صفحة 292 من 1256 الأولىالأولى ... 192242282286287288289290291292293294295296297298302342392792 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 4,366 إلى 4,380 من 18838
    الصورة الرمزية ahmedhaggag
    ahmedhaggag غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

النحس و صل
    كلو يستخبة و اللى فاتح صفقة كسبانة يقفلها احسن لة ...هههههههههههه
    شوفت يا عم اية اللى بيحصل لما مدخلش اقول اية بس ..ههههههههههههه

الصورة الرمزية Dr_3abkarino
    Dr_3abkarino غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة
    عماد فى ندوة بكرة فى مدرج (د) تجارة جامدة بعد الصلاة ما تيجي
    بعنوان (مهارات التفاوض وفن الاقناع )
    ايه الكلام معاك؟
    للاسف يا معطى عندى كورس علشان احنا خلاص الميدتيرم قررب يوم 18/11 ربنا يستر يارب
    توقيع العضو
    ليس المهم عدد الصفقات الرابحة و الخاسرة بل المهم هو
    "كم نقطة ربحت عندما ربحت وكم خسرت عندما خسرت"

الصورة الرمزية engineer ahmed
    engineer ahmed غير متواجد حالياً موقوف

وخدتني يا حبيبي وخدتني يا حبيبي ورحت طاااااااااير طااااااااااير

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة engineer ahmed مشاهدة المشاركة
    وخدتني يا حبيبي وخدتني يا حبيبي ورحت طاااااااااير طااااااااااير

هههههههههه طمنى عليك عامل اية مع الباشا

الصورة الرمزية engineer ahmed
    engineer ahmed غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr eltabei مشاهدة المشاركة

هههههههههه طمنى عليك عامل اية مع الباشا

متخافش يا كبير هو عطاني 30 ألـــــم علي غفله هههههههههه

وطلعت علي -60 امال انت عملت ايه انهارده يا كبير مع الفياجرا ديت؟؟؟؟
    آخر تعديل بواسطة engineer ahmed ، 27-10-2011 الساعة 08:46 PM

الصورة الرمزية ma7mod3
    ma7mod3 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr eltabei مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

فى المرفقات ملف صغير منقول فية كلام من اخ لينا اسمة ابو ملك كان شارك فى موضوع اخونا حسين وذكر طريقة استخدامة لهذا المؤشر بصراحة الراجل دة دماغة جامدة وطريقتة منقولة فى الملف للافادة وانا راقبت المؤشر الفترة السابقة ولقيت كلام الراجل دة تمام وممكن تستخدموا المؤشر باسلوبة وهو تحديد الاتجاة فى اول شمعة للافتتاح اليوم الجديد كما هو شارح بالظبط وبصيت على اليورو والاسترلينى والمجنون لانى بشتغل علية انا كمان وفعلاا ممتاز وعجبتنى اوى طريقة استخدامة وقولت انزلها هنا بما انكم بتجربوا المؤشر بطريقة اخونا حسين بارك الله فيهم هما الاثنين
    فعندكوا الطريقتين جربوهم وشوفوا الاصلح ليكم اية وربنا يعمل اللى فية الخير باذن الله .

شكرا يا عمرو على مجهودك ومشكور ابو ملك على طريقته
    بس انا عندي كم نقطة عايز اتكلم فيها

ابو ملك يبدو انه بيعتمد في تحليله على الالوان فقط والالوان دي بتعبر عن قيمة في كل مؤشر المهم ان لو المؤشر احمر فدا بيدي اشارة بيع معناه مثلا ان السعر في الفترة الحالية في مستوى اقل عما كان في فترة سابقه لذا المرجح هو الهبوط ولكن هل دا سبب يخليني اجازف ب 40 نقطة هدف مقابل ورينج اليورو ستوب ؟
    دا اللي عايز اتكلم فيه

اليورور رينجه اهبل قد يصل ال 250 و 300 نقطة يعني لو انضرب ستوب واحد هاحتاج ما يقرب الى 6 ايام لتعويض الخسارة فقط بالك لو في احد هذه الايام انضرب ستوب كمان هنا تكمن المخاطرة

