صفحة 89 من 283 الأولىالأولى ... 39798384858687888990919293949599139189 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1,321 إلى 1,335 من 4232
    الصورة الرمزية Mohammed_Trader
    Mohammed_Trader غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yehia2020 مشاهدة المشاركة
    GBP USD
    فريم الدقيقه
    كده شكل مستقيم وندخل بعد اختراق الزاوية 180
    رجاء التصحيح

الملف المرفق 479924

و يدعمه دائري على فريم اكبر،15 دقيقة

الصورة الرمزية mhd.masalemah
    mhd.masalemah غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يعطيك ألف عافية أخي ميدو ع مجهودك الكبير المبذول في هذه الورشة وان شاء الله ارفق لك بعض الشارت في العطلة لمناقشتها

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	PhotoEditor-1511437192096.jpg
المشاهدات:	63
الحجـــم:	152.3 كيلوبايت
الرقم:	479934

دائري على 15 دقيقة

الاســـم:	PhotoEditor-1511441437798.jpg
المشاهدات:	50
الحجـــم:	169.4 كيلوبايت
الرقم:	479949

اخ محمد السعر ارتد من 90 و لما وصل ل 180 تجاوزها فتحول بهذا من رباعي الى دائري

لم يرتد من 270 و اكمل ل 360 فهو اما حالة ثانية او ثالثة

من فضلك هل من تعليق على ارتداده من 144

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo93 مشاهدة المشاركة
    بسم الله الرحمن الرحيم

اليوم ان شاء الله موعدنا لاستكمال الشكل الدائري وبعد ان تعرفنا علي الحالة الاولي.. اليوم باذن هنتعرف علي الحالة الثانية
    وهذه الحالة هي سبب خسائر الكثير والكثير من المتداولين
    والسبب في ذلك هو الاتجاه القوي والطويل الذي ياخذه السعر بدون تصحيح وبالتالي فان معظم المتداولين يقومون بفتح عقودهم عكس اتجاه السعر ظنا منهم ان الاتجاه قد انتهي وانه قد حان وقت التصحيح وبالتالي فان السعر يمكل طريقه حاملا معه كل العقود التي فتحت ومازلت فعالة او انه اغلق بعض الصفقات علي خسارة او ضرب بعض الاستوبات

دي كانت مقدمة بسيطه عن الشكل الخاص باليوم ودلوقتي ممكن نتعرف عليه من قريب ونشوف هو بيعمل ايه ورايح فين وهنتعامل معاه ازاي

الشكل الدائري الحالة الثانية

في الشكل دا السعر بينطلق بدون تصحيح في اي زاوية واول محطة السعر بيوقف فيها هي الزاوية 450
    وخلينا نقف هنا شويه ووهحكيلكم علي طريقة تفكير مجنونه خاصة بواحد اسمه ميدووغالبا دا بيحصل كتير مع بعض المتداولين

1- انا مثلا دخلت شراء بناء علي وقوف السعر عند الزاوية 180 وخلي باللكم جدا من كلمة وقوف السعر عند الزاوية 180 لان في فرق شاسع بينها وبين تصحيح السعر من الزاوية 180ودخل طبعا وفرحان لانه معايا شكل خط مستقيم وجايب صفقة شراء وبعدها هيفقلها وافتح صفقة بيع بناء علي خصائص الخط المستقيم والاقي ان السعر بيهبط ويضرب استوب عندي

الملف المرفق 476583

وطبعا محدش يقدر يقول ان المشكلة ف الطريقة انا اللي غلطت ف الاول واحنا قلنا قبل كدا لازم يكون في ارتداد واضح من الزاوية علشان اقدر اقبلها

وبالتالي خلاص صفة وعدت والحمدلله ...لكن تفتكرو لو انا كررت نفس الخطا
    ودخلت تاني شراء من الزاوية 270 بحجة ان معايا شكل دائري الحالة الاولي اللي تكلمنا عنها المرة اللي فاتت

الملف المرفق 476585

وبالتالي ضرب عندي استوب وبرضه انا اللي غطان والطريقة سليمة والشكل زي الفل ومش من حقي اعترض عليها

