صفحة 187 من 215 الأولىالأولى ... 87137177181182183184185186187188189190191192193197 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 2,791 إلى 2,805 من 3214
    الصورة الرمزية doctortablet
    doctortablet غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr eltabei مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
    دكتورنا الكريم قصة هذا المؤشر معى شخصيا ..
    انا اول مرة اعرف قصة الشروق دية بصراحة .. انا شغال بهذا المؤشر من ساعة ما اخونا حمادة عملة فى موضوعة وشغال علية حقيقى بعد طبعا تجربتة فترة كافية للتأكد من نتائجة والتعايش معاة تماما زى ما الكتاب ما بيقول .. منصتى هى وندسور ومبغيرهاش حتى فى اثناء تجربتى لهذا المؤشر او غيرة .. وبسم الله ما شاء الله هذا افضل مؤشر اشتغلت بية فى حياتى وعملت بية شغل عالى عالى جدا فوق ما انا نفسى اتصور انا مبشتغلش على الدهب والا الفضة لكن تركيزى فقط على ثلاث عملات مع هذا المؤشر .. اليورو دولار والاسترلينى دولار والمجنون وهو افضلهم من حيث النتائج معاة.. بعد اذنك اذا امكن هتعب حضرتك معايا ليا طلب بسيط انا محتاج تعديل على هذا المؤشر القوى جدا بحيث يحسب طريقتة هية هية لا تغيير فيها بس على شمعة الاسبوع السابق بدل اليوم السابق بحيث يعطينى توصيتة عند افتتاح اول شمعة من الاسبوع فقط ولا تتغير.. تحياتى وتقديرى .
    معلش حضرتك أنا مش فاهم بالضبط ، بالنسبة للمؤشر اللي عدلته ليعمل على الأسبوعي فهو بياخد القراءة من الساعة الأولى من افتتاح الأسبوع الحالي ، وممكن اخليه ياخد القراءة من اغلاق الاسبوع اللي انتهى خلاص فهل هو ده اللي حضرتك عايزه ام تريد ان نحسب القراءة من شمعة افتتاح الاسبوع الماضي ؟؟؟؟

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة doctortablet مشاهدة المشاركة

معلش حضرتك أنا مش فاهم بالضبط ، بالنسبة للمؤشر اللي عدلته ليعمل على الأسبوعي فهو بياخد القراءة من الساعة الأولى من افتتاح الأسبوع الحالي ، وممكن اخليه ياخد القراءة من اغلاق الاسبوع اللي انتهى خلاص فهل هو ده اللي حضرتك عايزه ام تريد ان نحسب القراءة من شمعة افتتاح الاسبوع الماضي ؟؟؟؟

انا اسف يا دكتور معرفش فين المؤشر اللى حضرتك عدلتة للاسبوع انا شفت مؤشرات الساعة والاربع ساعات وبجربهم لسة .. معلش هوضح لحضرتك انا عايز اية ..
    المؤشر الاصلى بيحسب توصياتة من افتتاح اليوم الجديد واكيد حضرتك عارف دة اللى انا عاوزة تعديل فى نفس المؤشر الاصلى بحيث يحسب توصياتة من افتتاح الاسبوع الجديد وبس يعنى تغيير بدل شمعة اليوم تبقى شمعة الاسبوع ولا تتغير الا عند تغيير الاسبوع اللى بعدة وشكرا لحضرتك .

الصورة الرمزية ismat
    ismat غير متواجد حالياً عضو نشيط

بسم الله

بصراحة شديدة واعذروني فيه أنا غير مقتنع تماما بأن نضع مجهوداتنا و فكرنا و أبحاثنا هكذا في مهب الريح ثم نقول هذا لله ، لأنه ومن ناحية شرعية لا يلام من يسرق شيئا وجد في غير حرز ، يعني واحد ماشي في الشارع لقى واحد سايب قطعة ذهب على شباك بيتهم راح رايح واخدها ، هذه السارق عقوبته أخف بكثير لأنه أخذ شيئا لم يضعه مالكه في حرز يحفظه ، لذلك فعلى الأقل ينبغي حفظ ما تنتجونه من أعمال ولو بأقل القليل ثم تعرضونه هنا و أعتقد أن فعل ذلك لا يتنافى أبدا مع ثواب الله المنتظر ووجه الله المبتغى ، بل أرى أن فعل ذلك مدعاة للثواب أكثر ، انطلاقا من قوله تعالى : ومن أحسن قولا ممن دعا إلى الله وعمل صالحا وقال انني من المسلمين

الشاهد هنا هو قوله تعالى : وقال انني من المسلمين

لصوص من الغرب يسرقون مما نكتب و أرى أن لهم أعوانا من العرب ، يمررون ويترجمون لهم ما يريدون ثم يبيعون ويشترون و أصحاب الحق تائهون ، هو ده بقى اللي ننتظر ثوابه ، والله أبدا فالمؤمن القوي خير و أحب إلى الله من المؤمن الضعيف ، كل واحد يسجل أفكاره و يوثقها والطريقة بسيطة جدا و سأخبركم بها ، وبعد كدة اكتب زي ما انت عاوز وانشرها في كل حتة وما تاخدش مقابلها وليك ثواب اكتر ، ليه ؟؟؟؟؟

