صفحة 12 من 17 الأولىالأولى ... 267891011121314151617 الأخيرةالأخيرة
النتائج 166 إلى 180 من 241
    الصورة الرمزية ahmed elsayed
    ahmed elsayed غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شكراااااا على سرعه ردك ياستاذى اذا ربط السعر مع الزمن هو خبره فقط وليست اده يجب تعلمها؟؟ لان حضرتك فى موضوع خبرتى قولت من يومين انا دخلت والسعر هيوصل لهدفه كمان ساعتين وده حاجه ماينفعش افوتها وانهارده فى صفقه على الكيبل حضرتك قلت ياستاذى بالحرف الواحد انه هيرد من1.57 وبالفعل عكس 10 بيب بس ونزل بطريقه غريبه جربت كل القنوات والمؤشرات والفوليوم والدايفرجنس وام على كمااااااان وملقتش حاجه واحده تقولى انه هيعكس من هنا هههههههههههههه ربنا يحميك يارب من عين كل حسود وايهموضوع المارجن ده الى انت قلته فى المشاركات السابقه اكيد بتهزر يادكتور ويادكتور اناموجود بأذن الله فى الميعاد بتاع يوم السبت

الصورة الرمزية حكيم طارق
    حكيم طارق غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

تحيه طيبه لرئيس جامعه علوم الفوركس في العالم..الاخ ابو ياسر ...انا اليوم خسران كثييييييييييييير لاني مادخلت الا دلوقتي وشفت المقابله وقريتها كلها,,,وكمان سهران لحد الان والله بدعيلك بدعيلك بدعيلك
    يالله جهزنا الشنط وحطينا كل شي فيها وبانتظار التشغل للمشي في رحله المليون
    اللهم يارب العالمين يرزقك ويعطيك على قد مايرضيك وتمسك التراب في ايدك يصير ذهب
    ربي يحميلك اولادك واهلك اجمعين من قلب صافي والله بدعيلك
    ..سوالي صغير صغير..الشركه الي انا فيها اقل عقد ممكن افتحه هو 100 دولار يعني النقطه بدولار ..راس المال احيانا يعني لو مشيت على الادارة يبقى محتاج فين وفين حتى اكمل ..ايش العمل...وانت عارف انا مو بس متداول قلتلك في الرساله الخاصه.......تحياتي لك

الصورة الرمزية epic4ever1
    epic4ever1 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

طبعا خبره كبيره زى د ابو ياسر لازم نتعلم منها كويس
    انا عندى استفسار بسيط اه رايك فى الاسكالبينج ؟

الصورة الرمزية mamo10
    mamo10 غير متواجد حالياً موقوف

يا دكتور انا عايز اجى المقابلة ومش عارف ارسل لك رسالة خاصة علشان شرط 50 مشاركة ياريت ترسل لى على الخاص مكان المقابلة الجاية ان شاء الله

الصورة الرمزية soufianhriz
    soufianhriz غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

استادي الدكتور تكلمت عن الاحتياطات اللازمة فيما يخص الوش الاخضر يعني البيندينج اوردر بتاع الهدف، دا كويس علشان ما نخسرش الربح ل وصلنا لو، بس المشكل الرئيسي يكمن في الوش الأحمر .
    فما هو احتياطك فيما يخص الوش الحمر ل هو صطوب لوس و هذا هو ل مؤرقني و مطير النوم من عيني، مع الأخذ بالاعتبار ما شرحته لك سابقا عن احتمالية تهنيج البرنامج او غير ذلك من التهنيجات.
    فانا معجب بطريقتك الاحترافية في التعامل مع السعر بالتعزيزات (علشان انت ما بتحبش التبريد!!) لكن حرصي على وقوع في مثل تلك المشاكل يجعلني انزل ألسطوب رغما عن انفي.
    إستادي اذا كان عندك الحل البديل فأتينا به الله يعمر بيتك و يرزقك الرزق الحلال امين يا رب العالمين*

