الناتج 3.6 قنبله النتيجه دى
والبطاله اقل من المتوقع
زى الفل
Printable View
الناتج 3.6 قنبله النتيجه دى
والبطاله اقل من المتوقع
زى الفل
وادى عم دراجى بيقول
البطاله مرتفعه جدا والفايده هتفضل وتستمر منخفضه
والنمو فى خطر
مستنى ايه الاخ علشان ينزل
خبل هذا اليورو ولا ايش ابو ادم ليش طار كذا كمان مو عارف لنفسة جهة المفروض يهبط يرتفع
تقريبا اليورو فهم بالعكس الاخبار
اخباركم
انا ماشوفتش ايجابيه لاخبار الدولار وتصريحات متفائله اد اليومين دول
يعنى بالنسبه ليا بعت تانى مهو مش منطقى ال 2620 صامده ده كله فايخترقها مع الايجابيه الامريكيه وكلام دراجى مش حلو علشان يعمل كدا
الا بقا ان السوق ساب كل الحاجات دى ومس ان محصلش تخفيض فايده على الودايع
- دراغي : المركزي الاوروبي جاهز لاسعار فائدة سلبية على الودائع
واليورو من بنها هو دراجى ده رئيس مركزى بتاع بيتنا حد يفهم اليورو ههههههه
اخي ابو ادم ، طبعا لايجوز التدخل في موضوعك ولا في شؤونك الخاصه ، ولكن اعتقد بانك في السابق كنت تحل السوق فقط على الكلاسيكي بشكل افضل مما انت عليه الان بعد ان مارست مايشبه التحليل الاساسي .
انظر الى الشارت عزيزي القدير ابو ادم ، واترك عنك دراجي او برنانكي ، فالشارت هو من يحدد مصيره بنفسه وليس هؤلاء .
قمم صاعده وقيعان صاعده وكل واحده اقوى من الاخرى وقناه واضحه وضوح الشمس وانت ما زلت تبيع .. اخي العزيز راجع حساباتك لانك بهذا العمل انت ضربت بعرض الحائط حتى بابسط قواعد العمل الكلاسيكي الذي كنت تجيده في زمن ما .. رجائي اخي العزيز ابو ادم ان تفهمني صحيحا .
فانا اقول ذلك رغبه مني في الافصاح عن ما يدور بخاطري تجاهك ، فائت شخصا مجتهدا ومدرسه كلاسيكيه ناصعه .. ولا اريد لهذا النصوع ان يشوبه التلوث .
نصيحه من اخ اكبر منك ويعرف مقدارك ويحترمك ، نصيحه خاصه مني ، مصحوبه برجاء كثير ، اريد ان ارى ابو ادم كما كان ملك الكلاسيكي ولا شيئا عداه .
تحيات عاشق الصمت لاخي القدير ابو ادم
ارجو من عاشق الصمت ان يظل يعشقه ولا يتكلم افضل من هذا الحديث وارجو من الاخ ابو ادم ان لا يرد علي هذا الكلام وشكرا
مساء الخير اخى
اولا مبروك لو تحقق اهداف شرائك
تانى حاجه
الملف المرفق 391863
ولو رجعت شويه كام صفحه هتلاقى اكلمت على الترند الى بيعيد اختباره ودلوقتى تفعل عندى بيع من 3660 بنفس الاهداف اولهم 3470-3440
موضوع برنانكى ودراجى او التحليل الاساسى معلش انا قبل مادخل المنتدى كنت بعمل حسابهم ولا مره ياغالى تخليت عن متابعه الاسواق اساسيه
شى اخير ياباشا اى مشاركه بكتبها بيبقا فيها استوب انا مبحطوش اه بمحفظتى بس يمكن حد يدخل يبقا عارف الاستوب
والوضع الحالى اكلمنا منطقه ال 3620 الى 3660 مش مفروض يبات فوقيها شمعتين ديلى
وده لسه محصلش ان شاء الله
واهلا وسهلا بيك
اهلا وسهلا حبيبى
مفيش مشاكل صحيح انا زى مابعترضش على مشاركه او تحليل اى اخ مابحبش حد يعترض على تحليلى او ينتقدو لان الموضوع كله احتمالات
بس مفيش مشاكل اخونا عاشق راجل محترم ومن العشم
وانا فهمته واتوقع ان اقتنع وعرف دماغى
تسلم ومنورنا ياغالى
انا رايى من رايك يا ابو ادم صعود اليورو اليوم بدون اى مبرر و خصوصا لو بصينا للباوند مشى بشكل ممتاز اليوم لكن شكلنا كدة شوية اليورو يصعد بدون مبرر و شوية الباوند يصعد بدون مبرر
غدا ان شاء الله اتوقع ارقام التوظيف تاتى برقم ايجابى كبير سياثر بالايجاب مع الدولار
تحياتى ليك يا أبو ادم
مساء الخير علي الجميع اي شخص بعد البيانات الايجابيه اليوم علي الدولار المفروض ان يتمسك بالبيع بدون حتي الرجوع للشارت ولكن اللذي حدث وصعود اليورو لهذا الحد وتجاهل الاخبار الايجابيه للدولار شيء من اثنين محاوله من صناع السوق لخروج البائعين من مراكزهم
او الشيء الاخر هدف اليورو 1,3840 قبل العوده للهبوط من جديد وانتظار قرار الفيدرالي بتخفيض التيسير الكمي لبدا النزول الي النقطه 1,3260
وسيتضح اي من هذين الخيارين غدا ان شاء الله
فاذا اغلق السوق 1,35XX . سيكون في صالح ان ما حدث ماهو الا ضغط علي البائعين
أن شاء الله خير فتمسكوا وتحياتي لصاحب الورشه الاستاذ الفاضل ابو ادم
ولا يهمك يا باشا ، ماتزعلش نفسك ..
كله تمام
انا كمان ناوي ابيع البسبوسه المره دي :asvc:
ولكن لحد 13552 وبس مش اكثر ، بعدين نشوف :asvc:
الملف المرفق 391906
الله يسلمك ياصحبى
يعنى ده سوق فى عوامل كتير بتتحكم فيه فتوقع اى حاجه يمكن الى بيحصل ده تخليص رقم فوق او يمكن لما ان شاء الله بكره الخبر لو طلع ايجابى لما يجى يترمى يبقا من موقع اعلى شويه
بكره يوم مهم ان شاء الله خير وتكمل بخبر الوظايف الايجابى باذن الله
حبيبى والله الله يسلمك
الراجل اكل كلام اسوء من اسبوع التخفيض بيقولك البطاله مرتفعه جدا والمركزى مستعد لخفض الفايده على الودائع وكلام من ده
مش مقتنع بالصعود وياله يمكن خير من الصعود لاضافه بيع والرزق يزيد ^_*
زى ماانت شايف اخبار الاقتصاديه الامريكيه قويه وده موشر لايجابيه اخبار بكره وضغط على الفيدرالى على خفض التيسير الشهر ده او على الاقل تحديد معاد
ربنا يسهل ياغالى
وتحياتى ليك
مفيش زعل ولا حاجه ياباشا احنا هنا علشان نفيد ونستفاد الموضوع بسيط
والله ينور عليك ان شاء الله تتحقق اهدافك
وخلينا نشوف ههه هيعمل ايه عند 3550 وبعديها خير ان شاء الله
بالتوفيق