مش لاقى كلام اقوله غير
ربنا يبارك فيك ويزيدك
ومنتظرك فى الصباح
خالص تحياتى
Printable View
استاذ معطى عندى استفسار
اليوم على اليورودولار شمعه الساعه
كسرت مستوى 38 ولكن لم تغلق تحته فهل بمجرد
الكسر نعمل اوردر بيع ولاننتظر؟؟
وياريت توضح نفس الشىء بالنسبه لمستوى 61 للبيع
وبارك الله فيك
شاهد الصورة اخى معطى وياريت تعلق عليها
من حيث كيفيه البيع والشراء
http://www12.0zz0.com/2012/10/22/08/348034185.jpg
(( 4 ساعات ))
الملف المرفق 343550
(( ساعة))
الملف المرفق 343551
** محمد باشا اغلب دخولنا بيعتمد من 4 ساعات على التمبلت الاخر .. وحتى لو جينا ندخل على الساعة لازم نشوف على 4 ساعات السعر فين
** بالنسبة لل 4 ساعات حنلاقي ان السعر كان فى المنتصف بين زاوية 135 ومربع 9 فلم يكن شئ واضح لنا كدخول صريح
** طيب ايه افضل منطقة للدخول هى بكسر زاوية 135 لاسفل للبيع: وقتها حيكون كل الشروط متوافقة والطريق سالك امام السعر
** طيب نيجي للساعة حنجد عند مستطيل رقم 2 ان هناك خط الزيكو+ الزاوية وهى نفس المنطقة على 4 ساعات بمعني لو تم كسرها فالمفروض ندخل بيع ونتوقع هبوط حر باذن الله
** طيب بالنسبة لاستفسارك لو تم كسر فيبو 38 لاسفل هل ندخل بيع.. بالتأكيد لن ندخل لانك كما ترى هذه المنطقة امامها كذا عائق يتمثل فى ( حد قناتين+ فيبو 23+ سنتر اليومي) فهنا يبقا صعب جدا ندخل
** الدخول الصحيح وكان بنصف عقد فقط لانه اولا فوق فيبو 61+ لا يوجد دخول من 4 ساعات عند مستطيل اكس( وذلك لاغلاق شمعتين اسفل حد القناة الثالثة+ فيبو 76)
** الموضوع انا عارف انه صعب شوية بس باذن الله مع الوقت + مع كثرة التدريب حتفهم الدنيا اكثر.. فاحنا باختصار بنحاول نبحث عن فرصة اولا من 4 ساعات ويكون الطريق سالك امامها على الساعة و4 ساعات..وخلينا نخلص من المرحلة ده لغاية ما تفهمها.. وبعدها اوصلك ازاى تدخل مخاطرة من الساعة
اى استفسارات اخرى انا معاك
تسلم اخى معطى على تعاونك الاكثر من رائع
عموما انا حشوف الكتاب الموجود واخلصه وبعد كدة لو فى اى استفسار
حقوم بوضعه هنا وبالتوفيق حبيبى
توكلت على الله واشتريت فرنك حالا
التفاصيل المشاركة القادمة
هذه ليست توصية وكل شخص مسؤل عن حسابه
اذا لم يتفق تحليلي مع تحليك فلا تدخل
:::: فرنك::::::::
(( 4 ساعات ))
الملف المرفق 343560
شراء : 9266 ( اغلاق اعلى الزاوية ومربع 9 والسحري.. واعادة الاختبار)
هدف: 9302 ( زاوية 90 )
ستوب: 9207 ( اسفل زاوية 180 )
خروج مبكر: باغلاق اسفل زاوية 135 والسحري بشمعة قوية بيعية لل 4 ساعات
هذه ليست توصية وكل شخص مسؤل عن حسابه
اذا لم يتفق تحليلي مع تحليك فلا تدخل
مشي الحال اخي بارك الله فيك
مجهود اكثر من رائع ومن اقوى المواضيع على الساحة الان خصوصا ان من يقوم عليه انسان ملتزم ومحترم جدا مثلك يا استاذ معطي ورجل صاحب علم
كان لي استفسار بخصوص موضوع معين توقف منذ فترة ولا اعلم اين اوجه السؤال ..والسؤال بخصوص (اتسرتاجية جيدة جدا تحتاج لاكسبرت)...ما اخبار هذا الموضوع وما هي اخر النتائج ؟...ارجو افادتي ولك مني جزيل الشكر
اخى معطى هل يتم وضع فرص فى هذا الموضوع
لانى لم ارى فرص اليوم؟؟
ارجوا وضع بعض الفرص مع الشرح
عشان الواحد يفهم اكتر واكتر
لان بصراحه الاستراتيجيه قويه وعاوزة دراسه
وبالتوفيق دائما اخى الحبيب