صفحة 2141 من 2200 الأولىالأولى ... 11411641204120912131213521362137213821392140214121422143214421452146214721512191 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 32,101 إلى 32,115 من 32997

الموضوع: ... خبرتى ...

الصورة الرمزية شريف بتروبل
    شريف بتروبل غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

أولا :- الفوركس يحتاج لمتابعه مستمره لكسب كل ما هو جديد
    و يحتاج للتفرغ بشده خصوصا اذا اعتبره الشخص مجال تخصص و مجال عمل
    و مصدر رزق أساسى .

أين الخطأ اذا اعطى هذا الشخص جزئ كبير من وقته و مجهوده لتعليم الأخرين ممن لا يعلمون اصول الفوركس
    و ممن يحبون الإستزاده بهذا المجال الشيق ( بمقابل او بدون مقابل )

هل كان موضوع خبرتى و شرح استراتيجيه القنوات و استراتيجية الرينج
    و الفايبو و ما تم شرحه من تفاصيل لأمور كثيره بين صفحات الموضوع الهائله ( هل كان بمقابل ؟ )

ثانياً :- حتى القرآن الكريم يتم تدريسه من مشايخ افاضل بمقابل مادى
    ولا حرج فى ذلك ( هل هذا الأمر به تحريم ؟ )

ثالثاً :- ما قولكم فى الذى يبجل الأخرين اذا اعطوه أشياء ثمينه
    و ينقلب عليهم بدون اى داعى بمجرد انشغالهم عنه
    مع العلم انه هذا الشخص لم ينفك عن المتابعه للموضوع و الاستفاده القصوى منه
    ( بخلاف ان موضوع الكورسات ليس له اى علاقه بهذا الأمر )
    و دكتور جمال لم يجبر اى احد نهائى بدخول كورسات او خلافه

و انا عن نفسى و الله لم أخذ معه اى كورسات وليس لى اى منفعه شخصيه
    و لكن يكفى ان من واجبى كطالب بمدرسة خبرتى ان ادافع عن أستاذ محترم
    تمت مهاجمته أكثر من مره و لم يقدم اى أحد دليل على ضعف استراتيجية خبرتى
    و ما زالت الإستراتيجيه و بحمد الله متقدمه و لم تخذلنا فى اى يوم بخلاف غيرها
    استراتيجيه فى منتهى الدقه و البساطه و القوه

أرجو من الأخ المحترم المراقب عدم حذف المشاركه
    لأنى لم اتهجم على شخص محدد
    و أفسر فقط المسأله لبعض المتابعين

و سبحان الله على ما فى نفوس البشر

الصورة الرمزية mohamedhamdy27
    mohamedhamdy27 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

أؤيد كلامك بشدة أخ شريف

الصورة الرمزية flymero
    flymero غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ياجماعة بجد انا مشفتش فى روعة هذه الاستراتيجية وللأمانة انا اتشتت هنا وهناك والاحظ اى تحليل فنى صادق ومؤكد من خبراء يكون متوافق تماما مع خبرتى ولذلك هى مرجع كل التحليلات بجد هذا الرجل يستحق التقديرولا يجب مهاجمتة