طب لما الاقي الوضع دا كدا انا عرفت ان معايا شكل دائري ومش هتكلم عن 360 دلوقتي وخلينا ف الحالة الخاصة بموضوع اليوم يعني بعد كسر الزاوية 360 والثبات اسفلها انا مش هفكر ف اي شراء غير من الزاوية 450
    وكعقاعدة عامة لما الاقي شكل هابط بالطريقة دي وعمل اغلاق اسفل الزاوية 360 انا ع طول هعمل حاجتين

اولا :هعلق امر شراء من الزاوية 450 والهدف الاول ليا 360

الملف المرفق 476586

طب جميل جدا انا دخلت شراء من الزاوية 450 وهدفي هو 360 ممكن حد يسالني سؤال مهم جدا ويقولي فين مكان الاستوب ؟

والاجابة هتكون كالتالي

الشكل دا مشكلته ف استوبه ولكن الموضوع حله الوحيد ف ادارة راس المال يعني انا انا دخلت شراء من الزاوية 450 لاااااااااااااااااازم اكون عامل حسابي ان السعر ممكن يروح للزاوية 630 ودي طبعا المشكلة اللي مش بتخسر بعض المتداولين صفقات لا دي كمان بتكون سبب في مرجنة حسابات متداولين اكتر

وبالتالي يبقي الشكل دا باختصار هو الارتداد من 450 او 630 انا عارف ان في فرق جامد بينهم لكن مفيش ف ايدي حاجة دي خصائص الشكل دا
    يعني انا هدخل معاه ولو علمت حسابي انه هيروح ل 630 ف الحالة دي انا مش هخسر باذن الله وهكون من القلة اللي نجو من الزوج دا والهبوط الحاد اللي حصل

وهيبقي الوضع بالشكل دا

الملف المرفق 476587

طب نلم كدا الشكل كله ع بعضه ف الصورة اللي جاية دي علشان نعرف احنا هنتعامل معاه ازاي
    ولاانا هدخل شراء من الزاوية 450 وهدفي هو 360

طب لو السعر كمل هبوط ولا عبر الزاوية 450 ولا وقف فيها ....خلاص مش مشكلة وانا عامل حسابي انه ممكن السعر يزور 630
    وبالتالي انا هدخل شراء تاني من 630

يبقي كدا انا معايا صفقتين شراء واحد ع الدخول( 630) والتانيه (450) ودي عاكسة علينا
    واخر حاجة ف الشكل دا هي ان لو السعر وصل 630 بتكون نقطة الخروج منه هي الزاوية 540
    خلو بالكم من الارقام علشان ميبقاش فيه لخبطة ودايما زي ما بيقولو الصورة ب 1000 كلمة

الملف المرفق 476590

والمفروض كدا نظريا وعند الزاوية 540 انا كدا ع نقطة التعادل يعني الخسارة اللي حققتها من الشراء من الزاوية 450 مساوية للمكسب اللي حققته من الشراء من الزاوية 630

لكن عمليا غير كدا لاني غالبا الصفقة الخاصة بالزاوية 630 بتكون بلوت اعلي من التانية وبالتالي انا بكون كساب ف الحالة دي وبقفل كل صفقاتي عند الزاوية 540

وممكن نعمل حاجة تانية وهي ان يجي حد تاني ويقول كدا خلاص السعر عمل اغلاق اسفل الزاوية 450 يبقي انا هقفل الصفقة بتاعي ونتظر 630 وكد وفعلا يدخل عند 630 وبرضه هيطلع كسبن باذن الله

واللي عايز اقوله ان انا عليا اشرح الشكل وممكن ادي حضراتكم بعض الحلول اللي شايفها كويسة من وجهة نظري لكن كل واحد بيشتغل بالطريقة اللي تريحه وكمان ع حسب ادراته لراس ماله يعني ممكن تلاقي حد مش هيشتغل ع الشكل دا اساسا ومقدرش اقوله انت غلطان هو شايف ان استوبه كبير ومخاطرته عاليه فهيبعد عنه

ولكن اللي يهمني هو ان حضراتكم تكونو عارفين الشكل الدائري الحالة التانيه بيجي ازاي وبيروح فين وبنتعامل معاه ازاي
    ودا هدفي من الدرس دا

