صفحة 1676 من 2200 الأولىالأولى ... 676117615761626166616701671167216731674167516761677167816791680168116821686172617762176 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 25,126 إلى 25,140 من 32997

الموضوع: ... خبرتى ...

الصورة الرمزية sawyhamdy
    sawyhamdy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

مبروك الأرباح وإلى الأمام

الصورة الرمزية tulkaremillar
    tulkaremillar غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

لاحقاق الحق ... قبل شوي انا كتبت مشاركه وافتكرت ان الاداره قامت بحذفها ولكن جائني رساله مباشره على الخاص من المراقب انه نقلها الى موضوع الاقتراحات والتواصل مع الاداره

الصورة الرمزية KEYOFDARK
    KEYOFDARK غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ForexTrader1 مشاهدة المشاركة

اخى الكريم مع كامل إحترامى لشخصك إلا أنى أختلف معك و بشده فى أننا ضيوفا عليكم
    فكلنا أعضاء متساوى الحقوق و الواجبات و كلنا إن صح التعبير ضيوفا على منتدى متداول العربى و فقط
    لا أدرى ما شعور الدكتور جمال و هو يقرأ هذه المشاركات و سوف أرسل له رساله على الخاص أدعوه للعوده إلى الورشه لضبط الأمور و التى خرجت كثيرا عن السياق
    و تحياتى لشخصك الفاضل

ضبط الامور؟؟؟؟ انا مش فاهم يعني انت عايز ايه؟؟؟؟

الصورة الرمزية KEYOFDARK
    KEYOFDARK غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sawyhamdy مشاهدة المشاركة
    مبروك الأرباح وإلى الأمام
    مبروك يا اباعبدالرحمن ،وتحياتي لك ،اشتقنا لك ماتكلمتش من الصبح،ساكت ليه؟

الصورة الرمزية ForexTrader1
    ForexTrader1 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KEYOFDARK مشاهدة المشاركة
    ضبط الامور؟؟؟؟ انا مش فاهم يعني انت عايز ايه؟؟؟؟
    أشياء بسيطه جدا أخى الفاضل
    التوقف عن المشاركات التى لا جدوى من ورائها و يمكن فتح موضوع أخر و ليكن بإسم إستراحه خبرتى و يستطيع من يشاء أن يقضى ما يريد من الوقت هناك
    و إتاحه الفرصه للأعضاء الجدد للتنفس و التعبير عن أنفسهم، و أن يتحول الموضوع إلى ورشه تعليميه فعلا كما كان فى السابق بدلا من إحالتهم إلى الملخصات فى كل مره يسأل أحدهم سؤالا أو يضع أستفسارا
    و لكم جزيل الشكر مقدما

الصورة الرمزية reem123
    reem123 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الأخ أحمد الديب ... سؤال من فضلك يا أستاذ : الدايفرجنس على 4 ساعات مصداقيته أكبر من اللي على الساعة .. صح ؟؟
    اذا كان صح هل تظهر اشارات كاذبة على فريم 4 ساعات مثل الساعة والا لأ ؟؟
    لك شكري وتقديري مقدما

الصورة الرمزية ahmed el deeb
    ahmed el deeb غير متواجد حالياً عضو نشيط

وسع بقى ياعم انت وهوا شوية .. وحصوة فى عين اللى مايصلى على الحبيب محمد صلى الله علي وسلم
    دى صفقاتى المسائية اشتريت يورو بعد الكسر مباشرة ولما السعر ارتد وعكس اشتريت تانى من فوق الفيبو الاخضر 123 مباشرة بنفس قيمة اللوت السابق وحطيت هدف الصفقتين تحت الفيبو البرتقالى مباشرة لانه توافق مع خط منتصف القناة على الاربع ساعات
    وطبعا الصبح قفلت ولله الحمد والفضل اولا واخيرا على مكسب 122 نقطة صافى .. ودلوقتى 75 نقطة صافى = 197 نقطة الحصيلة النهائية
    خلاص يا رمووزة بيه وياكينج ابو احمد وياشيخ حمدى ويا ريس محمد وياحشيش باشا لمينا الغلة والسبوبة كانت مربوحة
    واى حد يسأل عليا قولولو نااااااااايم هههههههه
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة صفقاتى المسائية.png‏  

