صفحة 51 من 1256 الأولىالأولى ... 4145464748495051525354555657611011515511051 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 751 إلى 765 من 18838
    الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الزيرو مشاهدة المشاركة
    لا ياباشا .. فعلاً السلة الدخول عليها مع الإفتتاح فقط .. وكل واحد وطريقته في جني الأرباح ..
    اما من الصباح او منتصف اليوم فالشغل يكون على الفيبو والقنوات فقط .. يعني بعدما تخرج من صفقات السلة يبقى الدخول تاني بأوامر معاكسة أو نفس الأوامر حسب وضع الزوج بالنسبة للقنوات والفيبو ..

همسة:
    في طريقة تانية للدخول على السلة ولكن تحتاج متابعة زوج اليورو دولار فقط خلال اليوم ..يعني منذ إفتتاح السوق الأوروبي ..أيه الطريقة ..؟؟ أقولك..
    نتابع زوج اليورو وننتظر تكون شمعة إنعكاسية قوية (فولنج أوف روف أو كيل سيلر مثلاً) وبعد إغلاق هذه الشمعة ندخل على جميع أزواج اليورو بعمليات عكسية ..على إعتبار زوج اليورو هو القائد وستتبعه باقي أزواج اليورو..
    بس الأهداف 15-30 تقطة لأننا هنا نعمل على الإستفادة من تصحيح السعر بعد تكون الشمعة الإنعكاسية ..
    وهذه الطريقة مربحة جداً لمن يتقنها ويعرف الشموع الإتعكاسية لأننا كده هناخد السعر طالع نازل..
    تمام ياباشا مهو انا بجرب طريقة السلة دية وبحط بروفت 30 نقطة بس هشوف كدة وهجرب من 50 وطالع يعنى لانى شايف انها ممكن جدا تعمل فى الزوج الواحد اقل حاجة 70 نقطة فى حالة نجاحها بأذن الله

الصورة الرمزية الزيرو
    الزيرو غير متواجد حالياً مـتداول ذهـبي

الآن .. سنحاول تكرار الدخول يومياً على جميع العملات حسب توصيات مؤشر حمادة .. والألتزام بالهدف الأول ومناطق التبريد ..
    يجب ملاحظة أنه يوجد صفقات عاكسة حتى الآن حوالي 400 نقطة .. طيب ماذا نفعل بهذه الأوامر ..؟؟ هل نغلقها على خسارة ..؟؟
    الجواب .. لأ ..
    سننتظر توصيات اليوم الجديد ونشوف التوصيات الجديدة لهذه الأزواج العاكسة .. فلو كانت التوصية في نفس الإتجاه فخير وبركة ويعتبر الدخول الجديد نوع من التبريد ..
    ولو كانت التوصية عكس إتجاه الصفقات العاكسة فنعتبر نفسنا داخلين هيدج على هذه الأزواج ونكون على الأقل (جمدنا) الخسارة عند هذا الحد ..
    وبعدها نتابع صفقاتنا للخروج من الصفقات عند مناطق جيدة ..

مجرد فكرة للنقاش ..
    أعتقد أن الأهم فعلاً هو متابعة الصفقات العاكسة حتى يتم تقييم الطريقة بشكل صحيح ..
    الآن صافي الربح لو أغلقنا الصفقات الخاسرة الآن سيكون أكثر من 500 نقطة ربح ..
    لكن متابعة الصفقات العاكسة حسب توصيات المؤشر لليوم الجديد مهمممممممممة جداً ..

الصورة الرمزية الزيرو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr eltabei مشاهدة المشاركة

تمام ياباشا مهو انا بجرب طريقة السلة دية وبحط بروفت 30 نقطة بس هشوف كدة وهجرب من 50 وطالع يعنى لانى شايف انها ممكن جدا تعمل فى الزوج الواحد اقل حاجة 70 نقطة فى حالة نجاحها بأذن الله
    50 نقطة تارجت كويس .. لو ضرب الهدف تمام ولو صحيت ولقيته لسه ولا عاكس هتعرف تتصرف أكيد ..

بسم الله .. وبحمده سبحانه ..
    نتائج الصفقات اليوم حسب الدخول على توصيات مؤشر حمادة ..
    التبريد لبعض الأزواج من النقطة الأولى والتبريد الثاني من نقطة الستوب..
    بعض العمليات (كعادتي) أغلقتها قبل الهدف ولم أصبر عليها ..
    أوامر قليلة (4 أو 5) فقط هي التي وجدتها حققت أهدافها بدون تبريد (يرجى مراجعة وقت إغلاق الصفقات)..
    وباقي الأوامر تم إغلاقها يدوياً حسب وضع الأزواج ..
    بعض الأزواج كان ربحها من عمليات التبريد (بعقد مضاعف)..
    تم تكرار الدخول على بعض الأزواج بناءاً على مستويات الفيبو وحدود القنوات..
    يعني المسألة تحتاج مرونة للتعامل مع حركة السوق ومحاولة الإستفادة من كل حركة ..

النتيجة حتى الآن ..

