صفحة 299 من 1256 الأولىالأولى ... 199249289293294295296297298299300301302303304305309349399799 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 4,471 إلى 4,485 من 18838
    الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr_3abkarino مشاهدة المشاركة
    هى النبلة ديه استراتيجية جديدة ولا قصدكوا القنبلة ؟؟!!
    لا النبلة ده كان مؤشر انا واستاذ عمرو بنجربه معانا فى الطريقة وقولتلكم حنزله اول الشهر لاني قوي
    والمؤشر وجدنا فيه مشكلة لما بياخد ترند بس قوي فى التذبذب فمشحينفع معانا دلوقتي
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

مقولة جامدة جدا عجبتني قولت اشاركم بيها

لا ينبغي أن تطلب لحاسدك عقوبة
    أكثر مما هو فيه ,
    فإنه في غم عظيم
    ولا يرضيه الا زوال نعمتك ,
    وكلما زادت نعمتك زاد عذابه.
    لـ ابن الجوزي
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية romio260
    romio260 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة

اولا متقولش انك تلميذ وانا استاذ تاني ياروميو فاحنا اخوان فقط لاغير ماشى ياخويا ههههههههه

الحالة الاولي: لو اول عائق زى ما بتقول بعد 50 نقطة فاشطة اوي ممكن ناخد منها 30 نقطة وده بعملها شخصيا فى الورشة جوة القنوات فوق فيبو 61 لو السعر واقف فوقه والمسافة بينه وبين الصفر مثلا 50 فناخده شراء قبل الصفر
    اما لو اقل 50 مثلا 30 نقطة فده ميدخلش ونشوف غيره ولو كل عائق قريب من التاني زى ما قولت فى المرة الى فاتت خلاص مفيش دخول شوف غيره ان شاء الله متدخلش اليوم كله مشمشكلة المهم ندخل صح

بالنسبة للحالة الثانية: بالرغم اني فهمت قصدك بس مشقوي بس المهم دلوقتي انت بتكلم على القنوات بس المهم هى فين من الفيبو والصفر ده الى حيحدللنا شراء ولا بيع ولا انتظار

بالنسبة ليوم الخميس: ايه الى يخليك تتفزع مدام شغال بستوب ده اولا .. ثانيا ايه الى خلاك تدخل على كسر السنتر لاين مع اننا مبنهتمش بالسنتر لاين الا سنتر لاين القناة الثالثة او التقاء سنتر لاين مع فيبو او صفر اما كسر سنتر لاين ولا بناخدوا فى الاعتبار
    وتحليلي ليوم الخامس كان صاعد وبقوة وانت لو تابعت معانا الورشة احنا دخلناه شراء بعد ما كسر خط الصفر والقنوات التلاتة وانا شخصيا اليوم ده اخدت منه 62 نقطة فتحليلي انا كتبته ياروميو اليوم ده وحللناه كذا مرة وحتى بعد ما طلع الشباب قالولي ناخدوا بيع من فيبو 161 قولتهم لا لسة حيطلع ولما طلع لفيبو 200 قالولي يلا بيع قولتلهم لا لسة حيطلع وحطيت امر معلق قبل فيبو 250 ب 3 نقط ومتفعلش للاسف على نقطتين وارجع فى اخر 10 صفحات حتلاقي تحليلنا ليوم الخميس وازاى دخلناه فهو كان شراء واضح جداااااااااااااااااااااااااااااااا المشكلة عند الناس انها مبتحطش فى تصورها انا الترند ممكن يكمل كل دماغها مدام طلع جامد يبقا لازم ينزل يصحح طيب انا حمشي معاكم كلامكم مظبوط بس فين بقا نهاية الصعود؟؟؟ وده شرحته بالتفصيل ازاى نعرف ازا كان لسة فى صعود ولا كدة جاب اخروا بس ارجع لاخر عشر 10 صفحات

