صفحة 1957 من 2200 الأولىالأولى ... 95714571857190719471951195219531954195519561957195819591960196119621963196720072057 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 29,341 إلى 29,355 من 32997

الموضوع: ... خبرتى ...

الصورة الرمزية alabo
    alabo غير متواجد حالياً نجم المتداول العربي - نوفمبر2007

[QUOTE=ahmed el deeb;2270105]سلام عليكم اخوانى الافاضل

عموما طالما انى شخص مشتت ومشاركاتى لا طائل منها ولا تضيف جديد .. وطالما ان الاغلبية شايفة كده
    فنزولا على رغبة الاغلبية اوعدكم انى دى هتكون اخر مشاركة ليا فى الموضوع مع انى والله كنت بحلم اكون معاكم دايما وانى ماسيبش المكان اللى كنت فى يوم من الايام بعتبره بيتى ودافعت عنه على قد ماقدر من الكفرة والمهاجمين والحاقدين والمغرضين واقسم لكن انى حزين حزن لا تتخيلوه.. لكن لا تأتى الرياح دائما بما تشتهى السفن

رايح فين؟؟؟
    انت هنا

الصورة الرمزية الوزير
    الوزير غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

احمد حبيبي بلاش الحساسيه الزايده خليك فري ماعندكم ديمقراطيه دلوقتي هدي نفسك
    وافتح موضوع جديد وانهزر انا وانت 24 ساعه اصلي مابنمش
    كل الحكاية الاخوان عايزين تركيز على الاستراتيجية وتقليل المشاركات قدر الامكان ليستفيد الجميع

الصورة الرمزية خالد امين
    خالد امين غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ensaf مشاهدة المشاركة
    تحية طيبة

عذرا كنت فى خارج المنزل لأمر خاص
    اليورو دولار فى نقطة تعزيز بيع الأمس
    الكيبل
    من دخل بيع
    اذا اغلق الساعة اسفل القنوات مع كسر الصباح
    وكان هذا الاغلاق متزامن مع اغلاق ال 4 ساعات اسفل القنوات
    نستمر فى البيع الى الفايبو البرتقالى ثم 6560
    مع ملاحظة ان الديلى كسره الى الأعلى
    اى يجب الانتباه فى تحديد اهداف البيع

اغلاق الاربع ساعات على اي منصة اختي الكريمة بارك الله فيكي
    توقيع العضو
    ¥

الصورة الرمزية حكيم طارق
    حكيم طارق غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة that is me مشاهدة المشاركة
    طيب لو شمعة الساعة اغلقت الان على هذا الكسر على منصة التريد هل ندخل بيع ام ننتظر ؟؟؟!!
    بخصوص اغلاق شمعه الاربع ساعات فانا عندي فقط منصه التريد الي اغلقت الان
    ولم تكسرحد القناه لكن اغلاقها الشمعه كان جيد للهبوط
    اما على الساعه فننتظر اعاده الاختبار للبيع
    واكيد كما قالت الاستاذه انصاف انو لازم ننتبه على الديلي لان الاغلاق كان فوق
    والله اعلم واخبر....وثم الراسخون في العلم في خبرتي