الصورة الرمزية Abu Yaser
    Abu Yaser غير متواجد حالياً عضو نشيط

فى البداية اشكر ليلى على او (جرير) كما تسميها الحاجة انصاف
    على اهتمامها وتسجيلها فى المنتدى مخصوص لجلب صورة منه الى هنا
    بل والاهتمام الاكبر بوضع ملحوطة هامة فى توقيعها مخصوص
    نعم انا بادى كورسات ودى شغلتى طول عمرى من ايام كورسات مايكروسوفت والبرمجة وغيرها
    وطبعا ولله الحمد ده واضح من كيفية توصيل المعلومة والشرح باين فى اول الموضوع
    وباقول ايوة انا باعمل ده بمقابل (ومافيش اى عيب فى ده ولا احتاج الى تبريره)
    ولكن هل انتى (ايا كان تخصصك اذا كان لكى تخصص) ممكن توصيله لعدد كبير جدا كل شوية منهم فى وقت مخالف عن الباقى
    يعنى تقريبا عمرك كله هايروح عشان توصيل المعلومة للناس، فهل هاتعملى ده بدون اى مقابل؟؟
    وعمرك؟؟ وبيتك؟؟ ووقتك؟؟
    ولو مش هاعمل ده هالتفت الى متاجرتى يبقى ماحدش هايستزيد من العلم شىء
    وطبعا انا مش محتاج اقول ان طريقتى ولله الحمد من اقوى الطرق فى الفوركس (ده بشهادة الناس نفسها وشهادة هذه الصفحات لمدة تقارب ال 9 اشهر متواصلة لايف)
    فاعتقد انى لو عملت زى اى حد من (المتعلمين هنا) ودبلت حسابى كام مرة خلال هذه الفترة ((لن)) احتاج الى اعطاء كورسات (لا بمقابل ولا غيره) امال باعملها ليه؟؟
    اكيد طبعا صاحب العقل (فقط) ممكن يميز
    وعلى فكرة انا باعمل كورسات من سنييين طويلة وكمان باعمل كورسات فى البرمجة حتى الان (عشان لو حبيتى ههههه)
    وهافضل ادى كورسات باذن الله ما بقى من عمرى لما اجد فيه من استمتاع بتوصيل المعلومة وردود فعل الناس تجاهى ولله الحمد
    ولو كنت بادور على المقابل فقط (كمات تزعمين) لكان الاولى انى ماعملش 5 مقابلات فى القاهرة ومقابلة فى اسكندرية ومقابلتين على النت للناس خارج مصر (واعتقد ان كل ده كان ببلاش على ما اتذكر)
    عموما
    مش غريب
    وده المنتظر من حضرتك
    بس هل كل ده كان عشان انا وقفتك فى المنتدى عندى لتهجمك الشخصى على الحاجة انصاف؟؟ ولا فيه سبب تانى؟؟
    يعنى مثلا خايفة (خايف) على فلوس الناس اللى باخدها منهم غصب عنهم وباضحك عليهم واجرى ههههههه

والله الاسلوب ده كان بيضايقنى فى الاول
    انما الوقتى بقى فعلا (((مثير للشفقة)))

وشكرا مرة تانية على توقيعك واهتمامك

الصورة الرمزية Forexsawy
    Forexsawy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abu Yaser مشاهدة المشاركة
    نعم انا بادى كورسات ودى شغلتى طول عمرى من ايام كورسات مايكروسوفت والبرمجة وغيرها
    ولكن هل انتى (ايا كان تخصصك اذا كان لكى تخصص) ممكن توصيله لعدد كبير جدا كل شوية منهم فى وقت مخالف عن الباقى
    يعنى تقريبا عمرك كله هايروح عشان توصيل المعلومة للناس، فهل هاتعملى ده بدون اى مقابل؟؟
    وعمرك؟؟ وبيتك؟؟ ووقتك؟؟
    وطبعا انا مش محتاج اقول ان طريقتى ولله الحمد من اقوى الطرق فى الفوركس (ده بشهادة الناس نفسها وشهادة هذه الصفحات لمدة تقارب ال 9 اشهر متواصلة لايف)
    فاعتقد انى لو عملت زى اى حد من (المتعلمين هنا) ودبلت حسابى كام مرة خلال هذه الفترة ((لن)) احتاج الى اعطاء كورسات (لا بمقابل ولا غيره) امال باعملها ليه؟؟
    وعلى فكرة انا باعمل كورسات من سنييين طويلة وكمان باعمل كورسات فى البرمجة حتى الان (عشان لو حبيتى ههههه)
    وهافضل ادى كورسات باذن الله ما بقى من عمرى لما اجد فيه من استمتاع بتوصيل المعلومة وردود فعل الناس تجاهى ولله الحمد
    ولو كنت بادور على المقابل فقط (كمات تزعمين) لكان الاولى انى ماعملش 5 مقابلات فى القاهرة ومقابلة فى اسكندرية ومقابلتين على النت للناس خارج مصر (واعتقد ان كل ده كان ببلاش على ما اتذكر)
    عموما
    مش غريب
    وده المنتظر من حضرتك
    بس هل كل ده كان عشان انا وقفتك فى المنتدى عندى لتهجمك الشخصى على الحاجة انصاف؟؟ ولا فيه سبب تانى؟؟
    يعنى مثلا خايفة (خايف) على فلوس الناس اللى باخدها منهم غصب عنهم وباضحك عليهم واجرى ههههههه