الصورة الرمزية wadzaman
    wadzaman متواجد حالياً عضو نشيط

السلام عليكم استاذ جمال
    وحمد لله على سلامتك
    اعذرني لدي سؤال قد يكون خارج المقرر وقد يغضب البعض ولكنه مهم بالنسبة لي فارجو المعذرة
    اولا قرات لك مواضيع سابقة هنا في المنتدى تطلب فيها من المبرمجين بالمنتدى عمل مؤشر لك تقريبا حتى عام 2008 تقريبا وسؤالي هو ما دمت انت دكتور في البرمجة لماذا طلبت من الاخرين عمل مؤشرات لك وهل لها علاقة بنوع اللغة المستخدمة مثلا وثانيا كما قلت انت تستخدم القنوات منذ اكثر من 6 سنوات او ثماني سنوات فكيف كنت تعمل عليها هل بدون مؤشرات الفايبو والرينج مثلا ؟؟
    ثانيا قرأت لك موضوع بعنوان توصياتي على المجنون في سنة 2007 تقريبا وكان باستراتيجية تستخدم فيها المتوسطات فهل وقتها لم تك تعمل بالقنوات ؟؟ ام كان مجرد تجربة فقط لطريقة ثانية
    واسف اذا كانت اسئلتي خشنة شوية

ولك الشكر ..
    توقيع العضو
    اليقظة - الصبر - الإلتزام 100%
    Dont miss a Trade and Never miss a Trend

الصورة الرمزية k-m
    k-m
    k-m غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wadzaman مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم استاذ جمال
    وحمد لله على سلامتك
    اعذرني لدي سؤال قد يكون خارج المقرر وقد يغضب البعض ولكنه مهم بالنسبة لي فارجو المعذرة
    اولا قرات لك مواضيع سابقة هنا في المنتدى تطلب فيها من المبرمجين بالمنتدى عمل مؤشر لك تقريبا حتى عام 2008 تقريبا وسؤالي هو ما دمت انت دكتور في البرمجة لماذا طلبت من الاخرين عمل مؤشرات لك وهل لها علاقة بنوع اللغة المستخدمة مثلا وثانيا كما قلت انت تستخدم القنوات منذ اكثر من 6 سنوات او ثماني سنوات فكيف كنت تعمل عليها هل بدون مؤشرات الفايبو والرينج مثلا ؟؟
    ثانيا قرأت لك موضوع بعنوان توصياتي على المجنون في سنة 2007 تقريبا وكان باستراتيجية تستخدم فيها المتوسطات فهل وقتها لم تك تعمل بالقنوات ؟؟ ام كان مجرد تجربة فقط لطريقة ثانية
    واسف اذا كانت اسئلتي خشنة شوية

ولك الشكر ..
    نفس السؤال في بالي لاني قرات المواضيع القديمه للدكتور

لكن نسيبه ابو ياسر يريح شويه

الصراحه الله يعينه علينا

الصورة الرمزية mohamedhamdy27
    mohamedhamdy27 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

1-كيف اكتشفت القنوات وكم استغرق الوقت لمعرفة كل الخبايا؟
    2-هل تؤمن باللى بيقول ان الواحد لو ما اخترعش طريقته بنفسه مش هيكسب ؟
    3-هل تؤمن بأن نسبة المضاربين الأفراد فى السوق قليلة جدا لا تتعدى ال 6%؟
    4-حضرتك قولت فى مشاركة سابقة انك عامل احتياطاتك إن النور يقطع لإن دى فلوس ناس-إذا حضرتك بتدير حسابات -صح ؟
    5-إذا صحيت متأخر فى يوم وفاتتك الفرص-بتزعل ؟
    ولا بتعوضها بطرق تانية
    6-حضرتك قولت ان تم الشرح للهيدج اللى بتستعمله لكن مخدش حقه -تقصد موضوع الشوك أو الصدمة؟
    انك تخش بأضعاف العقد الأصلى وتقفل بنقط قليلة على التعادل ؟
    طب لو دا مينفعش مع كل الناس ومع حساباتهم القليلة ايه استخدام الهيدج الأفضل بالنسبة لهم؟
    6-نرجو من حضرتك تعلمنا طريقة جيدة للسكالبنج
    7-مشكور جدا على سعة صدرك
    آخر تعديل بواسطة mohamedhamdy27 ، 06-12-2011 الساعة 11:17 AM