الصورة الرمزية saly22
    saly22 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el deeb مشاهدة المشاركة
    سلام عليكم اخوانى الافاضل
    ان شاء الله يوم اخضر عليكم وملئ بالارباح وتلموا الغلة بدرى بدرى هههههه
    انا بس حبيت اؤكد لكم مرة تانية ان كل مايقال انى باخد الناس لفين .. غير صحيح بالمرة
    لانى عمرى فى حياتى ماتعمدت انى اضلل حد او اوجهه لطريق خطأ طالما انا عارف الصح فين
    وان ما قيل عن ايه اللى بتضيفه مشاركاتى .. تقدروا ترجعوا لمشاركاتى وتعرفوا اذا كنت اضفت ولا لأ
    اى نعم انا بحب اهزر كتير واضحك كتير وبحاول اخفف على الاخوان ضغط السوق بالضحك ده على الرغم ان عندى مشاكل لا تتخيلوها تجيب للواحد بالرحة خالص اكتئاب شديد بس الحمد لله عمرى ما يئست من رحمته.. لكن والله العظيم فى نفس الوقت بحاول انى اساعد على قد ماقدر فى ظل خبرتى المحدودة جدا واللى اقل من اقل واحد فيكم
    بس اظاهر انى زودتها شوية .. لأ شويتين بصراحة ههههه .. بدليل طبعا انى سببت استياء واسع جدا للكثير من الاخوة القدامى والجدد على حد سواء "وانا اللى كنت فاكر ان الجداد بس هما اللى مش طايقينى انما طلع كتير من القدام كمان هههه"
    ربنا وحده اعلم اننى لم اكن ابدا اقصد مضايقة حد او انى اشتت "كما يدعى البعض" او انى اخد الناس بمشاركاتى لفين "كما يدعى البعض الاخر" وان سبب وجودى هنا فى البداية كان للتعلم والعمل وبعد كده اصبح للتعليم والعمل برضو .. مش للتهريج والنكات و الكلام الفاضى زى ماناس قالت
    عموما طالما انى شخص مشتت ومشاركاتى لا طائل منها ولا تضيف جديد .. وطالما ان الاغلبية شايفة كده
    فنزولا على رغبة الاغلبية اوعدكم انى دى هتكون اخر مشاركة ليا فى الموضوع مع انى والله كنت بحلم اكون معاكم دايما وانى ماسيبش المكان اللى كنت فى يوم من الايام بعتبره بيتى ودافعت عنه على قد ماقدر من الكفرة والمهاجمين والحاقدين والمغرضين واقسم لكن انى حزين حزن لا تتخيلوه.. لكن لا تأتى الرياح دائما بما تشتهى السفن
    انا بس هيوحشنى جدا والله الناس الجميلة اللى هنا اللى فعلا وعن حق عالاقل من ناحيتى حبيتهم جدا وربنا يعلم انى كنت بقضى معاهم وقت اكتر من اللى كنت بقضيه مع اهلى واسرتى وده بسبب معزتهم عندى ووحدة الهدف والغرض
    وهحاول ان شاء الله احقق رغبتى فى مساعدة كل محتاج للمساعدة فى هذا السوق الذى لا يرحم من خلال مواقع التواصل الاجتماعى الاخرى .. بس ربنا يستر وما يكونش دمى تقيل عليهم هما كمان وما يطلعليش حد يقولى ان بشتت او انى مابضيفش جديد ههههه..
    كلمة اخيرة لكل شخص اتهمنى من غير ما يكون متأكد او ظن فيا ظن مش ولابد
    قال تعالى "يا ايها الذين آمنوا اجتنبوا كثيرا من الظن ان بعض الظن اثم" صدق الله العظيم
    سلامى الى كل الاخوة الاحباء والاعزاء وهتوحشونى جدا والله العظيم .. وياعالم جايز فى يوم من الايام تتكعبلو فيا وانتوا ماشيين فى اى مكان تانى ههههه وهتلاقونى برضو احمد الديب ههههه
    واعتذارى الشديد لكل من طلب منى مساعدة وخذلته او مالقيتش فرصة ارد عليه بسبب اللى حصل وارجوكم تسامحونى وكان بودى اعملكم اى حاجة انتوا عايزينها " فى حدود امكانياتى المتواضعة جدا واللى اقل من اقل واحد فيكم" بس غصب عنى ........... واطمنوا هتلاقوا معاكم ناس افضل منى بكتير هيساعدوكم احسن منى الف مرة
    اشوف وشكم بخير
    سلام عليكم
    معقوله يا استاذ احمد دا كلام

