صفحة 145 من 2200 الأولىالأولى ... 45951351391401411421431441451461471481491501511551952456451145 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 2,161 إلى 2,175 من 32997

الموضوع: ... خبرتى ...

الصورة الرمزية thecreativex
    thecreativex غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد: ... خبرتى ...

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abu Yaser مشاهدة المشاركة
    ما شاء الله
    انا شايفك متابع فى كذا موضوع وحابب تتعلم
    واسئلتك كلها جميلة سواء فى موضوعى او فى باقى المواضيع

بس انت كده هاتخلينى اشرح حاجة تانية غير الاستراتيجيات بتاعتى
    انما هاقولها وربنا يستر ماحد يتلخبط
    واللى هايلاقى نفسه ابتدى يدخل ده على ده بلاش منها وخلينا فى الحاجات الاساسية افضل

شوف
    انا هاقولك على حاجة (مش سرّ والحوارات اللى الناس بتقولها) انما جميلة وفعّالة لأقصى الحدود
    انا مش عارف الفوركس ده هايلاقيها منين ولا منين ههههههه والله لسه واحد بيكلمنى على الشات وبيقولى انه بقى بيبص على الشارت يعرف فورا السعر رايح فين وجاى منين ولله الحمد

المهم
    اذا لقيت الشموع بقت صغيرة ولفترة كذا شمعة (وخاصة اذا عملت شكل مثلث او مستطيل صغير) يبقى فى الغالب ايه اللى هايحصل؟
    صح
    زى ما هو معروف (انفجار) عشان هايكسر احد الاتجاهين
    ولكن
    لو انت مكان السوق وعاوز تاخد شوية فلوس من الناس (السوق مش عشان يديلك هههههه) هاتعمل ايه؟؟
    الغالبية العظمى من الناس بتحط امر شرا مع الكسر لفوق وامر بيع لو كسر لتحت (وده العادى والطبيعى)
    فالسعر بيتحرك كالتالى
    يطلع مثلا بحيث يفعل اوامر الشرا (ويطلع جامد ويقفل كمان فوق) وبعدها ينزل كل اللى طلعه وزيادة كتير
    وبعدها (فى الغالب) بيرجع يطلع تانى كل اللى نزله

نشوف ايه السيناريو ده
    بيطلع فى الاول عشان اوامر الشرا تتفعل
    وبعدين ينزل بقوة عشان يضرب استوبات ويخوف الناس اللى شاريه بحيث تقفل على خسارة
    وفى نفس الوقت تتفعل اوامر البيع
    ولو كان فيه ناس من اللى اشترت وخسرت هاتبيع عشان تعوض خسارتها
    فيبقى البيع قوى من كل الجهات
    وبعدين يطلع تانى (فى الغالب) كل اللى نزله
    يقوم يضرب تانى استوبات البيع
    والناس اللى فقدت الثقة وخسرت من الشرا وباعت للتعويض خسرت تانى وقفلت البيع على خسارة اكبر
    بس فى الحالة دى مش هايكون عندهم الثقة انهم يشتروا تانى بعد خسارتين متتاليتين (وكمان مكان الشرا الجديد هايكون اعلى من اللى كانوا شاريين عليه سابقا وخسروا) يعنى نفسيا مش ممكن يدخلوا تانى
    وبعدها يمشى السعر عاااااااادى مع كل التحليلات للطلوع بعد ما يكون روّق الناس دى كلها
    وساعتها تسمع الناس يقولوا
    انا كنت شارى اصلا من تحت اوى اول ما كسر، بس نزل ضربلى استوب (او ما صبرتش) وطلع جاب الهدف اهو
    السوق بيعاندنى
    شركة الوساطة بتضربلى (انا بالذات) استوبات
    الفوركس ده نصب