واخر حاجة معانا هي ان زي ما الحالة الاولي بخلي الشكل الدائري فيها عبارة عن نجمة علشان نقدر بالظبط نحدد مكان الارتداد
    هنا برضه ف الحالة التانيه انا بحول الشكل لنجمة علشان اقدر احدد بالظبط الشكل هيرتد من الزاوية 450 ولا 630 لان ترندات النجمة والفواصل الزمنية اللي جواها بتخليني اقدر احدد مين الاحتمال الاقوي فيهم وبتذود نسبة واحد عن التاني ومع ذلك لازم اكون عامل حسابي ف السينارويو التاني
    الملف المرفق 476591

الصورة بتكون بالشكل دا

الملف المرفق 476597

واخيرا بعض الملاحظات ع الحالة الثانية من حالات الشكل الدائري
    اولا الزاوية 630 احينا كتير بتكون نهاية الترند كله وبعدها بيبدا ترند جديد
    ان ممكن تصادف وجود السعر ف جدار النجمة وايضا الزاوية 540 وبالتالي سيتم الاستغناء عن الزاوية 630 واستبدلها بالزاوية 540 والهدف هو 450
    ان الاستوب الخاص بالصفقتين يعتبر بعيد جدا اذا كان الدخول من 450 حيث انه سيكون 720 وبالتالي ستكون صفقة غير موفقة بجميع المقاييس وهنا دور ادارة راس المال بحيث ان حضرتك لو مقدرتش تحدد الزاوية 450 ولا 630 يبقي هتدخل من الزاوية 450 بربع اللوت اللي حضرتك بتدخل بيه وتكمل الباقي عند الزاوية 630 وبالتالي الخسارة اصبحت في الحدود المعقولة

اخ محمد
    من فضلك امثلة من التشارت لاستبدال 630 ب 540

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohammed_Trader مشاهدة المشاركة

سبيس 15 دقيقة

الصورة الرمزية medo93
    medo93 غير متواجد حالياً عضو نشيط

بسم الله الرحمن الرحيم

اليوم ان شاء الله موعدنا مع الدرس المنتظر واللي الجميع مستنيه وهو اختيار القمم والقيعان التي نبدا الرسم من عندها
    اولا انا حابب اذكر حضراتكم بموضوع احنا اتكلمنا فيه قبل كدا وهو القمم والقيعان المستهلكة ودا الوقت اللي هنعرف فيه الموضوع دا بالتفصيل
    يعني ايه قمم وقيعان مستهلكة

اول حاجة لازم نتعلمها ان اي نقطة علي الشارت ليها دورة سعرية وزمنية خاصة بيها
    ومعني الدورة السعرية..احنا المفروض اننا عارفيه وهو صعود او هبوط السعر 360 درجة ودا اللي علي اساسه قسمنا الاشكال لمكتملة وغير مكتملة وكان عليها كل الشغل اللي فات دا
    الدورة الزمنية ..ودي بتكون عبارة عن 360 شمعة ودا رقم ثابت يعني اي دورة زمنية هي 360 شمعة
    لكن برضه احيانا الدورات دي بتكتمل واحيانا لا يعني زي الدورة السعرية بالضبط
    ونلاقي قبل الدورة الزمنيه ما تنتهي في دورة جديدة بدئت
    وقبل ما نكمل انا حابب اعرفكم علي اداة جديدة اسمها السايكل لاين
    انا عارف ان معظم الناس عارفها لكن معلش خلينا نعمل حساب اللي مش عارفها

اسمها في المنصة عندنا drow period cycle lines ودي الصورة بتاعتها

الاســـم:	1.png
المشاهدات:	307
الحجـــم:	23.5 كيلوبايت
الرقم:	479915

ووظيفتها اني بقدر اقسم الشارت بتاعتي لفترات زمنية متساوية يعني ببداء من شمعه محددة واللي غالبا بتكون قمة او قاع
    واطلب من الاداه دي تعمل فاصل زمني بعد عدد معين من الشموع

