صفحة 73 من 283 الأولىالأولى ... 23636768697071727374757677787983123173 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1,081 إلى 1,095 من 4232
    الصورة الرمزية medo93
    medo93 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Harmonic2017 مشاهدة المشاركة
    ياجماعة والله اني لحد الان المعلومات عندي مضروبه بقووة...

اولا الاخ ميدو حيرنا باختيار القاع او القمه الصحيحة لبداية الرسم واختيار الشكل الهندسي..

فكل رسمه اراه ان يختار القاع او القمه وكل شارت بكون سبب الاخيتار مبهم???

فهذا اصلا اعتبره خطأ لان اساس الطيريقة هو اختيار القاع الصحصح او القمه??

فلو كان الاساس مبهم فكيف يتم البناء???

اوا لا استنقصك اخي ميدو بل بارك الله جهدك ووفقك لاكن اختيار القاع او القمه الصحييحه هي اساس وهي مفتاحنا الاول في هذي الطريقة??

ثانيا لحد الان لم تتكلم عن الزمن? او حتى الفريمات?
    وقفزت مباشرة الى الزوايا السعرية ? ومع ذلك لم تذكر ايضا كيف ينتهي هذا الشكل او حتى متى يتغير الشكل// يجانب ذلك ايضا نعلم ان الفريمات مترابطه مع بعض..ومع ذلك لا ارى اي ترابط في هذي الطريقة ???

ايضا هنالك عدد الشمعات لكل فريم مثلا//
    لو ان عندا شكل رياعي ع فريم الدقيقة ولنقول انه استفد عذد ال360شمعه
    ولكن ع فريم ال5 دقايق الشكل اعطانا شكل ثلاثي مثلا الان (اخترنا نفس النقطة لفريمين مختلفين )
    بالتالي الزمن لفريم الدقيقة استفد(360شمعه)
    ولكن ع ال5دقائق( استنفد فقط 90شمعه)
    الان مالحل ومالعمل??

انا ارى انك لنقل لم توفق في وضع تسلسل للطريقة...
    ولعل مايبرر كلامي هو??

أريد من احد الاشخاص المبدتئين امثالي ان يعطينا مثال واحد فقط لهذي الطريقة ولمذا اختار القاع ولمذا اختار الفريم ولمذا اختار هذا الفاصل الزمني??
    بمعنى اصح كيف نختار نقطة الدخول???

بمعنى اخر??

اريد تحليل لزوج دولار ين فريم ساعه وشرح هذا الهبوط
    مرحبا بك اخي هارمونيك عندما رئيت اسمك في المشاركات توقعت ان سؤالك سيكون بخصوص الارقام الخاصة بكل فريم
    وتفاجئت بهذه المشاركة ولكن ما اريد قوله بخصوص هذه العبارات

ثانيا لحد الان لم تتكلم عن الزمن? او حتى الفريمات?
    وقفزت مباشرة الى الزوايا السعرية ? ومع ذلك لم تذكر ايضا كيف ينتهي هذا الشكل او حتى متى يتغير الشكل// يجانب ذلك ايضا نعلم ان الفريمات مترابطه مع بعض..ومع ذلك لا ارى اي ترابط في هذي الطريقة ???
    اولا موضوع الزمن دا يعتبر جزء كامل من هذه الورشة وممكن اقول انه يمثل 25% وهنعرف ليه لما نوصل عنده ان شاء الله
    موضوع انتهاء الشكل الهندسي انا ذكرته قبل كدا وكان عبارة عن
    الفشل الزمني والفشل السعري
    الفشل السعري عرفناه وهو ضرب القمة او القاع اللي بدئنا الرسم من عنده
    الفشل الزمني لم يذكر والسبب ان الزمني كله لم يتم شرحه وبالتالي ليس ذنبي ان حضرتك مش متابع الورشة باستمرار
    موضوع ربط الفريمات دا اكبر دليل ان حضرتك مش متابع ومن حسن حظي ان الموضوع دا اتشرح 3 مرات في الورشة هنا وكل مرة كنا بناخد صفقة لايف

وال 3 صفقات كانو بوند ين ويورو كندي ونيوزلاندي دولار وبالتالي انا فكون حضرتك لم ترا هذا الترابط فلا تلقي بللوم عليا شخصيا او علي الطريقة وخصوصا ان في امثلة جائت من بعض الاعضاء علي هذا الترابط