النقطة التالتة اعتقد ان اللي العمله بيتحدد اتجاها بداية من فترة لندن لحد اخر اورروبا او اول امريكا عشان السيولة لكن احنا ها نعتمد على فترة اسيا كاملة لتحديد نقطة الدخول وتحديد اتجاه عليها
    اعتقد في وجهة نظري البسيطة ان الصح هو اني ادخل مع الاتجاه بمعنى اركبه ودي اللي القنوات بتعملهولنا
    لو لاحظتم السعر بيطلع لفوق بيكسر قناة واحتمال 2 وكمان معطي قال لا مش كفاية لازم يكسر فايبو كمان يعني الاتجاه بنركبة ونمدد عليه ما اتوقعتوش من الاول
    اتمنى وجهة نظري تكون وصلت وهي وجهة نظر بسيطة لشخص خبرته ايضا بسيطة وان شاء الله متابعتنا له ها تفيدنا كتير
    آخر تعديل بواسطة ma7mod3 ، 27-10-2011 الساعة 08:59 PM

هههههه طيب الحمد لله .. متقلقش عليا ياباشا باذن الله خير طبعا شغال معاة ومتوسطى قريب وان شاء الله هخرج بكرة منة مهوا لازم ينكد عليا بقالة كتير اوى معملهاش وماشى محترم بس هو دة السوق

الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

مجابش البيندج اوردر شكلى اتعديت من عمرو باشا فرقت على نقطتين هههه والمنظر النهاردة بقا جامد اوى ايه كمية اللون الاخضر الى فى الشارت ده
    كدة وفيه ازمة فى اوربا امال لو كانت اوربا معندهاش مشاكل كان ايه الى حصل كنا مشحنشوف لون احمر ولا ايه مشفاهم ههههههه
    يلا موعدنا بكرة مع هذا السوق الغريب
    انا حنزل شوية وجاى بايات
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr_3abkarino مشاهدة المشاركة
    للاسف يا معطى عندى كورس علشان احنا خلاص الميدتيرم قررب يوم 18/11 ربنا يستر يارب
    اوكى ياعمدة ولا يهمك وشد حيلك فى الميد
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

انت كنت داخلة بيع ليه كدة ياوديع هههههههههه
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية ma7mod3

انا دخلت بيع يورو من فايبو 200 وارتدت عليا السعر اكثر من 7 في المية من الحساب مش زعلان عالاوردر لاني ان شاء الله هقفلها على صفر بس انا مش عارف ازعل ولا لا لان انا عززت من فايبو 250 بعقد مضاعف ووصل الانعكاس لاكثر من 14 في المية من الحساب انا مش عايز اشوف الرقم دا تاني خاصة اني هدخل حقيقي قريب المهم الشمعه الحالية ان شاء الله ها تقفلي الصفقة على صفر ...
    س : ماهو الخطأ الذي وقعت فيه ؟ وكيف يمكن تلاشيه في المستقبل ؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ma7mod3 مشاهدة المشاركة
    شكرا يا عمرو على مجهودك ومشكور ابو ملك على طريقته
    بس انا عندي كم نقطة عايز اتكلم فيها

ابو ملك يبدو انه بيعتمد في تحليله على الالوان فقط والالوان دي بتعبر عن قيمة في كل مؤشر المهم ان لو المؤشر احمر فدا بيدي اشارة بيع معناه مثلا ان السعر في الفترة الحالية في مستوى اقل عما كان في فترة سابقه لذا المرجح هو الهبوط ولكن هل دا سبب يخليني اجازف ب 40 نقطة هدف مقابل ورينج اليورو ستوب ؟
    دا اللي عايز اتكلم فيه

اليورور رينجه اهبل قد يصل ال 250 و 300 نقطة يعني لو انضرب ستوب واحد هاحتاج ما يقرب الى 6 ايام لتعويض الخسارة فقط بالك لو في احد هذه الايام انضرب ستوب كمان هنا تكمن المخاطرة

