صفحة 182 من 215 الأولىالأولى ... 82132172176177178179180181182183184185186187188192 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 2,716 إلى 2,730 من 3214
    الصورة الرمزية doctortablet
    doctortablet غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معلم حر مشاهدة المشاركة
    على فكرررة يادكتوور أنا وأنت سجلنا في شهر واحد
    وكلنا دكتووور بس أنا مع موقف التنفيذ لبعد المناقشة
    هل تتوقع هذا من اسرار جان هههههه

أهلا وسهلا بحضرتك ، لي الشرف بالتعرف إلى حضرتك

هو الحقيقة إن مشكلة جان الحقيقية تنبع من إحاطته بالأسطورية ، و أنا لفيت زي حضرتك كدة لما دخت على جان ، وكان اللي مزعلني إن ما حدش بيكمل لأن جان كان أساسا بيعمل على المحاصيل أكتر ، وما كانش عنده مشكلة المنصات واختلاف التوقيت و الأسعار اللي بنبني عليها حساباتنا ، كان بيستخدم ورقة وقلم و بيرسم بإيده وبياخد القراءة من المؤشر مباشرة ، وده اللي مشرد الناس في استراتيجياتهم ، لأن الحسبة بتطلع غلط لأن مدخلات المعادلة أصلا غلط ، وحاجة كمان هو إن الباحثين في جان ما بيبحثوش في نفس النقطة ، يعني تلاقي مثلا الدكتور حمادة مولع باليورودولار ، و أنا بحب اللعب على الدهب ، و الزميل الأخ الفاضل عمرو لاحظت انه مولع بالمجنون ، ودي نقطة مهمة جدا في البحث ، لأن جان مثلا كان معظم شغله على المحاصيل وخاصة القمح ، فلما أقرأ ما كتب عنه وما كتبه هو بأفهم بس لما آجي أطبق على العملات أو الدهب بنرجع نتوه تاني ، فالصح اننا كانا ندرس منطقة واحدة لغاية ما نجيب آخرها ، و الحمد لله عندنا حاليا مؤشر الدكتور حمادة وهو مؤشر عبقري ولو اشتغلت بيه على حالته دي ودون تطوير أكتر من كدة مكاسبك هتكون أكتر بكتير من الخسارة ، ويا حبذا لو تذكر لي اسم الشركة الاسترالية يمكن أعرف أجيبه ، وكلنا بنكمل بعض بإذن الله .

و أود أن لا تبخل علينا فتكتب لنا ما وجته أو ما تعلمته أو حتى ما ذكر ولم تستطع الوصول إليه .

وبالفعل أسعدني كلامك وتشرفت بمعرفتك

فينك يا دكتور حمادة ، ده كدة أنا اللي بقيت مشغل الموضوع ، فينك يا ريييييييس

الصورة الرمزية se2007
    se2007 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

دكتوري العزيز اود ان اذكرك بمقولة التاريخ يعيد نفسه فاود البحث في تواريخ سابقه يكون فيها زاوية سعر الافتتاح نفس الربع الموجود فيها زاوية سعر الافتتاح في سنتنا هذه ونقارن بين سلوك تلك السنه مع اليوم المشابه لها بهذه السنه ......
    وبانتظار الفلتره دكتوري الفاضل

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة se2007 مشاهدة المشاركة
    دكتوري العزيز اود ان اذكرك بمقولة التاريخ يعيد نفسه فاود البحث في تواريخ سابقه يكون فيها زاوية سعر الافتتاح نفس الربع الموجود فيها زاوية سعر الافتتاح في سنتنا هذه ونقارن بين سلوك تلك السنه مع اليوم المشابه لها بهذه السنه ......
    وبانتظار الفلتره دكتوري الفاضل
    والله باين عليك أنت اللي دكتوري أن ههههههههههههههههههههه

هي فكرة ممتازة بس دي فيها كدة قطم وسط لو هأعملها يدوي ، علشان كدة أنا اقترحت عمل اكسبرت علشان نمشي باك تست ، فمعلش هأسيبلك الموضوع ده يا تستنجد بمبرمج محترف يا تغير في إعدادات الشبكة العصبية لو متمكن منها وهي تقوم بالموضوع ده .

