صفحة 86 من 283 الأولىالأولى ... 36768081828384858687888990919296136186 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1,276 إلى 1,290 من 4232
    الصورة الرمزية medo93
    medo93 غير متواجد حالياً عضو نشيط

متابعيني الاعزاء والله وحشوني كلكم لكن ربنا وحده يعلم بظروفي انا من بداية الورشة من 45 يوم تقريبا مفيش يوم عدي عليا من غير ما ادخل اكتب في الورشة سواء دروس جديدة او ردود علي المشاركات وفعلا احساس الاسرة الواحدة بقي احساس عميق بعد الفترة دي كلها و امبارح كان نفسي ادخل الورشة لكن في بعص التقلبات في البيت دا غير ان اللاب والفون عملوها معايا وكانهم متفقين يبوظو مع بعض
    وحاليا جبت لاب احد الاصدقاء علشان اقولكم علي اللي حصل وباذن الله هشتري بروسيسور جديد بدل اللي اتحرق دا وارجع اتابع معاكم تاني
    وقبل ما امشي انا هجدد وعدي ليكم تاني ان طالما في عمري بقية الورشة دي باذن الله هتكمل زي ما حضراتكم عايزين بالظبط لان انا كمان عايز كدا
    ومستحيل هخلي حضراتكم تاخدو نفس الصدمة اللي انا اخدتها في ورشة الفكلي انا عارف ان في ناس وثقت فيا وباذن الله مش هضيع الثقة دي مهما حصل
    واخيرا عايز حضراتكم تتاكدو اني اكتر واحد حريص علي استكمال العمل لان انا اكتر واحد متعطل ومش بس الورشة كل شغلي واقف حاليا
    فان شاء الله في اسرع وقت هنستانف العمل تاني مع بعض ونبدا بداية اقوي مع موضوع القمم والقيعان

الصورة الرمزية Baran
    Baran غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo93 مشاهدة المشاركة
    متابعيني الاعزاء والله وحشوني كلكم لكن ربنا وحده يعلم بظروفي انا من بداية الورشة من 45 يوم تقريبا مفيش يوم عدي عليا من غير ما ادخل اكتب في الورشة سواء دروس جديدة او ردود علي المشاركات وفعلا احساس الاسرة الواحدة بقي احساس عميق بعد الفترة دي كلها و امبارح كان نفسي ادخل الورشة لكن في بعص التقلبات في البيت دا غير ان اللاب والفون عملوها معايا وكانهم متفقين يبوظو مع بعض
    وحاليا جبت لاب احد الاصدقاء علشان اقولكم علي اللي حصل وباذن الله هشتري بروسيسور جديد بدل اللي اتحرق دا وارجع اتابع معاكم تاني
    وقبل ما امشي انا هجدد وعدي ليكم تاني ان طالما في عمري بقية الورشة دي باذن الله هتكمل زي ما حضراتكم عايزين بالظبط لان انا كمان عايز كدا
    ومستحيل هخلي حضراتكم تاخدو نفس الصدمة اللي انا اخدتها في ورشة الفكلي انا عارف ان في ناس وثقت فيا وباذن الله مش هضيع الثقة دي مهما حصل
    واخيرا عايز حضراتكم تتاكدو اني اكتر واحد حريص علي استكمال العمل لان انا اكتر واحد متعطل ومش بس الورشة كل شغلي واقف حاليا
    فان شاء الله في اسرع وقت هنستانف العمل تاني مع بعض ونبدا بداية اقوي مع موضوع القمم والقيعان
    هاد عشمنا فيك يا اخي ابو حبيب .... فعلا الواحد بيكون مشغول وببالو ياترى ايه يلي بيحصل في الورشة بقينا عيلة كبيرة كل الشكر الك يا برنس
    وعسى خير وربنا يعوضك عن يلي راح

الصورة الرمزية Gann
    Gann غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اولا حمدالله علي السلامة بمناسبة الرجوع للورشة وفعلا الورشة نورت
    ثانيا انا زعلان منك لان قلت اكتر من مرتين ان دي مش افضالي ولا حاجة بل الفضل كله لله وبالتالي فانا
    مش منتظر رد اكتر من ان المتابعين يتعلمو الطريقة ويشتغلو بيها وثالثا بالنسبة للسؤال
    فهم فهلا نفس النتيجة يعني مستحيل تلاقي وحد صاعد وواحد هابط من نفس لقمة او القاع وسعريا نفس النتيجة ونفس الزوايا
    لكن اللي بيختلف
    اولا الاسماء ان دا اسمه ثلاثي ودا اسمه ثماني
    وعلشان نتاكد
    دي الصورة الخاصة بالشكل الخماسي

