صفحة 57 من 268 الأولىالأولى ... 7475152535455565758596061626367107157 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 841 إلى 855 من 4020

الموضوع: فضفضه

الصورة الرمزية un007
    un007 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: فضفضه

وعليكم السلام يا عمرو ويشرفنى انى ارحب بيك فى الفضفضة بدلا من اخى العزيز كينج صاح الموضوع وانا برضوه شايف ان ايسمو مندفع بس فعلا مفيش حاجة اسمها انسسسسى كل حاجة ممكنة فى الفوريكس صح ولا ايه وتشرفنا بوجودك معانا فى الفضفضة

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة un007 مشاهدة المشاركة
    وعليكم السلام يا عمرو ويشرفنى انى ارحب بيك فى الفضفضة بدلا من اخى العزيز كينج صاح الموضوع وانا برضوه شايف ان ايسمو مندفع بس فعلا مفيش حاجة اسمها انسسسسى كل حاجة ممكنة فى الفوريكس صح ولا ايه وتشرفنا بوجودك معانا فى الفضفضة
    اهلا بيك اخى الكريم
    طبعا كل حاجة ممكنة فى هذا السوق اكيد احنا بنفضفض مع بعض ونفيد ونستفاد وهنفضل نتعلم
    طول ما احنا جوة السوق دة وانا عن نفسى استفدت كتييييييييير جدا فى المنتدى دة من اخوة واساتذة كبار ومازلت بتعلم وهفضل اتعلم كل يوم يمر عليا فى السوق لاكن القصد من كتابتى
    رغم قلة كتابتى انى لاقيت اخى اسمو معاند جدا جدا وبيشترى يورو واعتقد اشترى استرلينى بردة
    رغم كل الاخبار عليهم بتقول بيع بيع بيع من فترة دة بألنسبة للتحليل الاساسى ما بالك الفنى بردة
    بيقول بيع تقريبا من 1.5400 للاسترلينى بترجت لا يقل عن 1.4300 بالميت كأول ترجت
    وكذلك اليورو وان شاء الله اريح بس شوية لانة كان اسبوع شاق علينا كلنا واشارك ونفضفض مع بعض بشوية شارتات بسيطة ممكن توضح لينا كلنا الاتجاهات ونتناقش مع بعض بأذن الله ونشوف مع بعض ممكن اية اللى يحصل الفترة القادمة وربنا يوفق واسف على الاطالة وشكرا
    مرة تانية....

الصورة الرمزية فوركساوى عربى
    فوركساوى عربى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة esmo مشاهدة المشاركة
    بصراحة يا ابو احمد انت راجل عسل و انا بشتغل زيك بالظبط بس انا عندي اختلاف بسيط هبقى اقولك عليه انما الطريقة واحدة انا و انت و بعمل كدة بالذات لما يكون السوق مجنون او مش عارف يحدد اتجاه معين
    ممتاااااااااااااااااااااااااااااااز
    معلش يا يسمو يا خويا انا كتبت المشاركة الاخيرة ومن بعد المغرب نمت وما صحيت الا قبل الفجر بشوية
    وعلى كده بقى عايزين قعدة محترمة نناقش فيها المواضيع دى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amreltabei مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم جميعا
    انا متابع موضوعكم الجميل دة والى شدنى ليكم انكم من مصر الحبيبة مصريين يعنى هههه
    ومتابعكم فى صمت تام ومستمتع بحديثكم جدا وبجرائتكم فى السوق دة طبعا مطولش عليكم تسمحولى انضم ليكم فى الموضوع الجميل دة واتشرف بمعرفتكم. بس ليا ملاحظة على الاخ
    اسمو انت جريء جدا بس لية مندفع ومعاند واسف لو اخطاء فى رايى بس مفيش حاجة اسمها
    انسسسسسسسسسسسسسسى ههههههههه فى الفوركس وعلى فكرة انت مصمم تمشى عكس الاتجاة مش عارف لية بس واسف على الاطالة بس والله بخاف جدا على اخوانى ودة مجرد راى
    محتمل الخطاء قبل الصواب وربنا يكرمنا جميعا بأذن الله وشكرا......

اهلا بيك اخونا عمرو وان شاء الله تنورنا دايما فى موضوع الكينج
    وعلى فكرة السوق محتاج فعلا الجرأة وايسمو له وجهة نظروانا عن نفسى بعتبرها صحيحة والباوند واليورو عكسوا الاتجاه ولو بصفة مبدئية اعتبروا تصحيح الى ان يتأكد غير ذلك

مصادر: زعماء منطقة اليورو وافقوا على حزمة مساعدات اليونان
    Fri May 7, 2010 9:08pm GMT

اطبع هذا الموضوع
    [-] نص [+]
    1 / 1تكبير للحجم الكامل

بروكسل (رويترز) - قالت مصادر بالاتحاد الاوروبي إن زعماء دول منطقة اليورو أيدوا في قمة في بروكسل مساء يوم الجمعة اتفاقا لتقديم مساعدات مالية طارئة لليونان.