بالنسبة للكندي الجمعة

احنا امتى بنشتري
    عند كسر القنوات+ فيبو 61 الشرائئ هنا شراء
    اما فيبو 38 حتى لو كسره فهو لسة فى احتمال للهبوط لان ده الفيبو البيعي بكسره ميبقاش شراء
    وبص انا حخليني معاك افرض انك دخلت شراء لانه كسر القنوات طيب فين الربط مع اليورو والكيبل
    مشقولنا اننا بنربط الازواج ببعض ووقت كسر الكندي للقنوات كان اليورو واقف مكانو والكيبل طلع وقفل تحت التالتة يعني احتمال بيعي وليس شرائئ
    ففي الحالة ده ياما متدخلش على الكندي يااما تدخل بنصف عقد

وبالنسبة للاسالة صدعني براحتك امال لو اخوك مستحملكش مين الى يستحملك
    ويوم الخميس والجمعة دول من افضل الايام الى بعزها لانه كان يومين صعبين فعلا وبالرغم من ده تحليلي كان صح وطلعنا بربح الحمد لله
    وارجع للصفحات العشرة الى فاتت حتلاقي كل نقاشاتي فى يوم الخميس ده ويوم الجمعة الصبح لما حلموس سالني على الاستيك لاني كنت كاتب في اليومين دول شرح مطول لانهم فعلا يومين حلوين وصعب اكتب كل ده تاني

دلوقتي انا شايف عندك نقط ضعف كالاتي عايزك تظبطها الاسبوع ده واصبر شوية على حسابك اللايف لغاية ما تظبطها:-

1- انت مشقادر تربط الفيبو بالقنوات فتركيزك اكتر على القنوات فلازم تربط بالفيبو لانه اهم حاجة ونزل كتاب المختصر الى فى التوقيع للقناة التالتة حتلاقيني شارح الحالات بالظبط وامتى مندخلش شراء وبيع حتى لو القنوات اكسرت
    2- فى حالة الترند انت مبتبقاش عارف هو كدة جاب اخروا ولا لسة وده الاغلبية بيعاني منها بس فى طريقتنا ولله الحمد ده اسهل حاجة ممكن تعرفها وحتلاقي شرحها فى اخر 10 صفحات بالموضوع
    3- قولت ان يوم زى الخميس ممكن يزعلك لو انت لايف فشكلك كدة بتستخدم التعزيز ومدام قولت اليوم ده كان حيزعلك يبقا انت مشعارف تستخدم التعزيز صح فعندك حاجة من الاتنين ياتشتغل بالستوب زيي يا اما عليك وعلى استاذ عمرو التابعي فهو استاذ التعزيز يفهمك اكتر الدنيا ده وشخصيا لو انا كنت داخل بيع غلط اليوم ده فكان حينقذني الستوب من الترند الي حصل
    حتقولي ايه خلاك متاكد اليوم انه طالع كدة ومشحيصحح
    اولا: كلوا كان بيقول بيع وكالعادة لما تلاقي المنتدى بل المنتديات العربي والاجنبي بتقول كلها اتجاه واحد فتاكد او تنبه ان حيحصل العكس وده مشحوار ده حقيقة
    ثانيا: الوقت ده كان فى اجتماع اوربي وكنت متابعه وكان واضح جدا انهم حيرفوا اليورو فلازم تربط الاساسي معانا خاصة الايام الغريبة الى احنا فيها دلوقتي

ثالثا: استراتيجة القنبلة كانت مدياني شراء فكان مستحيل ادخل بيع لانك لو متابع دكتور جمال ونظرية التروس فمستحيل كنت تدخل بيع لان الربع ساعة الى هو فريم صغير مدى شراء فمستحيل ندخل عكس الفريم الصغير

رابعا: مؤشر حسين اول شمعة فى اليوم كانت زرقاء يعني يوم شراء زى ما شرحنا وبكرة باذن الله حشحرلكم فائدة المؤشر ده معانا لان خلاص انا واستاذ عمرو وافقنا جدااااااا وبشدة ان المؤشر ده لازم يكون معانا رسمي نظمي فهمي

