صفحة 1958 من 2200 الأولىالأولى ... 95814581858190819481952195319541955195619571958195919601961196219631964196820082058 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 29,356 إلى 29,370 من 32997

الموضوع: ... خبرتى ...

الصورة الرمزية that is me
    that is me غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ensaf مشاهدة المشاركة

تحية طيبة
    اعزائى
    كسر الساعة الى اسفل يعنى ان الديلى
    يريد عمل اعادة اختبار الى الأسفل
    وشمعة الكسر الان ابتلاع بيعية قوية
    وسيتوافق هذا اذا اغلق 4 ساعات اسفل القنوات
    خليكم فى البيع الى تحقيق الأهداف

انا الان على التريد

يعنى نبيع الكيبل دلوقتى تانى يا اخت انصاف ولا ايه ؟؟
    هو على الساعة كسر الحمراء وعلى الاربع ساعات برده كسر بس طبعا لسه الشمعة مقفلتش وعلى الديلى زى ما انتى بتقولى ممكن يعمل اعادة اختبار
    نبيع ؟؟؟؟؟

الصورة الرمزية wildcat9595
    wildcat9595 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخونا احمد الديب

من الاخر كده انسى كل الكلام الغريب اللى انت قولته ده

وجودك مهم لاخوانك المستجدين لانك من الناس اللى هضمت الاستراتيجية (الدكتور اكد على كده فى كلامه)

فاحنا هنعتبر المشاركة دى محصلتش

بس خلاص مش هقول حاجة تانية

جيت و لا لسه....تعالى يالا

الصورة الرمزية الغدةالنخامية
    الغدةالنخامية غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الرمز مشاهدة المشاركة

الاستراتيجية ياعزيزي تعتمد على تحديد الاتجاه على الفريمات الأكبر وهو ما وددت التنويه له ومن يبيع أهدافه صغيره لأنه عكس الاتجاه بالنسبة لي انتظر سلوك سعري ثم اقوم بالبيع أو الشراء حسب السلوك السعري ولا اعاكس الاتجاه أبدأ ...ولم اخرج عن صلب الموضوع ..عموما ...يبدو أني شخص غير مرغوب فيه في الموضوع وهذا واضح جدا
    وإن كانت مشاركتي ضايقتك في الموضوع كما ضايقت غيرك فلست مجبر على المشاركة لأن الموضوع أصبح يحمل حساسيات زايده
    أخي الكريم الموضوع مو مسألة متضايق أو لا أعتقد ان الكثيرين الذين قرءوا أستراتيجية خبرتي لوجدوا أن هنالك أناس غير ثابتين على رأي وكل فترة يطلعون برأي مرة أعتمادا على الأخبار مرة على الأرتداد من خطوط المنتصف أو القنوات وكثيرا ماكان د جمال ينصحهم بالألتزام بالأستراتيجية فقط دون النظر الى المواضيع الجانبية أخبار أو انعكاس للسعر وغيرها أعطيك مثل اليوم من الصباح لحد الأن كم شخص دخل واحد يقول ندخل من ارتداد السعر من حد القناة العليا والأخر يتوقع هبوط الكيبل والأخر يتوقع الصعود والأخر يقول ان هنالك أخبار مهمة والأخر يعزز من نقاط غير صحيحة والأخر يقول خرجت على نقطة الدخول والأخر يقول ندخل هيدج وأحنا هنا ليس في وارد تعلم الهيدج الأولى بنا أن نتعلم ونضبط الأساسيات ثم بعد ذالك نتوجه للهيدج بالأضافة ان اسلوب الهيدج لم يعتمده د.جمال كشرط من شروط الأستراتيجية وسبق للأخت أنصاف أن أستعملته وسبب لخبطة للكثير منا فلم نستعمله بعدها المهم من كل هذا هو عدم زرع القلق والخوف في نفوس الأخوة الذين دخلو صح حسب الأستراتيجية والنقاش مطلوب لكن ضمن أساسيات الأستراتيجية وليس خارجها وأعتقد ان لولا هذا الألتزام لما حققت هذه الأستراتيجية هذا النجاح الباهر فعذرا للأخوة الذين أخذوا كلامي بحساسية زيادة شوية فتجارة الفوركس تجارة تحتاج الى صبر وقوة وثبات وثقة عالية بالأستراتيجية التي تستعملها وأسف للأطالة

