صفحة 46 من 283 الأولىالأولى ... 36404142434445464748495051525696146 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 676 إلى 690 من 4232
    الصورة الرمزية Nazar.mohamed
    Nazar.mohamed غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Nazar.mohamed مشاهدة المشاركة
    متابعة ايضا لفرصة اليورو ين الملف المرفق 474568
    متابعة ايضا لفرصة اليورو ين
    استاذ ميدو هل فشل الزوج ونرسم من القمة الجديدة ولا لسة شغال الشكل الاول اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	EURJPYH4.png
المشاهدات:	148
الحجـــم:	65.3 كيلوبايت
الرقم:	476406

الصورة الرمزية Nazar.mohamed
    Nazar.mohamed غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الملف المرفق 474566
    السلام عليكم اخ محمد وبقية الشباب
    متابعة فرصة الخط المستقيم اليورو كندي فريم اليومي
    الحساب تجريبي والرسم من اجل التعلم والتعود على استخراج الشكل المستقيم وكيفية المعاملة معه
    ان شاء الله سوف يتم متابعة الفرصة الي ان يتحقق الهدف اول يفشل الشكل
    ومعرفة الاسباب كاملة
    في انتظار تصحيحك اخي محمد ونصائحك لنا
    وربنا يجزاك الف خير عما تعمل
    اتمني ان تستمر على نفس المنوال وان كان متعب
    متابعة ايضا لفرصة اليورو كندي فريم اليومي
    ما رايك اخ ميدو هل ما زال الشكل شغالاضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	EURCADDaily.png
المشاهدات:	68
الحجـــم:	61.7 كيلوبايت
الرقم:	476407

الصورة الرمزية Anas.Bkr
    Anas.Bkr غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم
    شكرا لك على الموضوع .. عضو متابع
    توقيع العضو
    # محلل رقمي محترف #
    محتاج اي تحليل لاي زوج او سهم ؟
    حسابي - الفيسبوك
    facebook.com/Anas.Bkr.Fx

الصورة الرمزية syphax
    syphax غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شكرا للجميع .ملحوظة على مؤشر الاخ الرائع ابوحمزة رغم روعة هدا المؤشر الا انه في بعض الاحيان لا يعطينا حسابات دقيقة متال على دلك eurusd القمة كانت 1209 و الشكل واضح انه سداسي متالي الزاوية 60 ردت السعر تم واصل السعر طريقه نحوالزاوية 120 درجة مباشرة التي بدورها ردت السعر الى الزاوية 60 تم اخترق السعر الزاوية 120 نحو 1575 . حسب مؤشرابو حمزة السعر 1163 هي الزاوية 120 لكن حسب برنامج gannzila السعر 1166 التي احترمه الشكل الهندسي السداسي هو الزاوية 120 .
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة Capture333.PNG‏   Capture33.PNG‏  

الصورة الرمزية medo93
    medo93 غير متواجد حالياً عضو نشيط

بسم الله الرحمن الرحيم

اليوم ان شاء الله موعدنا مع التحليل الشامل لليورودولار الذي تم الاعلان عنه بالامس وباذن الله هنشوف اليورو عن قرب ونتعرف ازاي هو ماشي من وجهة نطر الزوايا السعرية والفواصل الزمنية
    وانا طالب حاجة منكم وهي اني عايز اللي يشوف التحليل دا يكون مركز معايا ويخلي باله من كل خط ف الشارت وكل لون ف الجمل اللي بكتبها لان الالوان دي مش بس للتلوين انا في حاجات بركز عليها وبالتالي التركيزمطلوب علشان يقدر يوصل بالظبط للمكان اللي عايزه لانه لو مش مركز هيتوه مني
    انا كنت قلت بعض الجمل قبل كدا والنهاردا ان شاء الله هنعرف معناها
    1-ربط الفريمات هو كلمة السر في هذه الطريقة
    2-لازم اعرف اتجاه الفريم الكبير علشان اعرف الفريم الصغير بيعمل ايه
    3-الشكل اللي بيتكون ع الفريم الصغير ما هو الا تصحيح ع الفريم الكبير
    4-يمكن بالاستعانه بالفريم الكبير في معرفة متي سينتهي العمل بالشكل المتكون ع الفريم الصغير وذلك حتي من بداية الشكل يعني مش هنستني ان الشكل يفشل علشان نقول انه فشل لا احنا اساسا هنكون عارفين ان الشكل هيفشل وهو لسه شغال