وانا حطتلك باك تيست لشهر 8 و9 للطريقة نزله وشوفه والى متزاول فيه قولي عليه عشان اقدر اشرحلك اكتر واسهل لان الشرح بدون شارتات بيبقا غير قوي
    https://forum.arabictrader.com/t1255...ml#post2196336

واسال براحتك بس اديني كل سؤال فى مشاركة لوحده او كل سؤالين عشان انا بقالي ساعة بكتب المشاركة ده لما ايدي وقفت فخلي بالك بقا عشان انا من عابدين يافضائيين ومعايا سيف بينور ههههههههههه
    من الواضح كده انك واخد مترين ارض فى عابدين وفارحان بيهم اوى
    وشادد حيلك علينا بالسيف كمان
    دا كلو اوكيه
    انما تغلط فى الفضائيين لا دا الى مش اوكيه
    ههههههههههه
    انا بالشرح الى انتا قولته دا ظبط حاجات كتير كنت تايه فيها بس انا كل الى متابعه القنوات
    انما بقى استراتيجيه القنبله ومؤشر حسين ومؤشر حزلئوم معرفش عنهم اى حاجه
    ودخلت على موضوع استراتيجيه القنبله بس لقيت كذا تعديل ومش عارف ابتدى من انهى حته فقولت اسالك قبل اى حاجه
    الحاجه التانيه اعاده الاختبار انا عارف انها مهمه وحاجه اساسيه فى سوق الفوركس بس انا معرفش عنها اى حاجه
    هل هيا بتحصل بعد اغلاق كل شمعه ولا بعد كسر الفايبو ولا بعد كسر القنوات مش عارف
    ومنين اعرف انه اعاده اختبار ولا عكس للسعر
    يعنى مثال لو السعر كان نازل وكسر فايبو38 كسر مش قد كده وقفل وبعد كده راح يعمل اعاده اختبار لحد 50 وراح ارتد شويه لتحت تانى
    فكده دا شئ محير مش بعرف ده كسر ولا دا ارتداد
    وبعدين موضوع اسخدام التعزيز ولا الستوب انا كنت شغال بالستوب بس كنت لازم احطو غلط والسعر يروح يضربو وبعدين يطير على السعر
    لحد مشفت حوار التعزيز دا ومسكت فيه
    بس زى منت قولت بالظبط انا كنت داخل يوم الخميس بيع على اليورو وكنت بعزز لحد مكنت 300 - فدا الى راعبنى
    وعموما انا نزلت الباك تيست الى انت ادتهولى مشكور طبعا واكيد خد منك مجهود ووقت كتير فا ربنا يباركلك طبعا على الحهود والوقت الغالى دا
    وبالنسبه للاخ فنعم الاخوه مع ان دلوقتى ممكن الاخ يقول لاخوه مش فاضى ودا بقى عادى
    والكتاب المختصر نزلتو بس مش عارف بشتغل على انهى برنامج
    وموضوع ربط العملات ببعض انا معرفش عنو اى حاجه
    وكل الى اعرفو عشان تبقى معايا على الخط انى قرات الملخص بتاع دكتور جمال موضوع خبرتى
    وشغال على الديمو والقنوات بقالى اسبوع على الديمو ببببببببببببببس كده
    فكل الروابط والمؤشرات والاستراتجيات المساعد لا اعرف عنها اى شئ
    وطبعا مشكور ومش هقول صدعطك عشان الكلمه دى بضايقك
    بس مقدرش مقولش مشكور لاخويا وحبيبى معطى
    وطبعا مشكور على الاهتمام
    (اى نسيت اكتب على كذا مشاركه زى مقلتلى )
    بص رد على سؤال او سؤالين زى متحب يعنى
    وانا اكتبلك الباقى تانى فى مشاركه تانيه
    اسف والله نسيت الموضوع دا خالص
    تحياتى