الصورة الرمزية حمزة توفيق
    حمزة توفيق غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الصورة الرمزية ForexTrader1
    ForexTrader1 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شكرا لك أخى المراقب العام
    You made my day

اهئ اهئ اهئ

يعني ولا احد من القدامى شاف مشاركتي الصبح بدري وكنت مستني احد يصحح لي او يشجعني

حتى الاخت انصاف كنت مستني انها تقوللي انت اخطأت في كذا واصبت في كذا وتشجعني او تنتقدني
    ولا يعني عشان ابوية يتيم

انا انسان مجتهد وعايز اتعلم لاني زي كل الناس اللي خسرت حابب اني ما أخسر تاني

ويارب احقق هدفي بفضل الله ثم بمساعدتكم ، يعني انتو رحبتو فينا امس وهذا اللي شجعني اننا نكون اسرة واحدة نتعلم من بعض ، نفيد ونستفيد

طيب استحملوني شوية في بعض الاسئلة التعليمية

في قراءتي التجريبية للشارت اليومي قلت الكيبل على الديلي قريب من سنتر لاين الزرقاء وربما يرتد منه الى الاعلى بعد يومين دم نتوقع يوم اخضر بدعم من هذا السنتر
    يعني كما فهمت ان السنتر لاين هو الترند الحقيقي للقناة وان وصول السعر اليه يعتبر دعم له ممكن يرتد منه او يكسره باغلاق فيكون تأكيد لمواصلة الهبوط
    اما الاربع ساعات فعند كتابتي للمشاركة لم يكن قد كسر القناة الحمراء الى اسفل وبالتالي كانت تمثل دعم يرتد منه السعر متوافقا مع الديلي
    وهنا عندي سؤال محيرني ، اذا كانت اتجاه القناة متجه الى اسفل فاننا ننتظر الكسر لاعلى ولا ننظر الى الكسر من اسفل لانه مستهلك ويكون الارتداد متوقع اكثر من الكسر وان كسر فانه يكون كسر ضعيف وسوف يعود الى القناة
    ارجو منكم شرح هذه الجزئية باستفاضة الله يكرمكم لاني مالقيتها في الملخصات بس لاحظتها من صور الشارتات المرفقة

ياحبذا لو القدامى والاخت انصاف يعلقوا على قراءتي ويصححو لي اخطائي احنا امانه بين ايديكم
    واعود لطلبي للاخت انصاف ان يكون التحليل في نهاية اليوم بدل بكره الساعة 10 ولا 11 الصبح كثير على التحليل
    واهو في نهاية اليوم يكون اكتمل رسم القنوات لليوم الجديد فنستطيع تحليله ، بليز اختي انصاف الله يخليكي
    ----------------------+++++++++++----------------
    وهذه مشاركتي الصبح لو ما شفتوها

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمزة توفيق مشاهدة المشاركة
    اسعد الله صباحكم بكل خير

احاول ان اقرأ الشارتات بصوت عالي وارجو من القدامى تصحيحي

الكيبل على الديلي قريب من سنتر لاين الزرقاء وربما يرتد منها الى الاعلى بعد يومين دم نتوقع يوم اخضر بدعم من هذا السنتر

الاربع ساعات على الحد السفلي للقناة الحمراء وهذه رابع مرة يرتد من عندها الى الاعلى

الساعة : القناتين تقريبا متطابقتين واتجاههم الى الاسفل فالكسر يكون الى الاعلى

ان تم الكسر الى الاعلى وبما ان حد القناه مائل فسيكون ما بين 5820 - 5850 حسب قوة الحركة

وبما اننا في الفترة الاسيوية نتوقع ان يكون سير السعر عرضي متجها الى اعلى بشويش بشويش

ان تم الكسر الى الاعلى فالهدف الفيبو البرتقالي 5880 وبعده سنترلاين الاربع ساعات وبعده الفيبو الاخضر 5962

ان واصل الهبوط الى الاسفل فامامه الفيبو الاخضر 5767 متوافقا مع سنتر لاين الزرقاء هي اللي حتوقفه

وان عصى وواصل الهبوط فهناك الحد السفلي للقناه الزرقاء متوافقا مع الفيبو الاحمر 5716