صباح الفل على استاذنا الغالي و الله يا دكتور كلنا عارفين عنك كل خير و الله ثم والله المعلومات الي انت بتدهالنا لا تقدر بمال ابدا و مهما قلت لن اوفي حقك .
    عموما اجازة سعيدة ان شاء الله و منتظرين رحلة المليون

الصورة الرمزية mohamed shawky
    mohamed shawky غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

هل عندما بدأ الدكتور فى خبرتى كان له مقابل ؟؟
    وعندما اعلن عن رحلة المليون كان ينتظر مقابل ؟؟
    طيب الدكتور بيدى دروس بمقابل .. ده عادى وحقه
    طيب الدكتور عمل موضوع عظيم وهيعمل موضوع اعظم بدون مقابل... ده مش عادى
    ارجو ان نعطى كل ذى حق حقه وان نتقى الله فى انفسنا....

الصورة الرمزية magma
    magma غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اعتقد أن هناك لبس في الفهم
    ما اعلن عنه الدكتور من رحلة و معلومات إضافية على استرتيجية "خبرتي" شيء و الدورات التي يقدمها شيء آخر مختلف

الصورة الرمزية hmy
    hmy
    hmy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

صباح الخير أستاذنا الغالي الدكتور أبو ياسر
    حبيت أسلم عليك لأقل لك مَثل حلو عندنا وهو (هز الورد لتشم ريحته ) وبالفعل بفضل السيد ليلى علي جعلتنا نستنشق ريحة العطاء والسخاء ،وعبير التواضع والحِلم ، رحيقك أنت د. أبو ياسر
    ياصباح الخير في هذا اليوم المشرق وهذه السنة الواعدة
    تحياتي لك وبالتوفيق
    حســــام

الصورة الرمزية ليلى علي
    ليلى علي غير متواجد حالياً موقوف

وعمرك؟؟ وبيتك؟؟ ووقتك؟؟
    عموما
    مش غريب
    وده المنتظر من حضرتك

صباح الخير د/جمال
    اولا: لست جرير، ليلى علي دكتوره فزياء من جامعة صربون بباريس، ادرس زي حظرتك واعمل في لبو للبحت، الحمد لله تعلمت البرمجه زي حظرتك شفت اكسبيرت الرينج للبرمجت على( طريقة الوافي الله يرحمه لرينج )،
    ثانيا: فعلا اخدت كورس بالمقابل من عدة جهات خسرت فيها اكثر من 15000 دولار ولم استفد شيأ ;واحد من الكورس تلقيته من مصطفى بلخياط (شهرة عالميه) وكتشفت لعبة الكورس،
    يوما حظرت اجتماع لكبراء التجار وطرحت مسألة الكورس وقال احدهم : من يتجة الى المحاضرات والكتب من هؤلاء المتاجرين المعروفين اعلاميا... بأنة قد أصبح من دراويش وفقراء البورصة على حسابة الشخصي...
    قكر في الامر جيدا أخي... هل مدمني النجاح ومن الالوف المؤلفة ( والدولارات المدولرة) فاضيين لشرح ...الف باء الفوركس... ونفسية المتاجر... والمحافظة على رأس المال ...بدلا من الاجتماع برؤساء محافظ من كل الدول تجتمع في سويسراء أونييورك؟؟؟
    تحياتي لك د/جمال و اتمنى لك التوفيق
    جرئ الله المشرفين على المتداول العربي للي يسمحو بالرئ و الرئ الآخر
    آخر تعديل بواسطة ليلى علي ، 07-01-2012 الساعة 11:41 AM

الصورة الرمزية hmy
    hmy
    hmy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بما إنو اليوم يوم الأمثال بالنسبة لي فسأهدي للجميع هذا المثل الجميل
    (إن أكرمت الكريم ملكته ،، وإن أكرمت اللئيم تمرد)
    إيه رأيكم فيه؟؟
    تحياتي دكتور ياسر وتحياتي أيضاً دكتورة ليلى ما شاء الله المنتدى مليان دكاترة حولوا المنتدى جامعة بقا
    أتمنى للجميع التوفيق

الصورة الرمزية ahmedskysama
    ahmedskysama غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