وهلاقي الاداة دي بتعمل فاصل زمني بعد كل فترة زمنيه يعني مثلا لو انا عايزها تعمل فاصل زمني بعد كل 90 شمعه
    كل اللي عليا اني اضغط ضغطتين علي الخط دا واسحب ناحية اليمين واليسار الي ان نصل الي الرقم 90 ونخلي بالنا من وجود رقم 0 بجانب الرقم 90

الاســـم:	2.png
المشاهدات:	319
الحجـــم:	18.6 كيلوبايت
الرقم:	479916

طبعا كدا كل 90 شعة في فاصل زمني اما بانسبة لرقم 0 الموجود بجانب الرقم 90 فدا بيقيس عدد النقاط اعلي او اسفل نقطة البداية
    يعني انا لو من نقطة البداية يعني في الصورة للي جاية دي انا طلبت من الاداة
    وضع فاصل زمني بعد كل 150 شمعه والمشار اليه باللون الاخضر
    وفي نفس الوقت هلاقي رقم 1333 ودول بيعبرو عن عدد النقاط من نقطة البداية يعني انا كدا اسفل هذه النقطة ب 133.3 بيب وانا مشارو عليها بالسهم الاصفر

الاســـم:	3.png
المشاهدات:	325
الحجـــم:	13.0 كيلوبايت
الرقم:	479918

انا بدئت بموضوع السايكل لاين علشان ناكد عي موضوع القمم والقيعان المستهلكة واللي بالفعل احنا اتكلمنا عنه قبل كدا
    وبالتالي لما نربط الموضوع دا بالسايكل لاين

هنلاقي الصورة كلاتي

عندي قمة وانا بدئت الرسم منها وحددت الحدود بتاعتي سعريا الزاوية 360 وزمنيا 360 شمعة ومن القمة اللي معايا دي
    كل الشموع اللي هتتكون بعد كدا هتكون تحت تاثير القمة دي ...ونلاحظ مع بعض اني حتي الان لا اعرف الشكل المتكون ان كان ثلاثي ولا رباعي ولا حتي غير مكتمل لكن اللي اعرفه ان معايا نقطة بداية وهي اللي هيكون تاثيرها شغال معايا

يعني اي شمعة داخل المربع الازرق دا هو برضه ضمن نطاق التاثير
    وان تاثير القمة دي هينتهي عند الدائرة الصفراء يعني كدا السعر انهي دورة سعرية وزمنيه

الاســـم:	4.png
المشاهدات:	365
الحجـــم:	18.1 كيلوبايت
الرقم:	479966

لو كان الكلام بالشكل دا هيبقي الموضوع بسيط جدا لكن اللي بيحصل اني بلاقي الشارت كله قمم وقيعان يعني مش بلاقي قمة واحدة زي اللي نا جايبها في الصورة دي وهلاقي قمم وقيعان كتير جنب بعضها او قريبه من بعضها

هناخد اول قاعدة مع بعض هو احنا عرفناها قبل كدا لاكن دا الوقت المناسب بتاعها وهي
    اي قمة او قاع يصحح اكتر من 75 % يعتبر القاع القديم او القمة القديمة لاغي ة
    يعني في المثال السابق فلنفترض مثلا ان بعد السعر هبط وارتد من احدي الزوايا رجع تاني بالقرب من القمة خلاص يبقي القمة دي اصبحت لاغية وانا هشتغل علي القمة الجديدةوالسبب ان تاثير القمة الجدية هو اللي بيكون شغال
    وبالتالي في الصورة اللي جاية دي انا عارف ليه هشتغل من القمة رقم 2 وهسيب القمة رقم 1

الاســـم:	6.png
المشاهدات:	265
الحجـــم:	30.6 كيلوبايت
الرقم:	479967

ونفس الفكرة لو السعر رجع هبط تاني وصعد بالقرب من القمة انا برضه هختار اخر قمة متكونه وابدء الرسم من عندها
    يعني في الصورة اللي جاية دي انا لاااااااااازم اشتغل من القمة رقم 3 لان هي اللي تاثيرها هيكون فعال معايا