وان عصى وواصل الهبوط كدا يكون تخنها ونجيله بالعصى والهراوات عشان نرجع له عقله في راسه ونحتاج ام يوسف واحمد الديب يبخروه عشان يطلعوا العفاريت اللي فيه

لو تم الدخول شراء من الكسر وعكس علينا السعر سيكون التعزيز من الفيبو الاخضر 5767

بما ان القناة متجهة الى اسفل فالافضل الدخول شراء ولا يفضل الدخول بيع الا بوجود سلوك سعري عند السنترلاين

شكرا لكم وارجو التصحيح
    آخر تعديل بواسطة حمزة توفيق ، 16-11-2011 الساعة 10:19 PM

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el deeb مشاهدة المشاركة
    وسع بقى ياعم انت وهوا شوية .. وحصوة فى عين اللى مايصلى على الحبيب محمد صلى الله علي وسلم
    دى صفقاتى المسائية اشتريت يورو بعد الكسر مباشرة ولما السعر ارتد وعكس اشتريت تانى من فوق الفيبو الاخضر 123 مباشرة بنفس قيمة اللوت السابق وحطيت هدف الصفقتين تحت الفيبو البرتقالى مباشرة لانه توافق مع خط منتصف القناة على الاربع ساعات
    وطبعا الصبح قفلت ولله الحمد والفضل اولا واخيرا على مكسب 122 نقطة صافى .. ودلوقتى 75 نقطة صافى = 197 نقطة الحصيلة النهائية
    خلاص يا رمووزة بيه وياكينج ابو احمد وياشيخ حمدى ويا ريس محمد وياحشيش باشا لمينا الغلة والسبوبة كانت مربوحة
    اللهم صلي على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم

مبرووووووك الارباح ويارب يدوم عليك الارباح والصحة والعافية

الصورة الرمزية ahmed el deeb
    ahmed el deeb غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة reem123 مشاهدة المشاركة
    الأخ أحمد الديب ... سؤال من فضلك يا أستاذ : الدايفرجنس على 4 ساعات مصداقيته أكبر من اللي على الساعة .. صح ؟؟
    اذا كان صح هل تظهر اشارات كاذبة على فريم 4 ساعات مثل الساعة والا لأ ؟؟
    لك شكري وتقديري مقدما
    طلعا يا اختى احيانا ولكن اقل من الساعة بكثير تظهر اشارات كاذبة ولكنك تستطيعين تجاهلها اذا كانت لاتتفق مع اتجاه تحليل القنوات وعن تجربة منى ..وجدت ان اى اشارة متوافقة مع القنوات تكون قوية والعكس اتجاهلها .. واقرب مثال: اخر دايفرجنس عاليورو عالاربع ساعات دفع السعر للاعلى فى اتجاه صفقاتنا الشرائية اليوم لانه توافق مع ارتداد السعر من الحد الادنى للقنوات عالاربع ساعات وفى نفس الوقت كسر صعود على الساعة..
    ولذلك قولت فى مشاركة سابقة للاخوة اللى اشتروا يورو الصبر الصبر الصبر يا اما الهدف او التعزيز والناس طلعت بدرى لكن والحمد والفضل لله اولا واخيرا فضلت الصبر لحين تحقيق الاهداف كاملة ..لانى واثق فى الله اولا ثم فى استراتيجيتنا القوية ثم فى مؤشر الديفرجنس لانه عشرة عمر ههههه

الصورة الرمزية flymero
    flymero غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

والاغرب ان من يدخل مستغيثا او فى مأزق يلقى الاجابات الشافية والحمد لله بفضل الله يخرج من مأزقه وبعد قليل تجد نفس الشخص يستغيث مرة اخرى انه بيضيع ؟؟؟؟؟ طيب قولى فى هذه الحالة اذا كانش هوا خايف على نفسه ومش بيلتزم بالكلام الصحيح والنصائح هتعمله ايه .. وهوا نفس الشخص تلاقيه فى مشاركة بيقول ان الاعضاء هنا تمام وساعدونى وانا لم اجد مثل هذا فى اى مكان اخر وبعد شوية هوا نفسه بيقول محدش بيرد عليا ليه!!! ماهو ماحدش هيحك جلدك مثل ظفرك واذا كان كلامنا معاك بيدخل من الودن اليمين ويطلع من الشمال فالناس هترد تقولك ايه وانت بتخسر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    عموما اهلا وسهلا وعلى راسنا من فوق ويشرفنا اى عضو حابب انه يشارك معانا على الاساس المبنى عليه الموضوع وهيلتزم بالنصائح وهيقرأ الشرح التفصيلى من خلال ملفات البى دى اف وهيسألنا اسئلة مفيدة للناس كلها .. مش سؤال يبقى لسه من دقايق قليلة حد سأله وتمت الاجابة عليه وتلاقى بعد شوية نفس السؤال مطلوب الاجابة عليه تانى؟؟؟؟ ياجماعة الخير اللى يدخل متاخر يتابع اليوم من اوله وكل شئ والله هيكون واضح وضوح الشمس..
    مع تمنياتى لكم بالتوفيق والسداد

