صفحة 538 من 2200 الأولىالأولى ... 3843848852853253353453553653753853954054154254354454858863810381538 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 8,056 إلى 8,070 من 32997

الموضوع: ... خبرتى ...

الصورة الرمزية Ahmed_vip
    Ahmed_vip غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed5 مشاهدة المشاركة
    نتاجر على الخروف و الكيوي

الملكى و عرفناة انما الخروف و الكيوى بقا دول اية هههههههههه الخروف دا تقريبا الباوند دولار صح؟

الصورة الرمزية ahmed5
    ahmed5 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed_vip مشاهدة المشاركة

الملكى و عرفناة انما الخروف و الكيوى بقا دول اية هههههههههه الخروف دا تقريبا الباوند دولار صح؟

الخروف AUDUSD
    الكيوي NZDUSD

الصورة الرمزية الإنترادي
    الإنترادي غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

واليورو دكتور كمان هبوط افتتاح للاربع ساعات قريب من الحد العلوي للازرق وهذا الشارت

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	yyyyyyyyyyyyyyybbbbb.JPG
المشاهدات:	47
الحجـــم:	56.3 كيلوبايت
الرقم:	272418
    والساعه كمان ينتظر كسر حد القناة السفلي؟؟؟؟؟؟؟ الشارت

الاســـم:	jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj.JPG
المشاهدات:	42
الحجـــم:	59.6 كيلوبايت
الرقم:	272419
    وع الديلي اليورو اقرب للهبوط لوجوده عند مقاومة قوية الشارت

الاســـم:	bvbvbvbvbvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv.JPG
المشاهدات:	43
الحجـــم:	58.2 كيلوبايت
الرقم:	272420والله أعلم

توقيع العضو
    وما توفيقي الا بالله
    كل ما يكتب يمثل رؤيتي الشخصية للموقف ويعبر عن الرأي الشخصي الخاص وقرارات المتابع أو المناقش للموضوع هي الأخرى لإبداء الرأي فقط لابد أن يتحمل المسئولية في قراراته
    ملاحظة مهمه: اتدالوفي الفوركس ذو مخاطرة عالية جدا ومن المحتمل أن تخسر كثر بكثير من الأموال المودعه

الصورة الرمزية درويش الحملى
    درويش الحملى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي المشاركة الاولى فى الموضوع

فى البداية يا دكتور جمال حزاك الله خيرا وبوركت سير على المجهود والعطاء وشكرى ايضا للأعضاء اللى ساهمو فى الايضاحات عن طريق مشاركاتهم , انا لى اكتر 10 ايام متابع الموضوع من بعيد لبعيد انما دلوقتى لازم اتكلم انا قريت الاستراتيجية كويس واستوعبت جزء كبير منها ودلوقتى اللى انا محتاجة بالظبط هى نص ساعه من وقت حضرتك وفعلا مش اكتر من كده هستبين فيها من شوية حاجات واكمل اللى ناقصنى فيها وهى حاجات بسيطة جدا بس محتاج حد يفهمها لى واظن بردة ان وقت حضرتك ديق فاتمنى من الاعضاء المساعدة فى الموضوع ده ويكونوا على تواصل معايا محتاج متطوع للمهمة ديه هى مهمة بسيطة بس ان شاء الله فيها ثواب , واتمنى من حضرتك يا دكتور جمال طريقة للتواصل معاك او مقابلتك لتوضيح بعض الاشياء المبهمة , يا جماعة ديه اول مرة اطلب منكم حاجة ياريت محدش يخذلنى , برجاء المراسلة على الخاص وجزاكم الله خيرا

الصورة الرمزية SayLar
    SayLar غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة درويش الحملى مشاهدة المشاركة
    فى البداية يا دكتور جمال حزاك الله خيرا وبوركت سير على المجهود والعطاء وشكرى ايضا للأعضاء اللى ساهمو فى الايضاحات عن طريق مشاركاتهم , انا لى اكتر 10 ايام متابع الموضوع من بعيد لبعيد انما دلوقتى لازم اتكلم انا قريت الاستراتيجية كويس واستوعبت جزء كبير منها ودلوقتى اللى انا محتاجة بالظبط هى نص ساعه من وقت حضرتك وفعلا مش اكتر من كده هستبين فيها من شوية حاجات واكمل اللى ناقصنى فيها وهى حاجات بسيطة جدا بس محتاج حد يفهمها لى واظن بردة ان وقت حضرتك ديق فاتمنى من الاعضاء المساعدة فى الموضوع ده ويكونوا على تواصل معايا محتاج متطوع للمهمة ديه هى مهمة بسيطة بس ان شاء الله فيها ثواب , واتمنى من حضرتك يا دكتور جمال طريقة للتواصل معاك او مقابلتك لتوضيح بعض الاشياء المبهمة , يا جماعة ديه اول مرة اطلب منكم حاجة ياريت محدش يخذلنى , برجاء المراسلة على الخاص وجزاكم الله خيرا
    اخي درويش اطرح استفساراتك لعل الاخوان يفيدونك

