صفحة 111 من 1256 الأولىالأولى ... 11611011051061071081091101111121131141151161171211612116111111 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1,651 إلى 1,665 من 18838
    الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بالنسبة للتقرير ياعبقر معلش اعتذرلك فعلا لان والله تعبان جدا ومشايف قدامي ومحتاج اخد ريست
    وحتى زى ما قولت اول ما دخلت انا الشهر بالنسبالي انتهى ومسافر بكرة اريح شوية
    فعلمش اعذرني احتمال مقدرش انفذ طلبك لانه بيحتاج تركيز جامد وبياخد وقت فى التحضير
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Dr_3abkarino
    Dr_3abkarino غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة
    بالنسبة للتقرير ياعبقر معلش اعتذرلك فعلا لان والله تعبان جدا ومشايف قدامي ومحتاج اخد ريست
    وحتى زى ما قولت اول ما دخلت انا الشهر بالنسبالي انتهى ومسافر بكرة اريح شوية
    فعلمش اعذرني احتمال مقدرش انفذ طلبك لانه بيحتاج تركيز جامد وبياخد وقت فى التحضير
    ولايهمك يا جميل
    تروح وتيجى بالسلامة
    ومتتأخرش علينا لاحسن نحتااس
    توقيع العضو
    ليس المهم عدد الصفقات الرابحة و الخاسرة بل المهم هو
    "كم نقطة ربحت عندما ربحت وكم خسرت عندما خسرت"

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr_3abkarino مشاهدة المشاركة
    ولايهمك يا جميل
    تروح وتيجى بالسلامة
    ومتتأخرش علينا لاحسن نحتااس
    ربنا يكرمك ياجميل وان شاء الله معاكم من اول الشهر الجديد
    رجاء خاص منكم متابعة عملكم ووضع الفرص وتصححوا لبعض وتساعدوا بعض زى ما حصل اليومين الى فاتوا
    وتاكدوا انكم حتزويدوا خبرة بسرعة بهذا الاسلوب والاهم حتكسبوا ثواب انكم بتساعدوا بعض فى الخير
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

السلام عليكم
    كما وعدتكم اليوم صباحا سوف احدى حساباتي اللايف لهذا الشهر بالعمل بطريقة القناة الثالثة وسبب وضع هذا الكشف عدة اسباب:-

1- اظهار قوة العمل بطريقة القناة الثالثة

2- تاكيد لبعض المشككين الى بيقعدوا يقولوا ان اصحاب الاستراتيجيات دول مبيكسبوش اصلا وانهم بيضحكوا على الناس مع اني مشعارف حستفاد ايه لما اضحك على الناس هو احنا حنبخد فلوسكم الى بتخسروها فى جيبنا

3- لاظهار قوة الاستوب لان بعض الاخوة المحترمين بيقولوا ان الستوب هو محرقة الحسابات فى الفوركس وان التعزيزات هي الحل حتشوفوا فى التقرير ان عدد الاوردرات بالسالب هما 3 اوردرات فقط اقصى خسارة فيهم كانت -23 مع العلم انه لم يضرب الستوب وانا الى اغلقته بايدي عشان حسيت وقتها اني كنت داخل غلط
    مع العلم لا اشكك فى العمل بالتعزيز فلكل شيخ طريقة المهم ان كل شيخ يكسب بطريقته

4- زى ما حتشوفوا فى التقرير ان تم اغلاق معظم الاوردرات يدويا فلم يوصل للهدف او الستوب وذلك لاؤكد للكل ان العمل في الفوركس محتاج ليونة شديدة فى التعامل وعدم معاندة السوق ونقول لا لازم ننتظر يوصل للهدف او يوصل للستوب فلو ظهرت اى بوارد انعكاس فالخروج وقته هو الافضل وعدم معاندة السوق