جزاكم الله خيرا ايها الاخوة

لمن لا يعرف .انا الشخص الذى تتكلمون عنه وانا الذى ادخل استغيث وانا الذى دائما اتورط وانا وانا وانا
    عموما يا اخوانى انتم لا تحسون ما احس به

انتم لم تخسرو حساباتكم وتحويشة سنه فى يوم واحد

ماعلش يا جماعة اذا كنت ثقلت عليكم

ومعلش اذا كنت لحوح فطلبات الاستغاثة

لكن اقول لكم رحم الله امرا عرف قدر نفسة
    وما اراكم الا مبتدئين امثالى وايضا تتورطون

انا لست فى محاضرة داخل جامعة وانتم اساتذه تلقون المحاضرات واقاطعكم باسئلة خارجة عن الموضوع

انا مثلكم استعجلت واخذت قرارات انتقامية من السوق لأعوض ما خسرت

اسف اذا كنتم هتضايقو من صراحتى

سبحان الله صاحب الموضوع الدكتور جمال تصدق بخبرتة وتركها ارثا للجميع
    ولم يعين احدا حارسا ولا وصيا على احد

ولستم بالخبرة والعبقرية التى تتخيلون عفوا لكلامى لكن احسستمونى انكم ليس عندكم مجال لأمثالى وكأنكم تصنعون الذرة وانا اتحدث عن البادية
    اخوانى

شكرتكم اكثر من مرة وسأظل اشكركم من باب من لم يشكر الناس لا يشكر الله

لكنكم ستجعلونى اعود من حيث جئت عفوا ليس هذا اسلوب عتاب ولا نقاش

اخى احمد الديب شكرتك واثنيت عليك ودعوة للجميع على المساندة والمساعده لكن رجاءا ( ضع نفسك مكانى) وستعرف شعور الغريق الذى يستغيث بمن على البر