علشان انا لما الاقي شغل فلان وفلان مسروق ومنسوب لغيرهم ولا بالطبل البلدي هاحط طريقة هنا علشان بكرة الاقي واحد عامل فيها ميرفي بطريقتي ، لكن لما الاقي ان كل واحد حقه محفوظ هاحط اللي عندي وهاعرف ازاي احفظه وبكدة يعم الخير اكتر

بالنسبة للزملاء المصريين يمكنهم كتابة كل افكارهم ثم التوجه لمصلحة الشهر العقاري وتوثيقها وتسجيلها هناك ودي اقل طريقة ممكنة للتوثيق ، وهذا شيء قانوني ولتتأكدوا من ذلك فكل أغنية هايفة بتسمعوها أو اغنية محترمة قبل ما بتنزل السوق بيكتبها مؤلفها وبيحطها في الشهر العقاري

يعني الاغاني اكثر قيمة مما ننتجه نحن كخلاصة لساعات وايام من البحث والتجريب والتعب ؟؟؟؟؟؟؟
    الله يجزيك كل خير اخي الكريم
    والله كلامك 100% سليم
    وفعلا للاسف الشديد انه نحن العرب نساعد الغرب بإستراتيجاتنا
    ونساعدهم في ترجمة الاستراتيجية
    واعرف ناس هنا اخذوا استرايجيات اخواننا وترجموها للمنتديات اجنبية
    لا حول ولا قوة الا بالله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr eltabei مشاهدة المشاركة

انا اسف يا دكتور معرفش فين المؤشر اللى حضرتك عدلتة للاسبوع انا شفت مؤشرات الساعة والاربع ساعات وبجربهم لسة .. معلش هوضح لحضرتك انا عايز اية ..
    المؤشر الاصلى بيحسب توصياتة من افتتاح اليوم الجديد واكيد حضرتك عارف دة اللى انا عاوزة تعديل فى نفس المؤشر الاصلى بحيث يحسب توصياتة من افتتاح الاسبوع الجديد وبس يعنى تغيير بدل شمعة اليوم تبقى شمعة الاسبوع ولا تتغير الا عند تغيير الاسبوع اللى بعدة وشكرا لحضرتك .
    اتفضل حضرتك مؤشرين بيشتغلوا على الاسبوعي فقط ، واحد بيحسب من افتتاح الاسبوع الجديد وواحد بيحسب من اغلاق الاسبوع الماضي
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة

الصورة الرمزية ismat

اخواني الكرام
    احنا اشتغلنا على مؤشر الدكتور حمادة الاصلي في منتدى الجيران
    على منصة fxdd
    ويعطي الاشارات عند افتتاح اليوم الجديد والتوصيات طبعا
    لكن كيف التعديل على شروق شمس جرنيتش؟
    هل يصلح للافتتاح اليوم الجديد على منصة fxdd?
    تقبل مروري

على فكرة بقى ربنا كرمني بتعديل نووي في المؤشر هيخلينا نضاعف أرباحه بس لن تكتب هنا الا لما يسجل الدكتور حمادة براءة اختراعه وساعتها ممكن نضيف التعديل النووي

الصورة الرمزية max2007
    max2007 غير متواجد حالياً عضو نشيط

السلام عليكم
    هل توجد طريقة لعمل باك تيست للمؤشر للأيام الماضية ؟؟
    وشكرا

اتفضل حضرتك مؤشرين بيشتغلوا على الاسبوعي فقط ، واحد بيحسب من افتتاح الاسبوع الجديد وواحد بيحسب من اغلاق الاسبوع الماضي
    ما شاء الله اثنين .. واضح ان حضرتك عايش مع هذا المؤشر بقوة .. طيب انهى فيهم نتائجة افضل الافتتاح والا الاغلاق وبارك الله فيك .
    على فكرة بقى ربنا كرمني بتعديل نووي في المؤشر هيخلينا نضاعف أرباحه بس لن تكتب هنا الا لما يسجل الدكتور حمادة براءة اختراعه وساعتها ممكن نضيف التعديل النووي
    تعديل نووى اكثر من كدة مهو لوحدة نووى على العموم ربنا يذيدك من فضلة وعلمة بأذن الله وشكرا ليك يا دكتور تحياتى وتقديرى.