ايضا هنالك عدد الشمعات لكل فريم مثلا//
    لو ان عندا شكل رياعي ع فريم الدقيقة ولنقول انه استفد عذد ال360شمعه
    ولكن ع فريم ال5 دقايق الشكل اعطانا شكل ثلاثي مثلا الان (اخترنا نفس النقطة لفريمين مختلفين )
    بالتالي الزمن لفريم الدقيقة استفد(360شمعه)
    ولكن ع ال5دقائق( استنفد فقط 90شمعه)
    الان مالحل ومالعمل??
    هذا الوقت ليس مناسب للخوض في هذا الموضوع دا ولكن كاجبة مختصرة ان الدورة الصاعدة الخاصة بفريم ال 5 دقائق يتخللها مجموعه دورات صاعدة وهابطة علي فريم الدقيقة وبالتالي اللي يهمنا هي منطقة الكلاستر الزمني وليس عدد الشموع ودي المشكلة الخاصة بحضرتك وهي التعجل من اول مشاركة حضرتك ظهرت فيها في الورشة وطلبت شرح السايكل لاين وانا حاولت ابعت لحضرتك الرد علي الخاص لكن الموضوع لم ينجح بسبب حداثة العضوية ومع ذلك الاخ اياد جزاه الله خيرا قام بتوضيح هذا الموضوع في موضوع مستقل حرصا منه علي سير الورشة بالتسلسل المطلوب
    انا ارى انك لنقل لم توفق في وضع تسلسل للطريقة...
    ولعل مايبرر كلامي هو??
    أريد من احد الاشخاص المبدتئين امثالي ان يعطينا مثال واحد فقط لهذي الطريقة ولمذا اختار القاع ولمذا اختار الفريم ولمذا اختار هذا الفاصل الزمني??
    بمعنى اصح كيف نختار نقطة الدخول???
    اولا بالنسة للتسلسل الموضوع فهو ليس موضوع امام الجميع ومن بداية الورشة ومع ذلك لما رينا انه يتحتاج الي تعديل علي الفور قمنا به
    واكبر دليل علي هذا الموضوع لو حضرتك رجعت للصفحة الاولي في الورشة هتلاقي ان شرح مؤشر ابو حمزة كان المقرر له انه سيكون بعد الانتهاء من الزوايا جميعها ومن الجزء الزمني ايضا
    ولما رئيت ان التطبيق سيكون صعبا وان لابد من شرح المؤشر استبدلنا مكانه وتم شرحه مقدما واعتقد حضرتك ممكن تكون شاهدت الشرح وشفت الجهد اللي اتعمل فيه مع ان كان ممكن اخليه لوقته حسب التسلسل الموضوع

وحاجة كمان ربنا يعلم اني بدخل الورشة وبكون مبسوط قد ايه لما بلاقي الناس بتستفيد وتطبق وعمري ما نظرت اني استاذ ومعايا طلاب
    بالعكس انا دايما بقول كلنا طلاب علم وانا اولكم وفعلا دي الحقيقة وبتاعمل اننا كلنا اسرة واحدة ولينا هدف واحد واكيد حضرتك لاحظت
    بيكون في اي حاجة خاصة بالورشة انا باخد رئي الاعضاء زي ما حدث في بداية الورشة والسؤال المتقدم
    انا قلت لو عايزين اجاوب هجاوب ولو عايزين ننتظر ننتظر وبالتالي انتهينا علي اننا نستني لحين الموعد وتفضل السائل بسحب سؤاله حفاظا علي العملية التنظيمة يعني انا مش بشتغل بدماغي ودايما بشاركم معايا في القرار
    وبالنسبة ان حضرتك عايز حد يطلع قمة او قاع يشتغل منها فيكفي اني اقول ان كان في مشاركة انا قلت فيها انه يجب علينا استخراج الشكل الهندسي من اي قمة او من اي قاع يعجب حضرتك لان اللي يهمني في الوقت الحالي ليس اختيار القمة او القاع والمهم ان حضرتك تقدر تجيب شكل رباعي او سباعي او دائري وما زلت اكرر تعود عينك علي رصد الاشكال هو الاساس واختيار القمة او القاع سيتم شرحه ولو حضرتك فهمت اللي فات انا ااؤكد انك ستفهم اللي جاي ان شاء الله
    ولو حضرتك لم تفهم اللي فات ممكن تقولي علي الجزء الغير مفهوم ونشوف مع بعض ايه مشكلته
    بشرط انه يكون تم شرحه
    انما للاسف الاسالة الخاصة بحضرتك التي وردت في
    السايكل لاين
    عدد الارقام في كل فريم
    اختيار القمة والقاع