الصورة الرمزية Forexsawy
    Forexsawy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

صباح الفل يا دكتور

عندي ليك سؤال ؟؟؟؟؟

انت مافكرتش تفتح شركة و ساطة مالية خاصة بيك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مش دي بالنسبة لك تكون فكرة ممتازة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    و لو ناويت سميها خبرتي سوليوشن
    ههههههههههههههههههههه

الصورة الرمزية saly22
    saly22 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ربنا معاك يا دكتور جمال
    الموضوع لسه بدرى على ما يخلص
    ههههههه

الصورة الرمزية حمزة توفيق
    حمزة توفيق غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

إن لله عباداً اختصهم بقضاء حوائج الناس،حببهم إلى الخير،وحبب الخير إليهم،هم الآمنون من عذاب الله يوم القيامة

وانا شايف انك بتحب الخير وتحب تعلم الناس كل ما عندك وما بتبخلش عليهم بحاجة

وارجو من الله اننا نكون واياك من هذه الفئة اللي قال عليها سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم في الحديث اعلاه

والرسول صلى الله عليه وسلم قال اذا احب احدكم عبدا فليخبره انه يحبه

لذلك انا احبك يادكتور واحب كل من يحب الخير للناس لوجه الله تعالى لا يريد منهم جزاء ولا شكورا

تحياتي لك

الصورة الرمزية sawyhamdy
    sawyhamdy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم يادكتور
    بداية نشكر الأخت سالي على فتح هذا الموضوع وكان من باب أولى تعلمونا به على صفحة خبرتي فأنا عرفت الصفحة بالصدفة لأني لاأفارق صفحة خبرتي
    المهم لقد سعدت جدا بحوار د جمال الممتع والشيق وصراحة كل كلمة بيقولها خبرة في حد ذاتها وربنا ينفع بك يادكتور جمال ولازم أقول لعبد الرحمن على هذا اللقاء حتي يسلمي عليك بالنيابة عني ههههههههه
    واشكرك على طولة بالك وصبرك على الرد على كل مشاركة وعساك ترد علي ههههههههههه