النقطة التالتة اعتقد ان اللي العمله بيتحدد اتجاها بداية من فترة لندن لحد اخر اورروبا او اول امريكا عشان السيولة لكن احنا ها نعتمد على فترة اسيا كاملة لتحديد نقطة الدخول وتحديد اتجاه عليها
    اعتقد في وجهة نظري البسيطة ان الصح هو اني ادخل مع الاتجاه بمعنى اركبه ودي اللي القنوات بتعملهولنا
    لو لاحظتم السعر بيطلع لفوق بيكسر قناة واحتمال 2 وكمان معطي قال لا مش كفاية لازم يكسر فايبو كمان يعني الاتجاه بنركبة ونمدد عليه ما اتوقعتوش من الاول
    اتمنى وجهة نظري تكون وصلت وهي وجهة نظر بسيطة لشخص خبرته ايضا بسيطة وان شاء الله متابعتنا له ها تفيدنا كتير
    تمام يا محمود المؤشر محتاج متابعة لهذة الطريقة ومع العلم اننا مش بنشتغل بية لوحدة فقط وزى ما انت قولت عندنا القنوات اساسى بتحدد الاتجاة .. وجهة نظرك سليمة بالنسبة لشغل الاستوب لكن برضة احنا مش بندخل على اى مستوى عندنا الفيبو والقنوات بشروطهم يعنى ما هو الا تأكيد او اداة مساعدة اخرى .. على العموم المتابعة مش هتخسر وربنا يوفق يا محمود باذن الله.

الصورة الرمزية sabateen
    sabateen غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انا دخلت بيع يورو من فايبو 200 وارتدت عليا السعر اكثر من 7 في المية من الحساب مش زعلان عالاوردر لاني ان شاء الله هقفلها على صفر بس انا مش عارف ازعل ولا لا لان انا عززت من فايبو 250 بعقد مضاعف ووصل الانعكاس لاكثر من 14 في المية من الحساب انا مش عايز اشوف الرقم دا تاني خاصة اني هدخل حقيقي قريب المهم الشمعه الحالية ان شاء الله ها تقفلي الصفقة على صفر ...
    اتصور رجعت خسارتك زيرو ............

الصورة الرمزية ma7mod3

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sabateen مشاهدة المشاركة
    اتصور رجعت خسارتك زيرو ............
    هذا صحيح الحمدلله قفلت على مكسب +1 نقطة ....لكن ما احزنني هو حينما استخدمت التعزيز السعر عكس قليلا فوصل حجم الانعكاس 14 في المية ودا رقم صعب في ادارة راس المال ...وذلك لاننا شغالية بالنسبة 1/1000 لكن تعزيز د-جمال كان في ادارته لراس المال كان بيستخدم 1/2500 فمهما عكس السعر كان مقبول

الصورة الرمزية Mo3Ty

يامحمود هو انا كنت بكلم نفسي الغريبة انك رديت عليا وقولتلي تمام يعني المفروض انك فهمت قصدي ياباشا
    ده ردي عليك
    https://forum.arabictrader.com/t1255...ml#post2223338

وانا قولت باختصار بندخل من فيبو 200 لو السعر قفل تحت فيبو 161 وجاب رينجه وقتها
    اما لو السعر كسر فيبو 161 عشان يكمل رينجه وقفل فوقه بشمعة كبيرة يبقا حيعدي فيبو 200 وكتبت ان اول فيبو حيقابله فى الايام الغريبة هو 261 وقولت لو وصلها هنا بيع وش
    وقولت كمان انا حطيت بندج اوردر تحت فيبو 250 ب 3 نقط ولو شمعة 8 قفلت ومفعلتش الاوردر يبقا خلاص يومي انتهى ووزي ما شوفت شمعة 8 قفلت قبل البندج اوردر بتاعي ب نقطتين بس ولم يتفعل
    وقولتلك ايه كمان اربط ربع بساعة
    الربع مديانا فولنج اوف ذو روف من بدري هنا ندخل بيع ونستني شمعة الساعة حتقفل على ايه لقناها قفلت على فولنج هى كمان يبقا احنا صح ونفضل مكملين فى البيع وفعلا نزل

يا محمود لو سمحت لما اشرح حاجة وانت مفهمتهاش متقوليش ايوة تمام يامعطي والاقيك بعدها بدقائق مشيت عكسها وتقول ليه كدة ايه الى حصل
    لا اسالني وناقشني لغاية ما اقدر اوصلك المعلومة
    احنا اخوات يامحمود وخليني اقدر اساعدك على اكمل وجه عشان فى الاخر تدعيلي

واستفسر براحتك فى النقطة ده تاني او غيرها وانا معاك
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17