ألا تأخذوا مني الكلام على إطلاقه إذ ربما أنا متحيز لفكرة معينة ، فعليكم التأكد منها بأنفسكم ، ثانيها هو أن تفكروا كيف يمكن الاستفادة من هذه المعلومة .

يبقى سؤال : هل يمكن عمل مؤشر أو تعديل ليتضمن هذه المعلومة على الشارت ؟؟

الإجابة : نعم

بس نشوف ردود أفعال حضراتكم و تقييمكم واختباراتكم لهذه المعلومة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ismat مشاهدة المشاركة
    انا شايف يا استاذ حمادة ودكتور تبلت
    انه مؤشر الشروق توضعه على منصة افتتاح اليوم جديد (الساعة 12) بتوقيت الاردن
    يعطي نتائج ممتازة من خلال متابعتي امس واليوم
    بس طبعا ما بندخل بالتوصيات ساعة افتتاح اليوم الجديد
    بالفعل أخي الكريم

أنا ممن يؤيدون عدم الدخول مع الشروق او الافتتاح ، و أحب اننا نستكشف نوايا الزوج اللي بنشتغل عليه ، ونخليه ياخد نفسه كدة ، وبعدين تخش تجيبه من دماغه بالصلاة على النبي

بالفعل سيدي الفاضل أنا أيضا ممن يؤيدون عدم التعامل مع الستوب لوس على انه ستوب لقفل الصفقة لان السعر يا اما هيرتد منه و ممكن ادخل مع السعر لما يرتد بس دي خطرة لاني كدة اعتبر ماشي عكس الاتجاه اللي هو اختاره ، وممكن أخلي صفقاتي مفتوحة لانه وكما تبين ما تراه اليوم ستوب لوس بكرة ممكن يكون هو البروفت بتاعك ، بس طبعا لو الحساب يستحمل نشيل فيه كام صفقة مفتوحة لعدة ايام قادمة

في الحقيقة من يوم ما تعلمت الفوركس ورجلي اتزحلقت فيه حاولت اعلم نفسي اني استخدم ستوب لوس ، لكن بصراحة طبيعة شخصيتي ما بترتحش معاه بالمرة ، و تغلبت على الخطورة بأنه إن كان يعني لازم ولابد أؤمن الصفقة يبقى أحط أوردر عكسي فقط مكان الستوب لوس ، يعني اهدجها و بعدين يحلها لنا الكريم بقى ونشوف هنفكها إزاي ، أصل الهيدج بطريقة أو بأخرى ممكن نطلع منه لكن الستوب لوس خسارة محققة ما فيش كلام ودي طبعا وجهة نظر ليس إلا

الصورة الرمزية hatem elsherief
    hatem elsherief غير متواجد حالياً عضو نشيط

في الحقيقة من يوم ما تعلمت الفوركس ورجلي اتزحلقت فيه حاولت اعلم نفسي اني استخدم ستوب لوس ، لكن بصراحة طبيعة شخصيتي ما بترتحش معاه بالمرة ، و تغلبت على الخطورة بأنه إن كان يعني لازم ولابد أؤمن الصفقة يبقى أحط أوردر عكسي فقط مكان الستوب لوس ، يعني اهدجها و بعدين يحلها لنا الكريم بقى ونشوف هنفكها إزاي ، أصل الهيدج بطريقة أو بأخرى ممكن نطلع منه لكن الستوب لوس خسارة محققة ما فيش كلام ودي طبعا وجهة نظر ليس إلا

هي وجهه نظرك طبعا وتحترم

لكن اسمحلي اخي هذا السوق يا ما شفنا فيه المفاجأت ,وبخاصه مفاجأه الفرنك الاخيره

ف انا وجهه نظري الشخصيه الستوب لوز قبل الدخول في الصفقه

واختلاف الرأي لا يفسد للود قضيه

وبالتوفيق

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

بالتوفيق أخي فمنصة ويندسور نفس توقيت افكس دي دي فقط الإختلاف في الأرقام العشريه للأسعار ... ويندسور 4 وافكس ديدي 5
    تمام كلامك اخى نفس التوقيت تقريبا .. همسة كدة وندسور عندها 5 ارقام برضة لكن فى حسابات معينة يعنى عندها الاثنين الاربعة والخمسة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hatem elsherief مشاهدة المشاركة
    هي وجهه نظرك طبعا وتحترم

