كتير بيتردد فى ازهانكم الاسئلة دى
هل هياتى يوم واكون من الرابحين فى الفوركس ؟ هل فى حد كسب فلوس حقيقية مش مجرد ارقام على الشاشة ؟ هل فعلا ممكن اكسب وانا بضارب من خلال الانترنت؟هل الطريقة اللى بتاجر بيها صح ؟
واحب اقولكم وبكل صدق وثقة ان اجابة الاسئلة دى كلها كلمة واحدة
لا
فعلا انتو واقعين ضحايا فى سوق الوهم والربح السريع ومفيش حد بيكسب من تجارة الهوا والرابحين الحقيقين هم شركات الوساطة والعاملين فيها وفى منتدياتها وانتو وقود هذا السوق وفلوسكو هى ربحهم
طبعا كلكو بتنكرو الحقيقة دى وعاوزين تصدقوا انكو هتكسبو من الفوركس
احب اقولكم للاسف لا
تجارة العملات تجارة سوق ضخم فعلا بس المتعاملين فية من كبار المستثمرين والشركات العالمية ودول فعلا اللى بيكسبو من السوق دة اما العرب امثالكم اللى مغرقين المنتديات دى واللى واهمين نفسهم بالمكسب ورافضين يواجهو الحقيقة الحقيقة مضيعين اموالهم واوقاتهم فى تجارة الهوا
فوقو والحقو نفسكم
عاوزين تدخلو سوق المال الحقيقى ادخلو البورصة المصرية وحطو فلوسكو فى بلدكم وبنوككم المضمونة اللى مينفعش يتنصب عليك فيها وتبقى مطمئن على فلوسك مش خايف الشركة تنصب عليك
ضارب فى الاسهم اللى هى اكثر امان من سوق مافيا الفوركس اللى انتو وقعتو ضحايا فى شباكة
وضارب من خلال الانترنت زى الفوركس ونفس طرق التحليل وممكن تفتح حساب تجريبى ايضا
بس الفرق بين الاسهم والفوركس انك بتشترى اسهم وحصص فلا الشركات يعنى بغض النظر السهم طلع ولا نزل انت بتاخذ نصيب من ارباح الشركة وبتبقى مالك اسهم لكن قولى فى الفوركس انت بتشترى وتبيع اية غير الهوا ؟
اعزرونى لو كانت الحقيقة بتجرح
اعقلها والحق نفسك واخرج من الوهم واتجة الى الاستثمار الحقيقى فى البورصة
ودة رابط موقع البورصة المصرية فية معلومات مفيدة
http://www.egx.com.eg/Arabic/MarketIndicator.aspx
ودة رابط بيوريك اساسيات التداول ايضا تابع للبورصة المصرية
http://www.borsastepxstep.com/OnlinecoursesA.aspx
ولو عاوز تسال اى حاجة انا معاك غصب عن عين كل اللى عاوزينكم تفضلو فى الوهم عشان بياكلو من وراكم عيش
واللى ميشوفش من الغربان يبقى اعمى واللى ياكل على درسة ينفع نفسة