وبس

طيب نحللها من ناحية تانية
    السعر مشى لفوق مثلا (او لتحت) كتير
    بيبقى زى الاستك مثلا لما بترمى بيه حاجة، راح لبعيد (بقى ممطوط) وبعدين انت (اللى ماسك الطرف التانى من الاستيك) روحت وراه
    فبكده انت كسبت ارض وقربت من مكان الاستيك الحالى، فبكده الاستيك مش هايرتدلك كل اللى مشيه (يارب تكونوا قادرين تتخيلوا معايا)
    ساعتها الاستيك هايعمل ايه؟؟
    هايتذبذب حواليك حتى يصل تقريبا للسكون
    ودى هى الشموع الصغيرة اللى على شكل مثلث (من التذبذب اللى بيقل)
    طيب هل السعر هايموت ولا لازم يتحرك تانى؟
    اكيد هايتحرك

نيجى بقى للمهم
    لو انت عاوز تحدفه تانى لبعيد هاتعمل ايييه؟ (نرجع للتخيل تانى)
    لو عاوز تحدفه لبعيد اكيد هايحصل نوع من (المرجحة) الاول عشان الاستيك يكتسب قوة وعزم يمشى بيه لبعيد
    وده اللى بيحصل بالظبط بعد الهدوء
    مابيمشيش فى الاتجاه مرة واحدة بسرعة ومنطلق
    انما بينزل عشان يطلع، او بيطلع عشان ينزل زى اىىىىىى حاجة فى الطبيعة
    عشان تحدف حاجة لقدام لازم ترجع ايدك لورا، وكل ماتكون الحدفة لقدام اقوى، معناها انك هاترجع ايدك اكتر وهكذا
    يارب اكون عارف اوصل المعلومة

ومن هنا ظهر عند اسماء لاشكال شموع مش هاقولهم الوقتى عشان تقروا المشاركة اللى باكتبها من ساعة دى ههههه

وده نفس اللى حصل حااااااالا مع اليورو عشان يبقى التطبيق عملى
    طلوع
    سكون بمثلث
    نزول كسر المثلث (اللى هو الكسر للقناة)
    طلوع عشان اللى باع
    نزول تانى (بعد اعادة الاختبار) عشان اللى اشترى
    وبعدين الطلوع الحالى

وده اللى خلانى مابعش من الكسر مباشرة (عشان دى المصيدة اللى بعد الهدوء والمثلث) وبعت من اعادة الاختبار
    انما لو كانت الشموع ماشية عادى مافيش هدوء او شموع صغيييييييرة قبل الكسر كنت دخل مع الكسر مباشرة

ونرجع نربط كل اللى اتقال قبل كده سوا
    حتى لو انت دخلت مع الكسر مباشرة (اللى هو صح جدا حسب الاستراتيجية) والسعر عكس
    فلابد ان السوق يرجع يديلك فرصة انك تقفل على مكسب بسيط او على الاقل صفر
    بس الفكرة انك تكون واثق فى الاستراتيجية عشان لما يعكس ماتقفلش
    والاهم تكون داخل صححححححححح

معلش على الاطالة بس السؤال مهم
    وتانى اللى لقى نفسه اتلخبط ينسى كل اللى اتقال زى ما بتنسوا المذاكرة (للطلبة) او فلوس الدروس (للى عندهم اولاد)
    او زى ما بتنسوا اساسيات الاستراتيجية وبتدخلوا غلط هههههههه

اشوفكم على خير

د/ جمال ممدوح
    فعلا نا بحاول قدر الامكان اتعلم , ويا رب اوصل للى بتمناه
    شهر 5 الجاى حكمل 3 سنين فوركس
    كل الفكره ان مفيش راس مال يبقى لازم الدخول بنسب كبيره من مبالغ صغيره عشان كده بحاول ازود نسب النجاح قدر الامكان اكيد فاهم الكلام ده ;)
    و انا سعيد ان اسئلتى بتخليك تطلعلنا الكلام الحلو ده ده انا حبهدل الموضوع اسئله
    والشرح ممتاز فعلا
    التجربه و الممارسه مهمه جدا فى الاستراتيجيه ده اهم استنتاج عندى فى الموضوع كله
    واحده واحده ان شاء الله الخبره حتزيد و الثقه حتتراكم و مش ححتاس

الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abu Yaser مشاهدة المشاركة
    ما شاء الله
    انا شايفك متابع فى كذا موضوع وحابب تتعلم
    واسئلتك كلها جميلة سواء فى موضوعى او فى باقى المواضيع

بس انت كده هاتخلينى اشرح حاجة تانية غير الاستراتيجيات بتاعتى
    انما هاقولها وربنا يستر ماحد يتلخبط
    واللى هايلاقى نفسه ابتدى يدخل ده على ده بلاش منها وخلينا فى الحاجات الاساسية افضل

شوف
    انا هاقولك على حاجة (مش سرّ والحوارات اللى الناس بتقولها) انما جميلة وفعّالة لأقصى الحدود
    انا مش عارف الفوركس ده هايلاقيها منين ولا منين ههههههه والله لسه واحد بيكلمنى على الشات وبيقولى انه بقى بيبص على الشارت يعرف فورا السعر رايح فين وجاى منين ولله الحمد

المهم
    اذا لقيت الشموع بقت صغيرة ولفترة كذا شمعة (وخاصة اذا عملت شكل مثلث او مستطيل صغير) يبقى فى الغالب ايه اللى هايحصل؟
    صح
    زى ما هو معروف (انفجار) عشان هايكسر احد الاتجاهين
    ولكن
    لو انت مكان السوق وعاوز تاخد شوية فلوس من الناس (السوق مش عشان يديلك هههههه) هاتعمل ايه؟؟
    الغالبية العظمى من الناس بتحط امر شرا مع الكسر لفوق وامر بيع لو كسر لتحت (وده العادى والطبيعى)
    فالسعر بيتحرك كالتالى
    يطلع مثلا بحيث يفعل اوامر الشرا (ويطلع جامد ويقفل كمان فوق) وبعدها ينزل كل اللى طلعه وزيادة كتير
    وبعدها (فى الغالب) بيرجع يطلع تانى كل اللى نزله

نشوف ايه السيناريو ده
    بيطلع فى الاول عشان اوامر الشرا تتفعل
    وبعدين ينزل بقوة عشان يضرب استوبات ويخوف الناس اللى شاريه بحيث تقفل على خسارة
    وفى نفس الوقت تتفعل اوامر البيع
    ولو كان فيه ناس من اللى اشترت وخسرت هاتبيع عشان تعوض خسارتها
    فيبقى البيع قوى من كل الجهات
    وبعدين يطلع تانى (فى الغالب) كل اللى نزله
    يقوم يضرب تانى استوبات البيع
    والناس اللى فقدت الثقة وخسرت من الشرا وباعت للتعويض خسرت تانى وقفلت البيع على خسارة اكبر
    بس فى الحالة دى مش هايكون عندهم الثقة انهم يشتروا تانى بعد خسارتين متتاليتين (وكمان مكان الشرا الجديد هايكون اعلى من اللى كانوا شاريين عليه سابقا وخسروا) يعنى نفسيا مش ممكن يدخلوا تانى
    وبعدها يمشى السعر عاااااااادى مع كل التحليلات للطلوع بعد ما يكون روّق الناس دى كلها
    وساعتها تسمع الناس يقولوا
    انا كنت شارى اصلا من تحت اوى اول ما كسر، بس نزل ضربلى استوب (او ما صبرتش) وطلع جاب الهدف اهو
    السوق بيعاندنى
    شركة الوساطة بتضربلى (انا بالذات) استوبات
    الفوركس ده نصب

