صفحة 376 من 433 الأولىالأولى ... 276326366370371372373374375376377378379380381382386426 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 5,626 إلى 5,640 من 6488
    الصورة الرمزية الزيرو
    الزيرو غير متواجد حالياً مـتداول ذهـبي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahdy1 مشاهدة المشاركة
    الحمد لله على سلامتك يا خالد ... بس انا شايف ان الموضوع اصبح هوى شخصى ... يعنى تفتحة زى ما تحب وتقفلة زى ما تحب .. سامحنى بس دى الحقيقة .. كل مرة ترجع بعذر شكل .... على فكرة انت مش مجبر على حاجة ... بس انا بصراحة مستغرب جداً من اللى بيحصل .. وانت طبعاً كتر خيرك جداً جداً انك بتبص على الموضوع كل اسبوع او عشرة ايام وغيرك اتقن الموضوع وتركة مهجوراً ... انا اقصد طبعاً الناس العتاولة الجهابزة العمالقة اللى كانوا فى الموضوع من الاول وكمان قبلك ويفهموا الطريقة زى الاستاذ عمرو نفسة

انا مش عارف انا لو كنت مكانهم وفاهم الطريقة 100% كنت هكمل فى الموضوع ولا الشيطان كان هيلعب بعقلى ... انا لحد الان لا استطيع احلل ازواج اليورو ولو حللتها بتطلع غلط والدليل ان حللتها صعود وحضرتك بتقول هبوط
    معلش كلام حسيت انى لازم اقولة
    اهلاً بيك يا مهدي .. وتقول اللي إنت عايزه برااااااااحتك خالص ..
    أنا أولاً لا بفتح ولا يقفل الموضوع .. الموضوع موجود وأي حد يقدر يشارك وينشط الموضوع .. وزي ما إنت قلت محدش مجبور على حاجة .. يبقى انا اساساً مش محتاج أجيب أعذار .. وانا هشارك حسب ظروفي وياريت البقية كمان كل واحد يشارك حسب ظروفه ..
    ربنا بشهد إني برجع كل مرة لأني بحس إن حرام موضوع زي ده وحرام مجهود عمرو يضيع كده ويبقى هذا الموضوع القيم في آخر صفحات المنتدى ..

انا كتبت في أول مشاركة لي النهارده انا هشتغل إزاي .. وحسب ظروفي هتابع ..

بالتوفيق للجميع ..

الصورة الرمزية mahdy1
    mahdy1 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الزيرو مشاهدة المشاركة
    اهلاً بيك يا مهدي .. وتقول اللي إنت عايزه برااااااااحتك خالص ..
    أنا أولاً لا بفتح ولا يقفل الموضوع .. الموضوع موجود وأي حد يقدر يشارك وينشط الموضوع .. وزي ما إنت قلت محدش مجبور على حاجة .. يبقى انا اساساً مش محتاج أجيب أعذار .. وانا هشارك حسب ظروفي وياريت البقية كمان كل واحد يشارك حسب ظروفه ..
    ربنا بشهد إني برجع كل مرة لأني بحس إن حرام موضوع زي ده وحرام مجهود عمرو يضيع كده ويبقى هذا الموضوع القيم في آخر صفحات المنتدى ..

انا كتبت في أول مشاركة لي النهارده انا هشتغل إزاي .. وحسب ظروفي هتابع ..

بالتوفيق للجميع ..

ارجوا انك تكون مش زعلان يا عم خالد يا ابن النيل .. لان لو انت زعلان مره انا زعلان 800 مرة .. عارف ليه لانك صعبان عليك الموضوع بس ... انما انا صعبان عليه الموضوع القيم ده ... ضيف على ذلك انى لسه لم اتقن الطريقة .. ضيف كمان وانت عارف ان فيه ناس اتعلموا الطريقة زى ما قلت لك واحترفوها وشغالين بيها على الحقيقى وتركوا الموضوع وهجروه وضيف على ذلك ان الاستاذ عمرو قال يا جماعة ساعدوا اخوانكم اللى لسه بيتعلموا ... ولا ايه
    عامة انا اسف لو زعلتك ولو جت فيك انت معلش ... بس انت عارف قد ايه انا بحاول اتقن المغناطيس وبزعل من هجر الموضوع
    آخر تعديل بواسطة mahdy1 ، 14-12-2011 الساعة 03:29 PM

الصورة الرمزية الزيرو

مشاركة سابقة للأخ عمرو يشرح طريقة النسبة المئوية ..