ورد أحد المصادر بالايجاب عندما سئل هل وافق الزعماء الستة عشر على حزمة المساعدات التي تبلغ قيمتها الاجمالية 110 مليارات يورو (147.6 مليار دولار

مصادر: المفوضية الاوروبية قد تجمع اموالا بضمانات
    Sat May 8, 2010 12:45am GMT

اطبع هذا الموضوع
    [-] نص [+]

بروكسل (رويترز) - قالت مصادر بمنطقة اليورو انه قد يتم تمويل الية ترمي الى منع امتداد ازمة الديون اليونانية الى البرتغال واسبانيا من خلال سندات تصدرها المفوضية الاوروبية بضمانات من دول منطقة اليورو.

وسيناقش وزراء مالية الاتحاد الاوروبي يوم الاحد افكار المفوضية الاوروبية بشأن انشاء الية استقرار ترمي الى الحفاظ على الاستقرار المالي لاوروبا.

ولم يتم الكشف بعد عن تفصيلات ولكن المصادر قالت ان قانون الاتحاد الاوروبي يوفر قاعدة قانونية لالية من هذا القبيل.

وتقول المعاهدة التي تحكم الاتحاد الاوروبي انه اذا واجهت دولة من اعضاء الاتحاد الاوروبي السبع والعشرين صعوبات نتيجة ظروف خارجة عن سيطرتها قد يقدم وزراء الاتحاد الاوروبي بشروط معينة مساعدة مالية لهذه الدولة.

وقال احد المصادر "تم الاتفاق على اليتين احدهما تقوم على اساس المادة 122.2 من المعاهدة والتي تقول ان بامكان المجلس مساعدة دولة عضو تواجه مشكلات خطيرة.

"والاخرى ستمكن المفوضية الاوروبية من الذهاب الى السوق والحصول على اموال بضمان صريح من الدول الاعضاء وضمان ضمني من البنك المركزي الاوروبي."

وقال مصدر اخر ان ضمان البنك المركزي الاوروبي سيكون ضمنيا من اجل عدم تعريض استقلال البنك للخطر او خرق قانون الاتحاد الاوروبي

الصورة الرمزية un007

مشكور على مرورك يا عمرو وانا بجد مش فاهم حاجة من اللى انت قولته اصلى لسه جديد بس هتعلم باذن الله وعايز نكون اصحاب

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوركساوى عربى مشاهدة المشاركة
    اهلا بيك اخونا عمرو وان شاء الله تنورنا دايما فى موضوع الكينج
    وعلى فكرة السوق محتاج فعلا الجرأة وايسمو له وجهة نظروانا عن نفسى بعتبرها صحيحة والباوند واليورو عكسوا الاتجاه ولو بصفة مبدئية اعتبروا تصحيح الى ان يتأكد غير ذلك
    اهلا بيك انت
    وانا سعيد ان فية نقاش جميل الهدف منة الوصول لهدف واحد وهوة المكسب بأذن الله للكل وارجو انا اخونا ايسمو يكون من الردة اللى حصلت دة عوض بمكسب كويس ان شاء الله
    انا مش معترض على الاتجاة الحالى مثال للباوند انا بشتغل بوند ويورو وكروس(المجنون) وسعات داو لما بيتضحلى اتجاهة زى من يومين تقريبا اتضح هوة عايز يروح فين وتم البيع باذن الله بهدف
    مفتوح تقريبا اما شغلى انا بشتغل موجات يعنى بأخد اهداف بعيدة شوية بعقود صغيرة نوعا ما
    وشغل الديلى بخلصة يوميا بعقود كبيرة شوية وبعتمد على التصحيح خفيف وشايف ان ممكن اليورو والاسترلينى يصححوا شوية لفوق بس محافظ على اتجاهى بأهدافى الطويلة المدى وربنا
    كريم القصد اية انا مش معترض على اخى اسمو لا سمح الله كل واحد لة تحاليلة ورؤيتة طبعا بس
    الغرض من المشاركة انى لاحظت انة جازف فى يوم مش كويس طبعا محدش كان عارف اللى هيحصل دة بس كان فية انتخابات فى انجلترا وكان ليها تأثير على السوق اكيد وكان واضح ان الاسترلينى ضعيف وبيعافر للطلوع فشفت فى مشاركة لية الى فهمتة انة كان شايف ان السوق
    هينزل بس كان عندة احساس انة هيرد فى اى لحظة وعلى اساسة اشترى ودة مجازفة كبيرة
    والله انا مقصدش حاجة يس انا بيصعب عليا المعاند لانى كنت من اكبر المعاندين فى السوق دة وخسرت كتير والحمد لله اتعلمت وبطلت مكابرة مع السوق وماشية كويس والحمد للة واتعلمت حاجة مهمة جدا انة مش كل ما السوق ينزل اشترى ومش كل مايطلع ابيع فية اسباب للنزول
    والسوق دة مش بيحترم لا مقاومات والا دعومات فى اوقات معينة بيخرج خالص عن التكنكل
    ودة اللى حصل من يومين وربنا يكرمنا جميعا ويعوض الخسرانين بمكسب بأذن الله وشكرا ليك اخى الكريم.....

