جمعه مباركة يا صحبي
منور
ان شاء الله تصمد
ونشوف عمود ينور لنا طريق يا صحبي
Printable View
^
الله يسلمكم اخى ال ghallooy وصحبى الشاعر
للان السعر تحت الترندوالموفينج 50
اخي العزيز ابو ادم 1.3580 نقطة مفصلية ان اغلاق 4 س فوقها سيهوي الى 1.3750
تحليل خاص الملف المرفق 390408
بالتوفيق
السلام عليكم
ياريت أستاذنا أبو ادم تلقي نظرة علي الين دولار والمجنون واليورو ين
داخلين بيع
فياريت نصيحة عسب لو مكملين طلوع اطلع منهم والعوض عالله ومن الله
المشكلة المجنون واليورو ين كسروا الهاي تبعهم والين دولار لسه فالخوف انه يستهدف قمته
وهل تنصح بالشراء ومن اي مستوي وايش الأهداف
ادري ثقلت عليك لكن أتصور الكل يطلب هالتحليل وياريت كل الأساتذة يتكرمون ويشاركون
وجزاكم الله كل خير
في نضري الزوج متوجه إلى منطقة1.3800ةبعد تصحيح بي فيبوناتشي50والله وأعلم وجهة نضر فقط .
العلم لله
وعليكم السلام
اهلا وسهلا ياباشا
يعنى كلام المركزىعلى استمرارسياسه الدعم موتت الين
بس حاضر هبصلك عليهم
منور ياصحبى
حمد لل على السلامه
هههههههههه صباح الفل ياصحبى
شوف شوف تكمله التصريحات وان السعر وصل لمنطقه قويه محتاج موثر ينزله اتوقع الكلام ده هياثر ان شاءالله
**************************
قال عضو المجلس التنفيذي للبنك المركزي الأوروبي بينوا كوير يوم السبت إن تدن التضخم يعني استمرار البنك المركزي في إبقاء أسعار الفائدة عند مستوياتها المنخفضة حالياً أو حتى ربما تخفيضها أكثر.
وبما ان التضخم في منطقة اليورو يبلغ 0,7% حالياً الذي هو دون بكثير المستوى المستهدف قرب 2%، ذكرت مجموعة من أعضاء المركزي الأوروبي هذا الأسبوع ان البنك يقبل إتخاذ إجراءات جديدة بعدما فاجأ الأسواق بتخفيض سعر الفائدة إلى أدنى مستوى قياسي له عند 0,25% في وقت سابق هذا الشهر.
وقال كوير في مؤتمر منعقد في باريس "قلنا انه نظراً للتوقعات بضعف التضخم نحن نتوقع ان تبقى أسعار الفائدة عند مستواها الحالي أو مستوى أدنى لفترة طويلة
الله ينور عليك يا باشا كده انت فهمت وجهة نظرى بخصوص الاخبار تمام اللى اقصد بيها ان التحليل الفنى بيسبق الاخبار فى تحديد الاتجاه لو كان تحليل مظبوط , واخر شارت ليك يدل على ذلك وعلى فكرة لو ربنا كرمنا وبدء الهبوط حسب تحليلنا هتكون نزلة حلوة باءذن الله وهنحدد اهدافها لاحقا
تاخدش فيا ثواب وتقولى طريقة ازاى لو موجود قدامى كذا مشاركة وانا عاوز اختار واحدة معينة فقط ارد عليها
:0016:
تمام ربنا يكرم يا ابو ادم و منتظرين وجهة نظرك الاسبوعية للباوند فى ورشة الباوند دولار
مساء الفلبخصوص اخونا بوسالم واخوناجولد والناس الى حابه تعرف راى بالين مبدائيا كل الصعود اليومين الى فاته نتيجه تصريحات المركزى باستمرار السياسه ولكن ايه الجديد وهو حد قالنا انهم هيغيرو السياسه فالموضوع حقنه منشطه وهينتهى المفعول اليورو ين http://im34.gulfup.com/9cM4C.pngعندنا قناه صاعده على الديلى السعر على حدها العلوى ومنطقه ال 137.50 اخر مقاومه قبل ال 139.30 اى ثبات فوقيها هيروح لل139.30دلوقتى ان شاء الله يبقا ليه اهداف كما بالشارت 135.50-134.00-133.50المجنونhttp://im34.gulfup.com/SzXxx.pngده بقا شارخ مش هيلاقيها من هبل الاسترلينى او ضعف الين طبعا مخترق المثلث والوتد بشمعه عمود نور وهعتمد هنا على التصحيح انه هينزل ان شاء الله يعيد اختباره تانى عند منطقه ال 161.50 فى حاله كسرها هيروح لل 159 لو مكسرهاش اتوقع هيبقا ليه هدف فوق 166-168 الدولار ينhttp://im34.gulfup.com/JdFNK.pngعلى مقاومه وقمه سابقه منطقه ال 101.50 ان شاء الله عنده اعاده اختبار ترند مخترق عند 99.60 ومحتاجين ثبات تحتيها علشان نكمل شويه تحتيعنى اوقع الاسبوع ده الاخير بالشهر بيكون تصحيح مش لقوه بالين لا ضعف لليورو والاسترليى ان شاء اللهبالنسبه ليا لو هدخل هختار اليورو ين الافضل فى التلاته والله اعلى واعلم****************اخر مره كنت بشتغل فى المجنون الين من تلت سنين وكنت شارى من 122 وعكس عليا لل 116 وكنت شتغل مضاعفات فيه وكان فى خساره بتاع 40الف وخلاص مستنى تدخل واتصل بيا اصديقنا زيلينكو الفجر يقولى اصحى المركزى ادخل وطار المجنون وضربلك البروفت ومن ساعتها لو صادفت اشتغلت فيه بيبقا برى عقد واسيبه ولا مضاعفه ولا تعزيز *******************انا دلوقتى علشان اانزل شارت بقيت ارفعو على مواقع تحميل لانى مش عايزه ينزل بالمرفقات وبرضو نزل زى مااانا عايز بالااضافه للمرفقات هل فى حل يينزل جوه المشارك من غير المرفقات
شكرًا لك أستاذي أبو ادم والله يجزيك كل خير وما قصرت يا عم
مرحبا اخي العزيز ابو ادم
اذا استخدمت ايقونة الرفع السريع
الملف المرفق 390621
سوف تظهر الصورة كما ارفقتها الان بوسط المشاركة او في اي مكان تختاره بنفسك ولن تكون اسفل المشاركة ضمن المرفقات