صفحة 515 من 1256 الأولىالأولى ... 154154655055095105115125135145155165175185195205215255656151015 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 7,711 إلى 7,725 من 18838
    الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة
    يلا بقا بينا واحدة سكالبنج والله المستعان
    بيع يورو من الزيكو بهدف من 10 الى 15 نقطة ستوب 15 نقطة
    خرجت حالا على 8 نقط ولله الحمد واضح من سلوك السعري للشمعة انها مشقادرة تنزل اكثر ففيها قلق
    وكفاية عليا كدة بقا النهاردة عشان كل ما اقول النهاردة كفاية الاقي اوردر واضح اروح داخل ههههههههههه
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedhaggag مشاهدة المشاركة
    طار منى
    الحمد لله
    عايز ابيع اليورو قفل تحت منطقة تلاقى 100 الف حاجة اية الكلام؟

شايفين بقا ده الى بقول عليه يارجالة
    الاوردرات واضحة قدامكم وانتم بنفسكم بتقولوا انا شايف انوا نازل وكاتب اسباب الهبوط
    بس مبتدخلوش
    طيب ده نسميه ايه بس
    خليكوا واثقين فى تحليلكم واتوكلوا على الله وسيبوا الباقي على ربنا
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الفهد المصري مشاهدة المشاركة
    انا بقول يا جماعة عاوزين لما نكون اونلاين وبندخل فرص نتناقش في الفرص قبل ما ندخلها علشان ممكن اكون باني معطيات الدخول وفيه سبب مش واخد بالي منه يمنعني من الدخول ومع كل واحد كدا
    فلما كل واحد يقول رايه هننور بعض والحمد لله انا شايف ان كل واحد بيشارك دلوقتي فهم طريقة الاستراتيجية فكل معلومة من واحد هندخل كلنا صفقة نسبة نجاحها اكبر

وطبعا اللي مشغول ربنا يعينه ولما يفضى هيظبط اموره ونبقى كلنا في وقت واحد بنتناقش قبل الفرصة وندخلها
    اكيد ياهاني كلامك مظبوط
    وبالنسبة لاوردر اليورو سكالبنج انا طبعا صعب اكتب اسباب الدخول الا بعد ما اكتب انا دخلتها لانك عارف وشايف بنفسك الهدف بيتحقق فى ثواني فى اوردرات السكالبنج فعشان اكتبلكم انا دخلت اوردر سكالبنج واسبابه حيكون جاب هدفه وانتهى الاوردر فاهم قصدي ياهاني
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية ahmedhaggag
    ahmedhaggag غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شايفين بقا ده الى بقول عليه يارجالة
    الاوردرات واضحة قدامكم وانتم بنفسكم بتقولوا انا شايف انوا نازل وكاتب اسباب الهبوط
    بس مبتدخلوش
    طيب ده نسميه ايه بس
    خليكوا واثقين فى تحليلكم واتوكلوا على الله وسيبوا الباقي على ربنا
    كتبت روحت اشوف الكيبل و الكندى واقفين فين
    رجعت عملت رفرش اشوفك
    فات دقيقة نزل منى 5 نقط
    شكرا

الصورة الرمزية Mo3Ty

::::: اسباب اوردر اليورو السكالبنج ::::::::

1- الشمعة اغلقت تحت منطقة قوية وهى التقاء الزيكو مع الثالثة مع الاولي
    2- الشمعة الجديدة فتحت تحت الزيكو ضعيفة لا تتحرك مما يوضح ان المنطقة ده قوية وصعب يصعد الا على الاقل لما ينزلوا شوية
    3- حسين التصاق
    4- هدفنا فى السكالبنج من 10 الى 15 نقطة ولكن انا خرجت على 8 نقط طيب ليه لان سلوك الشمعة وصل عند 509 ومشقادر يكمل قعد يلعب حواليها يطلعوا نقطتين وينزلوا نقطتين وعملها كذا مرة وده بيدل على احتمال ضعف الهبوط خلاص وانه ممكن يطلع وفى هذه الحالة يكون الافضل هو الخروج باى ربح

وطبعا زى ما قولت انا مقدرش اكتب كل الاسباب ده خاصة فى اوردرات السكالبنج قبل ما ادخلها لان الاوردر بينتهي فى دقائق + محتاج متابعة مني لسلوكه السعري والمهم عندي مش انكم تدخلوا معايا على قد ما انكم تفهموا دماغي ماشية ازاى وتطبقوا لوحدكم

واى استفسارات انا معاكم ياشباب
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة g.gif‏  
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية ahmedhaggag
    ahmedhaggag غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

رجعت عملت رفرش اشوفك
    فات دقيقة نزل منى 5 نقط
    شكرا
    اتفضل يا عم لقيتو طلع قلت اخدو تانى طلع 20 نقطة فى ثانيتين!
    قفلتة على خسارة السبرد
    نحس و الله.هههههههههههه