الملف المرفق 479128

ودي الصورة الخاصة بالشكل الثماني
    الملف المرفق 479129

وزي ما حضرتك شايف ان مفيش اي اختلاف بينهم غير في اسماء الزوايا فقط وممكن يكون في فرق كام نقطة اق من 5 نقاط في الشكلين لكن هي صدقني لو هنشتغل مع الشكل سعريا فقط الموضوع ولا هيفرق معايا
    ومع ذلك انا مطلوب مني احدد هو مين فيهم خماسي ولا سداسي
    وانا بحدد بعنصر الزمن يعني لو لقيت احترام للفواصل الزمنية الخاصة بالشكل الخماسي يبقي دا خماسي ولو لقيت احترام للفواصل الزمنية للشكل الثماني يبقي ثماني
    وكل ما الشكل عمره كان اطول الشكل بيكون اوضح وانا بكون مهتم اني اعرف نوع الشكل علشان احدد
    الفواصل الزمنية اخاصة بالشكل
    والاهم من كدا اقدر احكم علي فشل الشكل اللي معايا سواء كان ثماني او خماسي
    يبقي النقطة الناقصة في الموضوع هي ازاي اعرف ان في احترام للفواصل وازاي اساسا بيكون الاحترام دا
    ودا من اختصاصات الجزء الزمني وهو اللي هيفصل بينهم
    ولكن ممكن تنظر لحاجة احنا تعلمنها بالفعل وتشوف مثلا ايه الشكل الموجود علي فريم الساعه لاننا اخدنا الشكل دا في الورشة
    وبالنسبة للشكل فهو ثماني

الملف المرفق 479130
    حبيبى يا كيموووووو يا برنس
    منتظرينك وربنا يكتبلك الخير يا كبير

الصورة الرمزية ally
    ally غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

منتظرينك يا عمنا
    و ترجع بالسلامة ان شاء الله
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Baran مشاهدة المشاركة
    هاد عشمنا فيك يا اخي ابو حبيب .... فعلا الواحد بيكون مشغول وببالو ياترى ايه يلي بيحصل في الورشة بقينا عيلة كبيرة كل الشكر الك يا برنس
    وعسى خير وربنا يعوضك عن يلي راح

الصورة الرمزية Nazar.mohamed
    Nazar.mohamed غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم
    اين الاخ محمد
    عسي المانع خير

الصورة الرمزية iyad_abed
    iyad_abed غير متواجد حالياً عضو نشيط

ربنا يعوضك خير ياغالي

الصورة الرمزية abdalaah
    abdalaah غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

خير ان شاء الله اخ ميدو اهم شىء ان انت بخير
    الحمد لله
    ااى حاجا ممكن تتعوض
    ربنا يبارك فيك
    منتظرينك ياغالى

الصورة الرمزية blank.d6
    blank.d6 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الحقيقة بمقاش فيه كلام يتقال .. الشباب قالو كل اللازم .. انت عالمي والله يا استاذ ميدو

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	1.1.png
المشاهدات:	54
الحجـــم:	37.2 كيلوبايت
الرقم:	479747

اليورو دولار كوّن نموذج رباعي هابط على الساعة

الاســـم:	1.2.png
المشاهدات:	37
الحجـــم:	32.6 كيلوبايت
الرقم:	479748

وكوّن خط مستقيم على 15 دقيقة ولسه تحت المتابعة للإرتداد

الاســـم:	1.3.png
المشاهدات:	40
الحجـــم:	42.5 كيلوبايت
الرقم:	479749

على الديلي فيه شكل ثلاثي هابط وكمان اغلاق تحت خط 180 الأسبوعي الخاص بالشكل الدائري ولكن زي ما عرفنا لازم إغلاق تحت 120 لتأكيد النموذج

الصورة الرمزية Mohammed_Trader
    Mohammed_Trader غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blank.d6 مشاهدة المشاركة
    الحقيقة بمقاش فيه كلام يتقال .. الشباب قالو كل اللازم .. انت عالمي والله يا استاذ ميدو

الاســـم:	1.1.png
المشاهدات:	54
الحجـــم:	37.2 كيلوبايت
الرقم:	479747

اليورو دولار كوّن نموذج رباعي هابط على الساعة

الاســـم:	1.2.png
المشاهدات:	37
الحجـــم:	32.6 كيلوبايت
الرقم:	479748

وكوّن خط مستقيم على 15 دقيقة ولسه تحت المتابعة للإرتداد

الاســـم:	1.3.png
المشاهدات:	40
الحجـــم:	42.5 كيلوبايت
الرقم:	479749

على الديلي فيه شكل ثلاثي هابط وكمان اغلاق تحت خط 180 الأسبوعي الخاص بالشكل الدائري ولكن زي ما عرفنا لازم إغلاق تحت 120 لتأكيد النموذج
    على اليومي كان هناك ارتداد من الزاوية 60 و بالتالي الشكل سداسي