وعمرك؟؟ وبيتك؟؟ ووقتك؟؟
    عموما
    مش غريب
    وده المنتظر من حضرتك

ما أراه أخي الكريم أبوياسر من هجوم بعض الأعضاء أو أخذهم موقف مضاد لموضوع الكورسات هذه ما هو إلا نتيجة حزن شديد لديهم لإحساسهم بإفتقاد شيء كبير وعزيز عليهم وهو طبعا حضرتك.
    اعضاء موضوع خبرتي اعتادوا الاستفادة من خبرات حضرتك بدون مقابل كما عهدوا عنك من قبل وبمجرد معرفتهم ان حضرتك سوف تمنع عنهم ذلك أو ستعطيه لهم بمقابل جعلهم يشعرون بالضياع وبأنك لن تقدم لهم اي جديد ولن تستمر في المتابعة معهم بعد ذلك كما كنت من قبل.
    فرجاء يا دكتور جمال لا تحزن ولاتأخذ موقف لأن والله كل هذا نابع من خلال حب الأعضاء الكبير لك ورغبتهم في وجود حضرتك بينهم دائما، فأرجوك أن تنظر إلي الردود من هذا المنطلق.
    وأخيرا أود أن اوقول بارك الله لك في ما قدمته وما سوف تقدمه سواء بمقابل أو بدون مقابل فهذا حق مشروع لك ولا يستطيع أحد أن ينكر عليك ذلك لأن أولا وأخيرا هذا مجهودك ووقتك وخبرة سنوات عمرك فأنت الوحيد الذي يستطيع أن يحدد ما تراه مناسب لك وحتى إن لم تقدم أي جديد أو تتابع موضوع خبرتي ثانيةً فكل الشكر والتقدير والعرفان لك على ما قدمت والله ثم والله كل مشاركة لك وكل رد منك على مشاركة أي عضو يعادل ألف كتاب في الفوركس وفي الحياة العلمية وفي الاخلاق الكريمة وفي خفة الدم.
    واعتذر على الإطالة

الصورة الرمزية zns
    zns
    zns غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ليلى علي مشاهدة المشاركة

صباح الخير د/جمال
    اولا: لست جرير، ليلى علي دكتوره فزياء من جامعة صربون بباريس، ادرس زي حظرتك واعمل في لبو للبحت، الحمد لله تعلمت البرمجه زي حظرتك شفت اكسبيرت الرينج للبرمجت على( طريقة الوافي الله يرحمه لرينج )،
    ثانيا: فعلا اخدت كورس بالمقابل من عدة جهات خسرت فيها اكثر من 15000 دولار ولم استفد شيأ ;واحد من الكورس تلقيته من مصطفى بلخياط (شهرة عالميه) وكتشفت لعبة الكورس،
    يوما حظرت اجتماع لكبراء التجار وطرحت مسألة الكورس وقال احدهم : من يتجة الى المحاضرات والكتب من هؤلاء المتاجرين المعروفين اعلاميا... بأنة قد أصبح من دراويش وفقراء البورصة على حسابة الشخصي...
    قكر في الامر جيدا أخي... هل مدمني النجاح ومن الالوف المؤلفة ( والدولارات المدولرة) فاضيين لشرح ...الف باء الفوركس... ونفسية المتاجر... والمحافظة على رأس المال ...بدلا من الاجتماع برؤساء محافظ من كل الدول تجتمع في سويسراء أونييورك؟؟؟
    تحياتي لك د/جمال و اتمنى لك التوفيق
    جرئ الله المشرفين على المتداول العربي للي يسمحو بالرئ و الرئ الآخر

assalam 3alaykoum okhty leila

alors en clair ,, un bon trader c'est un trader qui ne dévoile jamais ses méthodes ..

et toute personne qui dévoile ses méthodes , enseigne surtout si c'est pour l'argent est forcement un escroc ,,, ou au mieux un mauvais trader ...

tu trouve pas que c'est trop simpliste ?????

je suis d'accord que autour du trading y a un très gros marché de l'éducation ,, un marché tellement juteux que toute personne est tenté de proposer un produit ....

j'ai vu des cours a 3000 $ ,, 100 personnes et voila un bon salaire annuelle de 300 0000 $ .

mais est ce une excuse pour généraliser ?

je crois que quand on deviens trader ,, une des plus importantes compétences requises est la prise de décision selon des critères objectifs

en ce qui concerne Dr jamal ,, ça fait des mois que je teste par moi-même sa stratégie et je trouve que elle est plus que robuste ,, je vais pas changer d'avis pour le simple fait que il va donner des cours payants ( les motivations des gens sont tellement nombreuses les limiter à l'argent seulement est trop réducteur )

au contraire je suis cotent qu'il le fasse , j'aimerais bien être membre de son cours ,, quand c'est payant c'est plus organisé , on s'engage plus .

en fin je te refaire au cas d'un trader américain Al Brooks ,, tu risque d'en entendre parler les années prochaine ,,, recherche sur le net le commentaire des gens quand il a créer un forum payant .