الصورة الرمزية Forexsawy
    Forexsawy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el deeb مشاهدة المشاركة
    سلام عليكم اخوانى الافاضل
    ان شاء الله يوم اخضر عليكم وملئ بالارباح وتلموا الغلة بدرى بدرى هههههه
    انا بس حبيت اؤكد لكم مرة تانية ان كل مايقال انى باخد الناس لفين .. غير صحيح بالمرة
    لانى عمرى فى حياتى ماتعمدت انى اضلل حد او اوجهه لطريق خطأ طالما انا عارف الصح فين
    وان ما قيل عن ايه اللى بتضيفه مشاركاتى .. تقدروا ترجعوا لمشاركاتى وتعرفوا اذا كنت اضفت ولا لأ
    اى نعم انا بحب اهزر كتير واضحك كتير وبحاول اخفف على الاخوان ضغط السوق بالضحك ده على الرغم ان عندى مشاكل لا تتخيلوها تجيب للواحد بالرحة خالص اكتئاب شديد بس الحمد لله عمرى ما يئست من رحمته.. لكن والله العظيم فى نفس الوقت بحاول انى اساعد على قد ماقدر فى ظل خبرتى المحدودة جدا واللى اقل من اقل واحد فيكم
    بس اظاهر انى زودتها شوية .. لأ شويتين بصراحة ههههه .. بدليل طبعا انى سببت استياء واسع جدا للكثير من الاخوة القدامى والجدد على حد سواء "وانا اللى كنت فاكر ان الجداد بس هما اللى مش طايقينى انما طلع كتير من القدام كمان هههه"
    ربنا وحده اعلم اننى لم اكن ابدا اقصد مضايقة حد او انى اشتت "كما يدعى البعض" او انى اخد الناس بمشاركاتى لفين "كما يدعى البعض الاخر" وان سبب وجودى هنا فى البداية كان للتعلم والعمل وبعد كده اصبح للتعليم والعمل برضو .. مش للتهريج والنكات و الكلام الفاضى زى ماناس قالت
    عموما طالما انى شخص مشتت ومشاركاتى لا طائل منها ولا تضيف جديد .. وطالما ان الاغلبية شايفة كده
    فنزولا على رغبة الاغلبية اوعدكم انى دى هتكون اخر مشاركة ليا فى الموضوع مع انى والله كنت بحلم اكون معاكم دايما وانى ماسيبش المكان اللى كنت فى يوم من الايام بعتبره بيتى ودافعت عنه على قد ماقدر من الكفرة والمهاجمين والحاقدين والمغرضين واقسم لكن انى حزين حزن لا تتخيلوه.. لكن لا تأتى الرياح دائما بما تشتهى السفن
    انا بس هيوحشنى جدا والله الناس الجميلة اللى هنا اللى فعلا وعن حق عالاقل من ناحيتى حبيتهم جدا وربنا يعلم انى كنت بقضى معاهم وقت اكتر من اللى كنت بقضيه مع اهلى واسرتى وده بسبب معزتهم عندى ووحدة الهدف والغرض
    وهحاول ان شاء الله احقق رغبتى فى مساعدة كل محتاج للمساعدة فى هذا السوق الذى لا يرحم من خلال مواقع التواصل الاجتماعى الاخرى .. بس ربنا يستر وما يكونش دمى تقيل عليهم هما كمان وما يطلعليش حد يقولى ان بشتت او انى مابضيفش جديد ههههه..
    كلمة اخيرة لكل شخص اتهمنى من غير ما يكون متأكد او ظن فيا ظن مش ولابد
    قال تعالى "يا ايها الذين آمنوا اجتنبوا كثيرا من الظن ان بعض الظن اثم" صدق الله العظيم
    سلامى الى كل الاخوة الاحباء والاعزاء وهتوحشونى جدا والله العظيم .. وياعالم جايز فى يوم من الايام تتكعبلو فيا وانتوا ماشيين فى اى مكان تانى ههههه وهتلاقونى برضو احمد الديب ههههه
    واعتذارى الشديد لكل من طلب منى مساعدة وخذلته او مالقيتش فرصة ارد عليه بسبب اللى حصل وارجوكم تسامحونى وكان بودى اعملكم اى حاجة انتوا عايزينها " فى حدود امكانياتى المتواضعة جدا واللى اقل من اقل واحد فيكم" بس غصب عنى ........... واطمنوا هتلاقوا معاكم ناس افضل منى بكتير هيساعدوكم احسن منى الف مرة
    اشوف وشكم بخير
    سلام عليكم

