ههههههه ههههههههههه
Printable View
اهلا حاج معطي
عادي جدا يا مكتر القهاوي :0016:
وانا كمان عايز من كل الي فوق ده سندوتشات وحسابات وسفريات واي حاجة فيها مصالح :AA:
لا مش بيتحك ال 30 على بعض غير لما بيوصل لنقطة الدخول
يعني مثلا انت عامل هدف 150 واستوب 60 وعملت تريلينج استوب 30
يبقي ايه اللي حيحصل بص ياسيدي
في مرحلتين
الاولى في اول 30 نقطة اللي هي قيمة التريلينج استوب لما السعر يتحرك +30 نقطة هيروح الاستوب متحرك عند الدخول مباشرة
بعد كدة المرحلة التانية هيفضل ماشي مع السعر كل مازاد نقطة حرك الاستوب نقطة لفوق طيب اذا السعر قل بيكون ثابت الاستوب على 30 نقطة من اعلى سعر وصله لحد مايضرب الاستوب
يارب تكون واضحة
طب على هذا الاساس لو فرضنا ان السعر اتحرك فى اتجاهنا مثلا 80 نقطه يتحرك التريلنج 60 نقطه ، و على فرض ان السعر رد تانى عكسى و قفل على التريلنج بكده يكون مكسبنا فى الهدف الثانى 60 نقطه بدلا من زيرو فى حالة اننا نسيب الستوب على نقطة الدخول ، الكلام مظبوط و للا تخاريف ؟ حاسس ان فى ثغره تايهه منى فى الموضوع ده
الملف المرفق 438653
نتيجة المسابقة اليوم ....الاول محقق 947% طبعا على قصة الجاب في يوم واحد بس
عايز اقولكم ان الاول فى المسابقة قبل ده خلال 5 ايام انا مشلاقيه شكلوا كان داخل شرااااء وقلبت معاه وطار او اتمرجن
مشكلة المسابقات من النوع ده صراحة مفهاش اى نوع من ادارة راس المال.. اشبه للقمار .. وهو رمي كل الفلوس على اتجاه وياتيجي يامتجيش
وزى ما قولتلكم قبل كدة المسابقات ده يوم واحد بس يقلب الموازين.. ويخليك الاول بجدارة .. او يخليك الاخير بجدارة برضوا
مسابقة المتداول دى يامعطى
لا استاذ معطي التريلينج استوب ميغنيش عن الاستوب الاساسي
لان التريليينج استوب مش هيتفعل غير لما الصفقة تجيب عدد النقاط اللي ظابط عليها التريلينج استوب وتنقل الاستوب عند الدخول
معنى كدة ان لو فاتح صفقة والسعر عكس عليا اول ما فتحت او مثلا جاب 25 نقطة بس الاول ورجع عكس وانا ظابط على 30 نقطة يبقى التريلينج استوب مش هيتفعل
والسعر هيفضل ينزل من غير استوب
الاستوب الاساسي مهم جدا حتى مع التريلينج استوب