سامحونى يا اخوانى

واسف لأزعاجكم

ولن ازعجكم باستغاثات اخرى واعتقد لن اشارك ثانية

جزاكم الله خيرا

الصورة الرمزية om youssef
    om youssef غير متواجد حالياً عضو نشيط

اة و الله صدقت الا مفيش حد بيدخل جديد غير و يقول الحقونى بسرعة انا عملت كذا و دخلت كذا و بعقد كبيرة جدا و حسابة فاضلة 10 نقط و يصفر
    طب ارضى ذمتكم يا اخوان احنا نعمل اية ساعتها
    دة المرة الى فاتت واحد داخل يقول انا بتصرف بهستيريا الحقونى مش عارف اعمل اية زى ما نكون احنا الى بنزل الزوج بالعافية و بالرغم عن كدة هذة المشاركات تتفضل قائدة الفريق و ترد عليهاو لا تبخل ابدا
    يا استاذى احنا كلنا لما دخلنا هنا اولا احنا من اقدم اعضاء المنتدى ثانيا لما دخلنا هذا الباب اول شئ لانى لم اكن اعلم جبت مشاركات استاذة انصاف فقطططططططططططططط بانى اضغط على اسمها و اختار كل مشاركات العضو و عندما وجدت شارتات كانت بالنسبة ليا معرفتى بيها زى معرفتى باللغة الصينى بالظبط سالتها و قلت لها انا عضوة جديدة و عاوزة اتعلم ابدا منين فشاكرة اديتنى كل الملفات لاحملها التى ابرزها كتاب دكتور جمال و كتاب المؤشرات و اشكال الشموع لوليد الحلو و اشكال القنوات
    بمنتهى البساطة اختفيت مجددا عن الباب و قعدت اقرا كل الملفات التى حملتها دون التطرق لكم المشاركات فى الباب الاصلى و ورقة وقلم جانبى و اكتب ملاحظاتى و قريت الكتاب و الله 3 مرات و المرفقات كاملة عشان اقدر اخش فى المود و بعدها دخلت قلت لها تابعى معايا جزء جزء و الاستاذة و الله ما قصرت فى الاجابة عن اى سؤال و كنت بردة بس اخش اجيب مشاركتها لارى تقاريرها و اطبقها على الحساب التجريبى بس قبلها كل يوم صباحا كنت اكتب رؤيتى للشارت و اقارنها بعد ذلك بكلام استاذة انصاف و يا ما طبعا غلطت و هى صححت لى
    و بعد ان كنت انتظر التقرير على احر من الجمر لاعمل علية يوميا بدات افهم بفضل تعليمها لى و اطبق من نفسى و اسانث بتقاريريها معى لارى شئ لم اكن اراة فهذة التقارير لا استغنى عنها حتى اليوم و لكن الطبيعى لما بنخش صفقة خلاص الناس دخلت بيع او شراء و منتظرة الهدف او واضعين نقطة للدخول فعقبال ما النقاط المحددة تيجى نستانث ببعض و هذا ليس عيبا
    تقريبا كل الاعضاء الى هنا الى بقوا فاهمين عملوا كدة مش عارفة لية فية بقية معترضين على طريقتنا و للعلم لو ان دكتور جمال يغضبة ما نفعلة لكان فى مشاركاتة اعترض التى يشاركنا بها من وقت لاخر او كانت نوهت لها استاذة انصاف بل بالعكس اذا غاب عضو منا الجميع يسال علية لاننا عائلة واحدة و هذا ما يضيف روح للباب
    اما باقى الابواب اما توصيات مباشرة و غالبا لا تجد فيها روح المشلاركة التى لدينا لان بعد التوصية اذا وجدت يوم كلمة مبروك تجد باقى ايام الاسبوع صويت و عويل على الخسائر فمحدش بيبقالوا نفس يتكلم
    هنا باب خبرتى هو بيتنا الكبير و اذا كان ما نفعلة يقلق صاحب الباب و قائدتة فياريت هما الى ينوهوا لنا عن ذلك و لكن فائق الاحترام جميعا

والاغرب ان من يدخل مستغيثا او فى مأزق يلقى الاجابات الشافية والحمد لله بفضل الله يخرج من مأزقه وبعد قليل تجد نفس الشخص يستغيث مرة اخرى انه بيضيع ؟؟؟؟؟ طيب قولى فى هذه الحالة اذا كانش هوا خايف على نفسه ومش بيلتزم بالكلام الصحيح والنصائح هتعمله ايه .. وهوا نفس الشخص تلاقيه فى مشاركة بيقول ان الاعضاء هنا تمام وساعدونى وانا لم اجد مثل هذا فى اى مكان اخر وبعد شوية هوا نفسه بيقول محدش بيرد عليا ليه!!! ماهو ماحدش هيحك جلدك مثل ظفرك واذا كان كلامنا معاك بيدخل من الودن اليمين ويطلع من الشمال فالناس هترد تقولك ايه وانت بتخسر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    عموما اهلا وسهلا وعلى راسنا من فوق ويشرفنا اى عضو حابب انه يشارك معانا على الاساس المبنى عليه الموضوع وهيلتزم بالنصائح وهيقرأ الشرح التفصيلى من خلال ملفات البى دى اف وهيسألنا اسئلة مفيدة للناس كلها .. مش سؤال يبقى لسه من دقايق قليلة حد سأله وتمت الاجابة عليه وتلاقى بعد شوية نفس السؤال مطلوب الاجابة عليه تانى؟؟؟؟ ياجماعة الخير اللى يدخل متاخر يتابع اليوم من اوله وكل شئ والله هيكون واضح وضوح الشمس..
    مع تمنياتى لكم بالتوفيق والسداد

الصورة الرمزية mohamed shawky
    mohamed shawky غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

وسع وصلى على النبى
    مبروك عليك الغلة يا زميلى

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17