الصورة الرمزية un007

صحيح يا عمرو ناوي تحضر مؤتمر الفوريكس فى القاهرة يوم 23 هذه الشهر

مشكور على مرورك يا عمرو وانا بجد مش فاهم حاجة من اللى انت قولته اصلى لسه جديد بس هتعلم باذن الله وعايز نكون اصحاب
    وانا اتشرفت بيك اخى الكريم واكيد هنكون اصحاب بأذن الله
    وانا تقريبا مش مفتوحلى الخاص لقلة مشاركاتى وعلى فكرة انا بليد جدا فى التعامل فى المنتدى
    ويدوب بعرف اكتب وان شاء الله اتعلم منكم حاجات كتيرة .....

لا لا يا عمرو انا مقصدتش ان انت معترض او حاجة زى كده لكن حبيت اوضحلك وجهة نظر ايسمو
    لانه هو بيستخدم عده عقود مش عقد واحد وفى مناطق سعرية كتيرة
    واستحالة هتلاقى واحد على صواب على طول لكن فعلا فى حاجات بتحصل على الشاشة مش بتقدر تمسك نفسك فيها يعنى انا امبارح مكنتش ناوى اعمل اى عمليات لقيت فى ارتدادة دخلت اشتريت فى اليورو والباوند
    وان شاء الله الاسبوع القادم يكون كله خير للجميع ومنور فى باب اخونا عماد ويا ريت تنورنا دايما بارائك خاصة اذا كان ليك رؤية بالموجات

صحيح يا عمرو ناوي تحضر مؤتمر الفوريكس فى القاهرة يوم 23 هذه الشهر
    بفكر ان شاء الله انى احضر المؤتمر وربنا يسهل على فكرة اسمك اية ؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوركساوى عربى مشاهدة المشاركة
    لا لا يا عمرو انا مقصدتش ان انت معترض او حاجة زى كده لكن حبيت اوضحلك وجهة نظر ايسمو
    لانه هو بيستخدم عده عقود مش عقد واحد وفى مناطق سعرية كتيرة
    واستحالة هتلاقى واحد على صواب على طول لكن فعلا فى حاجات بتحصل على الشاشة مش بتقدر تمسك نفسك فيها يعنى انا امبارح مكنتش ناوى اعمل اى عمليات لقيت فى ارتدادة دخلت اشتريت فى اليورو والباوند
    وان شاء الله الاسبوع القادم يكون كله خير للجميع ومنور فى باب اخونا عماد ويا ريت تنورنا دايما بارائك خاصة اذا كان ليك رؤية بالموجات
    بأذن الله تكسب وتستفيد من الارتداد كويس خصوصا القفلات دة ترجح تصحيح ولو مؤقتا
    الى ان تتضح الرؤية كويس ونشوف اية اللى هيحصل فى حل مشكلة اليونان ودة هيحدد الاتجاة الفترة القادمة واحنا مع السوق طالع هنشترى نازل هنبيع وربنا يعمل اللى فية الخير لينا كلنا ان شاء الله.....

الصورة الرمزية esmo
    esmo غير متواجد حالياً عضو نشيط

صباح الخير
    حد هنا؟

الصورة الرمزية esmo
    esmo غير متواجد حالياً عضو نشيط

طيب ما دام مفيش حد هنا يبقى اكلم نفسي شوية و منها فضفضة و منها ردود على بعض الاخوة الافاضل
    كان ليا واحد زميلي مهندس معماري و برضه شغال فوركس و مرة كنا مع بعض قام قايلي انه كان بياخد توصياته من واحد جاهل يعني مش متعلم و من كتر قعدته معاه لقاه عمال يحلل و يرسم شارتات و الكلام بتاع التحليل الفني دة فقام قال لنفسه ايه دة؟ ازاي ابقى انا اللي استاذ في الهندسة و دارس الحاجات دي احسن من الراجل دة 100 مرة و استناه هو اللي يقعد يرسم و يحلل و ممكن يغلط و قرر انه يتعلم التحليل دة و بعد ما تعلمه و اتقنه تماما اكتشف انه ضيع وقته ع الفاضي.

الكلام دة لما سمعته حبيت اعرف ايه وجهة نظره في انه ضيع وقته ع الفاضي و من هنا ابتديت اضع افكاري النهائية حول موضوع الفوركس و التحليلات الفنية و الاساسية و التوصيات و خلافه

و الى الحلقة الثانية بعد الفاصل

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17