الصورة الرمزية mahdy1
    mahdy1 غير متواجد حالياً عضو نشيط

السلام عليكم ... انا بصراحة قرأت كل ردودك امبارح على الاخوة الزملاء واستمتعت بها جداً وبصراحة اكثر يجب ان نفخر نحن كمصريين او عرب بوجود د/ جمال بيننا .. ويجب ان نفخر كأعضاء المنتدى بأننا فقط نحاور د/ جمال ممدوح
    بارك الله لك
    حضرتك انا سألت فى موضوع خبرتى الاتى
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahdy1 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    الحمد لله على سلامتك يا دكتور ...
    انا قليل الردود فى الموضوعات .. انما الموضوع ده كان نفسى اقرأة وكان نفسى اتعلم الاستراتيجية ... وكل ما انوى ابدأ الاقى الموضوع زادت عدد صفحاتة .. يعنى من فترة بسيطة قلت لا سبيل الى خبرتى وكان 1400 صفحة والان اصبح 1854 ولم اقرأ الى اول كام صفحة ..
    الخلاصة .. صعب يكون فيه اجماع او شبه اجماع على شئ ولو حدث يبقى اكيد شئ ممتاز واكثر من ممتاز
    اجمع الاعضاء على خبرتى .. ولكن انا عاوز خلاصة الحالات ... انا عارف ان فيه ملخصات بس احياناً بحس برضة بالتشتت
    حضرتك انا شغلت المؤشر فقط وحسيت باحترام السعر بدون ما اذاكر الشرح ... لكن انا عاوز الم الموضوع كلة صح لانى عاوز افتح حساب حقيقى وانا مطمئن
    فاتمنى من حضرتك ملخص لجميع حالات الاستراتيجية بالصور اذا امكن
    والف الف شكر وبارك الله فيك وجعل الله عملك فى ميزان حسناتك وجعل دعوات الاعضاء لك مستجابة
    انا عارف انه مش وقت الشرح هنا .. بس انا عاوز اسأل فى حاجة غريبة شوية بما اننى مبتدأ وتايه .. بالنسبة لاستراتيجية خبرتى ما مدى صلاحيتها ؟ اقصد اننى اريد طريقة او استراتيجية اعمل بها حتى الاقى ربى .. اى نعم كل الفوركسيين محترفين ومبتدئين لا يروا ى موضوع به كلمة استراتيجية الا ودخلوة وحملوا مؤشراتة وجربوه ثم تركوه مع العلم ان كثير منهم يعمل بأفضل منها ويكسب ولكنها عادة .. انا فقط عاوز اطمئن ... وعاوز اعمل بطريقة واحدة فقط زى ما قلت لحضرتك .. ولا اجد اجماع الا على خبرتى رغم انى لم اقرأ من الموضوع الا اكام صفحة بس ان شاء الله هخلصة قراءة

بالنسبة لرد حضرتك حول موضوع شركات الوساطة وانهم كلهم زى بعض هيعمل قلق عند الجميع

انا لو على الاسئلة والرغى هفضل اكتب لبكرة بس انا عارف ان الاخوة هيقوموا باللازم بس انا حسيت ان سؤالى مفيش حد هيسألة

بارك الله لك فى اهلك ومالك ومن تحب

الصورة الرمزية damas
    damas غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

تحية من القلب و أكثر للإنسان الرائع الدكتور جمال
    تحية معطرة بكل أنواع المحبة و الاحترام و التقدير
    عندما تصل الى فكرة مفادها أن لا فائدة في خير يصيب فردا واحدا و إنما الفائدة عندما يعم الخير على الجميع حينها تكون قد أتقنت الدرس الأهم في هذه الحياة و فتحت لنفسك طريقا واضحا الى الجنة
    ليست أرباح الفوركس الشيء الأمثل و ليس خسائره بالأمر العظيم
    إنها فقط تسلية نريد أن نخرج منها رابحين
    أدعو لك يا دكتور جمال بالتوفيق من الله كما يفعل كل الذين اطلعوا على استراتيجية خبرتي و أزيد عنهم بالدعاء لك بالخير حتى لو خسرت بالفوركس لأنك أهل للدعاء بكل الخير و التقدم و الازدهار
    و اعلم يا دكتور أن الله يرزق الخيرين المعطائين
    ليس عندي أسئلة و قد يكون السبب أنني فهمت كل شيء من و عن خبرتي و ملحقاتها
    و لم يبق لي سوى بداية الرحلة المليونية ليس من أجل المليون بل كي أكون مع هذا الصحب الطيب
    و تفضل بقبول التحية و الاحترام

الصورة الرمزية محمد صلاح
    محمد صلاح غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saly22 مشاهدة المشاركة
    بسم الله الرحمن الرحيم

اللقاء المرتقب
    اللقاء المنتظر لجميع اعضاء المتداول العربى

يسعدنا ويشرفنا ان يكون معنا اليوم

الدكتور
    جمال ممدوح (ابو ياسر)

وندعو جميع اعضاء المتداول لهذه المناقشه

والف شكر للدكتور جمال على تلبية هذه الدعوه