5- انا عندي حسابين واحد شغال بيه صفقات الي شايفها مضمونة والتاني شغال بيها اى صفقات بشك فيها عايز اقولكم ان الحساب الى قدامكم ده حساب الصفقات المضمونة وده كنت ملتزم قدام نفسي اني مدخلش اكثر من اوردر فى نفس الوقت لازم اقفل اوردر عشان افتح تاني ولو وجدت ايام فيها قلق مكنتش بشتغل عليه
    اما الاوردر الى كنت بشتغل بصفقات كثيرة فده ادبل ولله الحمد مرتين ونصف ودده كنت بدخل فيه ساعات 4 اوردرات فى نفس اللحظة و لما يتقفلوا بدخل غيرهم مدام قدامي فرصة لدرجة ان فى يوم الاسبوع الى فات ادبل الحساب مرة ونصف وكنت كاتب هنا كدة ولكني الصراحة وبعد هذا الشهر المتعب بالنسبالي قررت اني اشتغل بطريقة الصفقات المضمونة مع ان مكسبها اقل بس الصراحة اكثر راحة ومبتتعبش نفسيا ولا تخليك متشتت لانك بيبققا قدامك 4 اوردرات بتختار واحد منهم بس وهو الافضل من حيث المعطيات لذلك انصح الاخوة المتابعين معايا بعدم الطمع ودخول صفقة واحدة او صفقتين بالكتير فى نفس اللحظة حتى لو ده حيكسبك اقل بس حيريحك والله فى الاخر نفسيا

اخيرا اسف على الاطالة .مع العلم اني لم اضع هذه المعلومات للتكبر او اى شئ بل لان ممكن يدى امل ويشجع ناس ويديهم فكرة جديدة للعمل بها فى الفوركس واخد ثوابهم

ونلتقي الشهر القادم
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 11.GIF‏   22.JPG‏  
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة engineer ahmed مشاهدة المشاركة

جزاك الله خيرا يا استاذ عمرو

وعندي ليك سؤال شخصي كده علي جنب هههه

هو مؤشر الدكتور حماده سلام عمرك استخدمت معاه استوب؟؟؟

وهل طلع معاك صفقات خسرانه لو استخدمنا التبريد بدل الاستوب؟؟

ومتقلش عليك اكتر من كده وربنا يرزقك من حلاله يا رب

تقبل ودي واحترامي لحضرتك
    اهلا وسهلا ياباشمهندس احمد وجزاك الله خير ان شاء الله
    بالنسبة لمؤشر دكتورنا الرائع حمادة
    اولا انا عمرى ما استخدمت الاستوب سواء بهذا المؤشر او غيرة ابدا والقصة مش قصة محفظة صغيرة او كبيرة قصة الاستوب دية تختلف من متاجر لمتاجر بمعنى فية ناس بتستعمل الاستوب المعروف لينا زى معطى خلاص هو طريقتة اللى شغال بيها كدة حاجة من الاثنين يا يكسب عدد معين من النقاط او لاقدر الله يخسر برضة عدد معين من النقاط واسلوبة كدة فى الفوركس تمام .. وفية ناس مبتشتغلش بأستوب وتتعامل مع الفوركس بألتبريد او التعزيز زيى انا مثلا الاستوب بألنسبة لى هو مستوى الانعكاس للصفقة يعنى خلاص الاتجاة اتغير فبعرف بأذن الله اتعامل بالهدج واعرف افك الهدج امتى لانى اساس شغلى فى الفوركس نسب الفيبوناتشى وبعرف اتعامل معاها لوحدها ازاى..
    نرجع لمؤشر حمادة انا شغال بية من اول ماتعمل وعملتله اختبارات رهيبة فترة مش قليلة فى جميع احوال السوق اكتشفت ان مستوى الاستوب دة من اقوى المستويات فية وان عكس بيرجع تانى بسرعة ويرتد اية السر مش عارف بصراحة طريقة معادلاتة رهيبة بجد ومشفتش فى حياتى قوة زى المستويات دية.. عمر السعر معكس معايا ومرتدش حتى من مستوى الاستوب الا فى حالتين كانوا على المجنون ورجع تانى بقوة تانى يوم بس نشف دمى بصراحة حالتين فقط وعلى المجنون .
    خلاصة الكلام انا رغيت كتير اوى بس المؤشرعندك تابعوا بالنظر وبس او افتح حساب ديمو وجربوا واشتغل على مستوياتة كمقاومات ودعومات رايح جاى وشوف نتائجة معاك اية قبل ما تستخدمة على حسابك الحقيقى وانا معاك فى اى استفسار ودائما خلى اهدافك على نقطة الافتتاح وبألتوفيق باذن الله.
    ومرفق حالات اليورو انهاردة علية رايح جاى
    وايضا حالت الاسترلينى برضة انهاردة بس فرق معايا بيعة على نقطة كألعادة ومعايا صفقة شراء والى الهدف باذن الله .