(( 1065 نقطة )) بحمد الله وفضله ..

الملف المرفق 283171
    مبروك ياباشا والله انا شايف ان المؤشر ناجح فى عملات تانية وكتير اهة والحمد لله . بص بقة يا معلم خد دية كمان وسهلة جدا جدا انت جربت المؤشر حسب معطياتة وتمام اهة طيب جرب بقة الدخول عكس المؤشر بمعنى اييييييييييييية؟ على سبيل المثال نفرض ان المؤشر اداك شراء على اليورو مثلا عادى جدا هتنفذ اللى قالة بطريقتك العادية وهتبرد من المستويات كالعادة ماشى .. طيب نفرض انة فعلا من الافتتاح طلع على طول ومعكس هتعمل اية انا بخش عكسة تماما يعنى هبيع من الاهداف لنقطة الدخول يعنى من الاخر بستغل مستوياتة القوية رايح جاى ولو متطابق الاهداف مع حدود القنوات العليا بخش على طول من غير اغلاقات والا حاجة انا بعتبر نقطة الافتتاح دية هو خط النصف للمؤشر يعنى ميزان المستويات سواء جاى من فوق او رادد من تحت فاهمنى ياباشا جربها ومستنى النتائج الحلوة منك بأذن الله.
    آخر تعديل بواسطة amr eltabei ، 23-08-2011 الساعة 10:23 PM

يا عمرو باشا ..
    مش عايز المربعات الملونة دي .. أشيلها إزاي ..؟؟
    طيب جميل كدة .. بص اللى فهمتو من مشاركتك انك مش عايز المربعات دية طيب .. فى المرفقات نفس المؤشر هو هو بس بيظهر على هيئة خطوت زى المربعات تماما يعنى زى المقاومات والدعومات العادية .

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	Fib SR(New).png
المشاهدات:	35
الحجـــم:	30.0 كيلوبايت
الرقم:	283173
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة
    آخر تعديل بواسطة amr eltabei ، 23-08-2011 الساعة 10:23 PM

الصورة الرمزية الزيرو

مبروك ياباشا والله انا شايف ان المؤشر ناجح فى عملات تانية وكتير اهة والحمد لله . بص بقة يا معلم خد دية كمان وسهلة جدا جدا انت جربت المؤشر حسب معطياتة وتمام اهة طيب جرب بقة الدخول عكس المؤشر بمعنى اييييييييييييية؟ على سبيل المثال نفرض ان المؤشر اداك شراء على اليورو مثلا عادى جدا هتنفذ اللى قالة بطريقتك العادية وهتبرد من المستويات كالعادة ماشى .. طيب نفرض انة فعلا من الافتتاح طلع على طول ومعكس هتعمل اية انا بخش عكسة تماما يعنى هبيع من الاهداف لنقطة الدخول يعنى من الاخر بستغل مستوياتة القوية رايح جاى ولو متطابق الاهداف مع حدود القنوات العليا بخش على طول من غير اغلاقات والا حاجة انا بعتبر نقط الافتتاح دية هو خط النصف للمؤشر يعنى ميزان المستويات سواء جاى من فوق او رادد من تحت فاهمنى ياباشا جربها ومستنى النتائج الحلو منك بأذن الله.
    تصدق لو قلتلك إني النهارده احياناً إستغليت مستويات المؤشر فعلاً بهذه الطريقة .. من أمبارح وانا بفكر فيها ..

همسة :
    النهارده أكتر من 1000 نقطة بإستخدام المصفوفة ..
    وأكتر من 1000 نقطة بإستخدام مؤشر حمادة..
    طب ليه بنصعب الأمور على نفسنا ..!!؟؟؟
    الله يكرمك يا عمرو ..

الصورة الرمزية الزيرو

طيب جميل كدة .. بص اللى فهمتو من مشاركتك انك مش عايز المربعات دية طيب .. فى المرفقات نفس المؤشر هو هو بس بيظهر على هيئة خطوت زى المربعات تماما يعنى زى المقاومات والدعومات العادية .

الاســـم:	Fib SR(New).png
الحجـــم:	30.0 كيلوبايت
الرقم:	283173
    ياعم هو انا ناقص خطوط ..؟؟ انا شغال أنقص من الخطوط على الشارت .. الشارت المزحوم بيربكني ..

تصدق لو قلتلك إني النهارده احياناً إستغليت مستويات المؤشر فعلاً بهذه الطريقة .. من أمبارح وانا بفكر فيها ..

