صفحة 525 من 1256 الأولىالأولى ... 254254755155195205215225235245255265275285295305315355756251025 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 7,861 إلى 7,875 من 18838
    الصورة الرمزية الفهد المصري
    الفهد المصري غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة OmarMD مشاهدة المشاركة

100% يا هاني

وكمان انتبهو على الجنيه لو كسر الفيبو 61 فطريقو سالك ... مفيش أمامه غير سنتر القناة الثالثة
    لو كسر 61 هاخده شراء ان شاء الله بعقدين
    عقد هدفه سنتر لاين الثالثة والثاني هدفه الزيكو وهحاول احط للعقد التاني استوب على نقطة الدخول

الصورة الرمزية OmarMD
    OmarMD غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الفهد المصري مشاهدة المشاركة
    لو كسر 61 هاخده شراء ان شاء الله بعقدين
    عقد هدفه سنتر لاين الثالثة والثاني هدفه الزيكو وهحاول احط للعقد التاني استوب على نقطة الدخول
    عليك نور وأنا راح أقوم بعملية تقسيم العقود

الصورة الرمزية الفهد المصري
    الفهد المصري غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr_3abkarino مشاهدة المشاركة

بص انا بسترشد بالفريمات الكبيرة فعلا بس مبدخلش الا بإشارة من فريم الساعة
    يعني لازم اشارة من شارت الساعة للدخول ولو كان الفريم الكبير بيدعم الدخول يبقى دا قوة لدخول الفرصة

الصورة الرمزية OmarMD

مرحبا يا جماعة إذا قفل الجنيه فوق 61 حاخدو شراء مع اعادة الأختبار ... بهدفين الاول عند حد القناة الثالثة والثاني لحد الزيكو

الصورة الرمزية نسيم
    نسيم  غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شمعة الساعه التي اقفلت الحين في الباوند هل هي شمعه مكتملة الجسم..

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

مرحبا يا جماعة إذا قفل الجنيه فوق 61 حاخدو شراء مع اعادة الأختبار ... بهدفين الاول عند حد القناة الثالثة والثاني لحد الزيكو
    بس خلى بالك يا عمر من الديلى بيعيد اختبار حد القناة الاولى مع الفيبو عند مستوى 1.5692 وتقريبا لمسة فهدفك يكون قريب الى ان يغلق فوق هذا المستوى هيروح الى 1.5859 تصحيح الموجة الهابطة وافضل مستوى للبيع على فريم الديلى بهدف اعادة اختبار القناة المخترقة .. طبعا هذا السيناريو بعد الاغلاق ويفضل الاغلاق بقوة يعنى دخول منطقة تذبذب الفيبو ..اما لو نزل من هنا واغلق تحت مستوى 1.5692 يبقى شكرا هدفة على طول مستوى 1.5422 اللو بتاع الشهر السابق وهناك نشوف هيعمل اية مع هذا المستوى ومعاة كمان الحد السفلى للقناة الثانية وخط المنتصف للقناة الاولى .
    وبالتوفيق بأذن الله.

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد فهمى مشاهدة المشاركة
    مساء الجمال على عمنا معطى وابوحجاج وهانى وعمر واستاذنا الكبير اللى واحشنا جدا وبنفرح لما يشارك معانا استاذ عمرو وطبعا على كل الناس اللى ف الورشه عشان مفيش حد يزعل منى بس والله بحس ان الورشه دى بيتى وبالنسبه للرحله انا معاكو طبعا بس زى ما قال استاذ عمرو موضوع المليون ده لما بيتفتح بيقفل قبل ما يجيب ربع جنيه ههههههههههههههه
    شكرا لذوقك احمد باشا
    السلام عليكم

شو يا عم أحمد انت من تدخل تقلبها تراجيديا هههههههههه

وأهلا والله بالشباب كلهم وأخونا الغايب عمرو والله اشتقنالك ...