الصورة الرمزية TSX
    TSX
    TSX غير متواجد حالياً عضو نشيط

check your private msgs

جزيتم خيرا على سرعة الرد هو الاستفسار مش فى حته معينة وعلى سبيل المثال : عايز اعرف ايه خطة التعزيز المثلى للاستراتيجية الاولى والثانية على حدى , وطريقة دمج الاستراجيتين مع بعض بمعنى من فيهم اللى بيفيد التانى ؟ وازاى ؟ وعايز بقى اتكلم مع حد اقوله اللى وصلى من كل الموضوع ده واتاكد ان كنت فاهم صح ولا غلط ؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TSX مشاهدة المشاركة

check your private msgs

انا فعلا فتحت وعملت المطلوب

انا فعلا فتحت وعملت المطلوب
    open ur mail inbox

الصورة الرمزية wadzaman
    wadzaman متواجد حالياً عضو نشيط

[QUOTE=ensaf;2088635]
    تحية طيبة
    اخى الكريم
    ولا يهمك

فقط انا ذكرت فى بداية المشاركة ان الموضوع المذكور فقط كمثال
    مثال فقط كما لو اننا دخلنا ولم يتحقق الهدف ولم اجزم بأن الرينج كان كذا بالضبط

فقط ضربنا المثل مثال فقط على انه لو :ان الرينج كأنه 140 والنتائج ايضا كمثال لو ان الدخول كان صحيح ذكرت انها ستصل الى كذا كل ذلك لو ان الدخول طبقا للشروط وطبعا انا لم يظل فى ذاكرتى كم كان الرينج فى هذا اليوم لأحسبه بالمللى
    ايضا الدخول فى هذه الصفقة كان خطأ من البداية لأنه ضد الاتجاه والشمعة لم تغلق فوق خط الرينج
    فكان عدم الدخول افضل
    وانا شخصيا اتبع المرونة فى تنفيذ الصفقات والأهداف
    بمعنى انظر للمنطقة التى يوجد بها السعر ولا اتمسك برقم معين
    فى الدخول والخروج طالما ان منطقة الدخول صحيحة مع التمسك بتطبيق الشروط

حسنا اختى الكريمة ...فقط انا كانت لدي حالة محددة امامي وكنت اريد ان اعرف هل تنطبق عليها الشروط تماما ام لا وايضا في حالة الدخول في هذه الفرصة ماذا كان سوف يحدث ؟؟؟؟
    ومن ردك انت ورد الدكتور جمال تبين لي انه اذا كان الرينج اقل من 150 ولم تغلق الشمعة تماما فوق او تحت مستوى الرينج لا يتم الدخول
    ولكن بالنظر الى الشارت وطيلة الفترة من 7 فبراير 2011 وحتى تاريخ اليوم فان متوسط الرينج 14 يوم للباوند كان اقل من 150 وسؤالي للدكتور بالنسبة للريبورت والذي حول فيه الاكسبيرت مبلغ 10 الاف دولار الى 4 مليون دولار وكسور خلال الفترة من اوائل 2009 وحتى تاريخه هل طيلة هذه الفترة التي كان فيها الرينج اقل من 150 لم تنفذ صفقات على الاكسبيرت بسبب عدم انطباق الرينج اليومي ؟؟؟؟؟ وكذلك هنالك ايام اخرى عديدة ايضا كان فيها متوسط الرينج اليومي اقل من 150 فهل هي ايضا غير محسوبة والمفترض ان الاكسبيرت لن يفتح فيها صفقات ؟؟؟
    انا اسال واستفسر للاستفادة وللتاكد من انني فهمت
    والشكر لكما مقدما على الرد ,

الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة ثلاثة شهور والرينج اقل من 150.jpg‏  

الصورة الرمزية ahmed5
    ahmed5 غير متواجد حالياً عضو نشيط

[QUOTE=wadzaman;2088831]
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ensaf مشاهدة المشاركة

[U]