الصورة الرمزية sawyhamdy
    sawyhamdy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انا بس حبيت اؤكد لكم مرة تانية ان كل مايقال انى باخد الناس لفين .. غير صحيح بالمرة
    لانى عمرى فى حياتى ماتعمدت انى اضلل حد او اوجهه لطريق خطأ طالما انا عارف الصح فين
    وان ما قيل عن ايه اللى بتضيفه مشاركاتى .. تقدروا ترجعوا لمشاركاتى وتعرفوا اذا كنت اضفت ولا لأ
    اى نعم انا بحب اهزر كتير واضحك كتير وبحاول اخفف على الاخوان ضغط السوق بالضحك ده على الرغم ان عندى مشاكل لا تتخيلوها تجيب للواحد بالرحة خالص اكتئاب شديد بس الحمد لله عمرى ما يئست من رحمته.. لكن والله العظيم فى نفس الوقت بحاول انى اساعد على قد ماقدر فى ظل خبرتى المحدودة جدا واللى اقل من اقل واحد فيكم
    بس اظاهر انى زودتها شوية .. لأ شويتين بصراحة ههههه .. بدليل طبعا انى سببت استياء واسع جدا للكثير من الاخوة القدامى والجدد على حد سواء "وانا اللى كنت فاكر ان الجداد بس هما اللى مش طايقينى انما طلع كتير من القدام كمان هههه"
    ربنا وحده اعلم اننى لم اكن ابدا اقصد مضايقة حد او انى اشتت "كما يدعى البعض" او انى اخد الناس بمشاركاتى لفين "كما يدعى البعض الاخر" وان سبب وجودى هنا فى البداية كان للتعلم والعمل وبعد كده اصبح للتعليم والعمل برضو .. مش للتهريج والنكات و الكلام الفاضى زى ماناس قالت
    انا بس هيوحشنى جدا والله الناس الجميلة اللى هنا اللى فعلا وعن حق عالاقل من ناحيتى حبيتهم جدا وربنا يعلم انى كنت بقضى معاهم وقت اكتر من اللى كنت بقضيه مع اهلى واسرتى وده بسبب معزتهم عندى ووحدة الهدف والغرض
    وهحاول ان شاء الله احقق رغبتى فى مساعدة كل محتاج للمساعدة فى هذا السوق الذى لا يرحم من خلال مواقع التواصل الاجتماعى الاخرى .. بس ربنا يستر وما يكونش دمى تقيل عليهم هما كمان وما يطلعليش حد يقولى ان بشتت او انى مابضيفش جديد ههههه..
    قال تعالى "يا ايها الذين آمنوا اجتنبوا كثيرا من الظن ان بعض الظن اثم" صدق الله العظيم
    سلامى الى كل الاخوة الاحباء والاعزاء وهتوحشونى جدا والله العظيم .. وياعالم جايز فى يوم من الايام تتكعبلو فيا وانتوا ماشيين فى اى مكان تانى ههههه وهتلاقونى برضو احمد الديب ههههه
    واعتذارى الشديد لكل من طلب منى مساعدة وخذلته او مالقيتش فرصة ارد عليه بسبب اللى حصل وارجوكم تسامحونى وكان بودى اعملكم اى حاجة انتوا عايزينها " فى حدود امكانياتى المتواضعة جدا واللى اقل من اقل واحد فيكم" بس غصب عنى ........... واطمنوا هتلاقوا معاكم ناس افضل منى بكتير هيساعدوكم احسن منى الف مرة
    اشوف وشكم بخير
    سلام عليكم
    لالالالالالالالالالالالالالا ياأحمد الديب والله الموضوع من غيرك ماله طعم أنت عملت زي د جمال لما كل الحلويين اللي زيكوا يتركوا الموضوع مين هيبقى نرجو منك الرجوع وفورا
    وعساك تدخل وترى ردي عليك رجاء لاتترك الموضوع علشان الناس اللي بيحبوك وأكلت معهم عيش وملح هههههههه

الصورة الرمزية شريف بتروبل
    شريف بتروبل غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sawyhamdy مشاهدة المشاركة

والله ياأخي أنا كنت داخل تبع الإستراجية ولكني ذهبت للعمل وتركت الأرباح بدون وضع استوب عند الدخول واليوم اللي عكس فيه الباوند واليورو وكنت داخل نيوزلاندي واسترالي وكله صعد حوالي 150 نقطة عكس الإتجاه
    فضاعت الدعوة وأخذت اقفل الصفقات للحفاظ على الحساب ولكن دون جدوى وربنا يعوض وأنصح إخواني بإدارة رأس المال كويس والإستراجية فوق الممتازة ولكن فعلا الواحد هو السبب في الخسارة وكذلك الطمع
    كان سبب الخسارة مع إن حسابي صغير ولكن طمعت في المكسب فخسرت الكل أنا صراحة مش زعلان لأني أتعلم والحمد لله على كل حال
    الشيخ الصاوى الله يعوضك خير ان شاء الله
    اثناء تصفح ما فاتنى بعد عودتى من السفر وجدت مشاركتك
    و دعيت من الله ان يعوضك خير
    و بما اننا فى منظومه واحده و بما اننا نتبع استراتيجيه واحده
    فأكيد العائد عليك عائد علينا جميعاً الا للظروف الخارجه عن ارادتنا
    و عموما ارسلت لك رساله على الخاص تتضمن اقتراح ارجو قبوله
    اتمنى تقرأها و انتظر منك الرد

بارك الله فيك و فى جميع الاخوه

الصورة الرمزية خالد امين
    خالد امين غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يا احمد كلنا عارفين يا جميل انك قصدك تساعد الناس هو يعني حد قال غير كده
    المكان طبعا كل الناس اللي فيه مرحبة بيك وانت راجل قديم في الموضوع ومشاركاتك بتسعدنا فعلا رجاء خاص والله يا اخي ترجع تتابع معاانا هنا
    احنا بنحبك يا اخي ويعز علينا تسيبنا
    توقيع العضو
    ¥

الصورة الرمزية احمد الجندى ابو جومانا
    احمد الجندى ابو جومانا غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