وما شاء الله رميت أنا الفكرة أنتو جنيتو عليها هههههههههههههههه

على كل حال الشغلة بس لنخلص امتحانات نعمل روم على المسنجر أو الويبنر ونتفق على الرحلة إلي أفضل تكون رحلة تدبيل مش مليون متل ما اقترح صحبان أحمد ولا انتو شو رأيكم ؟؟

وعلى كل حال أنا عم حاول اشتغل بالقناة الثالثة على الاهداف البعيدة وإن شاء الله تنجح الطريقة
    شكرا لذوقك اخى عمر .. وطمنى عليك خصوصا بطريقتك للشغل على الفريمات الكبيرة وربنا يوفقك.
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة

ايوة بقا كدة قلقتنا عليك ياكبير حمد الله بالسلامة
    وبالنسبة لرحلة الزليون انا كتبتلهم ان لو عملناها حتبقا كدة كدة اهدافنا غير ثابتة يومية + لا يوجد هدف محدد للرحلة حتى لو تدبيلة برضوا مشححطوا فى الاعتبار لانه زى ما انا قولت حياثر علينا نفسيا ان قدامنا تارجت عايزين نخلصه فحندخل اوردرات غلط او حنفضل مع اوردرات مفتوحة طمعا فى الوصول للتارجت افضل اسلوب فى الفوركس وانا شغال بيه الهدف مفتوح وبدون تارجت مدام قدامنا اوردرات واضحة حندخل
    وعامة زى ما قولت خليها فى وقتها لسة قدامنا فترة لغاية مل الاغلبية يخلص الامتحانات على خير لان قصة عمل رحلة بطريقة الثالثة مشسهلة لللاسف وحتى لما اشتغلت مع احمد البنا فى رحلة المليون بتاعته مقدروش يكمله بطريقة خبرتي لانها محتاجة متابعة لصيقة+ خروج ودخول سريع فكنا مثلا وقتها انا وابو جميل ماسكين الرحلة لاستراتيجية خبرتي فعقبال ما نكتب مثلا دخول يورو شراء من سعر كذا هدف كذا بستوب كذا اسباب كذا يكون السعر اتحركله حبة حلوين وراحت الفرصة على الى بيتابعوا ولذلك البنا قرر عدم الاعتماد على استراتيجية خبرتي للسبب ده واشتغل بالنظام 1 لانها سوينجات وبيبقا محضرين دخول قبل ما السعر يوصل باوادرات معلقة بعكسنا فشغلنا ماركت

فربنا يسهلها بس خلينا زى ما احنا دلوقتي واحنا ماشين ممتاز ولله الحمد ولما نفضى نبقا نشوف القصة ده
    ازيك يا احمد وحشنى والله كتير طمنى عليك ياباشا دايما .. وزى ما انت قولت ربنا يسهلها ونشوف قصة التدبيلة دية فى وقتها باذن الله .

الصورة الرمزية OmarMD

أستاذ عمرو الغالي منورنا ... والله إلك وحشة طمنا عنك

الشغل جاري على قدم وساق والحمد لله عم نتطور ونطور حالنا ومو ناقصنا غير وجودك معانا

الصورة الرمزية Dr_3abkarino
    Dr_3abkarino غير متواجد حالياً عضو نشيط

شباب هل تم دخول اى صفقة النهاردة؟
    لانى متابع ومصطدش
    توقيع العضو
    ليس المهم عدد الصفقات الرابحة و الخاسرة بل المهم هو
    "كم نقطة ربحت عندما ربحت وكم خسرت عندما خسرت"

الصورة الرمزية OmarMD

لانى متابع ومصطدش
    والله يا صاحبي بالنسبة إلي اليوم إلي يكون في جاب ببعد عنو ... فما فتت شي أبدا

الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

لانى متابع ومصطدش
    باك مساء الخيرات
    انا الحمد الله اصطدت اوردر كندي بيع واقتنصت 41 نقطة ولله الحمد وحشرح اسباب الدخول وكشف الحساب بعد شوية بس لاني لسة راجع من برة
    وانا قريت كل المشاركات شوفت شئ محترم الصراحة ان الاغلبية النهاردة مدخلش لانه شايف انه غير واضح بالطريقة وفعلا بجد الله ينور عليكم النهاردة لم يكن مطمئن بالمرة للدخول بالطريقة وشئ ممتاز جدا انكم تعرفوا اليوم الوحش او الحلو قبل بدايته وانكم متطمعوش وتدخلوه فده شئ ممتاز ولله الحمد

