صفحة 196 من 215 الأولىالأولى ... 96146186190191192193194195196197198199200201202206 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 2,926 إلى 2,940 من 3214
    الصورة الرمزية doctortablet
    doctortablet غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة se2007 مشاهدة المشاركة
    اتمنى ان احصل على المؤشر لتجربته واعاهدكم امام الله ان يكون بامان واذا كان عدم حصولي عليه لمصلحت الحقوق الملكيه الفكريه فانا معكم واصبر الى ان يحين ذلك الوقت حتى يحفظ حق صانع فكرته ... لكم تقديري واحترامي
    هو حضرتك ما فهمتش اللي أقصده بالضبط من عملية التداول على الخاص ، فكما ذكرت سابقا أنني أنا شخصيا أعتبر كل من هنا في الموضوع شركاء وفريق عمل ، والمؤشر وما سيؤول إليه للكل ممن عملوا عليه واختبروه بالطبع لهم حق مكتسب فيه ، و أي نسخة جديدة سيتم إصدارها بإذن الله سيصل للجميع نسخة منها ، فلا نخون أحدا بيننا ، ولكن مش عايزينه يبقى كدة أي حد معدي يروح منزله وهو ورزقه بقى ، شوف كم واحد جربوه وشافوه من يوم ما ظهرت الفكرة وكتير هجروا الفكرة والمكان حتى صاحب الفكرة نفسه سابها ، جه واحد ناصح خده وباعه ، مش حاجة تضحك بالله عليك ؟؟؟؟؟

فما تقلقوش أنا مش ندل ، ولا عمري هأكون أبدا ، لأني كنت داخل زي الكل ، فربنا لما يفتح علينا أقوم أبخل ؟؟؟؟ ربنا بيبارك فيما ننفق ، و بيحول ما نكنز لدمار علينا ، بس ده ما يمنعش تمسكي برد الحقوق إلا أهلها و حماية المجهودات الشخصية من النهب والسلب

و أنا مستبشر خيرا لأن فكرة تضييق المجال كانت ناجحة جدا ، لكن لم يتم إضافتها للمؤشر ، ولسة فيه شغل جاي كتير بإذن الله ، فبعد ما يمن الله علينا بالإكسبرت نعمل باكتيست على الساعات المختلفة و خاصة الشروق وغيره ونوصل لأفضل إعدادات و أنجح استخدام بإذن الله

الصورة الرمزية se2007
    se2007 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخي حاشا لله ان اعتقد فيك ما قلت ولا اي احد وعلى الله الاتكال ودعواتي لكم وانا ادرس الزوايا بمنظور اخر ولعل الله يوصلني لشي ولن اتردد بطرحه باذنه تعالي بحال وصولي لشي ء

الصورة الرمزية hamadasalam
    hamadasalam غير متواجد حالياً عضو نشيط

انا والله يا جدعان ولا اعرف اى شئ عن الموشر النسخة 2 ولا اعرف من الذى عملة ولا اعرف فى اى منتدى وضعة ولا اعرف هل تم عمل لة اكسبرت ام لا

كل اللى اعرفة ان صديق عزيز كلف احد المبرمجين بان يعمل لة اكسبرت مخصوص باجر ولكن على النسخة الاولى وقد اعطانى نسخة من الاكسبرت هدية

واوصانى بعدم نشرها

فاصبحت امانة فى عنقى ولا يمكن ان اخون الامانة

ولا اعرف هل تم عمل اكسبرت للنسخة الثانية ام لا والتى هى اصلا لا اعرف عنها شئ

ياريت يا اخ عمرو توضحلنا من اين جاءت هذة النسخة ومن عملها وفى اى منتدى وضعها ولك الشكر

هو لسة فيه حتة صغيرة هي اللي بأفكر فيها وشاغلة بالي ، إحنا بفضل الله حددنا النطاق الجديد للزوايا ، بس هنتصرف إزاي مع الزوايا اللي هتيجي على آخر النطاق ، يعني ممكن تتحرك من نطاق الشراء المباشر اللي حددناه وتدخل في نطاق الشراء العام ، أي منطقة التفكير كما أطلق عليها وسماها زميلنا الفاضل عمرو .
    و أعتقد إن الين النهاردة عمل الحركة دي ، لعب بديله واتجه ناحية منطقة التبريد ثم اتجه للهدف اتجاه صاروخي

بأي حال من الأحوال فبإذن الله ستزيد كفاءة المؤشر كثيرا و هيبان في الباكتيست

معلش أنا عاوز أروح أقرأ كل مشاركة اتكتبت قبل كدة ، و أنا معاكم وعموما جربنا المؤشر التجريبي ليوم واحد فأمامنا فترة لمن يريد الاستمرار في تجربته واكتشاف عيوبه ، إذ ربما يكون بصورته الحالية على أفضل صورة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة
    انا والله يا جدعان ولا اعرف اى شئ عن الموشر النسخة 2 ولا اعرف من الذى عملة ولا اعرف فى اى منتدى وضعة ولا اعرف هل تم عمل لة اكسبرت ام لا

كل اللى اعرفة ان صديق عزيز كلف احد المبرمجين بان يعمل لة اكسبرت مخصوص باجر ولكن على النسخة الاولى وقد اعطانى نسخة من الاكسبرت هدية

واوصانى بعدم نشرها

ياريت يا اخ عمرو توضحلنا من اين جاءت هذة النسخة ومن عملها وفى اى منتدى وضعها ولك الشكر
    لا حول ولا قوة إلا بالله

