صفحة 297 من 1256 الأولىالأولى ... 197247287291292293294295296297298299300301302303307347397797 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 4,441 إلى 4,455 من 18838
    الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedhaggag مشاهدة المشاركة
    الله ينور
    معرفش ابة لزمة الطلب الغريب دة
    يعنى لو كنت سئلت سوال كان احسنلك و افبدلك!

keep going ya mo3ty ya kbeeeeeeeeeeeeeeer
    thanks my frind
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة engineer ahmed مشاهدة المشاركة
    بقالي سنه في السوق نفسي انجح في الفوركس

تعبت ونفسيتي تعبت وفي نفس الوقت بحب الفوركس مش طمع

لكن عايز مرتب ثابت وبس حاسس ان ضيعت كتيير من وقتي هدر

وملتزم والله جدا بس مش قادر اعمل حاجه نفس اخد خطوه للامام مش قادر
    بص يا احمد كالعادة حقولها
    المشكلة عندك نفسية فقط لاغير لانك حاسس انك عدى عليك كتير من غير ما تكسب فاصبح عايز تعوض الوقت ده وبقيت بتدخل اوردرات غلط وبتطلع غلط فكلوا حيروح ولو فاضل فى حسابك لسة فلوس للاسف اقولهالك بكل صراحة برضوا حتروح

حتقولي ايه يامعطي انت كدة سودتها خالص طيب ايه الحل
    حقولك قصتي مختصرة مع الفوركس واعتقد انها فيها جوابك

بص ياباشا انا دخلت السوق ده 2008 اخدت فيه كورس فى اسكندرية وروحت داخل لايف فورا بكام (200 دولار ) خسرت فى اول يوم 100 دولار وايامها مكنش فيه حاجة اسمها ميكرو كانت اقل حاجة ميني
    المهم اول ما حصل معايا اول يوم كدة قولت اوبا لا ده انا كدة فيا حاجة غلط والى اتعلمتوا ده اكيد فيه حاجة غلط وروحت اخدت اسبوعين قولت انا مشغال واشوف انا غلطت فى ايه عشان يحصل كدة مع اني لما اشتغلت ديمو كنت شغال كويس المهم ظبط حالى وعرفت اخطائئ وبقيت بنقي الفرص المضمونة وبدخلها وخلال اسبوع رجعت الحساب من 100 الى 220 دولار حسيت وقتها اني وصلت خلاص واني فهمت السوق روحت داخل فى الاسبوع الجديد مع خبر على امل اني ادبل الحساب روحت لابس 80 دولار خسارة اصبح الحساب نزل تاني الى 140 دولار طبعا كنت حشد فى شعري مع ان الناس حتقولك ايه المبلغ ده ولا حاجة بس بالنسبالي كان حاجة وقتها المهم قولت لا كدة زى الفل انا فيا حاجة غلط ومشغال حتى لو حقعد سنين الا اما ابقا بروف وارجع للسوق تاني من 7\2008 الى 7\2010 وانا بتعلم وبجرب وسايب حسابي زى ماهو 140 دولار لغاية ما اقتنعت ان السوق ده معتمد على النفسية+ معرفة بكذا طريقة ودمج كله مع بعض زى ما بنعمل مثلا هنا دمج شموع يابانية مع ترندات الى هى قنوات مع سلوك سعري مع ربط بالازواج التانية مع ربط بالاخبار وهكذا والحمد لله بعد سنتين تجارب اعتقد انها علمتني شئ واحد هو الى خلاني اكسب ويطلعلي مكسب شهريا ولله الحمد وهو اني دربت نفسيتي فى الازمات اعمل ايه ولما اكسب اعمل ايه
    فنصيحة اخوية من اخ لاخوه ابعد عن اللايف وابدا من جديد وادرب حتى لو حياخد معاك سنة كمان واعمل طريقة لنفسك حسب شخصيتك من كل الى اتعلمته ومشلازم حتى يبقا فيها طريقتنا

