صباح الخيرات
شباب لو حد فاتح معايا استرالي وفرنك
اغلاق العقد الثاني للاسترالي الان + 70
واغلاق عقد الفرنك على + 22
لاحتمال الانعكاس الوارد
واللهم لك الحمد والشكر
Printable View
صباح الخيرات
شباب لو حد فاتح معايا استرالي وفرنك
اغلاق العقد الثاني للاسترالي الان + 70
واغلاق عقد الفرنك على + 22
لاحتمال الانعكاس الوارد
واللهم لك الحمد والشكر
(( التالتة تدبح الخروف احتفالا بالعيد ))
الملف المرفق 343697
(( قبل ))
https://forum.arabictrader.com/attac...50567209-2.gif
(( بعد ))
الملف المرفق 343696
** كل سنة والامة الاسلامية بخير واعضاء المتداول بخير
** الحمد لله والشكر الله :hands:هذا الشهر بدون اى خسارة على التالتة
** وده شارت الاسترالي وقت الدخول ووقت الخروج
** تم دبح الخروف قبل موعده بهدف اول +32 وثاني +70 باجمالي + 102 ولله الحمد والشكر
تقبلوا تحياتي
بص ياباشا حتلاقي فى توقعي رابط اسمه مختصر الطريقة الثالثة .. ده مشحيخليك محتاج ترجع كل شوية لكل الصفحات
وهذا رابطه عامة (https://forum.arabictrader.com/t1255...ml#post2454786)
ولو في حاجة ناقصة برضوا قولي ومن عنيا حرفعهالك
بس ياريت ترفعلي شارت للساعة ولل 4 ساعات عشان اقدر اعرف ايه الى ناقص عندك بالظبط
تقبل تحياتي
انا كان عندي عقدين مفتوحين واحد فرنك واخر استرالي الى قفلتهم منذ قليل فحسب ادارة راس مالي مقدرش افتح اى اوردرات تانية
وانا مبحبش احط فرصة هنا انا مشداخل عليها لايف فعلا .. فعشان كدة محطتش حاجة النهاردة
وياريت انت اى فرصة شاكك فيها تنزلها وانا حقولي راي فيها.. وعشان اعرف نقط الضعف عندك فين فى الاستراتيجية واظبطهالك باذن الله
افضل طريقة للتعلم بالفعل هى التعليم العملي وانك تنزل فرص وانا اصحالهاك فتثبت المعلومة عندك
الملف المرفق 343974
** الكيبل الان وصل لمنطقة ارتدادية قوية وهى التي دخلنا منها بيع الاسبوع الى فات والحمد لله ححقنا ربح جيد منهاتقبلوا تحياتي
** الان نترقب االاغلاقات عند هذه المنطقة محتاجين كمان شمعة عاكسة اسفل مربع 9 للدخول او شمعتين على الاقل ليست عاكستين للتأكد وقتها من استهلاك السعر للصعود وبداية الهبوط
** ونراقب ايضا الهاى فوق السنتر اذا تم كسرها فوقتها حيحصل انفجار سعري صعودي متواصل باذن الله وحندخل معاه
** الاسترالي نفس الموضوع بالظبط
السلام عليكم
السيد معطي الفاضل اقدم لسعادتكم التهنئه بحلول عيد الاضحى المبارك واتمنى من الله العلي القدير ان يعيده عليك بالصحة والعافية لك ولاسرة منتدى المتداول العربي باليمن والبركات
والسلام
كل عام وانت بخير استاذنا الحبيب احمد
مساء الفل يا معطى باشا والله احلى حاجه فيك انك بتعمل فى صمت وبتتقدم بكل ثقه وثبات وان شاء الله هيكون ليك اسم بارز اوى فى وقت قصير فى عالم الفوركس وربنا يزيدك يارب
اخى معطى بصراحه انا كنت تبعت الاستراتيجيه بتاعتك من فتره طويله بس للاسف مكملتش بيها لانها كانت ملخبطانى جامد خصوصا الخطوط الكتير ايلى فيها
ياريت بعد اذنك تدينى خطة عمل وطريقة افهم بيها الاستراتيجيه كويس وخطوات امشى عليها لانك ماشاء الله صفحات الموضوع 1185 والواحد معدشى عنده صحه يقرأ كل ده فلو فيه ملف يشرح طريقة الاستراتيجيه والمؤشرات وكل حاجه عنها يبأى كتر خيرك
بالتوفيق ومن نجاح لنجاح بأذن الله
شكرا لذوقك يا احمد باشا
انا عارف الاستراتيجة بالفعل صعبة .. لانها بتعتمد كثيرا على المرونة.. وليس لها ثوابت معينة.. وذلك لان السوق مرن .. فحاولت على قد ما اقدر اعمل طريقة تتناسب مع السوق.. والحمد لله لم اجد افضل من هذه الطريقة تتناسب مع (( نفسيتي)) ومع السوق
حديك كام نقطة تفهمك اكثر اسباب دخولي وخروجي:-
1- الاعتماد على المناطق القوية .. بمعني ان بالفعل هناك خطوط كثيرة خاصة على الساعة ولكن ده لاني بنتظر مكان يتجمع فيه خطين او تلاته مع شمعة عاكسة.. هنا بدخل وانا مغمض لانها بتبقا منطقة حديدية
2- الاعتماد على اشكال الشموع اليابانية
3- الدخول من الكبير .. والخروج من الصغير.. بمعني اخذ اشارة الدخول من فريم 4 ساعات .. والخروج من فريم الساعة لو قفل الساعة عند منطقة التقاء خطين مع شمعة عاكسة ولسة مقفلش على 4 ساعات ومجبش هدفي.. هنا بخرج خروج مبكر
اخيرا ده ملخص الطريقة اقرا نقطة نقطة وخلصها وطبق عليها وبعدين ادخل على الى بعدها
(https://forum.arabictrader.com/t1255...ml#post2454786)
واى حاجة تقف معاك انا معاك فى اى وقت
تقبل تحياتي
مجهود عظيم
توكلت على الله اشتريت يورو حالا مخاطرة.. تفاصيل بعد قليل
هذه ليست توصيةوكل شخص مسؤل عن حسابه
اذا لم يتفق تحليلي مع تحليلك فلا تدخل