الحمد لله تارجت pips 22 من اليورو ومكسب
Printable View
انشاءالله يقفل الباوند في المنطقة الحمراء حتى نصلي عليه بعد الظهر اليوم
:boxing:
دخلت شراء الباوند من 16315 والهدف 40 نقطة
تم بيع الباوند من اعادة الاختبار
[QUOTE=TSX;2098543][FONT="Lucida Sans Unicode"][COLOR="RoyalBlue"][SIZE="4"][I]
كيف دخلت شراء والشمعة السابقة اغلقت داخل القناة ؟؟؟؟؟
الدحول تم من الساعة طبعا والمعطيات هي
الحد السفلي للقناة الحمراء + فايبو 38 + فايبو يدوي 261 من التذبذب الاخير ورفعت شارت الاربع ساعات لتوضيحه فقط وهي صحيح شمعة الاربع ساعات اغلقت داخل القناة الحمراء ولذلك الهدف قريب عند 16355 والعقد صغير جدا احترازا للتعزيز من عند الرينج اليومي
اخي واد زمان الفريمين يعطوا اشارات بيع
الساعه كاسر القناة لتحت وعمل اعادة اختبار اذا بيع ونلغي فكرة الشراء
يرجى الالتزام بالطريقه
لا اعتقد انني خرجت مما قاله دكتور جمال وهاك حديثه اذا كنت انا فهمته صح
هههههه
شرحنا سابقا ازاى نحدد التارجت باستخدام الفايبوناتشى
المرجحة بتاعت الاستيك افضل حاجة لتحديد مدى القذف بتاع الاستيك
فلو رسمت (بايدك انت) من اللو اللى نزله فى المرجحة (رقم 2) رسمت فايبو لحد رقم 3 (الهاى بتاع المرجحة)
هاتلاقى النزول لمسسسسس ال 161 هدفنا فى الفايبو (ده لو راجعنا الشروحات السابقة)
فتم الخروج على +100 نقطة والانتظار
ولكن لم يدوم الانتظار طويلا، ففى نفس الشمعة تم تكوين كيل دى سيلر راااااائعة
الدخول مع كسر القنوات اولى اخي
كما ان هناك توافق بين الفريمين إذا نفكر في البيع فقط ونلغي فكرة الشراء
موفق