وبس

طيب نحللها من ناحية تانية
    السعر مشى لفوق مثلا (او لتحت) كتير
    بيبقى زى الاستك مثلا لما بترمى بيه حاجة، راح لبعيد (بقى ممطوط) وبعدين انت (اللى ماسك الطرف التانى من الاستيك) روحت وراه
    فبكده انت كسبت ارض وقربت من مكان الاستيك الحالى، فبكده الاستيك مش هايرتدلك كل اللى مشيه (يارب تكونوا قادرين تتخيلوا معايا)
    ساعتها الاستيك هايعمل ايه؟؟
    هايتذبذب حواليك حتى يصل تقريبا للسكون
    ودى هى الشموع الصغيرة اللى على شكل مثلث (من التذبذب اللى بيقل)
    طيب هل السعر هايموت ولا لازم يتحرك تانى؟
    اكيد هايتحرك

نيجى بقى للمهم
    لو انت عاوز تحدفه تانى لبعيد هاتعمل ايييه؟ (نرجع للتخيل تانى)
    لو عاوز تحدفه لبعيد اكيد هايحصل نوع من (المرجحة) الاول عشان الاستيك يكتسب قوة وعزم يمشى بيه لبعيد
    وده اللى بيحصل بالظبط بعد الهدوء
    مابيمشيش فى الاتجاه مرة واحدة بسرعة ومنطلق
    انما بينزل عشان يطلع، او بيطلع عشان ينزل زى اىىىىىى حاجة فى الطبيعة
    عشان تحدف حاجة لقدام لازم ترجع ايدك لورا، وكل ماتكون الحدفة لقدام اقوى، معناها انك هاترجع ايدك اكتر وهكذا
    يارب اكون عارف اوصل المعلومة

ومن هنا ظهر عند اسماء لاشكال شموع مش هاقولهم الوقتى عشان تقروا المشاركة اللى باكتبها من ساعة دى ههههه

وده نفس اللى حصل حااااااالا مع اليورو عشان يبقى التطبيق عملى
    طلوع
    سكون بمثلث
    نزول كسر المثلث (اللى هو الكسر للقناة)
    طلوع عشان اللى باع
    نزول تانى (بعد اعادة الاختبار) عشان اللى اشترى
    وبعدين الطلوع الحالى

وده اللى خلانى مابعش من الكسر مباشرة (عشان دى المصيدة اللى بعد الهدوء والمثلث) وبعت من اعادة الاختبار
    انما لو كانت الشموع ماشية عادى مافيش هدوء او شموع صغيييييييرة قبل الكسر كنت دخل مع الكسر مباشرة

ونرجع نربط كل اللى اتقال قبل كده سوا
    حتى لو انت دخلت مع الكسر مباشرة (اللى هو صح جدا حسب الاستراتيجية) والسعر عكس
    فلابد ان السوق يرجع يديلك فرصة انك تقفل على مكسب بسيط او على الاقل صفر
    بس الفكرة انك تكون واثق فى الاستراتيجية عشان لما يعكس ماتقفلش
    والاهم تكون داخل صححححححححح

معلش على الاطالة بس السؤال مهم
    وتانى اللى لقى نفسه اتلخبط ينسى كل اللى اتقال زى ما بتنسوا المذاكرة (للطلبة) او فلوس الدروس (للى عندهم اولاد)
    او زى ما بتنسوا اساسيات الاستراتيجية وبتدخلوا غلط هههههههه

اشوفكم على خير

د/ جمال ممدوح
    ما شاء الله عليك دكتور جمال عشان كدة انا قولت الصبر شوية علية للخروج من منطقة الكبار واللعب الغير نظيف
    وضرب الاستوبات مع انى مش بشتغل بستوب خالص لكن السوق مش هيطير والفرص كتيرة وايا كان فرصة واضحة للدخول وموفية الشروط لكن فى منطقة قلق اسيبها وانتظر فرصة تانية فى منطقة تانية احسن
    ومش تردد ابدا بالعكس دة حرص احييك اخى جمال على طريقة شرحك الرائعة والسهلة تحياتى وتقديرى للجميع.