إلى اخى الحبيب على قلبى الذى سألنى عن كيفيه اختيار الأزواج المهمه للعمل عليها خلال اليوم بالخطوت ومنطقه الجذب

لنأخذ مثلاً اليوم وسأسرد لكم مقدرا المسافه بين حدى منطقه الجذب لأغلب العملات ورينج اليوم السابق لكل عمله وسنأخذ العمليه من ناحيه رقميه بحته تسهيلا للجميع لعدم التشتيت

اليورو دولار منطقه الجذب أقل من نقطه ..... رينج اليوم السابق 171 نقطه
    اليورو ين منطقه الجذب 8 نقاط ..... رينج اليوم السابق 185 نقطه
    اليورو باوند منطقه الجذب 41 نقطه ..... رينج اليوم السابق 59 نقطه
    الباوند دولار منطقه الجذب 18 نقطه ..... رينج اليوم السابق 131 نقطه
    الباوند ين منطقه الجذب نقطتان ..... رينج اليوم السابق 166 نقطه
    الباوند فرانك منطقه الجذب 35 نقطه ..... رينج اليوم السابق 84 نقطه
    الدولار فرانك منطقه الجذب 28 نقطه ..... رينج اليوم السابق 106 نقطه
    الدولار كندى منطقه الجذب 18 نقطه ..... رينج اليوم السابق 132 نقطه
    الأسترالى منطقه الجذب 15 نقطه ..... رينج اليوم السابق 199 نقطه
    النيوزلاندى منطقه الجذب 12 نقطه ..... رينج اليوم السابق 145 نقطه

وبعمليه حسابيه بسيطه نوجد نسبه منطقه الجذب بالنسبه للرينج اليومى السابق

النسبه = عدد نقاط منطقة الجذب ضرب 100 / رينج اليوم السابق

اليورو دولار ( 1 * 100 ) / 171 = 0.58 %
    اليورو ين ( 8 * 100 ) / 185 = 4.32 %
    اليورو باوند ( 41 * 100 ) / 59 = 69.49 %
    الباوند دولار ( 18 * 100 ) / 131 = 13.74 %
    الباوند ين ( 2 * 100 ) / 166 = 1.20 %
    الباوند فرانك ( 35 * 100 ) / 84 = 41.66 %
    الدولار فرانك ( 28 * 100 ) / 106 = 26.42 %
    الدولار كندى ( 18 * 100 ) / 132 = 13.63 %
    الاسترالى ( 15 * 100 ) / 199 = 7.53 %
    النيوزلاندى ( 12 * 100 ) / 145 = 8.28 %

وذكرت سابقاً فى اول شرحى للموضوع ان اختيار افضل العملات يكون بناء على اقلهم مسافه لمنطقة الجذب وها انا اذكرها مره اخرى واضيف اقلهم نسبه للرينج اليومى

وإذا ما قمنا بترتيب النسب من الأصغر للأكبر سيكون ترتيب العملا حسب أفضليه العمل عليها هى

اليورو دولار 0.58 %
    الباوند ين 1.20 %
    اليورو ين 4.32 %
    الاسترالى 7.53 %
    النيوزلاندى 8.28 %
    الدولار كندى 13.63 %
    الباوند دولار 13.74 %
    الدولار فرانك 26.42 %
    الباوند فرانك 41.66 %
    اليورو باوند 69.49 %

فهذا هو ترتيب الأفضليه لليوم إن شاء الله

ولنتابع سوياً هذا الترتيب خلال اليوم وكيف سيكون سلوك العملات مع الخطوط حسب هذا الترتيب إن شاء الله

جزاكم الله خيراً

الصورة الرمزية dr.tamer
    dr.tamer غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اطلب من الاخ عمرو ان يتابع معنا فترة اسبوع الطريقة وذلك لتعليمنا اكثر لان حرام موضوع مثل هذا لا يوجد به متابعه وجزاك الله كل خير يا اخ عمرو على ما تقدمه واتمنى ان تكون بصحة وعافيه

الصورة الرمزية رحمون
    رحمون غير متواجد حالياً عضو نشيط

الاخوة الافاضل ... السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ...