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	اليورو.png
المشاهدات:	42
الحجـــم:	2.9 كيلوبايت
الرقم:	288391

الاســـم:	الاسترلينى.png
المشاهدات:	28
الحجـــم:	1.0 كيلوبايت
الرقم:	288392

الصورة الرمزية Mo3Ty

تم الدخول منذ قليل على القطر(اليورو\ين) حبيبي الاولاني شراء وقنص 33 دولار
    طبعا انا عارف انه مشوقته اننا ندخل خالص اوردرات بس ده على حساب شديد المخاطر وفعلا الاوردر كان واضح قدامي شراء
    ولكن لم اكتب هنا تفاصيل الدخول لان زى ما قولتلكم قبل كدة ان الموقف التعامل مع التوكتوك والقطر لحين التاكد من انهم رجعوا زى الاول وانا قاعد متابعهم بقالي فترة وفعلا بداوا يرجعوا زى الاول ويحترموا القنوات مرة اخرى
    بس ادوني كمان اسبوعين لغاية ما اتاكد منهم اكثر وندخلهم معانا تاني ونعمل بيهم احلى شغل
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة jpy.gif‏  
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية kentauros
    kentauros غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

والله تسلم اخ معطي .... والله لحين زدتني اسرار و اراده للتعلم الاستراتيجية...... من فضلك ممكن شرح الاستراتجية "طبعا مع القنات الثاثة" مع جميع مؤشرتها

الله يكرمك ان شاء الله

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    كما وعدتكم اليوم صباحا سوف احدى حساباتي اللايف لهذا الشهر بالعمل بطريقة القناة الثالثة وسبب وضع هذا الكشف عدة اسباب:-

1- اظهار قوة العمل بطريقة القناة الثالثة

2- تاكيد لبعض المشككين الى بيقعدوا يقولوا ان اصحاب الاستراتيجيات دول مبيكسبوش اصلا وانهم بيضحكوا على الناس مع اني مشعارف حستفاد ايه لما اضحك على الناس هو احنا حنبخد فلوسكم الى بتخسروها فى جيبنا

3- لاظهار قوة الاستوب لان بعض الاخوة المحترمين بيقولوا ان الستوب هو محرقة الحسابات فى الفوركس وان التعزيزات هي الحل حتشوفوا فى التقرير ان عدد الاوردرات بالسالب هما 3 اوردرات فقط اقصى خسارة فيهم كانت -23 مع العلم انه لم يضرب الستوب وانا الى اغلقته بايدي عشان حسيت وقتها اني كنت داخل غلط
    مع العلم لا اشكك فى العمل بالتعزيز فلكل شيخ طريقة المهم ان كل شيخ يكسب بطريقته

4- زى ما حتشوفوا فى التقرير ان تم اغلاق معظم الاوردرات يدويا فلم يوصل للهدف او الستوب وذلك لاؤكد للكل ان العمل في الفوركس محتاج ليونة شديدة فى التعامل وعدم معاندة السوق ونقول لا لازم ننتظر يوصل للهدف او يوصل للستوب فلو ظهرت اى بوارد انعكاس فالخروج وقته هو الافضل وعدم معاندة السوق