والمشكلة ان حضرتك سالت علي عدد الارقام الخاصة بكل فريم قبل ما نبدا في الشرح الخاص بيها ومع ذلك انا جاوبتك عيلها واتذكر ان كان في لبس بين الاسبيس والفاكتور ولما جينا للشرح لشرح الاسبيس واشتغلنا فيه حضرتك بطلت تسال في الشرح الخاص بعدد الارقام في كل فريم
    وبتسال في اخيار القمة والقاع اللي هو برضه لسه هيتم شرحه
    والطب الخاص برسم الين علي فريم الساعه اعذرني اقول انه طلب خاطي وكان الاصح ان حضرتك ترسم الشكل من اي قمة تعجبك وترفقه ونشوف مع بعض اذا كان صح او خطا
    لو صح يبقي كدا تمام والحمدلله ولو خطا يبقي الخطا دا في اختيارالقمة او القاع وممكن الزوية اللي ردت السعر وممكن الاسبيس مش مظبوط ولو هكمل الرسم وتجيب فواصل زمنيه مفيش مشكلة برضه
    الخطا الخاص بالقمة والقاع والفواصل الزمنية مفيش اي مشكلة فيهم لانهم متشرحوش والخطا الخاص بالاسبيس والزاوية اللي ردت السعر مش هينفع نخطا فيهم

اولا انا اقصد اي اساءة وانما دا فقط لتوضيح الموضوع امام الجميع وبالتالي اخي هارمونيك ارجو الالتزام بالمنهج الموضوع وانا تحت امر حضرتك
    واخر حاجة لو حضراتكم عايزين نغير المنهج انا معنديش اي مشكلة انا كداكدا هشرح المنهج كله بس الاهم يكون في اتفاق لان الحمدلله عندي من المرونه ما يكفي الجميع ولكن صدقني صعب عليا اشرح لكل شخص الجزء اللي هو عايزه

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zezo_zk مشاهدة المشاركة
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zezo_zk مشاهدة المشاركة
    أعتقد لانه يسير بشكل دائري على الاربع ساعات لذالك هذا النزول تصحيحي وبعدها الزوج المفروض يصعد. اتمنى من الاستاذ ميدو يصحح المعلومه ان كنت مخطاالملف المرفق 478346
    مرحبا بك اخي الحبيب وشكرا جزيلا لك علي هذه الروح الطيبة وحبك في مساعدة الاخرين واسمح لي باضافة هذا الشارت

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	USDJPYH1.png
المشاهدات:	109
الحجـــم:	64.9 كيلوبايت
الرقم:	478363

والذي يوضح فشل السعر في استكمال الشكل الثلاثي الصاعد وبالتالي هبط الزوج وجاء الوقت ولم ياتي السعر وتم كسر القناة الصاعده
    وبالتالي بالرسم من اخر قمة حقيقة متكونة نج ان الزوج يسر الان علي شكل رباعي هابط
    كما يظهر في الصورة القادمة

الاســـم:	USDJPYH12.png
المشاهدات:	98
الحجـــم:	61.6 كيلوبايت
الرقم:	478364

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yshawky100 مشاهدة المشاركة
    ننتظر بقية الدروس ان شاء الله على احر من الجمر
    ربنا يوفقك يا استاذ ميدو
    ان شاء الله باقي الدروس لن تتاخر وقد اوضحت الهدف من هذا الجدول الزمني وهو ترك الفرصة للتطبيق وايضا الاستفسارات

الصورة الرمزية stopfx
    stopfx غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بانتظار باقي الدروس على احر من الجمر

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Nazar.mohamed مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم شباب
    اخ ميدو عندي تحليلي للكندي ين على فريم الاسبوعي اعطاني اكثر من شكل هابط وصراحة احترت اي فيهم هو الشكل الصحيح
    ولماذا ؟؟؟؟

الشكل الدائري (مع انو كان في ارتداد واضح قبل وصول السعر الي الزاوية 270 ودا بيضعف احتمال صحة الشكل الدائري والله اعلم)
    الملف المرفق 478350

الشكل الثلاثي
    الملف المرفق 478351

الارتداد من الزاوية 144
    الملف المرفق 478352

الشكل الثماني
    الملف المرفق 478353
    ليه بس اللخبطة
    يلا نحسبها مع بعض واحدة واحدة ونشوف هنشمي ازاي
    دا الشكل الافتراضي للفريم الاسبوعي علي الزوج دا وطبعا اكيد هتلاحظ ان الحركة سريعه ومحتاج اني ابطاها علشان اقدر اشوف الشكل الهندسي
    نشوف الاول الصورة وخلي بالك ان الاسبيس فيها 10