الصورة الرمزية AbuJmel
    AbuJmel غير متواجد حالياً عضو نشيط

النيوزلاندي عمل على الاستراتيجية 22 نقطه والحمد لله
    توقيع العضو
    نبذه تعريفية : خبير تداول ومحلل فني من 2009 م ,
    نقدم تحليلات يومية اسبوعية على قناة يوتيوب الشهيرة وبشكل مجاني 100% بغرض زيادة التوعية لدى المتداول العربي ,
    طريقتي بالتداول الدمج مابين الفني والأساسي المدرسة الفنية دمج مابين مدرسة العرض والطلب و مدرسة التحليل الكلاسيكي ببهارات التحليل الحجمي VSA.

الصورة الرمزية thecreativex
    thecreativex غير متواجد حالياً عضو نشيط

يلا سؤال كمان لزياده الفهم
    شمعه الساعه 12 على اليورو تعتبر اعاده اختبار بالذيل الاعلى و لا لازم الاختبار بجسم الشمعه زى ما حصل بعدها؟؟

عايزين شوية خبره

الصورة الرمزية k-m
    k-m
    k-m غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ربنا ينور دربك يادكتور

اقراء كلامك واتأمل الامثله الرائعه

ولا لخبطه ولا اي حاجه انما معلومات مفيده ومهمه جدا للاسترتيجية الرائعه

شكرا لك وشكر لصاحب السؤال

وعايزين ناس تخلي الدكتور يتفاعل كده

الصورة الرمزية محمد2011
    محمد2011 غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drom2010 مشاهدة المشاركة
    فيه فرصه حلوه كمان على الاسترالي
    بس مش جامده يعني 20 او 30 نقطه لانها عكس الاتجاه
    1: اليومي طالع بس الان ارتد من خط السنتر للأحمر
    2: الاربع ساعات كسر القناتين بس هينزل الان يعمل اعاده اختبار
    3: الساعه هينزل لقرب الحد السفلي للقناه الحمراء
    البيع من 1.0054 الهدف 1.0020 او لو كمل نزول يبأه لحد 1.0006
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbuJmel مشاهدة المشاركة
    نيوزلاندي دولار دكتورنا فرصة بيع صحيح ؟؟؟؟
    عل اربع ساعات لامس القناة العلوية وعلى الساعة الشمعات نازلة لتحت
    مع اغلاق شمعة الساعة السابقة يمكن تاكيد الهبوط
    ما رايكم

الصورة الرمزية egy4x
    egy4x غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

عزيزى ابو ياسر

بارك الله فيك وفى علمك واسمحلى باستفسار

انا اتاجر حاليا فى حوالى 3 شركات وفوجئت صراحة بان الرسم البيانى متفاوت بين كل منهم
    فهناك من انكسرت فيه القناه وهناك من توقف السعر على الخط وهناك من لم يصل فيها السعر الى حافة القناة

فاسمحلى اسال حضرتك على اى برنامج تحلل انت شخصيا حتى احلل عليه انا ايضا فقط لاشعر بارتياح ومصداقيه تجاه الفرصه

وجزاك الله عنا خيرا ...

الصورة الرمزية brain2jene
    brain2jene غير متواجد حالياً عضو نشيط

النيوزلاندي عمل على الاستراتيجية 22 نقطه والحمد لله
    برافو ان شاء الله كمان وكمان وما تحتاج احد.

الصورة الرمزية عنتر بن شداد
    عنتر بن شداد غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

نيوزلاندي دولار دكتورنا فرصة بيع صحيح ؟؟؟؟
    عل اربع ساعات لامس القناة العلوية وعلى الساعة الشمعات نازلة لتحت
    اخي الكريم انا عندي في المنصة لم يلامس القناة بل اغلق فوووقها وعشان كذا ما دخلت باي صفقة
    يا ريت تقلي المنصة الي بتشغل عليها انا الي عندي التريد
    آخر تعديل بواسطة عنتر بن شداد ، 21-03-2011 الساعة 07:48 PM