صـــــلي على النبي كدة و روأ يا بو حميد و الله احنا كلنا هنا اخوة و الكل بيساعد بعضو
    و بعدين ايه موضوع ان كل واحد يزعل من حاجة يروح كاتب ( خلاص انا مش كاتب تاني في الموضوع )

دي حاجة غريبة جدا دة انا بفكر كمان مكتبشي و اي حد هيزعلني من قريب او من بعيد , هقول خلاص مش لاعب تاني و مش هشارك في الموضوع دة
    لازم الكل يعرف ان لما الواحد بيساعد حد فبيساعدو لوجه الله سبحانه و تعالى و لعل و عسى يمر على الموضوع
    عضو عادي عجبو كمية المشاركات الجميلة دي و الاستراتيجية الاجمل و يكون الموضوع دة مصدر رزقه ليه و لأسرته

هـــل حد فيكم يقدريقولي دة ثوابو هيكون ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لذلك يا اخواني كلنا هنا اخوة و يد واحدة امام هذا السوق الي بيفرتك الضعيف .
    و ان شاء الله يا ديب ترجعلنا تاني بس أسد المرة دي ههههههههههههههههههههههه

الصورة الرمزية sawyhamdy
    sawyhamdy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد الجندى ابو جومانا مشاهدة المشاركة
    لا لست شخص غير مرغوب فية فانت من الاخوة اللى فهمين كويس لاكنى كما وضحت لك المبتدئين يتشتتون
    احبك فالله
    أبو معاذ رجاء خاص اتصل على أحمد الديب وعقله وخليك يرجع لأحبابه ونحن حبيناه في الله ونرجو أن نلقاه في مصر وفي كل مكان ولو أمكن تعطيني رقم جواله على الخاص