كل الكلام دا اتقال ف الورشة قبل كدا ودا الوقت اللي هنعرف فيه المعني الحقيقي لهذا الكلام

اولا: دا التحليل الخاص باليورو دولار ع الفريم الشهري : هلاقي انه من 1\7\2008 بيعمل ف شكل رباعي عادي جدا زي ما احنا عارفينه ارتداد من الزاوية 90 الي منتصف المسافة تقريبا زي ما هنشوف ف الصورة اللي جاية

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	1.png
المشاهدات:	523
الحجـــم:	56.3 كيلوبايت
الرقم:	476409

وهو دا الفريم الكبير اللي صدعتكم بيه وهو دا الترس اللي كل التروس بتدور وراه بس ممكن احنا مش بنلاحظ الموضوع دا لان التروس الصغيرة بتدور معاه وعكسه في نفس الوقت لكن ف اتجاهه .
    .....كلام ملخط
    انا عارف بس تعالو نفهمه واحده واحده

هنسمك الفريم الكبير الاول ونشوف جواه ايه ؟

هنلاقي جواه مجموعه من الموجات الصاعده والهابطة زي الصورة اللي جايه دي

الاســـم:	ا.png
المشاهدات:	355
الحجـــم:	56.7 كيلوبايت
الرقم:	476410

خلينا نتفق ان اي سهم من الاسهم اللي انا رسمتها دي كان عبارة عن شكل من الاشكل الهندسية وفي منهم كان اكتر من شكل وفي منهم كان بدايتة شكل معين وبعدها حدث تغير ف الشكل وبقي شكل مختلف وعلشان الكلام دا يظهر انا هشرح ع اخر سهم وهنحل الموجه الاخيرة ونقيس عليها باقي الموجات

بس قبل دا كله لازم نكون عارفين ان الشكل الرباعي نفسه وجهته فين ولو بصينا ف الصورة هنلاقي ان المفروض طبقا لقواعد الشكل الراباعي السعر هيهبط من الزاوية 45 والهدف الاول هو الزاوية 135 والهدف الثاني هو الزاوية 180
    والوقت المقدر للعملية دي هو
    6 سنوات من بداية تحرك السعر وحتي وصول الهدف الثاني وانا بتكلم ع اساس اني في شهر 7 - 2014 ولسه مش عارف ايه اللي هيحصل لكن انا بقول كدا بناء ع خصائص الشكل الرباعي والصورة اللي جاية هتوضح قصدي

الاســـم:	ب.png
المشاهدات:	334
الحجـــم:	51.6 كيلوبايت
الرقم:	476411

يبقي كدا انا عرفت لغاية دلوقتي ان في شهر 7\2020 اليورو دولار المفروض انه يكون عند الزاوية 180 ويكون سعره 90.27 وطبعا دا مش تنجيم ولا علم للغيب دا بناء ع التحليل اللي قدامي واعتقد لغاية كدا الامور تمام

طب ممكن يجي مثلا واحد زي اخي الاستاذ
    جان ويسالني يا ميدو فين دور ربط الفريمات ف الموضوع دا ؟

لان حتي الان مفيش ولا كلمه عنه
    وهل انا مطلوب مني اني اعمل صفقة بيع ف 2014 واستني الهدف بتاعي ف 2020 ؟

وهقوله لا طبعا بالنسبة لصفقة البيع اللي بينتظر 6 ايام ع صفقته يبقي دا متاجر سوينجي محصلش فما بالك بالي هينتظر 6 سنوات يعني البنوك نفسها مش هتعمل كدا

اما بانسبة لربط الفريمات فقد حان وقت الحديث عنه

وبداية هنسك الموجة اللي هبطت دي من الزاوية 45 الي الزاوية 135 ونشوف هي اساسا هبطت ع اي شكل لان زي ما عرفنا ف تحليل المجنون ان اي موجه لازم يكون ليها شكل هندسي تمشي عليه
    ودي الموجة اللي بتكلم عنها

الاســـم:	ت.png
المشاهدات:	351
الحجـــم:	38.4 كيلوبايت
الرقم:	476412

وبالتالي انا هنزل علي الفريم الاصغر علشن اعرف تفاصيلها وخلو بالكم من الفاصل الزمني اللي انا حاطه(5\2014) لان دا هو القمة اللي هبدا منها ع الفريم علي الاسبوعي
    ولما نزلت ع الفريم الاسبوعي لقيت ان الموجه اللي كنا بنتكلم عنها ف الفريم الشهري هي عبارة عن شكل دائري محترم ع الفريم الاسبوعي زي ما هنشوف ف الصورة اللي جاية