الصورة الرمزية brgs
    brgs غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بارك الله فيك يا معطي وما قصرت
    وان شاء الله راح اضل على تواصل معكم

الصورة الرمزية Mo3Ty

رجعت عملت رفرش اشوفك
    فات دقيقة نزل منى 5 نقط
    شكرا
    ههههههههه اساسي ماهو ده السكالبنج يا احمد فى ثواني بيكون الدخول وفى ثواني بيكون الخروج
    ومينفعش وقتها تشوف بقية الازواج على فكرة لان لو شوفت بقية الازواج مشقصة حياخرك لا قصة انه مشحيدخلك اصلا لانك حتلاقيه مثلا فى الكيبل فى نصف القنوات وعلى الكندي مثلا كاسر قناة فحتتزاول وتقعد تفكر ادخل ولا مدخلش حيكون المعلم جاب هدفه

عامة يا احمد انا شخصيا شغلي السكالبنج على اليورو فقط دائما + مبصش وقتها على اى زوج تاني او اى فريم باخد القرار وبتوكل على الله وخلاص
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اتفضل يا عم لقيتو طلع قلت اخدو تانى طلع 20 نقطة فى ثانيتين!
    قفلتة على خسارة السبرد
    نحس و الله.هههههههههههه
    ياعم ولا نحس ولا حاجة واهو نزل دلوقتي تاني ملهاش علاقة
    انا شرحت قبل كدة ان اوردرات السكالبنج بتبقا افضل توقيت ليها مع افتتاح الشمعة الجديدة وتاخد منه اى حاجة زى ما انا عملت وخلاص تسيبه لانه حيفضل يلعب بقا يطلع شوية وينزل شوية ومشحنعرف حيروح فين
    يلا ولا يهمك السكالبنج صعب شوية ومحتاج سرعة قرار وده بتيجي مع الوقت والخبرة ان شاء الله
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة brgs مشاهدة المشاركة
    بارك الله فيك يا معطي وما قصرت
    وان شاء الله راح اضل على تواصل معكم
    يشرفنا وجودك معانا ياباشا
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية الفهد المصري
    الفهد المصري غير متواجد حالياً عضو نشيط

اكيد ياهاني كلامك مظبوط
    وبالنسبة لاوردر اليورو سكالبنج انا طبعا صعب اكتب اسباب الدخول الا بعد ما اكتب انا دخلتها لانك عارف وشايف بنفسك الهدف بيتحقق فى ثواني فى اوردرات السكالبنج فعشان اكتبلكم انا دخلت اوردر سكالبنج واسبابه حيكون جاب هدفه وانتهى الاوردر فاهم قصدي ياهاني
    اه انا فاهم قصدك يا باشا وطبعا الاسكالبينج بيبقى سريع وانت بعد ما بتدخلها وتخلصها بتقول الاسباب وتشرحها ودا ميه ميه وانا باخد معلوماتك دي وبخزنها عندي ووضحت ليا حاجات كتير .

وانا قصدي على فرص القناة الثالثة ونتناقش زي ما احنا كدا وكل واحد يقول رايه قبل الدخول علشان ندعم قراراتنا .............. والله ينور عليك

طيب بقى بخصوص الاسكالبينج ايه رايك في استراتيجية اف اكس برايم لاني عارف انك كنت بتشتغل بيها قبل كدا وايه اهم واقوى مؤشر فيها لان الفترة اللي جاية متفرغ اوقات كتير للفوركس فقلت اعملي استراتيجية اسكالبينج على فريم الدقيقة اشتغل عليها في الاوقات اللي مفيش فرص واضحه على الثالثة فبجمع مؤشرات اسكالبينج دقيقة من اف اكس برايم ومن الترا اسكالبر وغيرها .

وطلب تاني ومتقل عليك معلش عاوزك تبعتلي شارتات للثالثة اللي هي وقت اغلاق اليوم اللي مخزنها عندك غير شهر 8 و9 لانهم عندي ، علشان هذاكر سلوك السعر مع الاستراتيجية بتاعتنا وعاوز اعمل معاها احلى شغل ان شاء الله .

الصورة الرمزية Mo3Ty

اه انا فاهم قصدك يا باشا وطبعا الاسكالبينج بيبقى سريع وانت بعد ما بتدخلها وتخلصها بتقول الاسباب وتشرحها ودا ميه ميه وانا باخد معلوماتك دي وبخزنها عندي ووضحت ليا حاجات كتير .

