طيب ممتاز والله
ومشمشكلة السبريد من 2 الى 3
اف اكس سول سبريدها ثابت وعلى اليورو والكيبل 3
بس انا عاجباني اكتر عشان سبريدها ثابت حتى وقت الاخبار
Printable View
السلام عليكم
https://forum.arabictrader.com/attac...&thumb=1&stc=1
انا شايف الكل عايز يشترى الاسترالي ومستعجل
بصوا دلوقتي خطوط صفر و100 ده من اهم الخطوط عندنا فى الطريقة
ودلوقتي فى حالة الاسترالي بعد كسر القنوات ممكن الدخول شراء
ولكن بهدف اقل من خط الصفر ب 5 نقط
وانتظار كسر خط الصفر والاغلاق فوقه للدخول مرة اخرى
ولكنى شخصيا بفضل فى مثل هذه الحالات الى المسافة بين الكسر وبين خطوط الصفر و100 صغيرة نسبيا
الانتظار بكسر خط الصفر للدخول المؤكد
ده الوضع الحالى فى مثل هذا الظرف
واى استفسار انا معاكم
السلام عليكم
اخي الفاضل معطي
بارك الله فيك عندي استفسار
انا اشتغل على القنوات ... القناتين فقط واضفت القناة الثالثة عندما قرات موضوعك ولكن ماهو خط الصفر الذي تقصده ؟ ومالخطوط التي بالشارت لديك ؟
استفسار يا استاذ معطى
بالنسبه للكندى هو اخترق الحد السفلى للقناة الثالثه وكمان فابيو 61.8 و 76.4 وعمل اعادة اختبار للحد السفلى هل يفضل الدخول بيع ولا لازم يكسر خط 100 فايبو الاول
منورنا والله اخى عمار
وانا ارفقت لك بقية المؤشرات ركبها مع مؤشر القناة الثالثة وخلى الخلفية بلون فاتح عشان تظهر الخطوط
وده كتاب شرح الطريقة من اخونا المحترم
dentist_hussein
https://forum.arabictrader.com/attac...caee-auoi.docx
وبعد كدة ابدا طبق ونزلنا شارتاتك عشان اعرف نقط ضعفك فين وابدا فى تصليحها
واى استفسارات انا معاك
تقبل تحياتي
بالظبط ياشادي لازم يكسر فيبو 100 الاول
كل العملات الان نفس الشكل ونفس المكان يعتبر كلهم كاسرين القنوات ولكن واقفين عند خط الصفر او 100
وزى ما قولت فى المشاركة السابقة لو المسافة كبيرة بين خط الصفر او 100 وبين كسر القنوات فممكن ناخد بيع بهدف قبل خط الصفر وننتظر كسره للدخول مرة اخرى
ولكن عندما تكون المسافة صغيرة مثل ما هى امامنا الان على كل العملات فالافضل انتظار كسره والدخول واحنا مطمنين
واى استفسار اخر انا معاك
الف الف الف شكر على التوضيح
جزاك الله خيرا وجعله فى ميزان حسناتك يا اخى معطى
انا شايف خط الصفر بعيد شويه من حد القنا على الكيبل اخ معطي والا ايه رايك ؟
مساء الخير معطي في عندي سؤال لو كان في كسر على القنوات وفيبو 61 لكن شمعة الكسر كانت عاكسه ندخل شراء لو بيع؟
صباح الخير ياشباب
لسة جاى من الكلية حالا
ايه رأيك يا معطى لو اشترينا الكندى لو اغلق فوق الصفر ونبيعه لو كسره
وننتظر الاغلاق
https://forum.arabictrader.com/attac...&thumb=1&stc=1
اولا يا باشا الكيبل لم يكسر القناة الاولى بل اغلق بداخلها يعني مفيش شراء فيه اصلا
ثانيا المسافة 30 نقطة فقط فده مشكتير على الاقل تكون المسافة 50 نقطة عشان ناخد منه 30 نقطة
حاول بس متستعجلش واصبر على الاوردرات الصحيحة وحتى لو ضاعت مشمشكلة المهم النتيجة اخر الشهر مكسب محترم
واى استفسار اخر انا معاك ياباشا
مساء النور ياريم فينك يابنتى الموضوع من غيرك وحش اتعودنا وجودك اختنا المحترمة ريم معانا
بصي ياريم شخصيا انا لما بلاقي اوردر محير مبدخلش يعني زى ما بتقولي لو كسر لفوق ولكن الشمعة ده عاكسة
يبقا عندنا احتمالين
شراء لانه كسر 61 لفوق
وبيع لان الشمعة العاكسة
فلا دخول حتى تتضح الصورة اكثر