المهم انك متفقدش الامل فى نفسك حتى لو اتمرجنت ويكون عندك ثقة انك حترجع فلوسك وتكسب اكتر بس المهم تدرب نفسك وتلف وتشوف الناس بتفكر ازاى اعمل زيي انا لغاية وقتنا هذا زى ما انت عارف مشسايب مكان الا وانا فاتحه منتديات روسي على صيني على ماليزي على تركي وجوجل ترجمة مخلاش فى نفسنا حاجة هههههههه
    وعندي اقتناع شديد اني اللف ده بيوسع تفكيري حتى لو مشحشتغل بطريقة ده بس بيديني فكرة جديدة اقدر استخدمها

ويارب اكون قدرت اساعدك
    وانا معاك فى اى وقت انت محتاجني فيه
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية engineer ahmed
    engineer ahmed غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة

المشكلة عندك نفسية فقط لاغير لانك حاسس انك عدى عليك كتير من غير ما تكسب فاصبح عايز تعوض الوقت ده وبقيت بتدخل اوردرات غلط وبتطلع غلط فكلوا حيروح ولو فاضل فى حسابك لسة فلوس للاسف اقولهالك بكل صراحة برضوا حتروح

بص ياباشا انا دخلت السوق ده 2008 اخدت فيه كورس فى اسكندرية وروحت داخل لايف فورا بكام (200 دولار ) خسرت فى اول يوم 100 دولار وايامها مكنش فيه حاجة اسمها ميكرو كانت اقل حاجة ميني
    المهم اول ما حصل معايا اول يوم كدة قولت اوبا لا ده انا كدة فيا حاجة غلط والى اتعلمتوا ده اكيد فيه حاجة غلط وروحت اخدت اسبوعين قولت انا مشغال واشوف انا غلطت فى ايه عشان يحصل كدة مع اني لما اشتغلت ديمو كنت شغال كويس المهم ظبط حالى وعرفت اخطائئ وبقيت بنقي الفرص المضمونة وبدخلها وخلال اسبوع رجعت الحساب من 100 الى 220 دولار حسيت وقتها اني وصلت خلاص واني فهمت السوق روحت داخل فى الاسبوع الجديد مع خبر على امل اني ادبل الحساب روحت لابس 80 دولار خسارة اصبح الحساب نزل تاني الى 140 دولار طبعا كنت حشد فى شعري مع ان الناس حتقولك ايه المبلغ ده ولا حاجة بس بالنسبالي كان حاجة وقتها المهم قولت لا كدة زى الفل انا فيا حاجة غلط ومشغال حتى لو حقعد سنين الا اما ابقا بروف وارجع للسوق تاني من 7\2008 الى 7\2010 وانا بتعلم وبجرب وسايب حسابي زى ماهو 140 دولار لغاية ما اقتنعت ان السوق ده معتمد على النفسية+ معرفة بكذا طريقة ودمج كله مع بعض زى ما بنعمل مثلا هنا دمج شموع يابانية مع ترندات الى هى قنوات مع سلوك سعري مع ربط بالازواج التانية مع ربط بالاخبار وهكذا والحمد لله بعد سنتين تجارب اعتقد انها علمتني شئ واحد هو الى خلاني اكسب ويطلعلي مكسب شهريا ولله الحمد وهو اني دربت نفسيتي فى الازمات اعمل ايه ولما اكسب اعمل ايه
    فنصيحة اخوية من اخ لاخوه ابعد عن اللايف وابدا من جديد وادرب حتى لو حياخد معاك سنة كمان واعمل طريقة لنفسك حسب شخصيتك من كل الى اتعلمته ومشلازم حتى يبقا فيها طريقتنا