الصورة الرمزية Mo3Ty

ايه ياعم روميو القصائد الى انت بتكتبها ده حرام عليك كل سؤال اجاوبهولك بكوباية قهوة لما القهوة خلصت فى البيت ههههههههههه

عامة حروح اعمل واحد قهوة واجيلك
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية AbuJmel
    AbuJmel غير متواجد حالياً عضو نشيط

السلام عليكم
    هذا الفيديو يشرح اسلوب التعامل مع الفوليوم سبريد وان شاء الله هنشرح مع بعض بس نفضى شويه وهنزل مؤشراته ان شاء الله
    http://www.mediafire.com/file/9vsmiq86nqcbixr/L19.rar
    توقيع العضو
    نبذه تعريفية : خبير تداول ومحلل فني من 2009 م ,
    نقدم تحليلات يومية اسبوعية على قناة يوتيوب الشهيرة وبشكل مجاني 100% بغرض زيادة التوعية لدى المتداول العربي ,
    طريقتي بالتداول الدمج مابين الفني والأساسي المدرسة الفنية دمج مابين مدرسة العرض والطلب و مدرسة التحليل الكلاسيكي ببهارات التحليل الحجمي VSA.

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr_3abkarino مشاهدة المشاركة
    هى النبلة ديه استراتيجية جديدة ولا قصدكوا القنبلة ؟؟!!
    هههههههه انت مبيفوتش عليك حاجة ..بص يا عماد باشا النبلة دية مصطلح جة فى دماغى كدة من متابعتى لمؤشر انا شغال بية الفترة السابقة وكنت متفق انا ومعطى اننا هنتعامل بية مستقبلا المؤشر ممتاز جدا جدا وانا عملت والحمد لله بية شغل عالى اوى لكن فية مشكلة هتاخد وقت شوية لمتابعتة وحتى الان انا مش عارف احلها المؤشر ممتاز فى التذبذب اوى وبيحترم مستوياتة جدا وممكن تشتغل علية اسكالب صفقة سريعة جدا ومضمونة بنسبة عالية فى الاتجاهين حتى لو عكس الاتجاة للعملة .. لكن فى يومين الترند يوم الجمعة من الاسبوع السابق ويوم الخميس السابق على طول زى ماانت شفت اليورو خد اتجاة غبى فمحترمش مستوياتة فى اليومين دول المؤشر عادى جدا ممكن يديلك مستريح يوميا من 50 الى 100 نقطة بس زى ما قولت فى التذبذب .. محتاج بس فترة اجربة اكثر عشان انتوا بتشتغلوا باستوب فهيضربة لو خد اتجاة فى اى يوم ربنا يكرم واشفلوا حل قريب لانة يستاهل بصراحة وباذن الله هيفيدنا اوى فى الاستراتيجية والله الموفق.