الاســـم:	7.png
المشاهدات:	249
الحجـــم:	32.1 كيلوبايت
الرقم:	479968

وبالتالي مينفعش الاقي واحد عامل الرسم بتاعه من القمه دي وسايب اللي جنبها

الاســـم:	8.png
المشاهدات:	253
الحجـــم:	43.4 كيلوبايت
الرقم:	479969

وهنا برضه نفس الكلام انا مش هينفع اسيب القاع رقم 5 وابدا من 4 او 3 او 2 او 1

الاســـم:	9.png
المشاهدات:	269
الحجـــم:	52.2 كيلوبايت
الرقم:	479971

طب هنا سؤال للانتهاه
    ما هي القمة الصحيحة التي يجب الرسم من عنها 1 ولا 2 ؟ بص في الصورة وركز كويس

الاســـم:	10.png
المشاهدات:	270
الحجـــم:	45.6 كيلوبايت
الرقم:	479972

طبعا اللي قالي 1 هقوله الاجابة خطا
    واللي قال 2 برضه هقوله خطا

والشاطر للي قال ولا 1 ولا 2 وان القمة الصحيحة هي القمة اللي علي اليسار هقوله برافو عليك وواضح انك مركز معايا

الاســـم:	11.png
المشاهدات:	258
الحجـــم:	60.7 كيلوبايت
الرقم:	479974
    كلام مهم
    موضوع القمم والقيعان فيه 3 محاور رئيسية

1-اختيار
    2-فلترة
    3-تاكيد

اللي احنا شفناه مع بعض دا الفلترة يعني لو عندي اكتر من قمة وقاع جنب بعض ازاي افلترهم واختار القمة الصحيحة
    من بينهم علشان ابدء الشغل بتاعي
    لك
    ن موضوع الاختيار والتاكيد هيكون في المشاركة القادمة ان شاء الله

الصورة الرمزية medo93

سبيس 15 دقيقة
    انا نفسي اعرف السر ان الحساب بيكون علي فريم والشموع والشارت اللي بيجي بيكون علي فريم تاني مش قادر افهم الموضوع دا
    يا شباب لو سمحتو اللي يحسب علي فريم الساعه يجيب الشارت الخاص بفريم الساعه
    لان في الاول انا كنت بحسب المشاركة علي انها خطا واقول لصاحبها حضرتك غلطان في عدد الارقام الخاصة بكل فريم
    وبعدين عرفت ان الحساب بيكون علي فريم مختلف عن الفريم اللي في الشارت وبقيت باخد بالي من الموضوع دا
    لكن يا استاذ محمد لو حضرتك بصيت علي فريم ال 15 د هتلاقي الشارت زي الفل وهو رباعي ومثالي كمان

الاســـم:	EURUSDM15.png
المشاهدات:	91
الحجـــم:	56.3 كيلوبايت
الرقم:	479977

دي اول نقطة
    بالنسبة لموضوع الزاوية 144 فالسعر اساسا ارتد من بعد الزاوية دي وتحديدا بين الزاوية 144 والزاوية 180

الاســـم:	1.png
المشاهدات:	65
الحجـــم:	19.5 كيلوبايت
الرقم:	479978

وبالتالي اللي يهمني اني اساسا حصل ارتداد وبالتالي فكرة تحول الشكل من رباعي لدائري خلاص فشلت وبقي عندي ارتداد وااااضح قبل الزاوية 270 فكدا مش هينفع اني اقول ان عندي شكل دائري
    ولازم علشان اقدر قول ان الشكل تحول لدائري انه يطلع علي طول من 90 ل 270 يعني ولا يرتد من 180 ولا قبلها بشوية ولا بعدها بشويه

الاســـم:	3.png
المشاهدات:	51
الحجـــم:	25.6 كيلوبايت
الرقم:	479979

الصورة الرمزية medo93

اخ محمد
    من فضلك امثلة من التشارت لاستبدال 630 ب 540
    تفضل اخي الحبيب

الاســـم:	EURNZDH1.png
المشاهدات:	105
الحجـــم:	63.0 كيلوبايت
الرقم:	479980

الصورة الرمزية medo93

الاســـم:	PhotoEditor-1511437192096.jpg
المشاهدات:	63
الحجـــم:	152.3 كيلوبايت
الرقم:	479934