وانا قصدي على فرص القناة الثالثة ونتناقش زي ما احنا كدا وكل واحد يقول رايه قبل الدخول علشان ندعم قراراتنا .............. والله ينور عليك

طيب بقى بخصوص الاسكالبينج ايه رايك في استراتيجية اف اكس برايم لاني عارف انك كنت بتشتغل بيها قبل كدا وايه اهم واقوى مؤشر فيها لان الفترة اللي جاية متفرغ اوقات كتير للفوركس فقلت اعملي استراتيجية اسكالبينج على فريم الدقيقة اشتغل عليها في الاوقات اللي مفيش فرص واضحه على الثالثة فبجمع مؤشرات اسكالبينج دقيقة من اف اكس برايم ومن الترا اسكالبر وغيرها .

وطلب تاني ومتقل عليك معلش عاوزك تبعتلي شارتات للثالثة اللي هي وقت اغلاق اليوم اللي مخزنها عندك غير شهر 8 و9 لانهم عندي ، علشان هذاكر سلوك السعر مع الاستراتيجية بتاعتنا وعاوز اعمل معاها احلى شغل ان شاء الله .
    تمام ياهاني من عنيا

بالنسبة لاف اكس برايم محترمة جدا واول ما بدات كنت شغال عليها لوحدها فعلا على الدقيقة وافضل مؤشر فيها هو الفلتر الى تحت بس جربتها مع التالتة مقدرتش ادمجها او اطلع بنتيجة جيدة ودمجتها مع القنبلة ادت اشارات متاخرة جدا معايا فمقدرتش استفاد منها مع شغلنا الرئيسي الثالثة ولكن جربها ياهاني فمشعشان مجتش معايا مشحتيجي معاك بالعكس ممكن تطلع بفكرة منها جديدة ومتنسناش وقتها بقا هع هع

بالنسبة للباك تيست فعلا انا مشناسي الموضوع ده لانه مهم وعامل باك تيست لشهر 11 وعامل حسابي انزلهكم بكرة فى الاجازة عشان تدربوا عليه لان شهر 11 كلوا يعتبر ده اخر تمبلت ومؤشرات اتفقنا عليها وحنزلهالكم بكرة باذن الله
    من عنيا ياهاني
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية الفهد المصري
    الفهد المصري غير متواجد حالياً عضو نشيط

تمام ياهاني من عنيا

بالنسبة لاف اكس برايم محترمة جدا واول ما بدات كنت شغال عليها لوحدها فعلا على الدقيقة وافضل مؤشر فيها هو الفلتر الى تحت بس جربتها مع التالتة مقدرتش ادمجها او اطلع بنتيجة جيدة ودمجتها مع القنبلة ادت اشارات متاخرة جدا معايا فمقدرتش استفاد منها مع شغلنا الرئيسي الثالثة ولكن جربها ياهاني فمشعشان مجتش معايا مشحتيجي معاك بالعكس ممكن تطلع بفكرة منها جديدة ومتنسناش وقتها بقا هع هع

بالنسبة للباك تيست فعلا انا مشناسي الموضوع ده لانه مهم وعامل باك تيست لشهر 11 وعامل حسابي انزلهكم بكرة فى الاجازة عشان تدربوا عليه لان شهر 11 كلوا يعتبر ده اخر تمبلت ومؤشرات اتفقنا عليها وحنزلهالكم بكرة باذن الله
    من عنيا ياهاني

تمام يا باشا الف شكر وانا هجرب التوليفة اللي بعملها دي على الدقيقة ولو جابت نتيجة كويسة هقولكم عليها وهسميها القناة الرابعة هههههههههههههههههههه

دا هزار طبعا يا باشا لان بعد الثالثة التليفزيون بيقفل خلاص عندي ههههههههههههه

الصورة الرمزية OmarMD
    OmarMD غير متواجد حالياً عضو نشيط

زى الفل والله كفاية علينا بهدلنا السوق معانا النهاردة ههههه
    وانا ماخدتش بالي من اليورو لاني كنت مركز اكتر فى الكندي والكيبل وكان صعب افتح 3 عقود بادارة راس المال
    وان شاء الله اوردراتك المدي البعيد تضرب الهدف
    بس تبقا قولنا يامعلم ايه الاوردرات ده والاسباب عشان لو اقتنعنا ندخل معاك حتى لو بعقود صغيرة
    نؤمر يا صديقي بس لمخمخ القصة براسي شي شهر زمان لأني عم اشتغل استراتيجية للمدى البعيد والحمد لله بنص الأسبوع جبت 350 نقطة كندي و150 نقطة نيوزلندي بالاستراتيجية تبعتي الجديدة

وأكيد أنا حنزلها وأشرحها للكل بس لتوصل لمرتبة كويسة وأعرضها للنقاش والتطوير بإذن الله

الصورة الرمزية Mo3Ty

تمام يا باشا الف شكر وانا هجرب التوليفة اللي بعملها دي على الدقيقة ولو جابت نتيجة كويسة هقولكم عليها وهسميها القناة الرابعة هههههههههههههههههههه

دا هزار طبعا يا باشا لان بعد الثالثة التليفزيون بيقفل خلاص عندي ههههههههههههه
    هههههههه والله انت عسل ياهاني
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17