صفحة 48 من 1256 الأولىالأولى ... 384243444546474849505152535458981485481048 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 706 إلى 720 من 18838
    الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة

باك تحليل مميز ياكبير
    ومتفقين انا وانت على البيع
    ولكن انا حكتفي بهدف خط الصفر وان شاء الله يوصله
    بأذن الله يجيب هدفة

تمام ياعمرو
    عامة هو لغاية دلوقتي مشقادر يكسر الثالثة عمال يقفل فوقها فمشحدخل لاني قلقان منه وثانيا ده اول يوم مع الزوج ده فخليني اتابعه فترة كدة نشوف ايه نظامه مع الطريقة

وايه الكلام انت داخل حاجة تانية غير بيع الكيبل انا داخل بيع الملكي بس بطريقتي التانية
    لا الباوند بس .وربنا يكرم

الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr eltabei مشاهدة المشاركة

بأذن الله يجيب هدفة

لا الباوند بس .وربنا يكرم
    ان شاء الله
    تعرف ياعمرو انا مشمقلقني الا حاجة واحدة فى اوردر الكيبل
    ان امبارح كان متذبذب بالنسباله وماخدش ترند واضح وانا فاكر كلامك لما قولتلي ان افضل الفرص الدخول مع التصحيح لما يبقا اليوم السابق عمل ترند + ان ده الحالة الى كنا بنكلم عليها النهاردة لما السعر يبقا فى النص بين الصفر و100
    ولكن بالنسبالي كل المعطيات بتقولي بيع
    فنتابع ونشوف
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

يعني بص ياعمرو اليورو دولار جاب هدف التصحيح بس للاسف مخلنيش ادخل معاه شراء عشان انا قولت ادخل من نقطة جيدة وهي خط 100 على الساعة و4 ساعات وهو هو نفس الدخول بتاع النيوزلندي امبارح وده من افضل الصفقات زى ما شرحت
    وده كان فى ترند امبارح عكس الكيبل تذبذب فكان المفروض ندخل شراء ل 38 ومن 38 ننتظر شمعة عاكسة تخلينا ندخل تاني بيع مع الاتجاه
    يلا محصلش نصيب
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 88.gif‏  
    آخر تعديل بواسطة Mo3Ty ، 23-08-2011 الساعة 05:38 AM
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

ان شاء الله
    تعرف ياعمرو انا مشمقلقني الا حاجة واحدة فى اوردر الكيبل
    ان امبارح كان متذبذب بالنسباله وماخدش ترند واضح وانا فاكر كلامك لما قولتلي ان افضل الفرص الدخول مع التصحيح لما يبقا اليوم السابق عمل ترند + ان ده الحالة الى كنا بنكلم عليها النهاردة لما السعر يبقا فى النص بين الصفر و100
    ولكن بالنسبالي كل المعطيات بتقولي بيع
    فنتابع ونشوف
    بص ياباشا هيعمل اعادة اختبار للحد السفلى للقناة المكسورة على الاربع ساعات تقريبا عند 1.6520 وبأذن الله ينزل.

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	1.png
المشاهدات:	21
الحجـــم:	40.7 كيلوبايت
الرقم:	283102

الصورة الرمزية Mo3Ty

بص ياباشا هيعمل اعادة اختبار للحد السفلى للقناة المكسورة على الاربع ساعات تقريبا عند 1.6520 وبأذن الله ينزل.

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	1.png
المشاهدات:	21
الحجـــم:	40.7 كيلوبايت
الرقم:	283102

مشده المشكلة عندي ياعمرو محشتفرق معايا لما اوردر يضرب ستوب الا لو عرفت هو ضرب ستوب ليه هل بناء على دخول خاطئ مني ولا السوق عايز كدة
    المشكلة زى ما قولتلك ان المفروض اني كنت اخترت صفقة فيها نسبة اطمئنان قوية من الفرص الى انا كتبتها زى الى كانت على اليورو دولار النهاردة والسعر مجبش نقطة دخولي
    فانا بقول لنفسي ولبقية الى متابعينا حتى لو الاوردر الى دخلنها بيع جاب الهدف النهاردة ان شاء الله فده مكنش دخول صحيح مية فى المية
    فافضل الفرص هى زى ما شرحت كذا مرة زى النيوزلندي امبارح واليورو دولار النهاردة ان السعر يكون عامل ترند اليوم السابقة وافتتاح اليوم الجديد يكون فوق خط الصفر او 100على ساعة و4 ساعات هنا بناخد السعر بهدف اول خط تصحيح ب 38 و61

ولذلك انا من رايي اننا ندور كل يوم على الفرصة ده فى جميع الازواج ولا ايه رايك ؟
    وانا حنام بقا تصبح على خير
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

مشده المشكلة عندي ياعمرو محشتفرق معايا لما اوردر يضرب ستوب الا لو عرفت هو ضرب ستوب ليه هل بناء على دخول خاطئ مني ولا السوق عايز كدة
    المشكلة زى ما قولتلك ان المفروض اني كنت اخترت صفقة فيها نسبة اطمئنان قوية من الفرص الى انا كتبتها زى الى كانت على اليورو دولار النهاردة والسعر مجبش نقطة دخولي
    فانا بقول لنفسي ولبقية الى متابعينا حتى لو الاوردر الى دخلنها بيع جاب الهدف النهاردة ان شاء الله فده مكنش دخول صحيح مية فى المية
    فافضل الفرص هى زى ما شرحت كذا مرة زى النيوزلندي امبارح واليورو دولار النهاردة ان السعر يكون عامل ترند اليوم السابقة وافتتاح اليوم الجديد يكون فوق خط الصفر او 100على ساعة و4 ساعات هنا بناخد السعر بهدف اول خط تصحيح ب 38 و61