بالنسبة للاخ Amro جزاه الله خيرا كفااا ووفااا ... عندما قال في أول الموضوع .. وهذا اقتباس من كلامه

بسم الله الرحمن الرحيم
    الأخوة والأخوات جميعاً بارك الله فيكم
    سلام الله عليكم ورحمتة وبركاته

وعد الحر دين عليه

فى اخر تواجد نشط لى فى المنتدى كان العمل قائم على 3 مؤشرات كل منها يصلح إستراتيجيه بمفرده , إلى ان دمجهم سيكون قوة لا يستهان بها فى التداول اليومى
    وكان قد تم إنجاز مؤشرين من الأخ الفاضل أسامه ( مستر دولار ) بارك الله فيه ورزقه ما يتمناه من حيث لا يحتسب , ولظروف وتحفظات معينه لدى توقفت عن باقى الأمر
    لكن ظل الوعد دين على إلى هذا اليوم والحمد لله ان احيانى حتى اوفى بوعدى لمن كان يتابع
    ويعلم الله وحده اننى ما عدت إلا لأوفى بوعدى أولا ً ثم لسببين اخرين
    أولاهما هو ما اسمعه من اغلب الأخوه المتواصلين معى عن خسائر وحيرة اغلب المتداولين اعاذنا الله منها إن شاء الله
    ثانيهما هو ان احمى نفسى من الوقوع فى كتم العلم وما ادراكم ما كتم العلم وما يجلبه اعاذنا الله وإياكم من هذا البلاء المنتشر
    وادعوا الله بقلب خالص لوجهه جل وعلى ان يجعلنى سبباً فى فتح باب الربح للجميييييييييييع إن شاء الله بلا استثناء
    اقدم للجميع الفكرة الثالثه بفضل الله تعالى فى صورة مؤشرها والموجود بالمرفقات ودون الخوض فى تفاصيلها لعدم التشتيت مادام هناك مؤشر
    الفكره تتلخص فيما هو موضح بالعنوان وسأشرحها وكأنها طريقه منفصله للتعامل معها بمفردها

وقد قام الاخوة خالد ( الزيرو ) .. و gashaweb ... وام خالد ... و shearar ... و طاغور وغيرهم ممن لم يحضرني اسمه ... بالمتابعة والتطبيق وانزال الفرص والنتائج اولا بأول .. فجزاهم الله خيرااا ... وقد قمت بتجميع مشاركات الاخ Amro جميعها وكذلك المناقشات المهمة التي دارت في الموضوع .. وانتم تعلمون مدى انشغال الاخ Amro وكذلك انشغال الاخوة .. وهذه الصدقة الجارية التي اكرمنا بها استاذنا Amro استوفت كل الشروح والمناقشات ولم يبقى الا التطبيق على الديمو حتى يتم فهم الموضوع .. ثم الانتقال الى الحقيقي حسب شروط ادارة رأس المال التي وضعها الاخ Amro .. فالموضوع إن شاء الله لن يهمل ولكن لاستيفاء جوانبه لم نجد ما يمكن اضافته ... اسأل المولى ان يرزق الجميع ..

تجميع الموضوع هناااا

https://forum.arabictrader.com/t123743-265.html

الصورة الرمزية dr.tamer
    dr.tamer غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الموضوع مافيه حد الان يتابع هل معنى ذلك الطريقة غير صالحة ام ماذا انظر اخي الى موضوع خبرتي كل يوم في فرص وكل يوم يناقشو ويعيدو اما هنا فلا يوجد احد لماذا؟؟؟ مع ان الطريقة الوحيدة التي تتنبا بسلوك السعر هي المغناطيس نريد عودة الموضوع كما كان وشكرا لكم

الصورة الرمزية EGYPTIAN PROF
    EGYPTIAN PROF غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ان شاء الله هيتم متابعة الموضوع بشكل افضل بكتير من الأول ابتداء من الأسبوع القادم وهنبدأ من اغلاق يوم الأثنين بمشيئة الرحمن علشان موضوع الجابات اللى بتحصل يوم الاتنين ودة حساب تجريبى بألف دولار لمتابعة الصفقات علية وهيتم الدخول بعقد ميكرو طبقا لأدارة راس المال لأزواج السلة طبقا لقراء مؤشر الأسهم وطبعا القراءة هطرحها بعد التحليل اليدوى والتأكد من النتائج والدخول هيكون بهدف 25 نقطة لكل زوج من ازواج السلة بالأضافة الى صفقات فى خلال اليوم باستخدام خطوط المغناطيس وشوية بشوية هنستخدم الرينجات وكل اسبوع هيتم تقييم صفقات الأسبوع وعمل التطويرات اللازمة للوصول الى افضل ما يكون ودى بيانات الحساب التجريبى

Login : 67223336
    Investor : azmh3xx

الله المستعان
    آخر تعديل بواسطة EGYPTIAN PROF ، 16-12-2011 الساعة 08:09 AM

الصورة الرمزية رحمون

موفق خير اخي EGYPTIAN PROF ...

