صفحة 1190 من 2200 الأولىالأولى ... 190690109011401180118411851186118711881189119011911192119311941195119612001240129016902190 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 17,836 إلى 17,850 من 32997

الموضوع: ... خبرتى ...

الصورة الرمزية faisil
    faisil غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng_tamer6 مشاهدة المشاركة
    نعم يا اخى والف مبروك بلفوركس س كشف الحساب المرفق يدل انك كنت قاعد 24 ساعة على الفوركس 24 ساعة يعنى فية صفقات الساعة 2 والساعة 14 والساعة 18
    حتى انا لما عملت باك تيست كسبت فى شهر 7 اللى فات بس 2100 نقطة بس كل الصفقات اللى كنت ممكن ادخلها او اخرج منها بمكسب كويس كانت فى اوقات غريبة مستحيل من العادى اكون قاعد امام الفوركس وقتها زى الساعة 3 و 5 و12 لانى بشتغل مهندس كهرباء مواقع ودوامى فى الموقع من 8 ص الى 14 وممكن اتابع الفوركس اما وقت الراحة من 14 الى 16 او فى دوام المساء حيث اكون بالمكتب من 16 الى 24 وممكن ساعة بعد كدة الى 1 ص ولما عملت فلترة للاوقات دة لقيت ان المكيب لشهر 7 هو 150 نقطة فقط متخيلين الفرق
    فلو ممكن عمل اكسبيرت للصفقة مما يتيح الدخول والخروج تلقائيا بناءا على اوامر مسبوقة الادخال يبقى فعلا جزاكم الله خيرا ولما نوصل للمليون الاولى نبقى نسيب الشغل بقى ونقعد جنب النت
    فعلا كلامك صحيح ... انا هذه الفتره في اجازه ووقتي كله فراغ ... فا اي وقت اكون مستعد حق اقتناص الفرص ... مااعتقد في اكسبريت يوازي قدرات عقلنا في استنتاج الفرص المناسبه والغير مناسبة

الصورة الرمزية CHL
    CHL
    CHL غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة CHL مشاهدة المشاركة
    ممكن دكتور جمال تعملنا باك تيست على استراتيجية الرينج اليومي لسنة 2008 فقطلان خصل فيها الانهيار لاننا على ابواب انيارات اخرى والله اعلم
    اخي الدكتور ياسر ممكن ترفق الاكسبيرت وانا اعمل لها باك تيست لسنة 2008 لانها اكثر سنة تقلقني والاكيد ان احداثها ستعاد قريبا ولعدم تفرغي قررت اركز على استراتيجية الرينج لوحدها لحين ما اتقن استراتيجية القنوات ارجو ان لاترد طلبي

الصورة الرمزية senior
    senior غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يا ناس يا اهل الدار انا سألت عن اكسبيرت للاستراتيجيتين و محدش رد عليه و لا الموضوع مقفول على شخصين تلاته هما اللى بيترد عليهم و اى حد يسأل عن اى حاجه يتم تجاهله على انه من الاعداء على العموم ما تزعلوش انا داخل الموضوع برجلى اليمين

الصورة الرمزية eng_tamer6
    eng_tamer6 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة senior مشاهدة المشاركة
    يا ناس يا اهل الدار انا سألت عن اكسبيرت للاستراتيجيتين و محدش رد عليه و لا الموضوع مقفول على شخصين تلاته هما اللى بيترد عليهم و اى حد يسأل عن اى حاجه يتم تجاهله على انه من الاعداء على العموم ما تزعلوش انا داخل الموضوع برجلى اليمين
    انا زيك اول مرة اطلب حاجة فى الموضوع دة بس مش معنى انة بيتردش علينا ان الموضوع مقتصر على احد بعينة او ان الناس متاخرة فى المساعدة ولكن الغايب حجتة معاة
    وبعدين الفكرة مش فى الرجل اليمين ولا الشمال الفكرة انت سميت وهل انت على وضوء ام لا ( طبعا بضحك معاك)

الصورة الرمزية senior

انا زيك اول مرة اطلب حاجة فى الموضوع دة بس مش معنى انة بيتردش علينا ان الموضوع مقتصر على احد بعينة او ان الناس متاخرة فى المساعدة ولكن الغايب حجتة معاة
    وبعدين الفكرة مش فى الرجل اليمين ولا الشمال الفكرة انت سميت وهل انت على وضوء ام لا ( طبعا بضحك معاك)
    اخى الفاضل و الله العظيم انا من كتر ما بشوف فى الموضوع ده بالذات ان اى حد غريب يدخل او جديد و قال مجرد استفسار مجاش على مزاجهم يبقى حاقد و حاسد وجرير ومش عارف ايه علشان كده انا قلت انى داخل برجلى اليمين

ملحوظه : مين جرجير اللى عاملهم رعب زى عفريت العلبه ده لدرجة ان اى معرف فى المنتدى غريب يبقى جرجير ده

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة senior مشاهدة المشاركة
    اخى الفاضل و الله العظيم انا من كتر ما بشوف فى الموضوع ده بالذات ان اى حد غريب يدخل او جديد و قال مجرد استفسار مجاش على مزاجهم يبقى حاقد و حاسد وجرير ومش عارف ايه علشان كده انا قلت انى داخل برجلى اليمين

ملحوظه : مين جرجير اللى عاملهم رعب زى عفريت العلبه ده لدرجة ان اى معرف فى المنتدى غريب يبقى جرجير ده
    انا لم اقرا الموضوع هنا ولكنى قرات الكتاب اللى منزلاه الاخت الفاضلة DROM وقرأت كدة كام صفحة هنا بس ملن اصادف الاخ جرجير دة بس اكيد ده مش الجرجير الاخضر لان زى ماحنا عارفين الجرجير الاخضر له فوائدة ومش مخيف
    وبعدين يا اخى اللى اعرفة ان العلبة فيها فيل مش عفريت

الصورة الرمزية fidooo
    fidooo غير متواجد حالياً موقوف

انتو جايين ايام الاجازة تسالو !!!!