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة romio260 مشاهدة المشاركة
    من الواضح كده انك واخد مترين ارض فى عابدين وفارحان بيهم اوى
    وشادد حيلك علينا بالسيف كمان
    دا كلو اوكيه
    انما تغلط فى الفضائيين لا دا الى مش اوكيه
    ههههههههههه
    انا بالشرح الى انتا قولته دا ظبط حاجات كتير كنت تايه فيها بس انا كل الى متابعه القنوات
    انما بقى استراتيجيه القنبله ومؤشر حسين ومؤشر حزلئوم معرفش عنهم اى حاجه
    ودخلت على موضوع استراتيجيه القنبله بس لقيت كذا تعديل ومش عارف ابتدى من انهى حته فقولت اسالك قبل اى حاجه
    الحاجه التانيه اعاده الاختبار انا عارف انها مهمه وحاجه اساسيه فى سوق الفوركس بس انا معرفش عنها اى حاجه
    هل هيا بتحصل بعد اغلاق كل شمعه ولا بعد كسر الفايبو ولا بعد كسر القنوات مش عارف
    ومنين اعرف انه اعاده اختبار ولا عكس للسعر
    يعنى مثال لو السعر كان نازل وكسر فايبو38 كسر مش قد كده وقفل وبعد كده راح يعمل اعاده اختبار لحد 50 وراح ارتد شويه لتحت تانى
    فكده دا شئ محير مش بعرف ده كسر ولا دا ارتداد
    وبعدين موضوع اسخدام التعزيز ولا الستوب انا كنت شغال بالستوب بس كنت لازم احطو غلط والسعر يروح يضربو وبعدين يطير على السعر
    لحد مشفت حوار التعزيز دا ومسكت فيه
    بس زى منت قولت بالظبط انا كنت داخل يوم الخميس بيع على اليورو وكنت بعزز لحد مكنت 300 - فدا الى راعبنى
    وعموما انا نزلت الباك تيست الى انت ادتهولى مشكور طبعا واكيد خد منك مجهود ووقت كتير فا ربنا يباركلك طبعا على الحهود والوقت الغالى دا
    وبالنسبه للاخ فنعم الاخوه مع ان دلوقتى ممكن الاخ يقول لاخوه مش فاضى ودا بقى عادى
    والكتاب المختصر نزلتو بس مش عارف بشتغل على انهى برنامج
    وموضوع ربط العملات ببعض انا معرفش عنو اى حاجه
    وكل الى اعرفو عشان تبقى معايا على الخط انى قرات الملخص بتاع دكتور جمال موضوع خبرتى
    وشغال على الديمو والقنوات بقالى اسبوع على الديمو ببببببببببببببس كده
    فكل الروابط والمؤشرات والاستراتجيات المساعد لا اعرف عنها اى شئ
    وطبعا مشكور ومش هقول صدعطك عشان الكلمه دى بضايقك
    بس مقدرش مقولش مشكور لاخويا وحبيبى معطى
    وطبعا مشكور على الاهتمام
    (اى نسيت اكتب على كذا مشاركه زى مقلتلى )
    بص رد على سؤال او سؤالين زى متحب يعنى
    وانا اكتبلك الباقى تانى فى مشاركه تانيه
    اسف والله نسيت الموضوع دا خالص
    تحياتى
    الحمد لله ان كلامي السابق استفدت منه
    اولا : بالنسبة لاستراتيجية القنبلة نزل اخر تحديث ولو اتزاولت بين الطريقتين شيلها عشان متشتتش نفسك بالنسبة لمؤشر حسين انا حشرح النهاردة بعد شوية طريقة استخدامه معانا

ثانيا: بص اصعب حاجة فى الفوركس فى رايي النقطة الى بتكلم عليها الى هى ازاى اعرف ده اعادة اختبار ولا عكس الاتجاه وده فى رايي ملهاش مقياس حتى الان لكنها اولا بالخبرة بتتعرف لوحدها بس حقولك على كام حاجة كدة تنور الطريق قدامك شوية لو انت تابعت فرصنا اللايف حتلاقيني ساعات بقول نستني اعادة اختبار وساعات بقول ندخل علطول وساعات بقول مندخلش حتى لو عمل اعادة اختبار طيب امتى 3 حالات دول:-
    الدخول مباشرة: لو الكسر ده مع الترند العام للسوق او مع شمعة عاكسة على الديلي او مع كسر كذا حاجة بشمعة واحدة+ ان شمعة الكسر تكون قريبة من الخط الى كسرته بحوالي من 10 الى15 نقطة
    الدخول مع اعادة الاختبار: لو الكسر الى حصل عكس الترند العام + لو الكسر الى حصل بعد عن الخط الى كسره بحوالي من 15 الى 25 نقطة هنا بقول نستني اعادة اختبار عشان ندخل من مكان افضل ولو محصلش اعادة اختبار وراح للهدف علطول منزعلش فالاوردر مشنصيبنا فياندخل صح يامندخلش اصلا
    عدم الدخول: لو شمعة الكسر جابت هدفها يعني شمعة مثلا ليموزين كسرت الصفر وعملت من 50 الى 100 نقطة خلاص هنا مفيش دخول مع انها كسرت كل الحواجز