حسنا اختى الكريمة ...فقط انا كانت لدي حالة محددة امامي وكنت اريد ان اعرف هل تنطبق عليها الشروط تماما ام لا وايضا في حالة الدخول في هذه الفرصة ماذا كان سوف يحدث ؟؟؟؟
    ومن ردك انت ورد الدكتور جمال تبين لي انه اذا كان الرينج اقل من 150 ولم تغلق الشمعة تماما فوق او تحت مستوى الرينج لا يتم الدخول
    ولكن بالنظر الى الشارت وطيلة الفترة من 7 فبراير 2011 وحتى تاريخ اليوم فان متوسط الرينج 14 يوم للباوند كان اقل من 150 وسؤالي للدكتور بالنسبة للريبورت والذي حول فيه الاكسبيرت مبلغ 10 الاف دولار الى 4 مليون دولار وكسور خلال الفترة من اوائل 2009 وحتى تاريخه هل طيلة هذه الفترة التي كان فيها الرينج اقل من 150 لم تنفذ صفقات على الاكسبيرت بسبب عدم انطباق الرينج اليومي ؟؟؟؟؟ وكذلك هنالك ايام اخرى عديدة ايضا كان فيها متوسط الرينج اليومي اقل من 150 فهل هي ايضا غير محسوبة والمفترض ان الاكسبيرت لن يفتح فيها صفقات ؟؟؟
    انا اسال واستفسر للاستفادة وللتاكد من انني فهمت
    والشكر لكما مقدما على الرد ,

يوم 11/05/2011 رينج أكثر من 150
    يوم 18/05/2011 رينج أكثر من 150
    .
    .
    .

آخر تعديل بواسطة ahmed5 ، 30-05-2011 الساعة 04:32 AM

الصورة الرمزية wadzaman

[QUOTE=ahmed5;2088840]
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wadzaman مشاهدة المشاركة

يوم 11/05/2011 رينج أكثر من 150
    يوم 18/05/2011 رينج أكثر من 150
    .
    .
    .

اخي الكريم احمد انا اقرأ الرينج بالطريقة الموضحة في الشارت ادناه والرينج يوم 11 مايو كان 130 ويوم 18 مايو كان 140 واشكرك على الملاحظة
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة رينج يوم 11 مايو.jpg‏  

الصورة الرمزية wadzaman

يوم 18 مايو على الشارت

وعلى ما اعتقد ان المقصود هو متوسط الرينج لمدة 14 يوم وليس رينج يوم واحد فقط اما اذا كان المقصود رينج اليوم السابق فكلامك صحيح تماما ...
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة الرينج يوم 18 مايو.jpg‏  
    آخر تعديل بواسطة wadzaman ، 30-05-2011 الساعة 05:04 AM

الصورة الرمزية TSX
    TSX
    TSX غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wadzaman مشاهدة المشاركة
    يوم 18 مايو على الشارت

وعلى ما اعتقد ان المقصود هو متوسط الرينج لمدة 14 يوم وليس رينج يوم واحد فقط اما اذا كان المقصود رينج اليوم السابق فكلامك صحيح تماما ...
    ليش ماتستخدم موشر الرنج حق الدكتور وتريح راسك والرنج المقصود هو معدل اربعة عشر يوما وليس يوم واحد هذا حسب فهمي ؟؟؟؟

الصورة الرمزية Abu_marwan
    Abu_marwan غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بسم الله الرحمن الرحيم
    اولا يا دكتور جمال انا بهنيك على مجهودك الجميل وشرحك الوافي والكافي . ربنا يجازيك عنا كل خير ويباركلك فى مالك واولادك ويجعل لك الثواب والخير عن كل واحد استفاد من خبرتك ومجهودك
    انا قرات شرحك كلة والله الحمد قدرت اوصل للصفحة 122 وباذن الله هكمل الموضوع كله لان بجد استفدت كتير من شرح حضرتك ( انت اديتنا اللى كان نفسنا نتعلمة من زمان ) انا كنت بجري ورا السعر بس الحمد لله بعد قرايتي لموضوعك السعر اللى بقي يجري ورايا كنت اقعد اعبي فى مؤشرات واستراتيجيات لغاية لما الهادر اتملى ملفات عندي لكن من بعد شرح حضرتك الواحد استغني عن كل حاجة وبقينا نشوف الدنيا خضرا خضرا
    ربنا يجازيك عنا كل خير انت انسان محترم يا دكتور جمال ( ياريتني كنت قابلتك من زمااان )

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17