المهم انك متفقدش الامل فى نفسك حتى لو اتمرجنت ويكون عندك ثقة انك حترجع فلوسك وتكسب اكتر بس المهم تدرب نفسك وتلف وتشوف الناس بتفكر ازاى اعمل زيي انا لغاية وقتنا هذا زى ما انت عارف مشسايب مكان الا وانا فاتحه منتديات روسي على صيني على ماليزي على تركي وجوجل ترجمة مخلاش فى نفسنا حاجة هههههههه
    وعندي اقتناع شديد اني اللف ده بيوسع تفكيري حتى لو مشحشتغل بطريقة ده بس بيديني فكرة جديدة اقدر استخدمها

ويارب اكون قدرت اساعدك

ربنا يخليك يا معطي علي تعبك ده بجد انا لو ليا اخ مش هيعمل معايا كده

وربنا يقدرني واعرف ارد جزء من تعبك وان شاء الله للحوار بقيه مع السوق ده

الصورة الرمزية donrogoo
    donrogoo غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ياتري ايه احسن طريقة الواحد يتابع الفوركس بيها اثناء شغله هل العشر دقائق الاخرانين في كل ساعة ولا فيه حاجة تانية وانا دايما بشتغل علي اليورو والكيبل والاسترالي لان فيه ارتباط بينهم فيه اسبوع الاقي اليورو ماشي مع الكيبل واسبوع تاني اليورو ماشي مع الاسترالي

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة engineer ahmed مشاهدة المشاركة

ربنا يخليك يا معطي علي تعبك ده بجد انا لو ليا اخ مش هيعمل معايا كده

وربنا يقدرني واعرف ارد جزء من تعبك وان شاء الله للحوار بقيه مع السوق ده
    تعب ايه بس احنا اخوات وده واجب عليا
    طلبي الوحيد انك تدعيلي كل ما تفتكرني فقط لاغير
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة donrogoo مشاهدة المشاركة
    ياتري ايه احسن طريقة الواحد يتابع الفوركس بيها اثناء شغله هل العشر دقائق الاخرانين في كل ساعة ولا فيه حاجة تانية وانا دايما بشتغل علي اليورو والكيبل والاسترالي لان فيه ارتباط بينهم فيه اسبوع الاقي اليورو ماشي مع الكيبل واسبوع تاني اليورو ماشي مع الاسترالي
    فى رايي اول 15 ساعة واخر 5 دقائق هى اهم جزء لي فى شمعة الساعة
    اول 15 دقيقة لو احنا فى ترند مثلا صاعد وليس تذبذب
    والسعر بينزل قدامنا يبقا ده تمويه عشان هو حيكمل لفوق مرة تانية مع الترند
    اخر 5 دقايق مهمة طبعا جدا بتابع فيها سلوك السعر هل واقف مكانه ولو طلع بقوة ولا طلع براحة والشمعة قفلت على ايه
    هل هى شمعة مكتملة يبقا حيعكس هل لها ظل يبقا حيكمل هل جسمها كبير يبقا لسة حيكمل هل جسمها صغير يبقا احتمال نزول + طبعا اشكال الشموع

والاسترالي من اكتر الازواج المحترمة فى الفوركس وايضا اكثر خداعا لذلك انا بعدت عنه
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Magic
    Magic غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

هو خلاص بقا لازم انزل كل شهر كشف حساب عامة(مكاسب الشهر ده اكتر من الى فاتت ولله الحمد)
    اسف مشحنزله الشهر ده ومشحنزله تاني
    لاني غير مضطر ان انزل كل شهر كشف حساب لكي اوضح قوة الطريقة فالطريقة واضحة امامكم وقوية والنتائج معظمها موجودة هنا لاني بدخلها معاكم لايف هنا+ غير مهتم بالى عايز يدير حساباته لاني مبديرش حسابات حد ولما حطيت المرة الى فاتت كشف الحساب ناس كتيرة بعتتلي على الخاص اني ادير حسابتهم ولما قولتلهم لا في منهم من فضل يلح وازعجني جداا
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedhaggag مشاهدة المشاركة
    الله ينور
    معرفش ابة لزمة الطلب الغريب دة
    يعنى لو كنت سئلت سوال كان احسنلك و افبدلك!

