ههههههههههه شوفتم الدنيا سهلة ازاى
وفعلا كل ده احنا لسة فى الدرس الاول
بجد الحمد لله ياشباب انكم وصلكم الهدف
الموضوع بسيط وسهل جدا جدا ومربح جدا جدا
بالتوفيق للجميع
Printable View
صفقة لايف على الاسترالي دولار
الملف المرفق 434572
والله اخي فوزان لا اعتمد فالمنطقة المرسومة بالشارت بمؤشر بل يدوي
ولا تقلق حنوصل لخطوة حشرحلكم ازاى تقدروا ترسموها بسهولة
البرايس اكشن ينفع على فريم
ولكن افضل من بداية الساعة لما فوق
ولكن لو استراتيجة الخاصة بك على نصف ساعة فمفيش مشكلة هو الميزة فى الموضوع انه تحليل عام ينفع على اى فريم وعلى نوع بورصة
بالظبط انه فريم الساعة
شخصيا حعتمد فريم الساعة في شغلنا باذن الله لانه اكثر فرصا وربحا
خاصة ان بطريقتي اذا كنا شغالين على فريم الساعة او 4 ساعات فالهدف والستوب هما هما
وده حيظهر لكم في خطوة كيفية وضع الستوب والهدف
ومافي مشكلة خالص ال مشقادر يشتغل على الساعة ممكن يشتغل على 4 ساعات
زى ما قولت هوالميزة انه تحليل مثلا الكلاسيكي ينفع على اى شارت وواى فريم
انا فقط بوصلكم التحليل وباذن الله يفيدكم اى كانت الاستراتيجية حتى لو لم تعملوا على استراتيجية طريقتي المتكاملة باذن الله
اخي الكريم صحفى مبارك عليك الارباح..
مستحيل جميعا نتفق على فرصة واحدة..
وسنجد بعد قليل من سيقول لنا لا فريم الديلي بيقول انه متذبذب
ثم يدخل اخر ويقول فريم الويكلي دخول بيع
لذلك اقول دائما يجب الاعتماد على فريم واحد فقط والتحرك معه عالحلوة والمرة
فشئ طبيعي يضرب لينا كلنا ستوبات.. ولكن المهم النتيجة الاجمالية فى الاخر موجب
لذلك الاعتماد على فريم واحد في اخذ قرار هو مهم بالنسبالي ولا يسبب تشتيت في النفسية وهذا اكلمنا عليه اول خطوة
ومع ادارة راس مال جيدة يبقا مفيش مشكلة حتى لو ضرب ستوب وده ما اتكلمنا عليه فى الخطوة الثانية
وكنت اتمنى ان تضع للاخوة اخي صحفى اقتصادي وقت دخولك االاوردر حقك فرصة الدخول حتى الكل يستفاد من خبرتك
يشرفني دائما متابعتك .. بتطلعنا بنقاش هادف ومحترم فبارك الله فيك
تقبل تحياتي
والله انت بتعجبني عشان بتتعب فحتوصل فى الاخر
فلكل مجتهد نصيب
بصي اخي الكريم بالفعل الشموع انسايد بار
ولكن فى حالة الشراء.. بعتمد ان يكون الشموع الانعكاسية من اسفل فقط
بمعني كنا محتاج الانسايد بار يبقوا من الاسفل للشمعة الان وليس فى الاعلى
واى استفسارات اخرى انا معاك.. انا متفائل بيك صراحة انت مجتهد وحتوصل