يا جماعه ايه رايكوا فى اليورو والباوند انا بايعه هو هيعكس ولا ايه
Printable View
يا جماعه ايه رايكوا فى اليورو والباوند انا بايعه هو هيعكس ولا ايه
اسمح لي بالرد التعزيز الثاني يكون بعد مقدار الرينج من التعزيز الأول فإذا كان اتعزيز الأول بعد 100 و التعزيز الثاني بعد 150 نقطة من التعزيز الأول إذا التعزيز الثاني و الأخير يكون بعد 250 نقطة من الدخول الأصلي أي 100 نقطة من الدخول + 150 نقطة من التعزيز الأول = 250 نقطة من الدخول الأصلي أرجو ان تكون إتضحت النقطة
لا يا فاندم 250 نقطة ازاي؟
التعزيز الاول بعد انعكاس 100 نقطة طيب لو السعر عكس اكتر من 100 نقطة ها اعزز منين ؟ هعزز بعد انعكس 150 نقطة "مقدار الرينج كامل" من نقطة التعزيز الاول اي بعد انعكاس 250 نقطة من نقطة دخول صفقة الرينج اللي هما 100 انعكاس اول + 150 انعكاس تاني
شكرا يابو فيصل الموضوع موضوعك ...جزاك الله خير
انا بايعه من : الباوند 1.5996واليورو 1.4085
مرحبا شباب
كفيكم أخباركم
حركة الساعة فهمناها لكن موضوع اتجاه الأربع ساعات واليومي فيه غموض للان
ما اادري من البطل اللي يشيل من راسي الغوض
والان لو كسر الباوند الزرقا لفوق كيف اتصرف معاه
مع ان الاربع ساعات رجع دخل الحمرا ويحاول يدخل الزرقا
أما اليومي فهو جاب الهدف اللي هو 161 من اخر موجة واحتمال يصحح
وش رايكم في كلامي
عالكيبل عالاربع ساعات الشمعة اغلقت هانجينج مان وعالديلى الاتجاه هابط فأعتقد مواصلة الهبوط ان شاء الله لكن بعد صعود قصير عالساعة اولا والله اعلم
الباوند عالديلى هابط وعالاربع ساعات اغلقت شمعة رجل مشنوق وعالساعة احتمال صعود قصير وهيكمل بعدها هبوط ..واليورو عالديلى عمل اعادة اختبار لقاع القناة الزرقاء وارتد نزولا وعالاربع ساعات اختبر قمة القناة الحمراء وارتد ايضا وان شاء الله فى طريقة لاختبار خط منتصف الحمراء وان كسرها فسيكمل الهبوط وعالساعة حركة السعر تدل عالهبوط والله اعلم ..فلا داعى للقلق