5- انا عندي حسابين واحد شغال بيه صفقات الي شايفها مضمونة والتاني شغال بيها اى صفقات بشك فيها عايز اقولكم ان الحساب الى قدامكم ده حساب الصفقات المضمونة وده كنت ملتزم قدام نفسي اني مدخلش اكثر من اوردر فى نفس الوقت لازم اقفل اوردر عشان افتح تاني ولو وجدت ايام فيها قلق مكنتش بشتغل عليه
    اما الاوردر الى كنت بشتغل بصفقات كثيرة فده ادبل ولله الحمد مرتين ونصف ودده كنت بدخل فيه ساعات 4 اوردرات فى نفس اللحظة و لما يتقفلوا بدخل غيرهم مدام قدامي فرصة لدرجة ان فى يوم الاسبوع الى فات ادبل الحساب مرة ونصف وكنت كاتب هنا كدة ولكني الصراحة وبعد هذا الشهر المتعب بالنسبالي قررت اني اشتغل بطريقة الصفقات المضمونة مع ان مكسبها اقل بس الصراحة اكثر راحة ومبتتعبش نفسيا ولا تخليك متشتت لانك بيبققا قدامك 4 اوردرات بتختار واحد منهم بس وهو الافضل من حيث المعطيات لذلك انصح الاخوة المتابعين معايا بعدم الطمع ودخول صفقة واحدة او صفقتين بالكتير فى نفس اللحظة حتى لو ده حيكسبك اقل بس حيريحك والله فى الاخر نفسيا

اخيرا اسف على الاطالة .مع العلم اني لم اضع هذه المعلومات للتكبر او اى شئ بل لان ممكن يدى امل ويشجع ناس ويديهم فكرة جديدة للعمل بها فى الفوركس واخد ثوابهم

ونلتقي الشهر القادم
    مبروك يا احمد فرحتلك والله وربنا يكرمك كمان وكمان ودايما من ارباح الى ارباح باذن الله تحياتى ليك على استخدامك لاسلوبك فى المتاجرة والاهم الالتزام بية دائما مهما حصل تحياتى وتقديرى .

انا شايف فرص بالجمله
    شراء على اليورو والكيبل والنيوزلاندى والاسترالى
    وبيع على الكندى
    والله اعلم مستنى آرائكم
    توقيع العضو

انا شايف فرص بالجمله
    وبيع على الكندى

وفى نموذج راس وكتفين مقلوب على الكندى
    والله اعلم مستنى آرائكم
    توقيع العضو

مش عارف مخدتش باللى منو إزاى ؟؟!!!!

توقيع العضو

الصورة الرمزية engineer ahmed
    engineer ahmed غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr eltabei مشاهدة المشاركة

اهلا وسهلا ياباشمهندس احمد وجزاك الله خير ان شاء الله
    بالنسبة لمؤشر دكتورنا الرائع حمادة
    اولا انا عمرى ما استخدمت الاستوب سواء بهذا المؤشر او غيرة ابدا والقصة مش قصة محفظة صغيرة او كبيرة قصة الاستوب دية تختلف من متاجر لمتاجر بمعنى فية ناس بتستعمل الاستوب المعروف لينا زى معطى خلاص هو طريقتة اللى شغال بيها كدة حاجة من الاثنين يا يكسب عدد معين من النقاط او لاقدر الله يخسر برضة عدد معين من النقاط واسلوبة كدة فى الفوركس تمام .. وفية ناس مبتشتغلش بأستوب وتتعامل مع الفوركس بألتبريد او التعزيز زيى انا مثلا الاستوب بألنسبة لى هو مستوى الانعكاس للصفقة يعنى خلاص الاتجاة اتغير فبعرف بأذن الله اتعامل بالهدج واعرف افك الهدج امتى لانى اساس شغلى فى الفوركس نسب الفيبوناتشى وبعرف اتعامل معاها لوحدها ازاى..
    نرجع لمؤشر حمادة انا شغال بية من اول ماتعمل وعملتله اختبارات رهيبة فترة مش قليلة فى جميع احوال السوق اكتشفت ان مستوى الاستوب دة من اقوى المستويات فية وان عكس بيرجع تانى بسرعة ويرتد اية السر مش عارف بصراحة طريقة معادلاتة رهيبة بجد ومشفتش فى حياتى قوة زى المستويات دية.. عمر السعر معكس معايا ومرتدش حتى من مستوى الاستوب الا فى حالتين كانوا على المجنون ورجع تانى بقوة تانى يوم بس نشف دمى بصراحة حالتين فقط وعلى المجنون .
    خلاصة الكلام انا رغيت كتير اوى بس المؤشرعندك تابعوا بالنظر وبس او افتح حساب ديمو وجربوا واشتغل على مستوياتة كمقاومات ودعومات رايح جاى وشوف نتائجة معاك اية قبل ما تستخدمة على حسابك الحقيقى وانا معاك فى اى استفسار ودائما خلى اهدافك على نقطة الافتتاح وبألتوفيق باذن الله.
    ومرفق حالات اليورو انهاردة علية رايح جاى
    وايضا حالت الاسترلينى برضة انهاردة بس فرق معايا بيعة على نقطة كألعادة ومعايا صفقة شراء والى الهدف باذن الله .