الصورة الرمزية ليلى علي
    ليلى علي غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zns مشاهدة المشاركة
    assalam 3alaykoum okhty leila

alors en clair ,, un bon trader c'est un trader qui ne dévoile jamais ses méthodes ..

et toute personne qui dévoile ses méthodes , enseigne surtout si c'est pour l'argent est forcement un escroc ,,, ou au mieux un mauvais trader ...

tu trouve pas que c'est trop simpliste ?????

je suis d'accord que autour du trading y a un très gros marché de l'éducation ,, un marché tellement juteux que toute personne est tenté de proposer un produit ....

j'ai vu des cours a 3000 $ ,, 100 personnes et voila un bon salaire annuelle de 300 0000 $ .

mais est ce une excuse pour généraliser ?

je crois que quand on deviens trader ,, une des plus importantes compétences requises est la prise de décision selon des critères objectifs

en ce qui concerne Dr jamal ,, ça fait des mois que je teste par moi-même sa stratégie et je trouve que elle est plus que robuste ,, je vais pas changer d'avis pour le simple fait que il va donner des cours payants ( les motivations des gens sont tellement nombreuses les limiter à l'argent seulement est trop réducteur )

au contraire je suis cotent qu'il le fasse , j'aimerais bien être membre de son cours ,, quand c'est payant c'est plus organisé , on s'engage plus .

en fin je te refaire au cas d'un trader américain Al Brooks ,, tu risque d'en entendre parler les années prochaine ,,, recherche sur le net le commentaire des gens quand il a créer un forum payant .
    soi sur et certain que les traders qui vendent des formations de triding , sont tous des escrocs et sans et sans exception, la méthode de dr Djemel sur le cable est une forme de multiplication de Mr RABIA sui le lien : https://forum.arabictrader.com/t79834.html

الصورة الرمزية zelenko
    zelenko غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ليلى علي مشاهدة المشاركة

soi sur et certain que les traders qui vendent des formations de triding , sont tous des escrocs et sans et sans exception, la méthode de dr Djemel sur le cable est une forme de multiplication de Mr RABIA sui le lien : https://forum.arabictrader.com/t79834.html
    يا تري بقي ايه العلاقة بين الاستراتيجية دي و استراتيجية الرينج ؟؟؟؟؟؟

الصورة الرمزية zelenko
    zelenko غير متواجد حالياً عضو نشيط

حاجة غريبة فعلا

ولا اقولكم لا دي مش حاجة غريبة دي حاجة طبيعية

لما تكون الناس تايهة و عمالة تلف من مؤشر لمؤشر و من استراتيجية لاستراتيجية و عمالين يخسروا و يمرجنوا

و فجأة يجي واحد يعلمهم بدووووووووون مقابل ازاي يكسبوا و فعلا يكسبوا و الموضوع يوصل للمرتبة التالتة من وسط الاف المواضيع في اقل من سنة
    و فيه ناس كتير دبلت و انا منهم

و مع ذلك تلاقي ناس بتهاجمه ؟؟ مش عارف ليه بس هي دي الدنيا

و علي كدة بقي لما دكتور جمال راجل مش كويس او مش بيكسب

يبقي كمان المتداول العربي ناس مش كويسة هما كمان لانهم عاملين كورس و بفلوس برضه مع ان عندهم منتدي ملئ بالاف الكورسات المجانية بس هتقول ايه هاهاهاهاهااهاهاها

ربنا يشفي كل مريض

و للعلم ال500 دولار بتوع الكورس اتعوضوا في 5 توصيات في اول 5 حصص

و عامة بقولوكوا ايه اللي شايف ان دكتور جمال راجل مش بيكسب و بينصب علي الناس و ماعندوش خبرة فلو عنده ذرة دم يا ريت ما يستعملش القنوات او الرينج خالص والا لو استعملهم و كسب بيهم ياريت يروح يقف قدام المرايا و يبص لنفسه و يقول بصوت عالي

انا منافق كبييييييييييييييييييييييييييير

و السلام عليكم

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17