ثالثا: بالنسبة للستوب انا شارحه بالتفصيل ازاى نحط ستوب صح فالاستوب هو جزء من طريقتنا ولو الاستوب اكبر اكبر من 70 الى 80 نقطة مبندخلش الاوردر حتى لو كان قدامنا سليم وحتلاقي الشرح كتاب مختصر لشرح طريقة القناة الثالثة

رابعا : الملخص شغال على برنامج pdf اكتبه فى جوجل حتلاقيه نزله وستبه وحيشتغل معاك الملخص بسهولة

خامسا : طريقة ربط الازواج دلوقتي الكيبل واليورو بيمشوا المفروض مع بعض فلو احنا داخلين مثلا شراء كيبل ولقينا حصل هبوط فى زوج اليورو يبقا ده تنبيه ان حيحصل هبوط فى الكيبل فنطلع بسرعة منه على اى خسارة او مكسب صغيرين

سادسا: ياراجل يا مفتري شغال ديمو بقالك اسبوع وعايز تشتغل لايف الاسبوع الجاى اشق هدومي منك ولا اعمل ايه ههههههههه اصبر طبعا لسة بدري عليك جدااااااااااا

ويارب اكون قدرت اساعدك باى حاجة ولو عندك اى استفسارات تاني انا معاك بس ارجوك قسملي استفسارتك على ردين او تلاتة ياباشا عشان اقدر ادي كل سؤال حقه من الاجابه الوافية وعشان اقدر اخد ريست
    وكل الى قولتهولك ده حيجي معاك بالخبرة فارجوك ابعد عن اللايف دلوقتي واشتغل ديمو فترة كافية لغاية ما تفهم السوق وسلوكه

تقبل تحياتي
    اخوك
    +معطي+
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbuJmel مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    هذا الفيديو يشرح اسلوب التعامل مع الفوليوم سبريد وان شاء الله هنشرح مع بعض بس نفضى شويه وهنزل مؤشراته ان شاء الله
    http://www.mediafire.com/file/9vsmiq86nqcbixr/L19.rar
    انا قولت ياجدعان ابو جميل لما يوعد ميخلفش وعده
    حبيبي يا ابو جميل وحشوف الشرح وايوة كدة ان شاء الله تنزلنا كل اسبوع حاجة او حتى كل شهر

وفى مؤشر انا نزلته فى المكتبة النهاردة عايزك تشوفه لانه شبه الى فى برنامج اجاكس فلو فاهم فيه حاجة ظبطني واديني ملخص عنه
    https://forum.arabictrader.com/t1318...ml#post2225719
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr eltabei مشاهدة المشاركة

هههههههه انت مبيفوتش عليك حاجة ..بص يا عماد باشا النبلة دية مصطلح جة فى دماغى كدة من متابعتى لمؤشر انا شغال بية الفترة السابقة وكنت متفق انا ومعطى اننا هنتعامل بية مستقبلا المؤشر ممتاز جدا جدا وانا عملت والحمد لله بية شغل عالى اوى لكن فية مشكلة هتاخد وقت شوية لمتابعتة وحتى الان انا مش عارف احلها المؤشر ممتاز فى التذبذب اوى وبيحترم مستوياتة جدا وممكن تشتغل علية اسكالب صفقة سريعة جدا ومضمونة بنسبة عالية فى الاتجاهين حتى لو عكس الاتجاة للعملة .. لكن فى يومين الترند يوم الجمعة من الاسبوع السابق ويوم الخميس السابق على طول زى ماانت شفت اليورو خد اتجاة غبى فمحترمش مستوياتة فى اليومين دول المؤشر عادى جدا ممكن يديلك مستريح يوميا من 50 الى 100 نقطة بس زى ما قولت فى التذبذب .. محتاج بس فترة اجربة اكثر عشان انتوا بتشتغلوا باستوب فهيضربة لو خد اتجاة فى اى يوم ربنا يكرم واشفلوا حل قريب لانة يستاهل بصراحة وباذن الله هيفيدنا اوى فى الاستراتيجية والله الموفق.
    ايوة ياعمرو الشباب مركزة معانا اوى ولله الحمد وانا شايف ان كل الى بنكتبه بيثبت فى دماغهم وده بسطني جدا الصراحة
    لاني حسيت ان فعلا تعبنا مشبيروح عى الفاضي وان فى ناس بتستفاد