الاســـم:	EURUSDWeekly.png
المشاهدات:	410
الحجـــم:	44.0 كيلوبايت
الرقم:	476413

طب انا استفدت ايه من الموضوع دا ؟

اولا :الشكل الدائري اللي ع الفريم الاسبوعي اكدلي موضوع الهبوط اللي شفته علي الفريم الشهري
    ثانيا :انا هدخل جوا الشكل الدائري نفسه علشان اطلع منه الشكل الخاص بالفريم اليومي لاني مش هشتغل ع الفريم الاسبوعي لانه فريم طويل الاجل ومحدش فينا بيصبر

بس قبل ما اعمل الخطوة دي تعالو مع بعض نشوف حاجة مهمة

احنا عرفنا من الفريم الشهري ان هدف الزوج طبقا للشكل الرباعي هو الزاوية 180 وعرفنا من الفريم الاسبوعي ان هدف الزوج طبقا للشكل الدائري هو الزاوية 360

طب يلا نعمل حاجة كويسة ونشوف الزاوية 180 الخاصة بالفريم الشهري موقعها فين بالظبط بالنسبة للزاوية 360 الخاصة بالفريم الاسبوعي

في الصورة دي انا حددت الزاوية 180 بالخط الاصفر السميك علشان لما انزل ع فريم الاسبوعي اشوف الخط دا مكانه فين

الاســـم:	3.png
المشاهدات:	293
الحجـــم:	60.4 كيلوبايت
الرقم:	476414

ولما اخدت الخط الاصفر ونزلت بيه ع الفريم الاسبوعي لقته عند الزاوية 405 تقريبا

الاســـم:	4.png
المشاهدات:	289
الحجـــم:	43.3 كيلوبايت
الرقم:	476415

ودا برضه بياكدا لينا حاجة احنا قلنا عليها قبل كدا

ان الشكل الدائري مش بيكتفي بالزاوية 360 وغلبا بيكمل بعدها ودلوقتي عرفنا السبب انه لما يكمل هبوط من الزاوية 360 دا مش بمزاجه دا غصب عنه لانه الفريم الاكبر وصاحب الكلمة الاقوي(الشهري ) رايح ع الزاوية 180 بتاعه

وفي حاجة كمان هي مش وقتها دلوقتي لكن انا حابب الاشارة ليها وهو

بالنسبة لزمن الوصول الي الزاوية 180 طبقا للفريم اليومي زي ما كان محدد ف الصورة وهو 7\2020 لكن لو عملنا الشكل الدائري اللي ع الفريم الاسبوعي نجمة علشان نشوف موعد انتهاء الشكل الدائري
    هنلاقيه بالشكل دا

الاســـم:	5.png
المشاهدات:	423
الحجـــم:	59.5 كيلوبايت
الرقم:	476416

يعني في معانا 8 شهور هنجيبهم زيادة للفريم الشهري من الفريم الاسبوعي ودا اللي بيخلي الشكل احينا ميوصلش هدفه ف معاده ومع ذلك مش بنلغي الشكل وبننتظر كسر او اختراق القناة لان بيكون ف وقت اضافي احنا ممكن نشوفه ع فريم تاني ومعني الجملة دي هيوضح اكثر ان شاء الله ف الجزء الزمني

الصورة الرمزية medo93

تيجي بقي لربط الفريم الاسبوعي بالفريم اليومي ونمسك الفريم الاسبوعي ونشوف فيه ايه
    واكيد احنا فاكرين الشكل الدائري اللي كان معانا من شويه انا قسمته لموجات برضه زي ما عملنا ف الفريم الشهري وطلع بالشكل دا

الاســـم:	ج.png
المشاهدات:	297
الحجـــم:	53.9 كيلوبايت
الرقم:	476417

واكيد مش محتاج اقول تاني ان كل موجه (سهم ) من الموجات دي كانت عبارة عن شكل صاعد او شكل هابط ف الفريمات الصغيرة فضلا عن وجود بعض مناطق التذبذب وانا برضه هاخد اخر موجة من الموجات اللي كانت علي الشكل الدائري في الفريم الاسبوعي واشوف الموجة دي كان شكلها ايه ع الفريم اليومي
    وقبل دا انا عايز افكركم بحاجة مهمة