شخصيا مبحبش اسيب يوم مدخلهوش حتى لو يوم انا شايفه وحش فبختار احسن الوحشين وبتوكل على الله بناء على اسباب منطقية وليست عشوائية او مهلبية خاصة ان حسابي يستحمل ولله الحمد+مع ادارة راس مال وانا حشرح اسباب الدخول بعد قليل واتمنى المناقشة فيها لانها حتفتح دماغكم لحاجات مهمة
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية OmarMD

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة

باك مساء الخيرات
    انا الحمد الله اصطدت اوردر كندي بيع واقتنصت 41 نقطة ولله الحمد وحشرح اسباب الدخول وكشف الحساب بعد شوية بس لاني لسة راجع من برة
    وانا قريت كل المشاركات شوفت شئ محترم الصراحة ان الاغلبية النهاردة مدخلش لانه شايف انه غير واضح بالطريقة وفعلا بجد الله ينور عليكم النهاردة لم يكن مطمئن بالمرة للدخول بالطريقة وشئ ممتاز جدا انكم تعرفوا اليوم الوحش او الحلو قبل بدايته وانكم متطمعوش وتدخلوه فده شئ ممتاز ولله الحمد

شخصيا مبحبش اسيب يوم مدخلهوش حتى لو يوم انا شايفه وحش فبختار احسن الوحشين وبتوكل على الله بناء على اسباب منطقية وليست عشوائية او مهلبية خاصة ان حسابي يستحمل ولله الحمد+مع ادارة راس مال وانا حشرح اسباب الدخول بعد قليل واتمنى المناقشة فيها لانها حتفتح دماغكم لحاجات مهمة
    الله ينور عليك يا معطي والله أنا ما دخلت خالص ما كان مريح الأبداً اليوم

وكمان شوف شو عم يعمل اليورو

بتصور بعد الحركة هاي راح يبلش الصعود بعد تغطية الجاب وبتصور إذا ظل السعر تحت ندخلو آمن بإذن الله لانو بيكفي يا يورو هبوط هههههههههههه

الصورة الرمزية Dr_3abkarino
    Dr_3abkarino غير متواجد حالياً عضو نشيط

والله يا معطى (مع كااااامل احترااامى للجميع) انا اتعلمت ان الموضوع من غيرك مايسويش بصلة
    لانه انا قاعد متسمر قدام الشارت ومطلعتش فرصة واحدة
    توقيع العضو
    ليس المهم عدد الصفقات الرابحة و الخاسرة بل المهم هو
    "كم نقطة ربحت عندما ربحت وكم خسرت عندما خسرت"

الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الله ينور عليك يا معطي والله أنا ما دخلت خالص ما كان مريح الأبداً اليوم

وكمان شوف شو عم يعمل اليورو

بتصور بعد الحركة هاي راح يبلش الصعود بعد تغطية الجاب وبتصور إذا ظل السعر تحت ندخلو آمن بإذن الله لانو بيكفي يا يورو هبوط هههههههههههه
    لا خلينا اليوم فى الدخول الامن على الكندي فهو الاقرب والافضل ان شاء الله
    والهبوط الى حصل يعتبر بسبب شمعة واحدة وهى الشمعة مكتملة الجسم الى يعتبر مبكلمش الا عليها بقالي اسبوعين هههههههههه
    وده الى خلتني حتى اطلع من الكندي ومبفضلش معاه وافتحوا الكندي حتلاقوه عكس بعد الشمعة الى قولتها مباشرة
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية OmarMD

والله يا معطى (مع كااااامل احترااامى للجميع) انا اتعلمت ان الموضوع من غيرك مايسويش بصلة
    لانه انا قاعد متسمر قدام الشارت ومطلعتش فرصة واحدة
    الله يسامحك ... وعلى فكرة احنا ما عم نفوت لما معطي يفوت وما عم نطلع لما معطي يطلع وموضوعنا موضوع تعليمي مش توصيات لحتى ننطر ايعاز من معطي ...

واليوم كان سيء جداً لهيك ما فتنا بشي

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17