واحنا ورا النبلة لغاية مانظبطها باذن الله
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

ياصباح التهييس التريلر 2
    http://www.youtube.com/watch?v=s2Khpl5zTGg

الضبع الكتيان هههههههههه
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية romio260
    romio260 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة

الحمد لله ان كلامي السابق استفدت منه
    اولا : بالنسبة لاستراتيجية القنبلة نزل اخر تحديث ولو اتزاولت بين الطريقتين شيلها عشان متشتتش نفسك بالنسبة لمؤشر حسين انا حشرح النهاردة بعد شوية طريقة استخدامه معانا

ثانيا: بص اصعب حاجة فى الفوركس فى رايي النقطة الى بتكلم عليها الى هى ازاى اعرف ده اعادة اختبار ولا عكس الاتجاه وده فى رايي ملهاش مقياس حتى الان لكنها اولا بالخبرة بتتعرف لوحدها بس حقولك على كام حاجة كدة تنور الطريق قدامك شوية لو انت تابعت فرصنا اللايف حتلاقيني ساعات بقول نستني اعادة اختبار وساعات بقول ندخل علطول وساعات بقول مندخلش حتى لو عمل اعادة اختبار طيب امتى 3 حالات دول:-
    الدخول مباشرة: لو الكسر ده مع الترند العام للسوق او مع شمعة عاكسة على الديلي او مع كسر كذا حاجة بشمعة واحدة+ ان شمعة الكسر تكون قريبة من الخط الى كسرته بحوالي من 10 الى15 نقطة
    الدخول مع اعادة الاختبار: لو الكسر الى حصل عكس الترند العام + لو الكسر الى حصل بعد عن الخط الى كسره بحوالي من 15 الى 25 نقطة هنا بقول نستني اعادة اختبار عشان ندخل من مكان افضل ولو محصلش اعادة اختبار وراح للهدف علطول منزعلش فالاوردر مشنصيبنا فياندخل صح يامندخلش اصلا
    عدم الدخول: لو شمعة الكسر جابت هدفها يعني شمعة مثلا ليموزين كسرت الصفر وعملت من 50 الى 100 نقطة خلاص هنا مفيش دخول مع انها كسرت كل الحواجز

ثالثا: بالنسبة للستوب انا شارحه بالتفصيل ازاى نحط ستوب صح فالاستوب هو جزء من طريقتنا ولو الاستوب اكبر اكبر من 70 الى 80 نقطة مبندخلش الاوردر حتى لو كان قدامنا سليم وحتلاقي الشرح كتاب مختصر لشرح طريقة القناة الثالثة

رابعا : الملخص شغال على برنامج pdf اكتبه فى جوجل حتلاقيه نزله وستبه وحيشتغل معاك الملخص بسهولة

خامسا : طريقة ربط الازواج دلوقتي الكيبل واليورو بيمشوا المفروض مع بعض فلو احنا داخلين مثلا شراء كيبل ولقينا حصل هبوط فى زوج اليورو يبقا ده تنبيه ان حيحصل هبوط فى الكيبل فنطلع بسرعة منه على اى خسارة او مكسب صغيرين

سادسا: ياراجل يا مفتري شغال ديمو بقالك اسبوع وعايز تشتغل لايف الاسبوع الجاى اشق هدومي منك ولا اعمل ايه ههههههههه اصبر طبعا لسة بدري عليك جدااااااااااا