اكيد طبعا فاكرين الشكل الدائري وهو ارتداد من 270 الي 180 او 135 وممكن 90 واننا بشوف الفاصل الزمني الرئيسي ف النجمة او الفصل اللي قبله اللي شفناهم المرة اللي فاتت
    يعني قبل ما نشوف اي حاجة احنا عارفين ان نهاية الصعود الخاصة بالشكل الدائري هتكون عند الفاصل الزمني اللي هو يوم 15 \10\2017 يعني من اسبوعين انا بتكلم كزمني حاليا ولسه محددتش الجانب السعري هيكون فين

وهنشوف الصورة اللي جاية

الاســـم:	خ.png
المشاهدات:	328
الحجـــم:	39.3 كيلوبايت
الرقم:	476430

يعني بعد الفاصل دا انا مش منتظر صعود تاني وهفكر ف البيع علشان نكمل الشكل الدائري الخاص بالاسبوعي وبالمرة ادينا ماشين ع السيناريو الخاص بالشكل الرباعي الشهري

ودلوقتي ممكن نروح للجانب السعري ونشوف الموجة دي كانت ماشية ازاي ف الفريم اليومي ومبدئيا انا معايا بعض الملامح منها يعني مثلا معايا ان الزاوية دي هتنتهي عند الزوية 180 او 135 او 90 بالنسبة للفريمالاسبوعي وكمان معايا زمن انتهؤها وجبته من الفريم الاسبوعي اللي قلنا عليا يوم 15\10 -2017

ودي الموجة الاسبوعية اللي هنشوفها ف الفريم اليومي

الاســـم:	ح.png
المشاهدات:	248
الحجـــم:	41.3 كيلوبايت
الرقم:	476441

وزي ما قلت اننا عندنا بعض المؤشرات عن الموجه دي وعن زمن ومكان انتهاؤها وكل دا والمفروض ان الموجة دي لسه مبدئتش وانا جبت المعلومات طبعا من الشكل الدائري

الاســـم:	7.png
المشاهدات:	249
الحجـــم:	66.5 كيلوبايت
الرقم:	476440

ولما ننزل ع الفريم اليومي ونبدا من القاع اللي معانااللي جبناه من الفريم الاسبوعي ونشوف كان ماشي ازاي
    ولقيت انه كان ماشي ع شكل ثلاثي زي الفل ومحترم جدا سعريا وزمنيا

الاســـم:	6.png
المشاهدات:	342
الحجـــم:	61.7 كيلوبايت
الرقم:	476439

ورغم احترامه دا واللي ممكن يخليني اقول انه هيعمل 3 دورات صاعدة الا اني هحدد دورة واحده والسبب هنعرفه ف الصورة اللي جاية

وخليكم فاكرين ال3 زوايا اللي حددناهم من الفريم الاسبوعي وعايزين نشوف شكلهم ازاي ع الفريم اليومي
    وزي ما هنشوف ف الصورة اللي جاية ال 3 زوايا اللي جبناهم من الشكل ا
    لدائري الهابط ع الاسبوعي هيكونو بالشكل دا ف الشكل الثلاثي الصاعد ع اليومي

الاســـم:	8.png
المشاهدات:	337
الحجـــم:	58.1 كيلوبايت
الرقم:	476442

واكيد طبعا لاحظتو زيي بالظبط ان الزاوية 180 ف الدائري هي تقريبا 360 ف الثلاثي ودا يديها افضليه عن غيرها بحيث اننا نقدر نقول ان الشكل الثلاثي هينتهي عندها وتبدا رحلة الهبوط ويبدا شكل جديد ع اليومي هابط ولكن دا برضه بشروط معينه اهمها فشل الشلكل الثلاثي اللي شغال ع الفريم اليومي

وان كانت قد ظهرت بعض المؤشرات التي تدعم هذا السيناريو

زي مثلا الفاصل الزمني اللي جبناه من الفريم الاسبوعي وخليكم فاكرين الفاصل دا علشان هنحتاجه تاني بعد شوية وايضا تكون شمعة انعكاس قوية ع هذا الفريم

الاســـم:	10.png
المشاهدات:	204
الحجـــم:	33.6 كيلوبايت
الرقم:	476444

وكمان بداية تكون شكل رباعي هابط ع الفريم اليومي ولكنه حتي الان لم يتاكد

الاســـم:	9.png
المشاهدات:	242
الحجـــم:	58.5 كيلوبايت
الرقم:	476443

ولكن لا يمكن ان نجزم بذلك حيث اننا لا زلنا ف نطاق الشكل الثلاثي الصاعد
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 4.png‏  