الصورة الرمزية ليلى علي
    ليلى علي غير متواجد حالياً موقوف

انا بس حبيت اؤكد لكم مرة تانية ان كل مايقال انى باخد الناس لفين .. غير صحيح بالمرة
    لانى عمرى فى حياتى ماتعمدت انى اضلل حد او اوجهه لطريق خطأ طالما انا عارف الصح فين
    وان ما قيل عن ايه اللى بتضيفه مشاركاتى .. تقدروا ترجعوا لمشاركاتى وتعرفوا اذا كنت اضفت ولا لأ
    اى نعم انا بحب اهزر كتير واضحك كتير وبحاول اخفف على الاخوان ضغط السوق بالضحك ده على الرغم ان عندى مشاكل لا تتخيلوها تجيب للواحد بالرحة خالص اكتئاب شديد بس الحمد لله عمرى ما يئست من رحمته.. لكن والله العظيم فى نفس الوقت بحاول انى اساعد على قد ماقدر فى ظل خبرتى المحدودة جدا واللى اقل من اقل واحد فيكم
    بس اظاهر انى زودتها شوية .. لأ شويتين بصراحة ههههه .. بدليل طبعا انى سببت استياء واسع جدا للكثير من الاخوة القدامى والجدد على حد سواء "وانا اللى كنت فاكر ان الجداد بس هما اللى مش طايقينى انما طلع كتير من القدام كمان هههه"
    ربنا وحده اعلم اننى لم اكن ابدا اقصد مضايقة حد او انى اشتت "كما يدعى البعض" او انى اخد الناس بمشاركاتى لفين "كما يدعى البعض الاخر" وان سبب وجودى هنا فى البداية كان للتعلم والعمل وبعد كده اصبح للتعليم والعمل برضو .. مش للتهريج والنكات و الكلام الفاضى زى ماناس قالت
    عموما طالما انى شخص مشتت ومشاركاتى لا طائل منها ولا تضيف جديد .. وطالما ان الاغلبية شايفة كده
    فنزولا على رغبة الاغلبية اوعدكم انى دى هتكون اخر مشاركة ليا فى الموضوع مع انى والله كنت بحلم اكون معاكم دايما وانى ماسيبش المكان اللى كنت فى يوم من الايام بعتبره بيتى ودافعت عنه على قد ماقدر من الكفرة والمهاجمين والحاقدين والمغرضين واقسم لكن انى حزين حزن لا تتخيلوه.. لكن لا تأتى الرياح دائما بما تشتهى السفن
    انا بس هيوحشنى جدا والله الناس الجميلة اللى هنا اللى فعلا وعن حق عالاقل من ناحيتى حبيتهم جدا وربنا يعلم انى كنت بقضى معاهم وقت اكتر من اللى كنت بقضيه مع اهلى واسرتى وده بسبب معزتهم عندى ووحدة الهدف والغرض
    وهحاول ان شاء الله احقق رغبتى فى مساعدة كل محتاج للمساعدة فى هذا السوق الذى لا يرحم من خلال مواقع التواصل الاجتماعى الاخرى .. بس ربنا يستر وما يكونش دمى تقيل عليهم هما كمان وما يطلعليش حد يقولى ان بشتت او انى مابضيفش جديد ههههه..
    قال تعالى "يا ايها الذين آمنوا اجتنبوا كثيرا من الظن ان بعض الظن اثم" صدق الله العظيم
    سلامى الى كل الاخوة الاحباء والاعزاء وهتوحشونى جدا والله العظيم .. وياعالم جايز فى يوم من الايام تتكعبلو فيا وانتوا ماشيين فى اى مكان تانى ههههه وهتلاقونى برضو احمد الديب وبنفس السحنة العكرة دى ههههههههه
    واعتذارى الشديد لكل من طلب منى مساعدة وخذلته او مالقيتش فرصة ارد عليه بسبب اللى حصل وارجوكم تسامحونى وكان بودى اعملكم اى حاجة انتوا عايزينها " فى حدود امكانياتى المتواضعة جدا واللى اقل من اقل واحد فيكم" بس غصب عنى ........... واطمنوا هتلاقوا معاكم ناس افضل منى بكتير هيساعدوكم احسن منى الف مرة
    اشوف وشكم بخير
    سلام عليكم
    اصبحت مثلي غير مرغوب فيك

الصورة الرمزية فايز المطيري
    فايز المطيري غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ما هو هدف البيع يا اخوان ؟

الصورة الرمزية   1hashish
      1hashish غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

سلامى الى كل الاخوة الاحباء والاعزاء وهتوحشونى جدا والله العظيم .. وياعالم جايز فى يوم من الايام تتكعبلو فيا وانتوا ماشيين فى اى مكان تانى ههههه وهتلاقونى برضو احمد الديب وبنفس السحنة العكرة دى ههههههههه
    اشوف وشكم بخير
    سلام عليكم
    حببنا الغالى احمد الديب عن نفسى وعن الاخوة الصامتيىن انك برائ من اي اتهام موجة اليك وكم من المرات الكثيرة ساعدت ناس كثيرة بكل اخلاص وتفانى فى الاستراتيجة الجميلة واحب اقول لابد من نحترم ثقافة الاختلاف ايها الثائر المناضل هههههههههههه وكلنا بنحبك ياديب وارجع يامجنون مضيعش نفسك هههههههههههه