الصورة الرمزية brain2jene
    brain2jene غير متواجد حالياً عضو نشيط

فيه فرصة شراء فرنك على الساعة اخترق القناة الحمراء لفوق وكذلك على 4 ساعات يعني اسبوووووع شراء والله اعلم.
    موفقين
    حتى حللت الاندكس للفرنك , رح يكسر 4 ساعات لتحت يعني ضعف الفرنك امام العملات قليلا.
    آخر تعديل بواسطة brain2jene ، 21-03-2011 الساعة 07:47 PM

الصورة الرمزية ahmedhero53
    ahmedhero53 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخي الحبيب اسمحلي بالمداخله اذا اردت ان تعرف مدي نجاح الاستراتيجيه فلا تسال من واضعها واسأل من يشتغل عليها وحول من خسارته مكسب والحمد لله بفضل الله ثم استراتيجيه الدكتور جمال جزاه الله خيرا المكسب نلمسه ولا نريد ان نري اي حسابات وشكرا

الصورة الرمزية drom2010
    drom2010 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sasa.ghost مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته..
    الحقيقة يا استاذ جمال كلام حضرتك منطقي مائه بالمائه وانا شخصيا مقتنع به جدا بس الكلام النظري مفيش اسهل منه والله..
    ليه حضرتك متحطش الانفستور باسورد بتاع حسابك الشخصي قدامنا كلنا ونشوف حضرتك تطبيق كلامك عمليا في تنفيذ الصفقات ومدي نجاحها او فشلها..حضرتك عارف ان الانفستور باسورد ده مجرد باسورد يخلي اي حد مجرد يشوف نتائج العقود اللي تم تنفيذها من غير طبعا ما يقدر انه ينفذ اي عمليات بنفسه داخل الحساب او يقوم باي تحويل..
    مش تشكيك في كلامك بس ع الاقل للارتياح النفسي وعشان نحس كلنا فعلا ان الكلام المنطقي جدا اللي حضرتك قولته ده يمكن فعلا تطبيقه عمليا علي ارض الواقع..وياسيدي لو حضرتك بطبعك متحبش حد يطلع علي ارباحك علي اعتبار ان رزق وحاجة خاصه بيك لوحدك فممكن اوي تدينا انفستور باسورد لحساب تاني ليك تكون فاتحه حتي انشالله من اسبوع بس..نشوف بس نتايج الاسبوع اللي فات..
    بلاش يا سيدي نتايج الاسبوع اللي فات..اعملنا حساب جديد وورينا نتايج الاسبوع ده من انهارده لحد يوم الجمعه الجايه ان شاء الله..
    اعذرني في طلبي بس احنا شغالين فوركس بقالنا سنين وبنسعي علي امل الوصول لطريقه تخلينا نتجنب الخساير..وياما حللنا وقولنا كلام نظري كتير وكل واحد فينا بيبقي في الاخر له اسلوبه وفلسفته الخاصه وقناعته الشخصية اللي من خلالها يقدر ياخد القرار..
    عموما متشكر جدا وفي انتظار ردك..
    بصراحه مش عارفه اقول ايه وكمان دي اول مشاركه ليك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ازاي بقالك سنين في الفوركس زي مابتقول ومش عارف تطبق شرح استراتيجيه بسيطه جدا زي دي
    وعلى فكره انا شايفه ان الشرح ممتاز جدا وسهل للمبتدأ قبل الي بقاله سنين انه يتفهم
    فبصراحه شايفه انه طمع اوي منك صراحه لان الدكتور بيتابع معانا وبيشرحلنا وبيتاجر غير اموره الاخرى وانت عاوزه كمان يفتح حساب يوريك ازاي تفتح صفقات !!!!!!!!!!!!!! على فكره فيه مثل بيقول ما يحك جلدك الا ضفرك
    يعني ياريت تفتح انت حساب ديمو وتقرأ الكلام واحده واحده وتطبق بنفسك ولو معرفتش حاجه اسأل كده هتتعلم احسن بكتير من مجرد الفرجه على حساب ديمو