الملف المرفق 478365

في الصورة القادمة انا عملت تبطيئ للحركة وجبت الاسبيس الخاص بالفريم الشهري وركبته علي الاسبوعي وطلعت معايا بالشكل دا

الملف المرفق 478366

ودلوقتي انا بدور علي الزاوية اللي ردت السعر علشان اشوف مين الشكل اللي معايا
    ولو رجعنا للزاوية 90 اللي كانت في الصورة اللي فاتت هنلاق ان السعر كسرها بشمعة قوية جدا واكد الكسر بشمعه اقوي من الاولي
    يبقي الزاوية دي متنفعش معايا واروح للي بعدها

لما جبت الزاوية 120 لقيت ان فعلا في احترام للزاوية دي وبعد ما السعر كسرها لاسفل الشمعة اللي بعدها صعدت بقوة واخترقت الزاوية مرة اخري ودا يخليني ااكد علي الشمعه اللي بعد شمعه الكسر او الاختراق واني يفضل انتظهرها وشوف ايه رئيها في الوضوع ودا شغل البرايس اكشن وتحديد الكسر الصحيح والكاذب ونفس الموضوع بالنسبة للاختراق
    ونرجع تاني للزاوية 120 وزي ما قلت اني في ارتدادو احترام واضح للزاوية 120 وكمان في احترام لزاوية الفرعية(60) الخاصة بالشكل دا يعني حاليا الاحتمال الاقوي ان الشكل ثلاثي

الملف المرفق 478367

لكن علشان ابقي في السليم هروح للزاوية اللي بعدها 144 واشوف ايه اللي بيحصل
    وهلاقي ان السعر ارتد قبل الزاوية باكتر من 120 نقطة ودا علي الرغم انه رقم صغير بالنسبة للفريم الاسبوعي لكن انا عندي الشكل الامثل

الاســـم:	4.png
المشاهدات:	113
الحجـــم:	43.9 كيلوبايت
الرقم:	478368

واللي هو الشكل الثلاثي وبكدا انا عرفت الشكل ثلاثي ومش رباعي ولا خماسي
    وبخصوص اللي حضرتك عملته وغيرت الاسبيس مرة ثانيه عشان الشكل يطلع ثماني فدا ملوش لازمة لان انا خلاص ظبطت ل حركة
    وكان ممكن الموضوع دا ينفع لو الشكل طلع خماسي 144 ساعتها كان ممكن افكر اغير الاسبيس وادخل الزاوية 45
    في حساباتي لكن حاليا الشكل ريحيني وطلع ثلاثي زي الفل

الاســـم:	5.png
المشاهدات:	112
الحجـــم:	64.4 كيلوبايت
الرقم:	478369

الصورة الرمزية medo93

زى ما الاستاذ ميدو طلب نطلع نماذج من الشارت
    فدا الباوند دولار على الويكلى شكل مستقيم هابط
    و وصل للزاوية 360 يعنى اتم دورة هابطة

نرجع للفريم الاكبر الشهرى نشوف هيحصل ايه بعد ما اتم دورة على الويكلى هيروح فين

نلاقى الشهرى عامل شكل هابط خماسى و اول زواية ردت السعر هى 144
    لو اعتبرنا ان شمعة شهر 9 عملت اعادة اختبار للزاوية 144 بعد الكسر اذا الباوند هيعمل دورة هابطة جديدة على الويكلى
    تسلم ايدك يا ريس ولكن لي تعلق بسيط علي القمة المختارة في فريم الشهري اتمني لو حضرتك تلاحظة ولكن مش مشكلة لان الدرس الخاص باختيار القمة والقاع لم يتم شرحه حتي الان

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Nazar.mohamed مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم اخ هارمونيك
    تحليل للدولار ين على فريم الاربع ساعات والساعة وان شاء الله هابط بشرط الثبات تحت الزاوية 540 على فريم الاربع ساعات
    وننتظر تصحيح الاخ ميدو على الرسم واذا خطاء يبين لنا ما هو الصواب

اولا فريم الاربع ساعات شكل دائري الحالة الشاذة الثانية
    الملف المرفق 478354

ثانيا فريم الساعة وشكل رباعي
    الملف المرفق 478355

ثالثا فريم الساعة ايضا شكل دائري شاذ بعد تسريع الحركة
    الملف المرفق 478356
    ممتاز جدا اخي الحبيب ولكن لي تعليق بسيط في فريم ال 4 ساعات حيث ان هذا الشكل اكثر من حالة لشكل الدائري
    من 315و 450 وحاليا 630 وبالفعل الشكل هابط طالما هو اسفل الزاوية 540 والهبوط هيكون علي الشكل الرباعي الموجود علي فريم الساعه اوفشل السيناريو في حالةاختراق هذه المنطقة وفشل الشكل الرباعي

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة daherxdaher مشاهدة المشاركة
    خليك معي يالطيب.