لو تفتكر حضرتك أنا حطيت لكم برنامج ال Timing Solution

البرنامج ده جبار وفيه كل حاجة ومصمم أصلا للأبحاث ، فيه تحليل فني وفلك وشبكات عصبية ، و أنا ناوي أتفرغ له بإذن الله و أتخصص فيه هو وبرنامج اسمه Galactic Trader

ده عمله Jean Long

اللي فسر وشرح دائرة الاربع وعشرين ساعة بتاعت جان

البرنامجين دول أنا أرى إنهم أصلح حاجة للأبحاث ، بس عاوز أتفرغ لهم تماما وحاليا أنا فتحت موضوع بأحط للزملاء عدة طرق تسهل عليهم المسيرة شوية وتطري عليهم الفوركس شوية وناخد منهم دعوتين ربنا ينور لنا طريقنا بيهم ، وبعد كدة ...... انسى يا عمرو (قصدي طبعا الاعلان اللي كان بيجي في التلفزيون مش زميلنا الفاضل عمرو طبعا ده أستاذ من أساتذتي )

عندي إحساس إنه إن شاء الله الفوركس هو اللي هيعيط من اللي هنعمله فيه .... هههههههههههههههههههههه
    آخر تعديل بواسطة doctortablet ، 21-08-2011 الساعة 09:37 PM

الصورة الرمزية se2007

دكتوري العزيز اتمنى ان لم اثقل عليك اين اجد ذلك البرنامج والمانوال الخاص به لعل الله ييسر لنا شي والله ان ثقتي عاليه مامن شسي قدمته لله الا ويسر لي الله اضعاااااااااافاااااا مضاعفه حتى اصبحت احدى استرتيجياتي
    ولك دعواتي بالتيسر باذنه تعالى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة se2007 مشاهدة المشاركة
    دكتوري العزيز اتمنى ان لم اثقل عليك اين اجد ذلك البرنامج والمانوال الخاص به لعل الله ييسر لنا شي والله ان ثقتي عاليه مامن شسي قدمته لله الا ويسر لي الله اضعاااااااااافاااااا مضاعفه حتى اصبحت احدى استرتيجياتي
    ولك دعواتي بالتيسر باذنه تعالى

بس كدة عينيا

بس دقائق و أجيب لك الروابط بإذن الله

شوف يا سيدي الفاضل

برنامج ال Timingsolution

المتاح منه هو نسخة ديمو ، والفرق بينها وبين النسخة الشغالة إن النسخة الشغالة بتطلع لك التوقع للمستقبل لمدة خمسين يوم قادمة وممكن أكتر من كدة ، النسخة الديمو متظبطة إن التوقع ما يكونش مظبوط ، و إحنا حاليا مش عاوزين توقع ، فميزة النسخة الديمو إنها هتعمل لك نوع البحث اللي انت عايزه سواء فلكي او فني او شبكات وكلهم مع بعض لو حبيت وده هيفيدنا في اننا نعرف العلاقات المخفية ، بس لن أخفي عليك إن اللي يستخدمه لازم يكون قرأ كويس جدا في الفلك و بيعرف شبكات عصبية كويس جدا وانجليزي كويس جدا كمان ، وبالنسبة للشرح الموقع شارح كل حاجة في كميات ضخمة من المواضيع لذلك فالبرنامج حقيقة يتطلب مستوى باحث بالفعل ، ولكي تحصل على النسخة الديمو يا اما ترسل لهم رسالة أو تسجل على موقعهم مجانا زي المنتديات كدة وتدخل على صفحة التحميل وتنزله وتسطبه وده هو الموقع

http://www.timingsolution.com/

بالنسبة لبرنامج ال Galactic Trader

أسهل بكثير ولكن يتطلب دراية بأساسيات الفلك ويمكنك تنزيل نسخة تجريبية من الموقع

http://www.galacticinvestor.com/ftgt...ftgt_trial.htm

وبالنسبة لكتاب Jean Long

فهو موجود هنا ويمكنك البحث عن نسخة قابلة للتنزيل

http://www.scribd.com/doc/46182676/U...ps-of-w-d-Gann

الأحداث الفلكية القادمة بإذن الله

The Virgo New Moon - August 28, 2011

Moon Phases New moon August 28, 2011 - First quarter September 4, 2011 - Full moon September 12, 2011 -
    Last quarter September 20, 2011 - New moon September 27, 2011

August 26 Mercury Direct at 18 Leo

August 30 Jupiter retrograde at 10 Taurus

Pluto Direct September 16

September 23, 5:05 a.m. Autumn Equinox
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة Lond8-11.jpg‏  

كل عام وانتم جميعا بخير وتقبل الله منا ومنكم صالح الاعمال

تحياتي لكم جميعا واسمحوا لي الآن

أنا كدة مبلغ أجازة من دلوقت ونلقاكم على خير

في أمان الله

الصورة الرمزية se2007

اخي نتمنى ان تمر علينا كل فتره فوجودك يثري الموضوع واجازه سعيده

الصورة الرمزية se2007

دكتور حماده اشتقنالك طمنا عليك

الصورة الرمزية تريدر2000
    تريدر2000 غير متواجد حالياً عضو نشيط

أشتغلت فتره على مؤشر حماده على مجموعة عملات ولاحظت إن السعر يحترم المستويات حتى لو لم يتم الدخول بناء على توصياته... فبدمجه مع إستراتيجيات أخرى أتوقع ممكن يعمل فارق كبير.... ياريت الدكتور يقولنا على السر الذي إكتشفه في المؤشر والطريقة الأمثل في إستخدامه

