رد: (((( ورشه عمل مؤشرى الرقمى على الاربع ساعات بهدف 100 نقطه ))))
ما شاء الله تبارك الله اللهم لك الحمد والشكر كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك
الحمدلله والشكر لله على كل شيئ الف الف مبروك الأربح للجميع وجمعه مبارك
بإذن الله
رد: (((( ورشه عمل مؤشرى الرقمى على الاربع ساعات بهدف 100 نقطه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed2009
كده المؤشراتظبط عندى زى اخر توصيات نزلها الاخ احمد
لو سمحت اخى الكريم انت قلت ان التوصيه مدتها 12 ساعه فى سوال محيرنى من انبارح
لو التوصيه مثلا اول ارع ساعت شراء وجت الشمعه التانيه بيع ندخل بيع ؟؟؟؟؟
وفرضا جت الشمعه الاخيره شراء ندخل شراء؟؟؟؟
اعذرنى اخى احمد انا قريت الشرح اللى فى توقيعك انبارح كذا مره مش لاقى السيناريو ده
اللى لقيته فى الشرح لو الشمعه التانيه مع الشمعه الاولى فى نفس التوصيه نسيبها مفتوحه
اعذرنى على كتر الاسئله
انتظرنا بعد الاغلاق ان شاء الله سنتترك لنقطه تغيير الاتجاه فى شمعه الست ساعات انت تامر الغالى
رد: (((( ورشه عمل مؤشرى الرقمى على الاربع ساعات بهدف 100 نقطه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed220022
انتظرنا بعد الاغلاق ان شاء الله سنتترك لنقطه تغيير الاتجاه فى شمعه الست ساعات انت تامر الغالى
تسلم ياغالى على تعاونك وسرعه ردك ربنا يكرمك ويزيدك كمان وكمان وكل الشباب الموجودين
رد: (((( ورشه عمل مؤشرى الرقمى على الاربع ساعات بهدف 100 نقطه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BRUFEN
أخوي الكريم أنا مبتدأ وما عندي فكرة عن الأفضل ولكن لو تحب تاخذ من مبتدا يخسر
خلك على الفترة الصباحية بعيد عن الاخبار مع أني حاس أني شفتك بكذا موضوع
وكاني حاس ان عندك خبرة وعلم في الفوركس ولا انا غلطان اخوي الكريم
طبعا مجرد رأي ويمكن يخالفني فيه الكثيرين
كلامك صحيح الافضل الابتعاد عن الاخبار
وعشان كدا انا سالت افضل اداء له فى الصباحية ولا المسائية
واتمنى لك التوفيق
رد: (((( ورشه عمل مؤشرى الرقمى على الاربع ساعات بهدف 100 نقطه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة belahl
افهم من كلامك انك تضع الامر المعلق على بعد 20 نقطة من نقطة دخولك الاساسية بالصفقة الاولى ؟
طيب بهاي الحالة شنو اللي يضمن ان السعر راح يرتد لهاي النقطة وبعدين يرجع يرتفع مرة ثانية للهدف الجديد ؟
او انك تقصد وضع الامر المعلق على بعد 20 نقطة من نقطة وصولك للهدف الاول اللي وصلته بالصفقة الاولى
حتى تكمل المشوار للهدف الثاني ؟
ممكن مثال بالارقام للتوضيح اكثر
ممنون الك
من عيونى
اولا هنفترض ان فى بدايه الفترة الثانيه لدينا امر شراء على المجنون من 136.10 واتفع الامر
وفى خلال ساعه او ساعتين وصل السعر الى 136.90 والربح المحقق هو 80 نقطه
بغلق الصفقه نهائيا .
وبضع امر شراء معلق مرة اخرى من نقطه 136.30 فاذا اتنفذ خير وبركه واذا ما اتنفذ بكتفى
بالربح المحقق السابق وهو 80 نقطه وصلت الفكرة
رد: (((( ورشه عمل مؤشرى الرقمى على الاربع ساعات بهدف 100 نقطه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BRUFEN
ما شاء الله تبارك الله اللهم لك الحمد والشكر كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك
الحمدلله والشكر لله على كل شيئ الف الف مبروك الأربح للجميع وجمعه مبارك
بإذن الله
الله يبارك فيك اخى
رد: (((( ورشه عمل مؤشرى الرقمى على الاربع ساعات بهدف 100 نقطه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة muradkilany
كلامك صحيح الافضل الابتعاد عن الاخبار
وعشان كدا انا سالت افضل اداء له فى الصباحية ولا المسائية
واتمنى لك التوفيق
الفترة المسائيه يا اخى
رد: (((( ورشه عمل مؤشرى الرقمى على الاربع ساعات بهدف 100 نقطه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed220022
الفترة المسائيه يا اخى
جزاك الله خيرا
1 مرفق
رد: (((( ورشه عمل مؤشرى الرقمى على الاربع ساعات بهدف 100 نقطه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة belahl
افهم من كلامك انك تضع الامر المعلق على بعد 20 نقطة من نقطة دخولك الاساسية بالصفقة الاولى ؟
طيب بهاي الحالة شنو اللي يضمن ان السعر راح يرتد لهاي النقطة وبعدين يرجع يرتفع مرة ثانية للهدف الجديد ؟
او انك تقصد وضع الامر المعلق على بعد 20 نقطة من نقطة وصولك للهدف الاول اللي وصلته بالصفقة الاولى
حتى تكمل المشوار للهدف الثاني ؟
ممكن مثال بالارقام للتوضيح اكثر