الاســـم:	اليورو.png
المشاهدات:	42
الحجـــم:	2.9 كيلوبايت
الرقم:	288391

الاســـم:	الاسترلينى.png
المشاهدات:	28
الحجـــم:	1.0 كيلوبايت
الرقم:	288392

مش عارف والله يا عمرو الواحد يقولك ايه بجد شخص اروع واحلي وبتحرجنا بذوقك العالي ده

ولو فيها شويه تقل حبه ومعلش استحملني شويه علشان انا بجد دقت خساره لما اتنحل ظهري ههههه

يا ريت تعرفنا طريقتك مع نسب فيبوناتشي وجزاك الله خيرا

الصورة الرمزية Mo3Ty

السلام عليكم
    قولت ادخل اسلم عليكم قبل ما اسافر
    وسريعا بالمرة كدة فى اوردر قدامي على القطر اليورو ين شراء واضح بطريقة الدخول الامن خاصة انه عامل دلوقتي شمعة كيل زى سيلر

الدخول: 103.52 ( بطريقة الدخول الامن + شمعة كيل زى سيلر)
    الهدف: 103.84 ( قبل خط الفيبو 38 ب 3 نقط)
    الستوب103.00 ( تحت فيبو -38)

هذه ليست توصية والى يدخل بها على حسابه لايف على مسؤليته الشخصية

يلا اشوفكم على خير مع بداية الاسبوع
    تقبلوا تحياتي
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kentauros مشاهدة المشاركة
    والله تسلم اخ معطي .... والله لحين زدتني اسرار و اراده للتعلم الاستراتيجية...... من فضلك ممكن شرح الاستراتجية "طبعا مع القنات الثاثة" مع جميع مؤشرتها

الله يكرمك ان شاء الله

طريقة العمل
    https://forum.arabictrader.com/t1255...ml#post2177422

يشرفني وجودك معنا اخي الكريم
    واتفضل ده اهم المشاركات اقراها كويس وبعد كدة ابدا حطلنا فرصك عشان نقدر نعرف نقط الضعف عندك واحاول اظبطهالك

تحليل مهم

https://forum.arabictrader.com/t1255...ml#post2191126

طريقة الدخول الامن

https://forum.arabictrader.com/t1255...ml#post2158071

السلوك السعري
    https://forum.arabictrader.com/t1255...ml#post2191733

منطقة حظر التجول

https://forum.arabictrader.com/t1255...ml#post2192278

خط الهلهولة
    https://forum.arabictrader.com/t1255...ml#post2191699
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr_3abkarino مشاهدة المشاركة
    انا شايف فرص بالجمله
    وبيع على الكندى

وفى نموذج راس وكتفين مقلوب على الكندى
    والله اعلم مستنى آرائكم
    يورو وكيبل فعلا شراء
    نيولندي لا ( كسر باول شمعة تحت خط الصفر)
    استرالي لا ( كسر باول شمعة تحت خط الصفر)
    كندي لا ( كسر باول شمعة فوق خط الصفر)
    وبالنسبة للراس والكتفين مشحقدر افيدك فيها لاني لغاية دلوقتي مشعارف اتقنها

هذه ليست توصيات ولكنها رؤية شخصية ياعماد
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17