keep going ya mo3ty ya kbeeeeeeeeeeeeeeer

thanks my frind
    أخواني انا ما اعتقد اني طلبت طلب غريب او اني غلطت على احد
    اخ معطي انت نوهت في موضوع انتائج للشهر الماضي انك ستلتقي بنا الشهر القادم وحسبت ما فهمت انك راح تعرض النتائج
    وانا عارف انك تريد عمل الخيرلوجه الله ولخدمة اخوانك ولا شيء غير ذلك
    بصراحة استغربت من ردك واشادتك بكلام الأخ

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Magic مشاهدة المشاركة
    اخ معطي انت نوهت في موضوع انتائج للشهر الماضي انك ستلتقي بنا الشهر القادم وحسبت ما فهمت انك راح تعرض النتائج
    لاني استغربت من ردك يا ماجيك
    فهذا اول رد لك بالموضوع معنا كما اعتقد ولم يكن استفسار فى الطريقة بل استفسار عن كشف الحساب
    فحتى لو انت عايز تسال على كشف حسابي فيااما تبعتلي رسالة خاصة او تكتب فى موضوع الكشف السابق عشان ارد عليك
    اما هنا احنا ورشة عمل لاستفسارات والافادة
    وفعلا انا كنت ناوي انزل شهريا كشف حسابي كما تفضلت ولكن بعد الى حصل اول شهر فخلاص حرمت فانا كان هدفي من وضع الحساب هو ان ادي البعض امل ان فى ناس بتكسب وان الستوب له ميزات ولكن تحول الموضوع من موضوعي له هدف الا موضوع جبلي وجع دماغ من الى عايزين يديروا حساباتهم

تقبل تحياتي ،،،،،،،،،
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Magic
    Magic غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

لاني استغربت من ردك يا ماجيك
    فهذا اول رد لك بالموضوع معنا كما اعتقد ولم يكن استفسار فى الطريقة بل استفسار عن كشف الحساب
    فحتى لو انت عايز تسال على كشف حسابي فيااما تبعتلي رسالة خاصة او تكتب فى موضوع الكشف السابق عشان ارد عليك
    اما هنا احنا ورشة عمل لاستفسارات والافادة
    وفعلا انا كنت ناوي انزل شهريا كشف حسابي كما تفضلت ولكن بعد الى حصل اول شهر فخلاص حرمت فانا كان هدفي من وضع الحساب هو ان ادي البعض امل ان فى ناس بتكسب وان الستوب له ميزات ولكن تحول الموضوع من موضوعي له هدف الا موضوع جبلي وجع دماغ من الى عايزين يديروا حساباتهم

تقبل تحياتي ،،،،،،،،،
    اخي العزيز معطي
    انا متابع الموضوع من بدايته بس كنت silent بس انقطعت فترة والآن رجعت
    عموما انت من كما عاهدناك دائما معطي اسم على مسمى
    واعذرني اخي العزيز

الصورة الرمزية Mo3Ty

اخي العزيز معطي
    انا متابع الموضوع من بدايته بس كنت silent بس انقطعت فترة والآن رجعت
    عموما انت من كما عاهدناك دائما معطي اسم على مسمى
    واعذرني اخي العزيز
    ولا يهمك اخي ماجيك انت اخ عزيز وغالي وعلى راسي
    وتنور موضوعك فى اى وقت