الصورة الرمزية AbuJmel
    AbuJmel غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عنتر بن شداد مشاهدة المشاركة
    اخي الكريم انا عندي في المنصة لم يلامس القناة بل اغلق فوووقها وعشان كذا ما دخلت باي صفقة
    يا ريت تقلي المنصة الي بتشغل عليها انا الي عندي التريد
    اخي برنامج ميتاتريدر لشركة ون فايننشال
    توقيع العضو
    نبذه تعريفية : خبير تداول ومحلل فني من 2009 م ,
    نقدم تحليلات يومية اسبوعية على قناة يوتيوب الشهيرة وبشكل مجاني 100% بغرض زيادة التوعية لدى المتداول العربي ,
    طريقتي بالتداول الدمج مابين الفني والأساسي المدرسة الفنية دمج مابين مدرسة العرض والطلب و مدرسة التحليل الكلاسيكي ببهارات التحليل الحجمي VSA.

الصورة الرمزية k-m
    k-m
    k-m غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الحقيقة يا استاذ جمال كلام حضرتك منطقي مائه بالمائه وانا شخصيا مقتنع به جدا بس الكلام النظري مفيش اسهل منه والله..
    ليه حضرتك متحطش الانفستور باسورد بتاع حسابك الشخصي قدامنا كلنا ونشوف حضرتك تطبيق كلامك عمليا في تنفيذ الصفقات ومدي نجاحها او فشلها..حضرتك عارف ان الانفستور باسورد ده مجرد باسورد يخلي اي حد مجرد يشوف نتائج العقود اللي تم تنفيذها من غير طبعا ما يقدر انه ينفذ اي عمليات بنفسه داخل الحساب او يقوم باي تحويل..
    مش تشكيك في كلامك بس ع الاقل للارتياح النفسي وعشان نحس كلنا فعلا ان الكلام المنطقي جدا اللي حضرتك قولته ده يمكن فعلا تطبيقه عمليا علي ارض الواقع..وياسيدي لو حضرتك بطبعك متحبش حد يطلع علي ارباحك علي اعتبار ان رزق وحاجة خاصه بيك لوحدك فممكن اوي تدينا انفستور باسورد لحساب تاني ليك تكون فاتحه حتي انشالله من اسبوع بس..نشوف بس نتايج الاسبوع اللي فات..
    بلاش يا سيدي نتايج الاسبوع اللي فات..اعملنا حساب جديد وورينا نتايج الاسبوع ده من انهارده لحد يوم الجمعه الجايه ان شاء الله..
    اعذرني في طلبي بس احنا شغالين فوركس بقالنا سنين وبنسعي علي امل الوصول لطريقه تخلينا نتجنب الخساير..وياما حللنا وقولنا كلام نظري كتير وكل واحد فينا بيبقي في الاخر له اسلوبه وفلسفته الخاصه وقناعته الشخصية اللي من خلالها يقدر ياخد القرار..
    لا ياسيدي احنا مش عايزين

وكمان عدد لمشاركات (1) يعني داخل مخصوص لغرض ما

كان نفسي ان معاي مبيد نرشه في الصفحه اول مالدكتور يطلع هههههههههه

الصورة الرمزية م . فارس
    م . فارس غير متواجد حالياً عضو نشيط

أخي نحن مرتاحين نفسيا والناس عوضت خسايرها وانا منهم

فاذا كنت غير مرتاح نفسيا , ابحث عن موضوع اخر يريحك

او على الاقل كلف نفسك وطبق الاستراتيجية ديمو لمدة اسبوع

واذا خسرت عندها ضع الصفقات التي خسرت فيها

لكي نرى مايقول فيها الدكتور جمال

اعتقد ان هذا منطقي اكثر من كلامك

لان الدكتور أدى ماعليه وزيادة ( متفضلا )

ومن العيب ان نطالبه باكثر من هذا

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17