لكن اسمحلي اخي هذا السوق يا ما شفنا فيه المفاجأت ,وبخاصه مفاجأه الفرنك الاخيره

ف انا وجهه نظري الشخصيه الستوب لوز قبل الدخول في الصفقه

واختلاف الرأي لا يفسد للود قضيه

وبالتوفيق
    واللله يا سيدي الفاضل أنا لما شفت الفرنك والشمعة بتاعته كان نفسي اتصور جنبها للذكرى لأنه نادرا لما تشوف حاجة بالشكل ده ، بس بفضل الله ربنا كرمني بفكرة بسيطة جدا ، تخليني أقول للسوق يروح مطرح ما يحب ولا يتهز لي شعرة بفضل الله ، ودي فرصة نطلعها لكم وأسأل الله تبارك وتعالى أن يثيبني عليها خيرا

الفكرة بسيطة جدا جدا ، وبرضوه بتعتمد على الهيدج ، بس لما تعمل هيدج في الحساب بتحس انك اتكلبشت كدة ومش مرتاح و عاوز تفك منه وتعبان ، قلت طيب ما انا ممكن أعمل هيدج بس مش في نفس الحساب ، يعني لو لي حسابين ، أفتح أوردر معاكس في الحساب التاني ، ولو حصل معايا شمعة زي بتاعت الفرنك هي ممكن تمرجن لي كدة حساب ، بس كل الفلوس كأنها تنتقل للحساب التاني ، يعني تقدر تقول كدة طريقة جديدة في تحويل الفلوس بين الحسابات هههههههههه ، وبكدة ما خسرتش حاجة و من الحساب التاني يا اقفل الصفقة او اقدر اسحب الفلوس او اوازن بين الاتنين لو الحساب الاول لسة فيه رمق

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

وانا معاك تماما ولا استعمل الاستوب خالص مدام بدخل من مناطق ممتازة وان عكس عليا هيرجع يعنى هيرجع لمناطق الدخول تانى وبأذن الله اكون طالع بية بمكسب من تحت لنقطة الدخول الاولى مع الالتزام التام جدا براس المال اخاف لية السوق شغال فوق وتحت

الصورة الرمزية جلال العراقي
    جلال العراقي غير متواجد حالياً عضو نشيط

طيب فين الاكتشاف الجديد بقى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

احنا عرفنا ان الخطوط اللي بيديها المؤشر كلها هي عبارة عن زوايا لجان ، وهي اللي بنشتغل عليها ، والمفروض ان جان كان بيستخدم الفلك ، حلو جدا ، نشوف هو قال إيه و ما حدش يعني ركز قوي فيها ، الحتة اللي اعتنى بها جان وفوتها الكثيرون هي المنطقة في الوسط بين مدار الكواكب وشدد على أهمية هذه النقطة ، وبما أن العملية كلها متداخلة بين زوايا جان ومربع التسعة ومدارات الكواكب ، فماتوصلت إليه رقميا بمتابعة سلوك السعر هو أن المنطقة المتوسطة بين الخطوط مناطق مهمة جدا وغير مرئية ومنها بيرتد السعر كثيرا وإن لم يرتد فنجد أنه يغطيها جيئة وذهابا ، هذه النظرية تأكدت منها على المجنون ولم أجربها على غيره.

فأمام حضراتكم لمن يهتم بهذه المعلومة شيئان ، أولهما ألا تأخذوا مني الكلام على إطلاقه إذ ربما أنا متحيز لفكرة معينة ، فعليكم التأكد منها بأنفسكم ، ثانيها هو أن تفكروا كيف يمكن الاستفادة من هذه المعلومة .

يبقى سؤال : هل يمكن عمل مؤشر أو تعديل ليتضمن هذه المعلومة على الشارت ؟؟

الإجابة : نعم

بس نشوف ردود أفعال حضراتكم و تقييمكم واختباراتكم لهذه المعلومة
    حبيبي كلام فلاسفة احنا مش ادو ههههههههه
    ربي يحفظك ويزدك من العلم والخير الكثير

وتساهل

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17