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رحمون مشاهدة المشاركة
    موفق خير اخي EGYPTIAN PROF ...
    شكرا لتشجيعك اخى الكريم رحمون واسمحلى انتهزها فرصة واشكرك جدا رغم انها متأخرة اوى على الملخص البى دى اف اللى عملتة واللى نفعنى كتير فى بداية تطبيقى للطريقة ووفر عليا وقت كبير وياريت ما تحرمنا من وجودك وتشجعيك

الصورة الرمزية رحمون

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EGYPTIAN PROF مشاهدة المشاركة
    شكرا لتشجيعك اخى الكريم رحمون واسمحلى انتهزها فرصة واشكرك جدا رغم انها متأخرة اوى على الملخص البى دى اف اللى عملتة واللى نفعنى كتير فى بداية تطبيقى للطريقة ووفر عليا وقت كبير وياريت ما تحرمنا من وجودك وتشجعيك

هذا واجب علي اخي ... وفقك الله تعالى ..

الصورة الرمزية الزيرو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EGYPTIAN PROF مشاهدة المشاركة
    ان شاء الله هيتم متابعة الموضوع بشكل افضل بكتير من الأول ابتداء من الأسبوع القادم وهنبدأ من اغلاق يوم الأثنين بمشيئة الرحمن علشان موضوع الجابات اللى بتحصل يوم الاتنين ودة حساب تجريبى بألف دولار لمتابعة الصفقات علية وهيتم الدخول بعقد ميكرو طبقا لأدارة راس المال لأزواج السلة طبقا لقراء مؤشر الأسهم وطبعا القراءة هطرحها بعد التحليل اليدوى والتأكد من النتائج والدخول هيكون بهدف 25 نقطة لكل زوج من ازواج السلة بالأضافة الى صفقات فى خلال اليوم باستخدام خطوط المغناطيس وشوية بشوية هنستخدم الرينجات وكل اسبوع هيتم تقييم صفقات الأسبوع وعمل التطويرات اللازمة للوصول الى افضل ما يكون ودى بيانات الحساب التجريبى

Login : 67223336
    Investor : azmh3xx

الله المستعان
    والله يا أخي الأخ عمرو لم يقصر معنا وأعطانا الطريقة بـ99% من خباياها ووالله عن نفسي أرغب في المشاركة وإفادة الزملاء بقدر إستطاعتي وفهمي للطريقة ..
    ظروفي تجبرني على الغياب احياناً ، وللأسف البعض يعتبر ذلك تقصير مني ولكن لكل واحد ظروفه الخاصة ..

عموماً أتمنى أن نعود جميعاً ونتكاتف لإعادة الروح لهذه الطريقة الرائعة ..

وفي المشاركة التالية نتحدث عن أفضل طريقة للتعامل مع السلة (السلة وليس الصفقات المنفردة) ..

الصورة الرمزية الزيرو

وحتى يطمئن الجميع لقوة الطريقة وصلاحيتها إليكم نتائج صفقات ال3 أيام السابقة بإستخدام هذه الطريقة ..
    الدخول بعقد النقطة بدولار فقط
    رأس المال : 3000 دولار
    عدد الصفقات الرابحة : 42 صفقة
    عدد النقاط المحصلة : أكثر من 900 نقطة
    نسبة الأرباح من رأس المال : أكثر من 30% من رأس المال.
    الدخول على الأزواج التي يطابق إفتتاحها من منطثة الجذب قراءة مؤشر القوة.

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	2.jpg
المشاهدات:	53
الحجـــم:	193.6 كيلوبايت
الرقم:	299745
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 1.jpg‏  

والله يا أخي الأخ عمرو لم يقصر معنا وأعطانا الطريقة بـ99% من خباياها ووالله عن نفسي أرغب في المشاركة وإفادة الزملاء بقدر إستطاعتي وفهمي للطريقة ..
    ظروفي تجبرني على الغياب احياناً ، وللأسف البعض يعتبر ذلك تقصير مني ولكن لكل واحد ظروفه الخاصة ..