الصورة الرمزية alabo
    alabo غير متواجد حالياً نجم المتداول العربي - نوفمبر2007

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ليلى علي مشاهدة المشاركة

اصبحت مثلي غير مرغوب فيك
    شتاااااااااااااااااااااان

الصورة الرمزية ensaf
    ensaf غير متواجد حالياً مـتداول ذهـبي

تحية طيبة
    الى إخوانى الأعزاء
    أحمد الديب
    لا تاخد على خاطرك من إخوانك ولا تتخلى عنهم
    الرمز
    لا تاخد على خاطرك من اخوانك ولا تتخلى عنهم
    مشاركاتكم ذات قيمة عالية
    نرجوا ان نظل كتلة واحدة لا يفرقنا الشيطان
    اجتمعنا على الخير والحب فى الله
    فلا تضييعوا اجركم وفى ميزان حسناتكم
    ممنوع اى احد من أعضاء خبرتى
    ممنوع عليه الخروج من هنا
    مؤبد
    يا اخوان نحن متحابون فى الله
    كل ما فيها هو مطلوب التركيز على الاستراتيجية فقط
    بدون اية اضافات
    بدون شارتات عليها مؤشرات
    اجعلوا المؤشرات التى لديكم خاصة بكم
    حتى لا يحدث خلل بالاستراتيجية بالنسبة للجدد
    ومن المعروف ان الجميع لديهم العشرات من المؤشرات
    والعشرات من الطرق والاساليب
    انا نفسى لدى فولدر مسمى بالألف مؤشر
    ولكن نحن متفقون منذ البداية على توحيد الصف
    وتوحيد الجهود والتركيز على منظور واحد فقط حتى يتم اتقانه
    والفوز بالطريق الامن وتحقيق الارباح
    لا تزعلونا منكم
    حقكم على راسى أنا لا تزعلوا

توقيع العضو
    (( ولسوف يعطيك ربك فترضى ))
    خبرة 13 عام - محترف التحليل الفنى للعملات الأجنبية (فوركس)

الصورة الرمزية alabo
    alabo غير متواجد حالياً نجم المتداول العربي - نوفمبر2007

حقكم على راسى أنا لا تزعلوا

[/CENTER][/B][/FONT][/QUOTE]

يسلم رأسك

الاخوان مالهم عذر الآن

الصورة الرمزية hazal
    hazal غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخي احمد الله يخليك ما تزعل من اخوانك .. وقك على راسنا من فوووووق

الصورة الرمزية mohamed emad
    mohamed emad  غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

قال تعالى {فَاصْفَحِ الصَّفْحَ الْجَمِيلَ}(85) سورة الحجر

قال تعالى {وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَن يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ} (22)سورة النور

قال تعالى {وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ وَاللّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ} (134) سورة آل عمران

قال تعالى {وَلَمَن صَبَرَ وَغَفَرَ إِنَّ ذَلِكَ لَمِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ }(43)سورة الشورى.
    عندي الحل

الحل إننا كلنا نسامح بعضنا

على كل غيبة أو خطأ صار بيننا سواء عرفناه

أو ما عرفناه

وش بتستفيد ؟؟

صدقة تؤجر عليها , وسبب لمغفرة ذنوبك

قال تعالى : (وسارعوا إلى مغفرة من ربكم وجنة عرضها السموات والأرض أُعدت
    للمتقين , الذين ينفقون في السراء والضراء والكاظمين الغيظ والعافين عن الناس

والله يحب المحسنين)

طيب كيف ؟؟ قول معاي
    ' اللهم إني عفوت عمن ظلمني

فمن شتمني أو ظلمني فهو في حِل '