هذه الطريقة كغيرها، لكي تنجح في استعمالها الا ان حددت أولا الجهة التي تريد أن تتجها، بمعنى مع الاتجاه أم ضده.
    هنا يبرز السؤال التقليدي، عن أي اتجاه نتحدث، اتجاه الأسبوعي، الساعة، التك، الخ؟
    طيب، و كيف أعرف الاتجاه؟
    أولا يجب أن تحدد المدة التي تريد أن تنتظرها على صفقة قبل أن تغلقها.
    يعني، هل تستطيع/تريد أن تترك صفقتك مفتوحة لحظات أم ساعات أو ربما أيام أو أكثر؟

لنفترض أنك تود أن تضارب على الدقيقة، ما عليك الا تحديد الاتجاه باستعمال المؤشر على 15 دقيقة.
    لنفترض الآن أنه صاعد و أنه في بدايته (تم اختراق المربع الثاني للتو، انس الشكل الهندسي حاليا)، و أنك تريد المتاجرة مع الاتجاه (شراء).
    ارجع الى M1 و ضع المؤشر عند أقرب قاع زمنيا و سعريا، من المؤكد أن السعر سيكون في تلك اللحظة عند زاوية معينة، لنقل انك وجدته عند الزاوية 150 و الشكل يسير بزاوية 60.
    كل ما عليك هو أن تتبع الخطة المعروفة (اما الدخول فورا و الهدف الزاوية 180 أو مع اختراق الزواية 180 بهدف 240).

طيب أين الهدف الأقصى؟ الزاوية 360 على M15 (انتبه الى أن الطريق الى هناك سيحوي تراجعات على M1 تتبع نفس القواعد المعروفة، فيمكن أن يتراجع السعر مثلا بعد دخولك عند 180 مباشرة الى 90 أو أقل أو حتى ينتهي، قبل أن ينطلق باتجاه الربح).
    طيب و وقف الخسارة؟ حسب الهدف، ان كان هدفك احدى زوايا M15 فيجب أن يكون وقفك حسبها أيضا، و الا اتخذت زوايا M1 مرجعا.

الاختراق حسب M15
    الملف المرفق 478358

أقرب قاعدة زمنيا و سعريا للاختراق المذكور حسب M1
    الملف المرفق 478359

مقدار التراجع حسب M15 يبدو بسيطا
    الملف المرفق 478360

هذا التراجع البسيط انهى الشكل الهندسي حسب M1
    الملف المرفق 478361

كما ترى وصل السعر هدفة حسب M15،
    فهل كنت مستعدا للانتظار أكثر من 24 ساعة
    و احتمال تراجع السعر بمقدار كبير نسبيا؟
    الملف المرفق 478360

هكذا أفهم تراكب الزوايا و الأزمنة (clusters)، و أتمنى أن أكون على صواب.

تحياتي
    اتفق معك ولكن اسمح لي بتعيق بسيط وان الموضوع علشان يمشي بالصورة دي يحتج ان حضرتك تكون ملم بجميع اجزاء الطريقة سعرية وزمنية وبما ان احن لسه مشتغلناش زمني فضلا عن اننا مخلصاش اساسا السعري فصعب نطبق الطريقة دي في الوقت الحالي علشان اللخبطة
    واكتفينا اننا نتعرف علي الكلاستر السعري في حدود اللي تعلمناه
    لكن ان شاء الله هنشوف ابداعات التابعين بعد ما نخلص الجزء الزمني ودا مينعش ان لو اي حد معه شكل هندسي ماشي عليه زوج معين ممكن يرفقة لباقي الاعضاء علي الاقل اللي مش هيستفيد منه كمتاجرة هيستفيد كخبرة