تقبل تحياتي
    اخوك
    +معطي+
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية romio260
    romio260 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم
    انا ابتديت اتبع الموضوع بقالى كام يوم اهو وكنت حابب ابقى معاكو (دا لو ممكن يعنى )
    والصراحه الموضوع 10/10 وان شايف انه مربح ومفيد جدا
    وانت شرحك هايل يا معطى باشا
    بس سوالى الى محيرنى انى بكده لما باجى ابص على الشارت بلاقى مثلا لو انا داخل شراء من عند لمس الحدود السفلى للقناه الزرقاء
    بلاقى بعد الحدود ب10 نقطه الحدود السفلى للقناه الصفرى واقول هخش شراء من كسر الحدود الصفرى اجد ان خط الفيبو 0.0 فاضلو 15 نقطه اقول هخش بعد الكسر على طول اجد امامى حدود القناه الحمراء فاضلها كام نقطه وبعدها خط الفيبو 38 وهكذا دا اول سيناريو
    تانى سيناريو بقى ده لما اجد شمعه على الحدود السفلى لى اى قناه بس من بره والمفروض ان احنا بنخش شراء بعد كسر القناه بلاقى ان الشمعه دى ممكن تكسر وتكمل لحد منتصف القناه وانا لسه بتفرج ومستنى تقفل على كسر وبعد متقفل بتكون وصلت للمنتصف وممكن ترتد من منتصف القناه مره اخرى فبكده ولا بلحق اخد صفقه الشراء ولا بقدر اخش بيع خوفا من استمرار الصعود وعدم الارتداد
    ياريت يا حبى لو تقدر تحليلى المعادلتين الصعبين دول (بالنسبه لى )
    ومعلش انى طولت عليك كده ودوشتك باسالتى دى من اول مشاركه ليا فى موضوعك الجميل ده
    ومشكوووووووووور مقدما
    بالتوفيق باذن الله

الصورة الرمزية Eng.Shady
    Eng.Shady غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ويارب اكون قدرت اساعدك
    استاذ يا معطى باشا والله

كلامك كله حكم انا قعدت مع نفسى جبت الشهر من اوله وفضلت اطلع فى فرص وفتحت الموضوع دا بدايه من صفحه 150 واقارن بين اللى كان بيحصل وقتها وكنا بكتب ايه فى الورشه واللى بيحصل دلوقتى بعد ما السوق انتهى واكتشفت ان وقت السوق والسعر لايف اننا بنكون متوترين وخايفين من غدر السوق رغم اننا داخلين صح 100% انما بعد ما السوق قفل تلافى الواحد بيقول يا سلام يا واد يا معطى استاذ توقعت الشارت بالحرف زى ما انت قلت بالضبظ هى الحاله النفسية والهدوء وكمان انا لما اشوف الصفقات اللى خسرت فيها واشوف سبب دخولى افضل اضحك على غبائى ونسرعى لان فعلا بكون داخل غلط واكتشف ان السوق واضح جدا لطريقه بس المهم الالتزام حتى لو خسرت مرة ان شاء الله هتتعوض بعد كدا وزى ما انت قلت الفرق بين الديمو والايف الحاله النفسية والتوتر وانك لاصق جنب الشاشه فى الحقيقه انما الديمو لا

اسف للاطاله وربنا يباركلك يا معطى ان شاء الله ويجعله فى ميزان حسناتك

الصورة الرمزية Eng.Shady
    Eng.Shady غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

نسيت حاجه مهمه
    دا من عابدين يا فضائيين ههههههههههههههههههههههههههههههه

الصورة الرمزية ahmedhaggag
    ahmedhaggag غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

معلش الاخ عايز يفهم انت هتستفاد اية لما تعرف الرجل كسب كام!!
    اية الخير اللى بيعملو فى كدة بالعكس يا استاذ نشر كشف حساب فى سوق معظم اللى فية خاسرين بيسبب احباط كبير لناس كتير ممكن تشوف الموضوع
    و اكيد حضرتك مش عايز كشف الحساب عشان تتاكد من الاستراتيجية اللى شغالة و بتكسب الناس من شهور و انت بتقول متابع فى صمت
    عموما لو عايز تعرف الورشة عملت اية سهل جدا ترجع و تشوف كل الصفقات اللى دخلناها مع بعض لايف بقيادة معطى
    شكرا