الصورة الرمزية ismat

الله يجزيك الخير يارب يا دكتور
    اخي الكريم مؤشرات الذهب هل تصلح للنفط؟

الصورة الرمزية تريدر2000
    تريدر2000 غير متواجد حالياً عضو نشيط

أخي مع إحترامي لفكرتك لكن هل تعتقد تسجيل الإختراع سيمنع أحد من سرقة الأفكار .... نحن نعيش في فضاء إنترنت مفتوح وهذه الضريبه
    كم من برامج تم إنزالها في المنتديات العربيه مكركه وأسعارها خياليه وتم كسر حمايتها وسرقتها عيني عينك ... وكم من الكتب لعباقرة التحليل من الغرب تم نسخها وإنزالها في المنتديات العربيه والأجنبيه وعلى عينك يا تاجر وكم من المواد السمعية والصوتيه الغالية الثمن التي تعب أصحابها في عملها يتفنن بعض الأخوان ويفتخر بأنه كسرها ويضعها هنا في المنتدى كالكورسات التعليميه للفوركس وغيره ... ولم أجد أحد يحتج وكأن سرقت هؤلاء شيء عادي

وتقبل ودي

الصورة الرمزية hamadasalam
    hamadasalam غير متواجد حالياً عضو نشيط

هههههههه حلوة براءة اختراع دى يا دكتور

ياعم سلمها لله وتوكل على الله وخلى الشعب يعيش الناس مطحونة خساير هيستنونى لما اخد نيشان ولا تاج الجزيرة

وانا مسامح ياعم اللى ياخد الموشر فى اى مكان وينقلة بدون موافقتى حتى بس ياريت يكون فى المنتديات العربية

اما اللى بيبيعة وهو اساسا مجانى فدة عمرى ما هاسمحة ابدا

دكتورنا الكريم انا بصيت على الاثنين وتوصيتهم على الثلاث عملات هذا الاسبوع وملاحظ ان الافتتاح اقوى من الاغلاق وتقريبا جابوا اهدافهم وحتى الانعكاس احترام تام كالعادة بمستوى التبريد والذهاب الى الاهداف .. من خلال تجربة حضرتك مع مؤشر الافتتاح بالاخص بمستوى الاستوب اذا ذهب له السعر كيف تعامل معة السعر بمعنى من وجهة نظرى الشخصية ومن خلال تعاملى مع المؤشر ان مستوى الاستوب هو افضل واحسن واقوى للدخول وليس التعامل معاة كأستوب انا بتعامل معاة كمستوى تبريد اخير فى الصفقات واكتشفت قوتة .. ومعلش هتعب حضرتك معايا فى طلب اخير محتاج اخر تعديل فى المؤشر وهو عمل واحد للشمعة الشهرية زى الاسبوعى واليومى تمام واسف جدا على طلبى لتعب حضرتك بس اكيد حضرتك عارف اهمية هذا المؤشر وقدرتة على التعامل بدقة متناهية مع السعر وشكرا مرة ثالثة يا دكتور تحياتى وتقديرى

الصورة الرمزية تريدر2000
    تريدر2000 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة

ياعم سلمها لله وتوكل على الله وخلى الشعب يعيش الناس مطحونة خساير هيستنونى لما اخد نيشان ولا تاج الجزيرة

وانا مسامح ياعم اللى ياخد الموشر فى اى مكان وينقلة بدون موافقتى حتى بس ياريت يكون فى المنتديات العربية

أخي حماده .... إشرايك الحين في اليورو بعد ما إرتد من هدف الدورة الثانيه عند الزاويه 720 ... ؟؟ أتوقع يقوم بالتصحيح الى حدود منتصف هدف الدوره الثانيه عند 1.4260 ...
    بارك الله فيك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تريدر2000 مشاهدة المشاركة
    أخي مع إحترامي لفكرتك لكن هل تعتقد تسجيل الإختراع سيمنع أحد من سرقة الأفكار .... نحن نعيش في فضاء إنترنت مفتوح وهذه الضريبه
    كم من برامج تم إنزالها في المنتديات العربيه مكركه وأسعارها خياليه وتم كسر حمايتها وسرقتها عيني عينك ... وكم من الكتب لعباقرة التحليل من الغرب تم نسخها وإنزالها في المنتديات العربيه والأجنبيه وعلى عينك يا تاجر وكم من المواد السمعية والصوتيه الغالية الثمن التي تعب أصحابها في عملها يتفنن بعض الأخوان ويفتخر بأنه كسرها ويضعها هنا في المنتدى كالكورسات التعليميه للفوركس وغيره ... ولم أجد أحد يحتج وكأن سرقت هؤلاء شيء عادي

وتقبل ودي
    ماشي كلام حضرتك كله سليم مية بالمية لكنه ليس المبرر الكافي للامتناع عن التسجيل و التوثيق ، كلام حضرتك كدة معناه ان الاستثناء يصبح القاعدة ، يعني ما دام فيه حرامية يبقى نخليها تتسرق من الاول ، لا يا سيدي القاعدة قاعدة ووجود الاستثناء لا يحوله ابدا لقاعدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة

ما هو حضرتك يا دكتور راجل شرقاوي وكريم

بس براءة الاختراع اقصد بها هنا التوثيق باسمك

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17