الصورة الرمزية janajreh
    janajreh غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شكرا استاذ محمد لجهودك وفي ميزان حسناتك ان شاء الله
    هل الرسم صحيح على فريم 15 دقيقة لليورو دولار شكل رباعي
    ولكم جزيل الشكر
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 2017-11-12 eur usd.png‏  

الصورة الرمزية abdalaah
    abdalaah غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شكل سدادسى من الاشكال غير مكتمله
    منتظرين بقيت الشرح استاذنااااااااااااااااااااااااااااااا
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة للل.png‏  

الصورة الرمزية yshawky100
    yshawky100 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo93 مشاهدة المشاركة
    تسلم ايدك يا ريس ولكن لي تعلق بسيط علي القمة المختارة في فريم الشهري اتمني لو حضرتك تلاحظة ولكن مش مشكلة لان الدرس الخاص باختيار القمة والقاع لم يتم شرحه حتي الان
    القمة المختارة على فريم الشهرى المفروض تكون كده يا كبير صح ؟
    علشان دى الى بدأ من عندها الحركة

الصورة الرمزية columbus1983
    columbus1983 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ليه بس اللخبطة
    دا الشكل الافتراضي للفريم الاسبوعي علي الزوج دا وطبعا اكيد هتلاحظ ان الحركة سريعه ومحتاج اني ابطاها علشان اقدر اشوف الشكل الهندسي

الملف المرفق 478365

في الصورة القادمة انا عملت تبطيئ للحركة وجبت الاسبيس الخاص بالفريم الشهري وركبته علي الاسبوعي وطلعت معايا بالشكل دا

الملف المرفق 478366

ولو رجعنا للزاوية 90 اللي كانت في الصورة اللي فاتت هنلاق ان السعر كسرها بشمعة قوية جدا واكد الكسر بشمعه اقوي من الاولي

لما جبت الزاوية 120 لقيت ان فعلا في احترام للزاوية دي وبعد ما السعر كسرها لاسفل الشمعة اللي بعدها صعدت بقوة واخترقت الزاوية مرة اخري ودا يخليني ااكد علي الشمعه اللي بعد شمعه الكسر او الاختراق واني يفضل انتظهرها وشوف ايه رئيها في الوضوع ودا شغل البرايس اكشن وتحديد الكسر الصحيح والكاذب ونفس الموضوع بالنسبة للاختراق
    ونرجع تاني للزاوية 120 وزي ما قلت اني في ارتدادو احترام واضح للزاوية 120 وكمان في احترام لزاوية الفرعية(60) الخاصة بالشكل دا يعني حاليا الاحتمال الاقوي ان الشكل ثلاثي

الملف المرفق 478367

وهلاقي ان السعر ارتد قبل الزاوية باكتر من 120 نقطة ودا علي الرغم انه رقم صغير بالنسبة للفريم الاسبوعي لكن انا عندي الشكل الامثل

وبخصوص اللي حضرتك عملته وغيرت الاسبيس مرة ثانيه عشان الشكل يطلع ثماني فدا ملوش لازمة لان انا خلاص ظبطت ل حركة
    وكان ممكن الموضوع دا ينفع لو الشكل طلع خماسي 144 ساعتها كان ممكن افكر اغير الاسبيس وادخل الزاوية 45

الاســـم:	cadjpyy.PNG
المشاهدات:	46
الحجـــم:	64.5 كيلوبايت
الرقم:	478397

اليس الزمن 40 هو الزمن الكافي لارتداد الزوج من اول زاوية و كسرها

03

القمة المختارة على فريم الشهرى المفروض تكون كده يا كبير صح ؟
    علشان دى الى بدأ من عندها الحركة
    شكل دائري اضن ماشي في هاته النجمة ارجو تصحيح من اخ ميدو

الاســـم:	gbpjpy.PNG
المشاهدات:	76
الحجـــم:	75.2 كيلوبايت
الرقم:	478398

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdalaah مشاهدة المشاركة
    شكل سدادسى من الاشكال غير مكتمله
    منتظرين بقيت الشرح استاذنااااااااااااااااااااااااااااااا
    قمة خاطئة خذ الشكل على الديلي اوضح...انه في مرحلة تجميع عقود
    الملف المرفق 478399

الصورة الرمزية AbuYaser4X
    AbuYaser4X غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ليه بس اللخبطة

الملف المرفق 478365

الملف المرفق 478366

الملف المرفق 478367

لماذا الصور الثلاث الاولى لا تظهر!!!؟ فقط الرابعة والخامسة ظاهرة

هل تظهر امامكم ام ان المشكلة عندي فقط

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17