ارئ ان الكيبل راح يطلع والله اعلم
:016::016:
Printable View
ارئ ان الكيبل راح يطلع والله اعلم
:016::016:
لا عندي قفل فوقها على AFB
بس حتى لو كسر عندي بالنقطة او النقطتين الى كسرهم عندك مكنتش حدخل لانه كسر ضعيف جدا جدا وكمان فى بداية اليوم فى 3 الفجر الى اصلا مفهوش سيولة وفيه لعب وكسور غلط كتير
الافضل فى رايي فى عملات الكيبل واليورو العمل من 7 او 8 الصبح بتوقيت مصر
صحيح لكن اعتمدت التريد بعد المشكلة اللي حصلت بكوميكس من يومين وكمان الاخت انصاف تشتغل عليها - على فكرة لازم نحل مشكلة المنصات ونرجع نوحدها -
بخصوص الصفقه انا اشوف ان الصفقة كانت قوية للأمانه للأسباب التاليه
شمعة الكسر كسرت اكثر من لو شمعة سابقة + كسرت القناة الزرقاء + اغلقت تحت القناة الحمراء + على اليومي السعر كان قريب جداً من الحد العلوي
اسباب اكثر من كافية لدخول الصفقة عشان جذي دخلت وانا مطمئن والحمدلله عززت بالوقت المناسب
عموماً تبقى وجهات نظر ياحبي
تحية طيبة[/QUOTE]
أخى الكريم كيكو
هذا هو الرد
أسباب الدخول بيع على
اليورو دولار 1\7\2011
** الديلى رغم الن السعر صاعد فمازال الإتجاه هابط
ولم يثبت لنا العكس
والسعر موجود على مشارف الحد العلوى للحمراء عليه
4 س
** السعر طار الى اعلى الى ان وصل الى مشارف الحد العلوى على الديلى وشمعة 4 س السابقة تدل على هبوط متوقع
شارت الساعة حبيبتنا وحبيبة د جمال
** السعر قد كسر القناة الزرقاء فى الفترة الآسيوية
ثم ارتد حوالى 47 نقطة الى الأعلى
** طبعاً المفروض اننا قد منا بالبيع بعد الكسر الآسيوى
** انتظرنا التعزيز بعد الصعود وبالضبط عند الحد العلوى + فايبو 123%
* لم يصل السعر اليه وارتد وكسر الحد السفلى للزرقاء الى الأسفل مرة اخرى بالإضافة الى خط منتصف الحمراء وهذا مؤشر على الإصرار على الهبوط
***انتظرته الى العودة الى نقطة الهبوط او بالقرب منها وكان موقعها متوافق مع خط المنتصف للحمراء ومع الحد السفلى المكسور للزرقاء (4530)
** فندخل منها تعزيز بيع ب 4 لوت وبهدف نقطة الدخول الأولى
ويمكن الخروج على الهدف الأول
ومن يريد المواصلة يضع ستوب بعد تحقق الهدف الأول على نقطة الدخول او يغلق نصف عقوده على الهدف الأول ويضع ستوب على الدخول لباقى العقود او يحجز جزء من الربح يضع عنده الاستوب ويواصل الى الأهداف الجنوبية هذا إن اراد الله لنا بذلك
وهذا شارت التريد لمقارنته مع المنصات الأخرى
أرجو أن أكون قد وفقت
الملف المرفق 276529الملف المرفق 276528
الملف المرفق 276548
والله انا كمان متزاول بسبب تغير المنصات ومشعارف اعمل ايه
انا فتحت على AFB امبارح بعد توقف المنصات كوميكس وبرايم
وجربت FXDD لقيتها 5 ارقام وانا متعود طول عمري على منصات اربع ارقام
ودلوقتي الى اعرفوا ان التريد بتقفل كل اسبوع ناقصة شمعة فبياثر على رسم القنوات ليومي الاتنين والتلات
فمشعارف بقا حددوا منصة كلنا نشتغل عليها تكون جيدة وانا معاكم
وبالنسبة للصفقة فعلا هى اختلاف وجهات نظر وده شئ طبيعي
المهم عندي انك خرجت بيها بمكسب الحمد لله والف مبروك ليك لزيلنكو ولاختنا انصاف
السوء بلعب لعب ههههههههههههههههههههههه ديرو بالكم
اليورو حيكمل لفوء ايه رايكم