الصورة الرمزية الحاير
    الحاير غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم

ممكن وضع رابط المشاركه التي تحتوي على المؤشر

لان الموضوع صفحاته كثير وصعب ان اتصفح كل هذه الصفحات لضيق الوقت

تحياتي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تريدر2000 مشاهدة المشاركة
    أشتغلت فتره على مؤشر حماده على مجموعة عملات ولاحظت إن السعر يحترم المستويات حتى لو لم يتم الدخول بناء على توصياته... فبدمجه مع إستراتيجيات أخرى أتوقع ممكن يعمل فارق كبير.... ياريت الدكتور يقولنا على السر الذي إكتشفه في المؤشر والطريقة الأمثل في إستخدامه
    السر الجديد يا سيدي بيعتمد على استغلال ما نعرفه عن خصائص العملات و التحليل الفني ، وهو يحقق فكرة حضرتك بالدمج مع استراتيجيات أخرى متعارف عليها .

الفكرة بسيطة جدا ، حضرتك تعرف ال Currency Correlation

يعني مثلا العملة الفلانية عكس العملة الفلانية تماما مثال EURUSD & USDCHF

فاللي هنعمله إننا هنحط المؤشر على الاتنين ونشوف هو مدينا اتجاه لفين ، لو لقينا الاتنين عكس بعض يبقى كدة ارتفعت النسبة التأكيدية للدخول ولو لقينا الاتنين مديين نفس الاتجاه يبقى فيه حاجة غلط .

نفس الحاجة هنشوفها مع المترادفات و أقصد هنا العملات اللي ماشية مع بعض ، يعني لو زادت واحدة يبقى التانية تزيد ، لو عملنا شبكة Matrix بين العملات وعرفنا كل واحدة واللي معاها ولقينا نسبة توافق كبيرة يبقى كدة احنا صح ، بمعنى آخر إن المقارنة تكون بالنسبة للعملات الأخرى ، أكيد ستجد من بين تلك المقارنة إشارة قوية ومؤكدة.

وربنا يكرمنا من فضله ، أرجع تاني لأجازتي

سلام عليكم

الصورة الرمزية تريدر2000

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة doctortablet مشاهدة المشاركة

السر الجديد يا سيدي بيعتمد على استغلال ما نعرفه عن خصائص العملات و التحليل الفني ، وهو يحقق فكرة حضرتك بالدمج مع استراتيجيات أخرى متعارف عليها .

الفكرة بسيطة جدا ، حضرتك تعرف ال Currency Correlation

يعني مثلا العملة الفلانية عكس العملة الفلانية تماما مثال EURUSD & USDCHF

فاللي هنعمله إننا هنحط المؤشر على الاتنين ونشوف هو مدينا اتجاه لفين ، لو لقينا الاتنين عكس بعض يبقى كدة ارتفعت النسبة التأكيدية للدخول ولو لقينا الاتنين مديين نفس الاتجاه يبقى فيه حاجة غلط .

نفس الحاجة هنشوفها مع المترادفات و أقصد هنا العملات اللي ماشية مع بعض ، يعني لو زادت واحدة يبقى التانية تزيد ، لو عملنا شبكة Matrix بين العملات وعرفنا كل واحدة واللي معاها ولقينا نسبة توافق كبيرة يبقى كدة احنا صح ، بمعنى آخر إن المقارنة تكون بالنسبة للعملات الأخرى ، أكيد ستجد من بين تلك المقارنة إشارة قوية ومؤكدة.

وربنا يكرمنا من فضله ، أرجع تاني لأجازتي

سلام عليكم
    الله يكرمك ولا يحرمك يادكتور ...
    بالفعل فكره عبقريه وسأقوم بالتجربه بإذن الله وذكرتني بطريقة الأخ عمرو بالنسبه للمترادفات التي ذكرتها .... في معرفة إتجاه اليورو ليوم معين نقوم بتحليل 6 أزواج لليورو فإن كان عدد الأزواج الصاعده بالنسبه لتحليل كل زوج أكثر من عدد الهابطه فنسنتتج أن اليورو صاعد لهذا اليوم
    بارك الله فيك وإسمحلنا على الإزعاج

الصورة الرمزية تريدر2000

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحاير مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم

ممكن وضع رابط المشاركه التي تحتوي على المؤشر

لان الموضوع صفحاته كثير وصعب ان اتصفح كل هذه الصفحات لضيق الوقت

تحياتي
    تفضل أخي
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17