ماشى كل الكلام اللى بتقولة دة تمام بس مش كل يوم هتلاقى الحالة دية .. الدخول من 38.2 كويس مش وحش لانة فاتح تحتها وايضا تحت منطقة الجذب اينعم مش بفارق كبير بس القناة الاولى مايلة لتحت وحدها العلوى متطابق مع منطقة الجذب فهو اقرب للنزول حتى لو طلع مستنية عند اعادة الاختبار للاربع ساعات وعشان كدة انا حاطت هدف صغير واخرج بأذن الله واتفرج لغاية مايخرج من المناطق دية وهيبان اكثر هو عايز يعمل اية بقية الشهر.. وتصبح على خير ياباشا وان شاء الله خير .

الصورة الرمزية hakim sahraoui
    hakim sahraoui غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم
    اضن انه فاتنا صعود الكيبل واليورو ده

الصورة الرمزية الزيرو
    الزيرو غير متواجد حالياً مـتداول ذهـبي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hakim sahraoui مشاهدة المشاركة
    ايه هي ازواج المصفوفه اخ زيرو وماهي توصيات مؤشر حماده الله ينور عليك
    تحياتي
    معليش ياباشا .. أصلي نمت بدري إمبارح..
    المصفوفة هي 11 زوج بندخل عليها جميعاً في نفس الوقت (يا إما نشتري اليورو والباواند ونبيع الدولار .. يا إما العكس ) وده حسب تحليل أزواج اليورو كل يوم مع إفتتاح السوق ..
    وممكن ترجع لورشة المغنطيس لأخونا عمرو عشان تشارك وتفهم الطريقة الرائعة ..

مؤشر حمادة هو مؤشر بيدي توصية يومية مع الإفتتاح على كل زوج وبيديك سعر التبريد والستوب وكمان بيحددلك الأهداف .. المؤشر معتمد ومستخدم هنا .. وانا الآن فاتح حساب تجريبي لمتابعة توصيات هذا المؤشر ..

الصورة الرمزية الزيرو

الاسترلينى دولار فريم الديلى

الملف المرفق 283064

الاسترلينى فريم الاربع ساعات

الملف المرفق 283066

الاسترلينى فريم الساعة

الملف المرفق 283067

تم الدخول بيع والله الموفق

على المصفوفة كان شراء .. وحقق الهدف 90 نقطة تقريباً ..

الصورة الرمزية الزيرو

دي فكرة جميلة .. طالما الفرص من النوع ده بتيقى أأمن يبقى ليه ما نجربش ونشوف النتائج كل يوم ..!!؟؟

الصورة الرمزية الزيرو

حسب توصية مؤشر حمادة اليورو دولار وصل لمنطقة الستوب (اللي هي بالنسبة لنا نقطة التبريد الثاني ) ..

الصورة الرمزية Mo3Ty

تم ضرب ستوبي على الكيبل ولله الحمد
    وبالرغم من ان السعر كان تحت فيبو 38 وموفنج 100 واسفل خطوط المتوسط ل 3 قنوات الا انه صعد وبقوة لحد القناة الثالثة العلوي
    وفعلا الحالة ده ليست امنة بدرجة كبيرة
    لان السعر بيكون بين خط 100 وصفر مما يعني عدم وضوح الصورة
    وده كان تطبيق عملي قدامكم لحالة السعر فوق خط الصفر مباشرة او بقليل وبين السعر بين الخطين
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

ماشى كل الكلام اللى بتقولة دة تمام بس مش كل يوم هتلاقى الحالة دية .. الدخول من 38.2 كويس مش وحش لانة فاتح تحتها وايضا تحت منطقة الجذب اينعم مش بفارق كبير بس القناة الاولى مايلة لتحت وحدها العلوى متطابق مع منطقة الجذب فهو اقرب للنزول حتى لو طلع مستنية عند اعادة الاختبار للاربع ساعات وعشان كدة انا حاطت هدف صغير واخرج بأذن الله واتفرج لغاية مايخرج من المناطق دية وهيبان اكثر هو عايز يعمل اية بقية الشهر.. وتصبح على خير ياباشا وان شاء الله خير .
    ياباشا من ملاحظاتي وملاحظاتك ليها حتى لما اكلمنا امبارح انه ممكن يعكس علينا فى الحالة ده واهو عمل فينا كدة بالفعل
    عامة فعلا الدخول النهاردة يعتبر كان مظبوط فعلا بيع ولكن انا شايف ان السبب ان محصلش ترند امبارح لو كان حصل ترند كنا عرفنا نحدد وجهته بالفعل
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hakim sahraoui مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    اضن انه فاتنا صعود الكيبل واليورو ده
    عليكم السلام اخي حكيم
    فعلا للاسف فاتنا الصعود فلما كسر خط المتوسط للثالثة+ بعدها كسر فيبو 61 كان المفروض اقفل بيع وندخل شراء بس للاسف كنت نائم
    عامة رمضان قرب يخلص والواحد يقدر يظبط مواعيده بعدها
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الزيرو مشاهدة المشاركة
    دي فكرة جميلة .. طالما الفرص من النوع ده بتيقى أأمن يبقى ليه ما نجربش ونشوف النتائج كل يوم ..!!؟؟
    ان شاء الله يا زيرو
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17