عموماً أتمنى أن نعود جميعاً ونتكاتف لإعادة الروح لهذه الطريقة الرائعة ..

وفي المشاركة التالية نتحدث عن أفضل طريقة للتعامل مع السلة (السلة وليس الصفقات المنفردة) ..
    كل واحد فعلا اخى الكريم زيرو لة ظروفة والطريقة موجودة ومشروحة مش محتاجة شى ومفيش حد يقدر يعتب عليك وانا ظروفى تسمح بالمتابعة المستمرة ان شاء الله وانت شارك معانا بقدر ما تستطيع وبالقدر اللى تسمح بة ظروفك واحنا لسة امامنا كام يوم على البدء فىا لحساب التجريبة ياريت نستغل الكام يوم دول فى ايجاد البداية المثالية وخلينا نبدا بالسلة وشوية بشوية هندخل اساسيات الطريقة ونطور فيها لحد ما نوصل لأفضل ما يكون وبعدين نبدأالشفل على الحقيقى ونبدأرحلة موفقة ان شاء الله وروح الله مع الجماعة ان شاء الله
    الله المستعان

الصورة الرمزية الفهد المصري
    الفهد المصري غير متواجد حالياً عضو نشيط

وحتى يطمئن الجميع لقوة الطريقة وصلاحيتها إليكم نتائج صفقات ال3 أيام السابقة بإستخدام هذه الطريقة ..
    الدخول بعقد النقطة بدولار فقط
    رأس المال : 3000 دولار
    عدد الصفقات الرابحة : 42 صفقة
    عدد النقاط المحصلة : أكثر من 900 نقطة
    نسبة الأرباح من رأس المال : أكثر من 30% من رأس المال.
    الدخول على الأزواج التي يطابق إفتتاحها من منطثة الجذب قراءة مؤشر القوة.

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	2.jpg
المشاهدات:	53
الحجـــم:	193.6 كيلوبايت
الرقم:	299745
    اخي الزيرو بارك الله فيك بس فعلا انا شايفك من اقوى الناس في موضوع سلة العملات فياريت تشرح لنا موضوع سلة العملات وطريقة دخولك يوميا على حسب مؤشر القوة وهل بتعتمد على المؤشر ولا بتحسبها يدوي لاني شوفت كتير بيختلفوا في عرض المؤشر عندهم

الصورة الرمزية الزيرو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الفهد المصري مشاهدة المشاركة
    اخي الزيرو بارك الله فيك بس فعلا انا شايفك من اقوى الناس في موضوع سلة العملات فياريت تشرح لنا موضوع سلة العملات وطريقة دخولك يوميا على حسب مؤشر القوة وهل بتعتمد على المؤشر ولا بتحسبها يدوي لاني شوفت كتير بيختلفوا في عرض المؤشر عندهم
    انا بعتمد كلياً على قراءة مؤشر القوة ولم يحدث إطلاقاً أن حاولت الحساب يدوياً ..
    الفروقات في القراءات موجودة ولكن بحمد الله لم تخذلني قراءة المؤشر عندي وأحمد الله كثيراً على ذلك ..

بالنسبة للسلة :
    انا في البداية كنت بدخل على كل أزواج السلة حسب قراءة مؤشر القوة ودون فلترة الأزواج وإختيار التي تطابق قراءة المؤشر وكانت النتائج رائعة جداً ..
    بعدها أدخل الأخ فوركس طريقة لفلترة الصفقات بالدخول فقط على الأزواج التي يطابق إفتتاحها من منطقة الجذب قراءة مؤشر القوة ..
    يعني لو المؤشر أعطى صعود نتابع وندخل شراء على أزواج اليورو التي تفتتح فوق منطقة الجذب ، وأكيد بيع على أزواج الدولار التي تفتتح أسفل منطقة الجذب والعكس صحيح ..
    وهذه هي الطريقة التي أعمل عليها حالياً وأحاول الإستفادة من طريقة النسبة المئوية لتجويد الطريقة ..

الآن فكرة الدخول تقريباً واضحة ..

ولكن ..

تبقى جزئية التعامل مع الأزواج فوق وتحت منطقة الجذب وحسب موقعها من خطوط المغنطيس ..

هنا تختلف الطرق والأفكار ..

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17