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة romio260 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    انا ابتديت اتبع الموضوع بقالى كام يوم اهو وكنت حابب ابقى معاكو (دا لو ممكن يعنى )
    والصراحه الموضوع 10/10 وان شايف انه مربح ومفيد جدا
    وانت شرحك هايل يا معطى باشا
    بس سوالى الى محيرنى انى بكده لما باجى ابص على الشارت بلاقى مثلا لو انا داخل شراء من عند لمس الحدود السفلى للقناه الزرقاء
    بلاقى بعد الحدود ب10 نقطه الحدود السفلى للقناه الصفرى واقول هخش شراء من كسر الحدود الصفرى اجد ان خط الفيبو 0.0 فاضلو 15 نقطه اقول هخش بعد الكسر على طول اجد امامى حدود القناه الحمراء فاضلها كام نقطه وبعدها خط الفيبو 38 وهكذا دا اول سيناريو
    تانى سيناريو بقى ده لما اجد شمعه على الحدود السفلى لى اى قناه بس من بره والمفروض ان احنا بنخش شراء بعد كسر القناه بلاقى ان الشمعه دى ممكن تكسر وتكمل لحد منتصف القناه وانا لسه بتفرج ومستنى تقفل على كسر وبعد متقفل بتكون وصلت للمنتصف وممكن ترتد من منتصف القناه مره اخرى فبكده ولا بلحق اخد صفقه الشراء ولا بقدر اخش بيع خوفا من استمرار الصعود وعدم الارتداد
    ياريت يا حبى لو تقدر تحليلى المعادلتين الصعبين دول (بالنسبه لى )
    ومعلش انى طولت عليك كده ودوشتك باسالتى دى من اول مشاركه ليا فى موضوعك الجميل ده
    ومشكوووووووووور مقدما
    بالتوفيق باذن الله
    عليكم السلام
    ياروميو باشا دوشتني ايه بس والله ده شرف ليا وجودك
    وانا بفرح جدا لما الاقي حد من الناس الى بتشاهد من بعيد بدات تشارك بالعكس انتم الى بتخلوني احط افكاري وفرصي فتخيل في يوم دخلت ملقتش حد متابع حعمل ايه انا اكيد حبطل كتابة
    فانت اسال براحتك ولا تتردد ولا تخجل من كتر الاسالة

بالنسبة للحالة الاولي
    فعلا كلامك مظبوط ولازم كل حاجة تكسر لو قريبين من بعض عشان نبدا ندخل ولو طارت بعدها السعر فى شمعة الكسر مشحندخل للاسف
    والى انت قولته ده على قد ما هو بيضيع فرص على قد ماهو بينقذنا من وقعات اكتر
    اقل مثال ادهولك شوف امبارح على الكيبل الشمعة الى كسرت الصفر وقفت فين وقفت تحت التالتة وفعلا ردها السعر لاسفل لو كنا دخلنا وقتها على كسر الصفر فقط كنا حنطلع خسرانين فانا عارف ان كتر العقبات الى انا حاطتها بتضيع فرص بس فى نفس الوقت بتنقذ
    وانا دائما بقول يا روميو فى ايام للتدبيل بالطريقة وفى ايام للبس
    او احنا طلعنا ايام التدبيلة اخدناه طالع نازل زى الجمعة الى فاتت اخدناها طالع نازل طالع وجيت فى يوم اللبس مدخلتش لكترة العقبات امام السعر او طلعنا بخسارة قليلة بطريقة ربط الازواج فانت فى الاخر كدة برضوا كسبان اخر الشهر
    بالنسبة لاستفسارك التاني انا اسف مفهمتش قصدك كويس فلو ممكن شارت يوضح الاستفسار او تفهملهولي تاني عشان اقدر اجاوبك

ويلا بقا منتظر اسالة منك للصبح ومنتظر منك الاسبوع الجاى اشوفك اون لاين كل يوم بفرص لايف عشان اقدر احدد نقط الضعف عندك واظبطهالك
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17