2 مرفق
رد:~¤®( الفيبوناتشى والزوايا السعرية 2012 )®¤~
السلام عليكم
يشرفني المشاركة بالموضوع المميز و ارجو التعليق
رد:~¤®( الفيبوناتشى والزوايا السعرية 2012 )®¤~
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EGYPTIAN PROF
هناك حركة صاعدة لليورو دولار والأسترالى دولار قادمة ان شاء الله
ولى عودة للتوضيح اسباب تلك الحركة
ممتاز اليورو حقق الهدف مبدع ماشاء الله عليك
بس مش حسيبك ليه قلت اليوروشراء رغم اني ماني شايف شي يوحي بالشراء
كل ماطالع في اليورو اسيبه انا طلعت عند مستوى 50% وهو 1.2560 لاني كنت مشغول
وخفت يروح المكسب لاني داخل بعقد واحد هل جات التوصيه من الساعه ولا الاربع ساعات ولامن من حاجه ثانيه
ماشرحتها للان والله انا احب البساطه في التحليل
ياريت تكمل باقي الاستراتيجيه وهي ( القنوات والزوايا ) علشان تزيد من قوتها
ونسير مثلك نتكلم عن البيع والشراء بثقه
كلمة مبدع قليله عليك الله يمتعك بالعافيه والصحه ويفرج عنك كل هم زي مافرجت علينا هم الفوركس سرنا نعرف كيف ندخل وكيف نخرج
بس للان باقي فيه فرص ضاعت كثير اما اننا نخرج قبل الهدف او نختار الموجه غلط
7 مرفق
رد:~¤®( الفيبوناتشى والزوايا السعرية 2012 )®¤~
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoopoe
ممتاز واضح يعني احتاج الى زيادة العقود علشان لما انتظر اختراق 61% اكون بعت عقد عند 505
وبذلك تكون اعصابي هادئه ما استعجل في البيع لما يتكون نموذج انعكاسي طريقة ممتازه جدا
هذه فرصتين على الساعه الاسترالي دولار بيع ( الاوزى بتاعك ) والثاني النيوزلندي دولار كلهم بيع اهدافهم موضحه على الشارت
ننتظر منك التعديل اذا كان فيه خطا او اذا كان فيه اهداف ابعد على العموم الاسترالي دولار مازال يحوم حول 261% على اربع ساعات
وهذ يؤكد البيع لانه راجع يختبر 261% وهي قريبه من الهدف 61% على الساعه
تابع الشارت
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoopoe
هذا تطبيق على الاربع ساعات ارجو التعديل اذا كان فيه خطأ
انا ماني عارف من فين ابدا في الاربع ساعات هل من اخر موجه صححة 50% او 61% ام ماذا
لان بالفعل وجدت ان الاربع ساعات مفيد جدا يوضح الاتجاه وهذه الفائده فقط مانشتري بس نراقب ونروح للساعه صح
وهذا واضح في الاسترالي دولار على الاربع ساعات ماوصل 423% وارتد
الان عند 261% طالع نازل فوقها لم يوصل الى 161% لو اخترق 161% نعرف ان الاتجاه
تغيير ونغير الفيبو على لاربع ساعات اما على الساعه كل ماحصلنا فرصه نغير مع الاخذ بالاعتبار
احنا فين على الاربع ساعات وفين ممكن نروح هذا حسب فهمي طبعا الاسترالي دولار واضح جدا
لان رسمك صح على الاربع ساعات لان الشارتات الثانيه يمكن الواحد يرسم غلط ويكون شغله
كله غلط علشان كذا ابيك تعطيني طريقه اعرف بداية رسم الاربع ساعات لاتقولي ارجع للماضي
الماضي طويل وتحصل لخبطه في الشارت من فين ابد من اخر تصحيح ام من وين
شاهد التطبيق على الاربع ساعات في المرفقات ووضحلي الطريقه الصحيحه على الشارت
وابيك ترسملي النيوزلندي دولار اربع ساعات صح لاني ابشتغل عليه واسيب الاوزى بتاعك
انا الحمد لله الساعه تقريبا اتقنتها كله بفضل الله ثم بفضل توجيهاتك
وشكرا لك والله يجزاك من اوسع ابوابه ويرزقك من حيث لاتحتسب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoopoe
ممتاز بارك الله فيك
انا كنت محلل الاسترالي غلط وخرجت اليورو شريت كنت حاط الهدف 1.2560 عند مستوى 50%
بصراحه توقعك صحيح ماشاء الله
ليه خالف على الساعه ايش السبب وماهو الخطأ عندي
انا استعجلت في تغيير الفيبو ولا ابش على الساعه لكن تمام انك لحقتني وخرجت قبل مايعكس السعر
الاخبار اذا كان الشارت عندي معطي دخول حسب طريقتنا ما اهتم فيها
وشكرا لك على التوضيح
راجع تطبيقاتي على الاربع ساعات واللي على الساعه اذا فيه اخطا عدلها
دى المراحل اللى مشى فيها الأوزى من اول الأسبوع حتى الأن على فريم الساعة
لو فية شارت مش واضح لية غيرنا الرسمة قولى علية وانا اوضحهولك
4 ساعات مش مجدى اوى دلوقتى لسة على اخر رسمة كنت قايلك عليها الحركة الأيام دى بنتابعها على الساعة
2 مرفق
رد:~¤®( الفيبوناتشى والزوايا السعرية 2012 )®¤~
وضع زوج الأسترالى دولار حتى الأن
فريم 4 ساعات
أنتظرنا تكون قاع يرد السعر الى مستوى 50 وقد تكون هذا القاع والسعر الأن محصور بين المستويين 50-61 وننتظر تكون نموذج أنعكاسى عند مستوى 61 لنتأكد من انتهاء التصحيح واتنئناف الهبوط او كسر مستوى 61 للأعلى وتحول عملية التصحيح الى تغير فى الأتجاة للأعلى
فريم الساعة
كسر السعر مستوى 161 من الموجة الأخيرة وننتظر وصولة الى مستىو 261 وهو متطابق تماما مع مستوى 61 الخاص بفريم 4 ساعات وهو ما يزيد احتمالية ارتدادة وعودتة لأستكمال الهبوط ويتأكد ذلك التصور عند ظهور نموذج أنعكاسى فى منقطة الكلاستر المتكونة لدينا والتى تتكون من مستوى 261 للفيبوناتشى الخاص بالساعة ومستوى 61 للفيبوناتشى الخاص بالأربع ساعات
2 مرفق
رد:~¤®( الفيبوناتشى والزوايا السعرية 2012 )®¤~
اليورو دولار
فريم 4 ساعات يتجة السعر نحو مستويات 50-61 ليعلن لنا عن وجهتة القادمة فان كان سينوى أستنئاف الهبوط فسيكتفى بالصعود نحو مستوى 50 او 61 ويظهر سلوك أنعكاسى يدل على الهبوط من جديد وان كان سينوى الصعود سكسر هذة المستويات وتتحول عملية التصحيح الى اتجاة صاعد جديد نراقب ونرى
كما ان الموجة الأخيرة للساعة يتفق فيها مستوى 161 مع مستوى 50 على الأربع ساعات وهى تمثل أبضا منطقة كلاستر قوية قد ترد السعر للأسفل ويتأكد هذا التصور بتكون نموذج أنعكاسى قوى يدل على الهبوط من جديد
1 مرفق
رد:~¤®( الفيبوناتشى والزوايا السعرية 2012 )®¤~
فرصة على الكيبل اذا اغلق بهذا الشكل نموذج انعكاسى عند مستوى 161 بيع ستوب 1.5725 فوق الهاى بخمس نقاط بتوع الأسبريد وتارجت 1.56
1 مرفق
رد:~¤®( الفيبوناتشى والزوايا السعرية 2012 )®¤~
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EGYPTIAN PROF
فرصة على الكيبل اذا اغلق بهذا الشكل نموذج انعكاسى عند مستوى 161 بيع ستوب 1.5725 فوق الهاى بخمس نقاط بتوع الأسبريد وتارجت 1.56
تم الأغلاق على نموذج انعكاسى وتم دخول الصفقة والله المستعان
رد:~¤®( الفيبوناتشى والزوايا السعرية 2012 )®¤~
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoopoe
وين الغيبه ان شاء الله تكون بخير منتظرين تكملت الدروس
الزوايا السعرية
والقنوات
معلش ظروف بعدتنى الأيام اللى فاتت بس انا زعلان منك كدة تسيب الموضوع مردوم من غير تطبيقات المفروض تسد مكانى فى غيابى :0021: