هذه فرصة بيع
بين بار وعند مقاومة وخطوط المويفنج بيع
الدخول بيع والهدف 0.9022
Printable View
هذه فرصة بيع
بين بار وعند مقاومة وخطوط المويفنج بيع
الدخول بيع والهدف 0.9022
eur / jpy
تكون بين بار وفوق دعم ولكن خطوط الموفينج فوق وفى اتجاهها للتقاطع هبوطا
هل يمكن اعتمادها
ولى ملاحظة ان خطوط الموفينج تضيع فرص كثيرة
الملف المرفق 385231
** اهلا بك اخي الكريم سامر منور الورشة والله.. واسعدني جدا مشاركتك للتفاعل والنقاش والاستفادة
** اولا ناقص عند حضرتك مربع 9 وهو هام بالنسبالنا ايضا كخطوط دعم ومقاومة
** هذه الفرصة بالنسبالي غير صريحة للدخول للاتي:-
1-عدم لمس البين بار للموفنج
2- وجود شمعة هامر مرتدة من امام اقوى خط لمربع 9 لدينا وهو باللون الروز
الاوردر ده ممكن يضرب هدفك عادي.. ولكن احنا بنفلتر وننتظر فرص واضحة اكتر لنكون اكثر اطمئانا
تقبل تحياتي
لا يمكن اعتمادها اخي الكريم سامر.. لنفس السبب الى حضرتك ذكرته وهو ان الموفنج متداخل الان وكان فى منطقة تذبذب من قبل
فرصة ليست صريحة للدخول.. خاصة عند التقاطع حيحصبح الترند هابط
+ يفضل عدم العمل بالاستراتيجية على هذا الزوج
وبالفعل الموفنجات بضيع فرص.. ولكن بتعطي فرص اكيدة للاصطياد والدخول باطمئنان.. فشخصيا لا احب الاستعجال بل انتظار هذه الفرص
مع العلم ممكن الدخول بطريقتك الان وعدم النظر للموفنجات.. بس النتيجة فى الاخر حتعتبر هى هى.. لان عندك بدون موفنجات حيدخلك اروردرات اكتر بس حيضربلك استوبات كتيرة..
عندي بيدخلني اوردرات اقل بس بيضربلي ستوبات اقل.. فالحصيلة النهائية بالنسبة للفكرتين واحد..
المهم انك تشتغل باللي يناسبك يا اخي سامر
واى استفسارات اخرى انا معاك
تقبل تحياتي
::: اليورو :::::
الملف المرفق 385232
** اليورو امامنا قام بعمل شمعة بين بار 4 ساعات مع الاتجاه الصاعد
** ولكن نلاحظ هنا ان هذه الشمعة + شمعتين من قبل تم اغلاقهم اسفل الزاوية+ تكون شمعة هامر في القمة من قبل
** لذلك لا يتم الدخول فى هذه الحالة شراء... بل الانتظار..لان الطريق اصبح به عقبات امام الصعود
تقبلوا تحياتي
معطــــــي يالشريـــــف
هل تعتبر الشمعه الحاليه للـ EUR/AUD فريم 4 ساعات اذا اغلقت " بيــن بــار "..
في الصوره الشمعه المقصوده
هو دا الشغل يا معطي وحشتني ياعمنا سؤال صغير هي ايه الخطوط اللي مع الزوايا دي ؟؟؟
الله يكرمك يا عمنا كده فل بس انت رأيك نعتمد عليه ولا علي الزاويه افضل ؟