الصورة الرمزية medo93

اتمني انكم لسه صاحيين ومركزين معايا وباقي معانا حاجة بسيطه وهي ازاي نربط الفريم اليومي بال4 ساعات وهو دا اساس الشغل بتاعتنا
    لو رجعنا تاني للفريم اليومي هنلاقي ان في حالة مهمة من حالات التحليل الزمني وهي حالة الوصول المبكر وان شاء الله هنشرحها بالتفصل ف الجزء الزمني
    ولكن هنعرف عنها معلومات بسيطة دلوقتي

وهي

ان السعر المفروض يكون عند الزاوية 480 ف يوم 21\11\2017 لكن اللي حصل ان الزوج وصل المكان دا يوم 8\9\2017
    يعني قبل معاده ب 74 يوم ودا يخلينا نقول قولا واحدا هبوط اليوور ف هذا الوقت وانا شخصيا بعت وقلت لكل اصحابي يبيعوه لانه عنده تصحيح الفترة القادمة

الاســـم:	12.png
المشاهدات:	338
الحجـــم:	62.1 كيلوبايت
الرقم:	476445

ودلوقتي عايزين نشوف الهبوط اللي توقعناه من فريم اليومي بسبب الوصول المبكر دا هيكون شكله ازاي ع الفريم الاصغر يعني عايزين نشوف تفاصيل الموجة اللي هتكون بالشكل دا ف الفريم اليومي

الاســـم:	13.png
المشاهدات:	257
الحجـــم:	41.3 كيلوبايت
الرقم:	476447

وانا بتكلم بالطريقة دي انطلاقا من ان الهبوط دا لسه لم يحدث ولكن احنا متوقعين الهبوط وعارفين السبب
    ولما نزلنا ع فريم ال 4 ساعات لقيت ان السعر بييهبط ع شكل سداسي
    وما زال مستمر حتي الان

الاســـم:	14.png
المشاهدات:	401
الحجـــم:	57.7 كيلوبايت
الرقم:	476448

وبرضه اكيد ملاحظين الفواصل الزمنية ف فريم ال 4 ساعات ودي اللي احنا اساسا جبنهاها من الفريم اليومي
    يعني دا برضه مؤشر ان الشكل الثلاثي اللي شغال ع فريم ال 4 ساعات مش هيكتمل وهيكون اخره الزاوية 180 وبعدها صعود او تغيير الشكل واستكمال الهبوط

الحمدلله التحليل كدا انتهي ع خير واتمني ان اكون قد وفقت ف توصيل فكرة متكاملة عن كيفية سير اليورو دولار ومعرفه وجهات اليورو ف الفترة الماضية وايضا الفترة القادمة

وان تكون قد اكتملت الصورة ف اذهانكم عن كيفية التحليل باستخدام طريقة الزوايا السعرية والفواصل الزمنية
    وان ازاي بنكون شايفين الدنيا وحركة الازواج وسبب هذه الحركات ولو في اي استفسار انا تحت امركم

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة syphax مشاهدة المشاركة
    شكرا للجميع .ملحوظة على مؤشر الاخ الرائع ابوحمزة رغم روعة هدا المؤشر الا انه في بعض الاحيان لا يعطينا حسابات دقيقة متال على دلك eurusd القمة كانت 1209 و الشكل واضح انه سداسي متالي الزاوية 60 ردت السعر تم واصل السعر طريقه نحوالزاوية 120 درجة مباشرة التي بدورها ردت السعر الى الزاوية 60 تم اخترق السعر الزاوية 120 نحو 1575 . حسب مؤشرابو حمزة السعر 1163 هي الزاوية 120 لكن حسب برنامج gannzila السعر 1166 التي احترمه الشكل الهندسي السداسي هو الزاوية 120 .
    مرحبا بك اخي syphax ولكني لي وجهة نظر مختلفة وهي ان المؤشر قائم علي معادلة رياضية ومن الصعب ورود احتمال الخطا
    وهذه المعادلة هي
    مربع (جذر (القمة) - الفاكتور )والعكس ف حالة البدء من القاع همغير الاشار من - ل+
    وبالتعويض ف المعادلة علشان اجيب الزاوية 60
    القمة =1209
    الفكتور =0.3333333وهو عبارة عن 60 \180

