جزاك الله خير
Printable View
جزاك الله خير
كلنا تلاميذك يا معطي باشا .. بس انا ملاحظ ان الناس بتنزل صور نماذج على انها انسايد بار بس هي مش انسايد مع انها نماذج قوية فعلا وممتازة .. مثل الدارك كلاود " السحب الركامية " في نهاية الترند الصاعد و بيرسنج لاين " ثقب الحلي" في نهاية الترند الهابط .. ودول نموذجين انعكاسيين محترمين جدا
شموع الدوجي المتكررة في نهايات الترندات رائعة جدا كنماذج انعكاسية .. وخصوصا على الفريمات الكبيرة من ال 4 ساعات و طالع ..
النجوم زي نجمتي الصباح والمساء .. مهمة جدا جدا
أنا عارف اني خرجت برة الموضوع وانك محدد أشكال معينة بس النماذج دي متتسابش بردو والله و محترمة وفعالة جدا ..
وألف شكر لسعة صدرك و ورشتك الجميلة يا راجل يا محترم :) :)
الانسايد بار عموما هي استراتيجية لوحدها .. فيه ناس بتستخدمها لوحدها بغض النظر عن انها أداة للانعكاس أو الحيرة في السوق .. خد هاي ولو الشمعة الأم ولما يتكسر ادخل مع الترند الجديد :) :)
الملف المرفق 434670
نموزج من النماذج اللى معطى شرحها وانا بحبو ابتلاعيه جميله
نموذج 5 شموع انسايد بار مع شمعة اخيرة بين بار
نقدر نقول نموذج استمرار هبوط ولا ايه رأيك يا معطي
الملف المرفق 434672
الف شكر استاذ معطي استفدت منك كثير وبمتابعتك معنا راح نستفيد ان شاء الله
بالنسبة للشارت رقم 2 ورقم 4 من الشارتات اللي نزلتها في البرايس كومبو كأن الشرح اللي عليها مش واضح
صور رائعة شكرا لحضرتك استاذ معطي
بالفعل اخي الكريم انتوخ النماذج الى قولت عليها ممتازة.. ولكن انا بعتمد على 3 مفاتيح الى شرحتهم فقط
بس ياريت تشرح للاخوة النماذج الى قولت عليها عشان يستفادوا الورشة ورشتكم والاستفادة لنا جميعا
وانا بصحح للاخوة بالفعل كانت عندهم مشكلة في استخراج الانسايد ولكن الحمد لله ارى بدات تثبت عندهم
وصحح لهم ايضا معي خليك معانا فى اسرة ورشتنا
تقبل تحياتي
بعض الشارتات تبين قوة البرايس اكشن واشارات البن بار والكمبو والانسايد بار والاوت سايد بار
بالعكس ياتايجر ده بيدل على الصعود.. ان البائعين مقدروش ينزلوا السعر تاني 5 مرات متتالية.. ومن هنا ننتظر صعود تصحيحي وبعدين بين بار او اى مفتاح للدخول بيع
شوف الفيديو تاني معلش فى جزئية الانسايد بار.. افهم معناها ايه مشمهم شكلها عشان متتلغبطش
من هنا
https://goo.gl/kHhIJW