المفاتيح سليمة اخي تريدر
الله ينور عليك
Printable View
ما شاء الله بالتوفيق Raffe و الشكر موصول لمستر معطي لكن انا عندي سؤال يا حضرات هل الاعتماد ع الاتجاه العام للعمله ام الترند الحالي وسبب السؤال
ان الزوج ع اتجاه عام هابط
الزوج ع الترند الحالي صاعد
وعليه لو ان الدخول ع الاتجاه العام بيع فالدخول صحيح 100%
لو ان الدخول ع الترند الحالي اذا انا بخالف كلام معطي لاني عكس الاتجاه الحالي
لو انا اللى مشفاهم ارجوا التصحيح
الله ينور عليكم نقاش رائع وهادف
واتفق معكم انتم الاتنين بالفعل
مع اماني :فهى صفقة اعلى الترند بين بار
ومع تريدر :انها ابتلاعية هابطة فتضعف نظرتنا وليست ميزة معنا
ومع اماني :انه بالفعل البين اقوى لانها جاية مع الترند وحتى الابتلاعية لم تستطيع كسر الترند .. لذلك فالفرصة سليمة كشراء
الله ينور عليكم ياشباب والله.. النقاشات ده برجاء من الجميع قرائتها حتلاقيها رد على استفساراتك وحتدربك اكتر.. وحتخليك تروح تفتح الشارت تتأكد فوقتها حتدرب عينك اكتر
لا انت صح يامحمد
وهى ده المشكلة الى بيقع فيها الاغلبية الترند صاعد ام هابط وحناخد الاتجاه العام ولا الترند الحالي
كل ده انا حليته الحمد لله حتشوفوه فى الخطوة القادمة.. مشحينفع اكلم عليها الان
ادوني بس مع بداية الاسبوع القادم باذن الله حتلاقوها بين اديكم وستجدواالاجابة التانية الى مخلية الكل مشتت فى قصة استخراج الترند
وبرجاء ايضا قراء ردي على مشاركة الاخ صحفي
ولا تحرمنا من ملاحظاتك الهامة ده يامحمد هى الى بتخلينا نطلع بنتائج مهمة ونحلها
خلو بالكون من المنطقه ديه يجماعه لو الزوج مقدرش يكسرها حيطلع كتير موفينج 400 + مستوى 50 فيبو من اخر موجه صاعده + انو كان فى مقاومه وراجع يعمل ريتست ليها + ان الزوج مشى الرينج اليومى بتاعو واستنفذ قوتو خلينا نتابع الملف المرفق 434576
شمعة الانسايد بار بالنسباللي كما شرحتها بالفيديو
هى شمعة لو جاءت مثلا بعد شموع صاعدة
ان خلاص المشترين مشقادرين يكلموا صعودهم وان حيحصل انعكاس للسعر من البائعين
وبتبقا اقوى وافضل لو الشمعة الى قبلها زى الى اشرت لها فى فرصة الفرنك الان تكون الشمعة الام بظل علوي طويل لتدل على انسحاب المشترين وقوة البائعين
وهى ليس شمعة تردد
برجاء ايضا سماع جزء الانسايد بار فى الفيديو مرة اخرى حتفهم قصدي اكتر https://goo.gl/kHhIJW