همسة :
    النهارده أكتر من 1000 نقطة بإستخدام المصفوفة ..
    وأكتر من 1000 نقطة بإستخدام مؤشر حمادة..
    طب ليه بنصعب الأمور على نفسنا ..!!؟؟؟
    الله يكرمك يا عمرو ..
    طيب ماهو انا قولتلك الكلام دة من زمان ان انت معاك ادوات ممتازة وانا متابعك فى المواضيع وبرضة مش عارف تجيب من 30 الى 50 نقطة دية تبقى مشكلة اكيد .. نشغل دماغنا نعرف بأذن الله نطور من ادائنا ونشتغل حلو

الصورة الرمزية Ahmed_vip
    Ahmed_vip غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اية التطورات الكتير دى يا جماعة انا هقرا الموضوع كلة تانى من الاول و متابع معاكو

ياعم هو انا ناقص خطوط ..؟؟ انا شغال أنقص من الخطوط على الشارت .. الشارت المزحوم بيربكني ..
    طيب انت عايز اية غلبتنى معاك شيل المؤشر خالص لو ملخبطك ههههههههههه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed_vip مشاهدة المشاركة
    اية التطورات الكتير دى يا جماعة انا هقرا الموضوع كلة تانى من الاول و متابع معاكو
    منور يا احمد ومستنيينك تحصلنا بقى بسرعة عشان نستفيد منك ياباشا

الصورة الرمزية الزيرو

طيب ماهو انا قولتلك الكلام دة من زمان ان انت معاك ادوات ممتازة وانا متابعك فى المواضيع وبرضة مش عارف تجيب من 30 الى 50 نقطة دية تبقى مشكلة اكيد .. نشغل دماغنا نعرف بأذن الله نطور من ادائنا ونشتغل حلو
    انا خلاص .. إقتنعت بالطريقتين دول وعمري بإذن الله ما هشتت نفسي تاني ولا أدور على إستراتيجيات تاني ..
    ياعم مش عايزين 500 أو 1000 نقطة في اليوم ... 200 نقطة رضااااااااا ونبوس الأيادي وش وظهر ..

همسة تانية..
    إبقى شقر كل يوم والتاني على ورشة النظام 1.. زيادة الخير خيرين .. والكلاسيكي هو ملك السوق ..

الصورة الرمزية الزيرو

طيب انت عايز اية غلبتنى معاك شيل المؤشر خالص لو ملخبطك ههههههههههه
    أهو ياعم ..شلناه ولسه المربعات موجودة .. المؤشر لا بسه عفريت ومش راضي يخرج ولا أيه ..؟؟
    هههههههههههههههههههههه

الاســـم:	1.jpg
الحجـــم:	317.4 كيلوبايت
الرقم:	283176

انا خلاص .. إقتنعت بالطريقتين دول وعمري بإذن الله ما هشتت نفسي تاني ولا أدور على إستراتيجيات تاني ..
    ياعم مش عايزين 500 أو 1000 نقطة في اليوم ... 200 نقطة رضااااااااا ونبوس الأيادي وش وظهر ..

همسة تانية..
    إبقى شقر كل يوم والتاني على ورشة النظام 1.. زيادة الخير خيرين .. والكلاسيكي هو ملك السوق ..
    طيب الحمد لله خير .. طبعا هذة الورشة فى غنى عن التعريف اكيد اخونا سيف راجل محترم جدا وفاهم السوق تمام جدا واسلوبة بيعجبنى اوى ما شاء الله علية ربنا يباركلة باذن الله وهمسة كدة برضة طريقة القنوات ياباشا كلاسيكية قنوات يعنى ترندات ومستويات الفيبو مقاومات ودعومات والا احلى من كدة وربنا يوفق الجميع .
    أهو ياعم ..شلناه ولسه المربعات موجودة .. المؤشر لا بسه عفريت ومش راضي يخرج ولا أيه ..؟؟
    هههههههههههههههههههههه

الاســـم:	1.jpg
الحجـــم:	317.4 كيلوبايت
الرقم:	283176
    هههههههههههههههههه عفريت اية بس طيب بص هتدوس كلك يمين على الشارت وتعمل زى الصورة تمام وهيتشالوا وبعدين تحفظ التمبل من غيرهم ومش هيظهروا تانى والا عفريت والا حاجة

الاســـم:	1.png
المشاهدات:	199
الحجـــم:	11.9 كيلوبايت
الرقم:	283177

الاســـم:	2.png
الحجـــم:	34.8 كيلوبايت
الرقم:	283178

الصورة الرمزية الزيرو

طيب الحمد لله خير .. طبعا هذة الورشة فى غنى عن التعريف اكيد اخونا سيف راجل محترم جدا وفاهم السوق تمام جدا واسلوبة بيعجبنى اوى ما شاء الله علية ربنا يباركلة باذن الله وهمسة كدة برضة طريقة القنوات ياباشا كلاسيكية قنوات يعنى ترندات ومستويات الفيبو مقاومات ودعومات والا احلى من كدة وربنا يوفق الجميع .

هههههههههههههههههه عفريت اية بس طيب بص هتدوس كلك يمين على الشارت وتعمل زى الصورة تمام وهيتشالوا وبعدين تحفظ التمبل من غيرهم ومش هيظهروا تانى والا عفريت والا حاجة

الاســـم:	1.png
المشاهدات:	199
الحجـــم:	11.9 كيلوبايت
الرقم:	283177

الاســـم:	2.png
الحجـــم:	34.8 كيلوبايت
الرقم:	283178
    طب خلاص .. هدي المؤشر فرصة تانية .. هههههههههههه

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17