ده واحد مسجل باسمك هناك ودخل في حوار مع المبرمج كمان ، هأبعت لك الينك على الخاص

معلش يا دكتور حمادة يا ريت تفضي صندوق الرسائل علشان ابعت لك اللينك

الصورة الرمزية hamadasalam
    hamadasalam غير متواجد حالياً عضو نشيط

تم تفريغ بعض الرسائل من الخاص

تم تفريغ بعض الرسائل من الخاص
    تم الإرسال

السلام عليكم

الإكسبرت المرفق أنا لقيته كمان و عملت عليه اختبار مبدئي ، ولكنه بحاجة للتعديل ومبدئيا ما لقيتش فرق في أداؤه بين المنصات المختلفة ، لكن اللي لاحظته بوضوح شديد إن أداؤه أفضل بكثير على أي زوج فيه الياباني ، أيضا هناك ملاحظة أخرى وهي انه مصمم بحيث يقفل الصفقات عند الستوب لوس ، ويفتح أكثر من صفقة في خلال عمله ، ويمكن ده اللي مخلي أداؤه سيء ، لأني جربت متابعة السعر وحركته بالنظر ، فلقيت انه لو اتسابت الصفقات مفتوحة بتجيب أهدافها ولكن ليس في نفس اليوم ، لذلك فاللي بأفكر فيه هو إننا نعمل هيدج مكان الستوب لوس لأن الياباني طبعا خطر جدا اننا نسيب فيه صفقات مفتوحة و في نفس الوقت الهيدج ممكن بسهولة جدا يربح الصفقتين
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة
    آخر تعديل بواسطة doctortablet ، 10-09-2011 الساعة 05:36 AM

طبعا اللي لسة مطمني هو إن حتى الاكسبرت بيدي نتايج أفضل مع الياباني ومن خلال قراءة الكود فالاكسبرت والمؤشر بحيث يتعامل بطريقة مختلفة قليلا مع الازواج اللي فيها الياباني ، يعني بس هي حسابات ومعادلات

قبل أن أتفرغ لمراجعة الكود و التعديلات ، ولغاية ما أرجع أحب ما أمشيش و أنا سايبكم من غير صيد سمين أقدمه لحضراتكم ، فأنا تكلمت عن الخطوط المتقطعة في مؤشر أخينا عمرو ، وبينت أهميتها ، ودعوتكم للتفكير في كيفية الاستفادة منها ، ويمكن الكلام أخدنا بعدها في كذا جهة ، فأحب أن أعطيكم السر فيها و كيفية الاستفادة منها .

الطريقة دي هتنفع بنجاح منقطع النظير على المجنون ، وهي إن حضراتكم تحطوا أوردرات بيع وشراء على كل خط متقطع قريب من خط الافتتاح ، بهدف أقرب خط رئيسي لها يعني غير متقطع ، وممكن تشوفوها بعينكم نظريا بمجرد وضع مؤشر أخينا عمرو عليه ، و إن شاء الله أرباح وفيرة .

أسيبكم بقى تاخدوا نفسكم وترتاحوا مني شوية

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

واوصانى بعدم نشرها

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
    بعتلك اخى حمادة لنك المؤضوع لكن رسائلك محتاجة تفريغ شوية

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة doctortablet مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم

الإكسبرت المرفق أنا لقيته كمان و عملت عليه اختبار مبدئي ، ولكنه بحاجة للتعديل ومبدئيا ما لقيتش فرق في أداؤه بين المنصات المختلفة ، لكن اللي لاحظته بوضوح شديد إن أداؤه أفضل بكثير على أي زوج فيه الياباني ، أيضا هناك ملاحظة أخرى وهي انه مصمم بحيث يقفل الصفقات عند الستوب لوس ، ويفتح أكثر من صفقة في خلال عمله ، ويمكن ده اللي مخلي أداؤه سيء ، لأني جربت متابعة السعر وحركته بالنظر ، فلقيت انه لو اتسابت الصفقات مفتوحة بتجيب أهدافها ولكن ليس في نفس اليوم ، لذلك فاللي بأفكر فيه هو إننا نعمل هيدج مكان الستوب لوس لأن الياباني طبعا خطر جدا اننا نسيب فيه صفقات مفتوحة و في نفس الوقت الهيدج ممكن بسهولة جدا يربح الصفقتين
    ربنا يكرمك يا دكتور شفلنا حكاية الاستوب دية لو نقدر نتحكم فيها لانى مش بشتغل باستوب خالص وممكن تعملى مشكلة كبيرة لو سمحت وربنا يوفقك .

الصورة الرمزية طارق حسين
    طارق حسين غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم

فعلا مجهود رائع بارك الله فيكم

الدولار كندي
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة usdcad.png‏  

الصورة الرمزية تريدر2000
    تريدر2000 غير متواجد حالياً عضو نشيط

جربت المؤشر على كذا عمله وكلهم حققوا الأهداف ماعدا واحد.. قلت أجربه على أزواج غريبه شويه

كندي\فرنك حقق الهدف الأول وإرتد
    يورو\استرالي ذهب الى منطقة التبريد 1 وإقترب من الستوب لوز
    باوند\نوزلندي ذهب الى منطقة التبريد وحقق جميع الأهداف 170 نقطه من التبريد
    فرنك\ياباني ذهب الى منطقة التبريد ثم حقق جميع الأهداف

نتائج رائعه الى الآن دكتور

سأرفق لك بعد قليل مؤشر وجدت صاحبه فرحان بيه جدا وتوجد به الكثير من المعطيات التي ممكن اللعب بها أعتقد ممكن يكون مفيد ياريت بس تبص عليه شوي

لقيته يحسب قمم وقيعان تاريخيه على حسب الفريم اللي انته فيه مثلا حطيته على اليورو فريم الشهري جاب قاع من سنة 2002 ......

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17