الصورة الرمزية medo93

السلام عليكم الحمدلله تم حل المشكلة وجاري استئناف العمل وان شاء الله اليوم سارد عي جميع المشاركات السابقة علشان الشغل بقي كتير والحمد لله التفاعل زي الفل وغدا باذن الله سيكون الشرح الجديد بين ايديكم

الصورة الرمزية HANI_XAU
    HANI_XAU غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم الحمدلله تم حل المشكلة وجاري استئناف العمل وان شاء الله اليوم سارد عي جميع المشاركات السابقة علشان الشغل بقي كتير والحمد لله التفاعل زي الفل وغدا باذن الله سيكون الشرح الجديد بين ايديكم
    الورشه نورت يا باشا

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.sherif_aborehab مشاهدة المشاركة
    شكرا على ردك ياميدو وكل الشرف ليا طبعا فعلا الزوج بعد مراجعه الرسم كان شكل ثلاثىالملف المرفق 478933 وليا ملاحه ارجو تقبلها وتوضيحها م خلال قرائتى للموضوع وجدت ان جميع الاشكال تتمحور حول كون قمه او قاع وبكسر او اختراق هه القمه او القاع يتم الدخول بيع او شراء...صح؟ ولو صح دى حاجه احنا عرفنا تعامل معاها ازاى لك لحد دلوقتى مش عارف ازاى نتعامل مع باقى الزوايا الرئيسيه والفرعيه لما يزورها السعر...
    تمام سؤال جميل جدا ...وجديد كمان
    بص يا دكتور اولا انا بعد التاكد من الشكل الهندسي وخلي بالك من كلمة التاكد وحط
    تحتها خط
    لان زي ما قلت قبل كدا الارتداد من الزاوية 120 لا يعني ان الشكل ثلاثي وان الارتداد من الزاوية 90 لا يعني ان اشكل رباعي
    وعلشان الشكل يتاكد لازم السعر يكسر الزاوية اللي ارتد منها مرة تانيه يعني الصورة اللي جاية دي شكل رباعي مؤكد

الاســـم:	EURJPYH1.png
المشاهدات:	80
الحجـــم:	17.8 كيلوبايت
الرقم:	479779

وفي الحالة دي انا بفتح عقود بيع بهدف اول الزاوية 135 وهدف ثاني الزاوية 180وفي حالات مش بيكون فيها اعادة اختبار ولكن الشاهد كسر الزاوية يعني تاكيد الشكل وبالتالي زيادة احتمال تحقق الاهداف ولو السعر عمل اعادة اختبار يبقي خير وبركة
    وبعد ما الاهداف تتحق انا بعمل كدا مع اباقي المحطات
    يعني بعد اسعر ما يكسر الزاوية 180
    انا بفتح بيع جديد هدف اول الزاوية 225 وهدف ثاني 270

الاســـم:	EURJPYH13.png
المشاهدات:	55
الحجـــم:	19.8 كيلوبايت
الرقم:	479780

وبعمل كدا في كل محطة من محطات الشكل وفي اشخاص بتفضل انها تفتح عقود بيع جديدة بدون ما تقفل العقود القديمة
    وخلي بالك يا دكتور اني جبت الشكل الرباعي كاجابة علي سؤال حضرتك علشان اوضح حاجة مهمة
    وهي ان لااااااااازم اشوف السعر عمل ايه مع الزاوية 180 يعني هل كان فيها ارتداد ولا لا
    لو في يبقي دا شكل رباعي عادي جدا
    ولو السعر محترمش الزاوية 180 يبقي كدا غير لشكل دائري وبعدها نشوف اي حالة من ال3
    270 ولا 360 ولا 450

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HANI_XAU مشاهدة المشاركة
    الورشه نورت يا باشا
    تسلم يا غالي وحقيقة الورشة منورة باحلي متابعين

الصورة الرمزية Mohammed_Trader
    Mohammed_Trader غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الحمد لله

و عاد ميدو هه

شد حيلك يا كابتن

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohammed_Trader مشاهدة المشاركة
    الحمد لله

و عاد ميدو هه

شد حيلك يا كابتن
    ههههههه ميدو عاد من فين يا عم محمد دا هو يوم واحد وكمان كلمتكم فيه يعني مكنتش مختفي ولا حاجة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17