الاســـم:	حاسبة.png
المشاهدات:	1018
الحجـــم:	19.9 كيلوبايت
الرقم:	476452

وستجد الناتج مماثل لما ف المؤشر بفارق بسيط جدا

الصورة الرمزية HANI_XAU
    HANI_XAU غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شكرا جدا لحضرتك علي المجهود والشرح الوافي انا بشتغل بالزوايه بقالي اكتر من 5 سنوات بس فعلا انت وضحتلي معلومات كانت غيبه عني تماما
    رجاء ان امكن ترفق مؤشر القمم والقيعان ولك خالص الشكر

الصورة الرمزية YOUCEF4787
    YOUCEF4787 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

روعة روعة روعة يعجز اللسان عن التعبير

الصورة الرمزية syphax
    syphax غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo93 مشاهدة المشاركة
    مرحبا بك اخي syphax ولكني لي وجهة نظر مختلفة وهي ان المؤشر قائم علي معادلة رياضية ومن الصعب ورود احتمال الخطا
    وهذه المعادلة هي
    مربع (جذر (القمة) - الفاكتور )والعكس ف حالة البدء من القاع همغير الاشار من - ل+
    وبالتعويض ف المعادلة علشان اجيب الزاوية 60
    القمة =1209
    الفكتور =0.3333333وهو عبارة عن 60 \180

الاســـم:	حاسبة.png
المشاهدات:	1018
الحجـــم:	19.9 كيلوبايت
الرقم:	476452

وستجد الناتج مماثل لما ف المؤشر بفارق بسيط جدا
    المعدرة الاخ ميدو على تشتيت الموضوع .
    نعم السعر رياضيا صحيح .الزاوية 120 بتطبيق المعادلة تساوي 1163 بفارق حوالي 35 نقطة عن السعر الدي اعطانا اياه مربع التسعة في البرنامج. 35 نقطة ليست بالفارق البسيط ما دفعني للشك في المؤشر ان الشكل الهندسي السداسي احترم سعر البرنامج gannzila و لم يحترم المؤشر . هناك خلل اما في البرنامج او في معادلة المؤشر

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة syphax مشاهدة المشاركة
    المعدرة الاخ ميدو على تشتيت الموضوع .
    نعم السعر رياضيا صحيح .الزاوية 120 بتطبيق المعادلة تساوي 1163 بفارق حوالي 35 نقطة عن السعر الدي اعطانا اياه مربع التسعة في البرنامج. 35 نقطة ليست بالفارق البسيط ما دفعني للشك في المؤشر ان الشكل الهندسي السداسي احترم سعر البرنامج gannzila و لم يحترم المؤشر . هناك خلل اما في البرنامج او في معادلة المؤشر
    انا حسبت ع الزاوية 60 وزي ما هو واضح ف الصورة ان الناتج فرق 4 او 5 نقاط ودا ناتج عن فرق التقريب
    ومع ذلك انا لا اعتقد 1 % في خط المعادلة الرياضية

الصورة الرمزية medo93

ممكن بعد اذنك ي غالي ترفعو لينا
    تفضل اخي الحبيب
    ولكن خلي بالك اني مش دايما بختار القمة او القاع اللي المؤشر بيختارها لنه مش هيعرف حاجة اسمها قمة مستهلة او قاع مستهلك هو فقط مجرد اداة مساعده وان شاء الله هنتعلم موضوع اختيار القمة والقاع قريبا باذن الله
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة
    • نوع الملف: ex4 FL11.ex4‏ (12.6 كيلوبايت, المشاهدات 214)

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HANI_XAU مشاهدة المشاركة
    شكرا جدا لحضرتك علي المجهود والشرح الوافي انا بشتغل بالزوايه بقالي اكتر من 5 سنوات بس فعلا انت وضحتلي معلومات كانت غيبه عني تماما
    رجاء ان امكن ترفق مؤشر القمم والقيعان ولك خالص الشكر
    الحمدلله الذي وفقني ف اضافة بعض الملعلومات لحضرتك وربنا يجعلنا جميعا سبب ف خدمة بعض
    وبالنسبة للمؤشر تم ارفاقة ف الماشاركة السابقة 689

الصورة الرمزية medo93

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة YOUCEF4787 مشاهدة المشاركة
    روعة روعة روعة يعجز اللسان عن التعبير
    شكرا جزيلا اخي الحبيب علي هذه المشاركة والحمدلله ان التحليل نال اعجاب حضرتك

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17