دائري على 15 دقيقة
    دائري علي فريم 15 دقيقة ممتاز

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhd.masalemah مشاهدة المشاركة
    يعطيك ألف عافية أخي ميدو ع مجهودك الكبير المبذول في هذه الورشة وان شاء الله ارفق لك بعض الشارت في العطلة لمناقشتها
    شكرا لك اخي الحبيب وفي انتظار حضرتك في اقرب فرصة

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Daoud مشاهدة المشاركة
    اول مرة افهم موضع الزواية بالسهولة دي الله يجازيك بكل حرف تكتبوا حسنة
    شكرا جزيلا علي هذا الدعاء وربنا يبارك في حضرتك ويوفقنا جميعا لما يحبه ويرضاه

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdalaah مشاهدة المشاركة
    الف شكر على المجهود اتساذ ميدو
    منتظرين بقيت الشرح استاذ ميدوووووووووووو
    ياريت بقا ندخل على درس الزمن ؟
    او ازاى نختار القمه او القاع بشكل صح ؟
    عفوا اخي الحبيب وبالفعل بدئنا الشرح الخاص بالقمة والقاع والزمني بعدها علي طول وباذن الله هتكون المشاركات اسرع علشان ننجز شوية يعني هندخل في الجزء الزمني قبل بداية الاسبوع الجديد(يوم الاثنين)

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blank.d6 مشاهدة المشاركة
    مثال كويس بيوضح الفرق بين 45 و144 على حسب ما فهمت

الملف المرفق 479821
    الباوند دولار على الشهري نموذج خماسي ولكن الزمن غير متناسق .. زي ما قال الأستاذ محمد لازم ازمن يكون انصاف أو اضعاف الزاوية

الملف المرفق 479822
    ولما بتتعدل لشكل ثماني الزمن بيكون متناسق اكتر
    شكرا لك اخي الحبيب علس هذه المشاركة الرائعة ولكن حقيقة انا مش قصدي كدا
    والسبب بسيط جدا اني ممكن اعمل الزاوية 144 والزمن 72 وهيبقي الزمن من انصاف الزاوية
    ولكن انا قصدي مين محترم اكتر من التاني الزاوية 45 والزمن بتاعها ايا كان (90-45-180) ولا الزاوية 144 والزمن بتاعها ايا كان (73-144او حتي 36)
    وموضوع احترام الفواصل الزمنية هنشوفه باذن الله في الجزء الزمني

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sami506 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    عدت مره آخرى بهذا التحليل البسيط من وجهت نظري عن اليورو دولار بثلالث فريمات طبعا فريم اليومي والاسبوعي للتاكيد وفريم الاربع ساعات للدخول بالصفقه ،
    اولا فريم الاسبوعي
    هو في شكل دائري وعند النقطه 180 واحتمال يطلع للنقطه 135 لانه هبط منها ومن ثم عاد اعلى منها وننتظر اغلاق الشمعه ونتاكد ،
    والنقطه عند الزاويه 135 عند السعر 1.2264
    الملف المرفق 479893
    وفريم اليومي
    شكل دائري حالة ثالثه لانه كسر الزاويه 180 و 270 والان عند الزاويه 360 واحتمال ان يرتد من الزاويه 450 كما تعلمنا وهي عند السعر 1.2236
    الملف المرفق 479894
    وفريم الاربع ساعات
    وهو الذي شغلنا عليه باذن الله مكون شكل خماسي وموعد كسر الزوايه هو عند الساعه الثالثه صباحا من تاريخ اليوم 23 ننتظر ونشوف لو كسر ندخل شراء طبعا كله ديمو جالس الى ان اتقن الطريقه باذن الله ،
    الملف المرفق 479895
    بانتظار ردك عن التحليل واكون شاكر لك يالغالي ،
    مرحبا بك اخي الحبيب الرسومات ممتازة فيما عدي الفريم اليومي
    واقترح ان حضرتك تجرب ترسم الزاوية 120 والزمن 60 من نفس القاع انا رسمتها 6 مرات في الورشة لكن المرة دي انا حابب حضرتك ترسمها بنفسك علشان تقولي ايه رئيك فيها

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17