ممنون الك
اسمحلى ياغالى اقدر اساعد فى فهم الاسلوب ده
اللى فهمته اللى الان
ان الصفقه الاولى بنضع فيها الاوامر المعلقه على بعد عشر نقاط
وحصل ان السعر ارتفع 100 نقطه فى اتجاه الربح لازم يكون فى تصحيح للزوج مثلا زوج الكابل اللى فى المثال انه يتحرك 100 نقطه فى نفس الاتجاه على مدار اربع ساعات بتبقى كتير
ولو فى ترند لازم يرجع شويه وبعدين يكمل الاتجاه اللى فى الترند
هتبقى واضحه على الشارت
الشمهتين اللى عليهم الاسهم كانو انبارح للكابل الشمعتين كان المؤشر اعطى شراء
لو قفلت بعد الشمعه الاولى ورجعت عملت اوامر معلقه كنت هتكسب ارتفاع الشمعتين ودا الاسلوب اللى الاخ احمد يقصده
لكن لو تركت امر الشراء مفتوح كنت هتكسب ارتفاع شمعه واحده
ياريت اكون فاهم صح وقدرت اوصل المعلومه ولو فى حاجه غلط ارجو التصحيح
رد: (((( ورشه عمل مؤشرى الرقمى على الاربع ساعات بهدف 100 نقطه ))))
بسم الله ماشاء الله ولا حول ولا قوة الا بالله
نتائج مبشرة اخ احمد جعله الله فى ميزان حسناتك
متابع معكم ديمو لحين اتقان الموشر
رد: (((( ورشه عمل مؤشرى الرقمى على الاربع ساعات بهدف 100 نقطه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed2009
اسمحلى ياغالى اقدر اساعد فى فهم الاسلوب ده
اللى فهمته اللى الان
ان الصفقه الاولى بنضع فيها الاوامر المعلقه على بعد عشر نقاط
وحصل ان السعر ارتفع 100 نقطه فى اتجاه الربح لازم يكون فى تصحيح للزوج مثلا زوج الكابل اللى فى المثال انه يتحرك 100 نقطه فى نفس الاتجاه على مدار اربع ساعات بتبقى كتير
ولو فى ترند لازم يرجع شويه وبعدين يكمل الاتجاه اللى فى الترند
هتبقى واضحه على الشارت
الشمهتين اللى عليهم الاسهم كانو انبارح للكابل الشمعتين كان المؤشر اعطى شراء
لو قفلت بعد الشمعه الاولى ورجعت عملت اوامر معلقه كنت هتكسب ارتفاع الشمعتين ودا الاسلوب اللى الاخ احمد يقصده
لكن لو تركت امر الشراء مفتوح كنت هتكسب ارتفاع شمعه واحده
ياريت اكون فاهم صح وقدرت اوصل المعلومه ولو فى حاجه غلط ارجو التصحيح
:015: ما شاء الله :0031:
رد: (((( ورشه عمل مؤشرى الرقمى على الاربع ساعات بهدف 100 نقطه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed220022
من عيونى
اولا هنفترض ان فى بدايه الفترة الثانيه لدينا امر شراء على المجنون من 136.10 واتفع الامر
وفى خلال ساعه او ساعتين وصل السعر الى 136.90 والربح المحقق هو 80 نقطه
بغلق الصفقه نهائيا .
وبضع امر شراء معلق مرة اخرى من نقطه 136.30 فاذا اتنفذ خير وبركه واذا ما اتنفذ بكتفى
بالربح المحقق السابق وهو 80 نقطه وصلت الفكرة
حصل نوع من الوضوح للفكرة اخي احمد لكن الطريقة بصراحة غريبة على شوي
لان احتمال ارتداد السعر مرة ثانية لنقطة دخول الامر المعلق الجديد (136.30) وارتفاعها
للهدف الجديد ضعيف مثل ماظن
لكن انا واثق من خبرتك بهذا المجال ان شاء الله احاول اطبق هذا الاسلوب واشوف النتائج
لان ناوي استخدم توصيات المؤشر عالحقيقي من الاسبوع القادم ان شاء الله
اذا كدرت اتخلص من صفقتين بيع لليورو دولار عندي معلقات من 3 ايام
وماكادر اسوي شي الان لان خسائرهن لحد اللحظة ماخذة ربع الحساب تقريبا
والله كريم
رد: (((( ورشه عمل مؤشرى الرقمى على الاربع ساعات بهدف 100 نقطه ))))
اخي احمد ما شاء الله عليك على هذا الشرح والمتابعة متابع معك بس بصمت
اخوك ابو تراب
رد: (((( ورشه عمل مؤشرى الرقمى على الاربع ساعات بهدف 100 نقطه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة belahl
حصل نوع من الوضوح للفكرة اخي احمد لكن الطريقة بصراحة غريبة على شوي
لان احتمال ارتداد السعر مرة ثانية لنقطة الدخول للامر المعلق الجديد (136.30) وارتفاعه للهدف الجديد ضعيف مثل ماظن
لكن انا واثق من خبرتك بهذا المجال ان شاء الله احاول اطبق هذا الاسلوب
لان ناوي استخدم توصيات المؤشر عالحقيقي من الاسبوع القادم ان شاء الله
اذا كدرت اتخلص من صفقتين بيع لليورو دولار عندي معلقات من 3 ايام
وماكادر اسوي شي الان لان خسائرهن لحد اللحظة ماخذة ربع الحساب تقريبا
والله كريم
الله يوفقك يارب وان شاء الله معوضه
رد: (((( ورشه عمل مؤشرى الرقمى على الاربع ساعات بهدف 100 نقطه ))))
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexdream
اخي احمد ما شاء الله عليك على هذا الشرح والمتابعة متابع معك بس بصمت
اخوك ابو تراب
اخى الفاضل ابو تراب لماذا بصمت كنت اتمنى ان يكون لك بصمه بالورشه مثل اول ومنتظر
منك المشاركه الفعاله بالورشه :eh_s(7):