ويارب اكون قدرت اساعدك باى حاجة ولو عندك اى استفسارات تاني انا معاك بس ارجوك قسملي استفسارتك على ردين او تلاتة ياباشا عشان اقدر ادي كل سؤال حقه من الاجابه الوافية وعشان اقدر اخد ريست
    وكل الى قولتهولك ده حيجي معاك بالخبرة فارجوك ابعد عن اللايف دلوقتي واشتغل ديمو فترة كافية لغاية ما تفهم السوق وسلوكه

تقبل تحياتي
    اخوك
    +معطي+
    هههههههههههههههههههههههه
    ما هو الى يتكلم معاك شويه يخش ياخد 1000 بونت من بوق الاسد وهو مطمن
    انا عارف طبعا انو لسه بدرى
    بيالنسبه للنقطه بتاعه اعاده الاختبار انا فهمتها وهضمتها الحمد لله والفضل فى ده يرجع بعد ربنا ليك طبعا
    وبردونقطه ربط الازواج اتفهمت الحمد لله (بس اظن وانت بتشرحلى قبل كده انو فى زرج تالت بيربط معاهم !!!!!!)
    ومعلش يا معطى باشا بكرر اسفى للمره التانيه مختش بالى من موضوع تقسيم الاسئله الا فى الاخر
    تقبل تحياتى وشكرى
    اخويا العزيز معطى

الصورة الرمزية ahmedhaggag
    ahmedhaggag غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

مساء الفل يا معطى
    مساء الفل يا رجالة يارب يكون كانت اجارة سعيدة عليكو
    و اسبوع موفق ان شاء الله بعيد عن التذبذب و الملل
    عايز ادبل با رب ..هههههههههههه

الصورة الرمزية dentist_hussein
    dentist_hussein غير متواجد حالياً عضو نشيط

أخي العزيز معطي و الإخوه الأعزاء أسبوع موفق و أخضر عليكو جميعا بإذن الله

توقيع العضو
    MetaTrader Login: 652105
    Investor Password: Z3UR9DA0

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة romio260 مشاهدة المشاركة
    هههههههههههههههههههههههه
    ما هو الى يتكلم معاك شويه يخش ياخد 1000 بونت من بوق الاسد وهو مطمن
    انا عارف طبعا انو لسه بدرى
    بيالنسبه للنقطه بتاعه اعاده الاختبار انا فهمتها وهضمتها الحمد لله والفضل فى ده يرجع بعد ربنا ليك طبعا
    وبردونقطه ربط الازواج اتفهمت الحمد لله (بس اظن وانت بتشرحلى قبل كده انو فى زرج تالت بيربط معاهم !!!!!!)
    ومعلش يا معطى باشا بكرر اسفى للمره التانيه مختش بالى من موضوع تقسيم الاسئله الا فى الاخر
    تقبل تحياتى وشكرى
    اخويا العزيز معطى
    تمام يا روميو الحمد لله اني قدرت افيدك
    والزوج التالت هو الكندي ياباشا
    ولو سمحت متتاسفش فى كل مشاركة بتكتبها فانا لو مشعايز اساعدم مشحرد على اسالتك انا بعتبرك اخ ليا وبحاول افيدك وطلبي الوحيد لك هو دعواتك لى لما تفتكرني

واى استفسارات تانية فى اى وقت انا معاك واهو الاسبوع حيبدا وعايز منك بقا اسالة عن حالات لايف واى فرصة شاكك انها صح اكتبها عشان اقولك صح ولا غلط
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedhaggag مشاهدة المشاركة
    مساء الفل يا معطى
    مساء الفل يا رجالة يارب يكون كانت اجارة سعيدة عليكو
    و اسبوع موفق ان شاء الله بعيد عن التذبذب و الملل
    عايز ادبل با رب ..هههههههههههه
    شكرا لذوقك يا احمد
    وان شاء الله يكون اسبوع موفق للجميع
    توقيع العضو