سلامى الى كل الاخوة الاحباء والاعزاء وهتوحشونى جدا والله العظيم .. وياعالم جايز فى يوم من الايام تتكعبلو فيا وانتوا ماشيين فى اى مكان تانى ههههه وهتلاقونى برضو احمد الديب وبنفس السحنة العكرة دى ههههههههه
    اشوف وشكم بخير
    سلام عليكم
    يبنى تانى احنا مش حلينا المشكلة والدكتور اكدلى انك مش مقصود وانتا فاهم غلط

الصورة الرمزية kamelfo
    kamelfo غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الرمز مشاهدة المشاركة
    مع الاستراتيجية ننظر للفريم الأكير لتحديد اتجاه الصفقة اليومي محيروخاصة أن الديلي اغلق بشمعة عاكسة والأربع ساعات والساعة مازالت بيع
    الملف المرفق 298510
    السلام عليكم ..ممكن اخي شرح وتعريف لهذه الشمعة ..

الصورة الرمزية حمزة توفيق
    حمزة توفيق غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الرمز مشاهدة المشاركة

الاستراتيجية ياعزيزي تعتمد على تحديد الاتجاه على الفريمات الأكبر وهو ما وددت التنويه له ومن يبيع أهدافه صغيره لأنه عكس الاتجاه بالنسبة لي انتظر سلوك سعري ثم اقوم بالبيع أو الشراء حسب السلوك السعري ولا اعاكس الاتجاه أبدأ ...ولم اخرج عن صلب الموضوع ..عموما ...يبدو أني شخص غير مرغوب فيه في الموضوع وهذا واضح جدا
    وإن كانت مشاركتي ضايقتك في الموضوع كما ضايقت غيرك فلست مجبر على المشاركة لأن الموضوع أصبح يحمل حساسيات زايده
    بالعكس انت شخص مرغوب فيه وبشدة انت وجميع الاخوة الاعضاء واحمد الديب
    كلنا اخوة وهدفنا واحد

الصورة الرمزية ensaf
    ensaf غير متواجد حالياً مـتداول ذهـبي

تحية طيبة
    اعزائى
    كسر الساعة الى اسفل يعنى ان الديلى
    يريد عمل اعادة اختبار الى الأسفل
    وشمعة الكسر الان ابتلاع بيعية قوية
    وسيتوافق هذا اذا اغلق 4 ساعات اسفل القنوات
    خليكم فى البيع الى تحقيق الأهداف

انا الان على التريد

توقيع العضو
    (( ولسوف يعطيك ربك فترضى ))
    خبرة 13 عام - محترف التحليل الفنى للعملات الأجنبية (فوركس)

الصورة الرمزية sawyhamdy
    sawyhamdy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف بتروبل مشاهدة المشاركة
    الشيخ الصاوى الله يعوضك خير ان شاء الله
    اثناء تصفح ما فاتنى بعد عودتى من السفر وجدت مشاركتك
    و دعيت من الله ان يعوضك خير
    و بما اننا فى منظومه واحده و بما اننا نتبع استراتيجيه واحده
    فأكيد العائد عليك عائد علينا جميعاً الا للظروف الخارجه عن ارادتنا
    و عموما ارسلت لك رساله على الخاص تتضمن اقتراح ارجو قبوله
    اتمنى تقرأها و انتظر منك الرد

بارك الله فيك و فى جميع الاخوه

ارسلت الرد

الصورة الرمزية حكيم جده
    حكيم جده غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اخواني انا متضايق جدااا بسبب مالمسته من الحساسية الزايده بين الاخوان هنا
    ياليت نتحمل بعض ونذكر الله
    وان نتذكر ان الله تعالى فى عون العبد ماكان فى عون اخيه وان نحاول نتحمل بعض مهما بدر فنبقى اخوان وهدفنا واحد
    ولاانكر حبكم كلكم للخير وحرص كل واحد على تقديم يد العون للجميع ومهما كان رد او اسلوب المتلقى او كلمات الشكر او غيرها اوحتى سؤ فهم لاتهم من يحب يقدم الخير
    لان الهدف اكبر واغلى وهو الاجر من عند الله وتفريج كربة عن مسلم تساوي تفريج كربة من كرب يوم القيامه عند الله
    ولى طلب عند الجميع ان نتحمل بعض ونبقى فى بيتنا خبرتي اخوان مهما حصل برضه نبقى اخوان
    واخيرا وفقكم الله الى كل خير

الصورة الرمزية أبو محمد.
    أبو محمد. غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ensaf مشاهدة المشاركة

تحية طيبة
    اعزائى
    كسر الساعة الى اسفل يعنى ان الديلى
    يريد عمل اعادة اختبار الى الأسفل
    وشمعة الكسر الان ابتلاع بيعية قوية
    وسيتوافق هذا اذا اغلق 4 ساعات اسفل القنوات
    خليكم فى البيع الى تحقيق الأهداف

انا الان على التريد