Smile

الدكتور جمال لى سؤالين هل تسمح لى:
    السؤال الاول: بعد عمل القنوات على الفريم اليومى والاربع ساعات والساعة وانا ساعات كتير بعملة على 30 وال15 لانهم التروس الصغيرة وهما اللى فى الاصل بشكل كبير بيرسموا الاتجاة فى الاكبر المهم......المشكلة عندى فى فريم الساعة مثلا رسمنا قناة من 21 ال 23 واخرى على 22 وذلك للعمل على اليوم الجديد 23 ولكن بعد انتهاء اليوم ودخول يوم 24 ماذا افعل
    1- انقل القنوات فتصبح بنفس الفارق يوم ويومين يعنى 22 ال24 والاخرى على 23 وذلك للعمل على يوم 24....( هذا هو الصحيح واللى انا بعملة))
    2- امد القنوات يعنى الفارق يكبر الى 3 ايام ويومين بمعنى اخر البداية هيه هية على 21 الى 24 والاخرى 22 ال 24 (بيتهيالى غلط بس انا شوفت مشاركات عاملة كدة) وشوفت ايضا مشاركات عملوة مرة واحدة والايام بتجرى والقناتين بدايتهم ونهايتهم واحدة ...سبحان الله
    نرجوا التوضيح لعدم التشتت
    ثانيا:السؤال الثانى وهو اختيارى بس الاجابة الصح ترفع المجموع
    بما ان سيادتك بقالك اكتر من 16 سنة فى المجال ومن الواضح على حضرتك الكرم بمساعدة اخوانك والواضح من اسلوبك خفة الدم والتواضع لذا تجرأت اسال حضرتك سؤال مهم علشان انا زهقت من الناس بتوع الطبل والزمر وقبل ما يعقل ياجدعان وعلى بطنة ينور وهضاعف دخلك وراس مالك فى 60 يوم والكلام دة
    السؤال من غير حسد: حضرتك بدأت بكام وعملت المليون الاولى بعد اد اية؟؟؟؟
    ولو سمحت بدون الكلام المعسول ممكن فى اليوم 10 نقاط يعنى فى الشهر مش عارف كام والنقطة بعشرة سنت مين يزود والنقطة دة من الحاج محمد واحسبها انت بقى تطلع بكام من الفرح دة
    انا عايز كلام من الواقع يعنى بالبلدى كدة عمرة ماشفت ولا اتكلمت مع اللى جمع البوم بم بم وكسب ولا عمرى شفت اللى كسب المليون مع قرداحى وحتى اريال مخبطتش على باب اى حد فى المنطقة كلها
    نفسى اشوف الناس دة او اتكلم معاهم يا ريت تكون الصورة وضحت
    وجزاكم الله عنا خيرا وجعلة فى ميزان حساناتك ونفعك بعلمك يوم سؤالك فى الاخرة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fidooo مشاهدة المشاركة
    انتو جايين ايام الاجازة تسالو !!!!
    اجازة اية يا معلم احنا فى المنتدى مش على باب خدمة العملاء فى فودافون وحتى دول مابيقفلوش
    والله انا عارف ان ممكن الناس مشغولة مع اهلها خميس وجمعة وعلشان كدة انا قلت الغايب حجتة معاة
    وبعدين مش تبقى تحط يافطة على الباب بالمواعيد هاهاها
    ولما معندكوش بن فاتحين لية
    طبعا بضحك معاك

الصورة الرمزية fidooo
    fidooo غير متواجد حالياً موقوف

اجازة اية يا معلم احنا فى المنتدى مش على باب خدمة العملاء فى فودافون وحتى دول مابيقفلوش
    والله انا عارف ان ممكن الناس مشغولة مع اهلها خميس وجمعة وعلشان كدة انا قلت الغايب حجتة معاة
    وبعدين مش تبقى تحط يافطة على الباب بالمواعيد هاهاها
    ولما معندكوش بن فاتحين لية
    طبعا بضحك معاك
    يا برنس لو عاوز يافطة احنا ممكن نحطهالك بس تعالة يوم الاثنين لما نفتح
    وخفة الدم دى يبقى انت اكيد مصرى

الصورة الرمزية شهيد الاسلام
    شهيد الاسلام غير متواجد حالياً عضو نشيط

جزاك الله كل خير يابطل

بجد موضوعك تحفة امس تابعت الموضوع من اوله لاخره ( الاستنراتيجية الاولى ) طريقة ممتازة ان نستوحى الحركة المستقبلية بناء على حركة السعر لليومين السابقين

فى ميزان حسناتك باذن الله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fidooo مشاهدة المشاركة
    يا برنس لو عاوز يافطة احنا ممكن نحطهالك بس تعالة يوم الاثنين لما نفتح
    وخفة الدم دى يبقى انت اكيد مصرى
    ربنا يكرمك يا باشا وبعدين هو احنا المصريين مفضوحين كدة على طول طب انا مقلتش اى حاجة تدل انى واكل فول

الصورة الرمزية senior

طيب طالما اجازه و الموضوع فاضى مفيش امن ليه ع الموضوع يعرفونا ان فى اجازه على العموم انا حاجى بكره اسال يمكن الاقى حد يجاوبنى

الصورة الرمزية faisil
    faisil غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ورحمة الله وبركـــاته

اسبووووووووووووع موفق للجميع

الصورة الرمزية AbuJmel
    AbuJmel غير متواجد حالياً عضو نشيط

اسبوع موفق للجميع
    توقيع العضو
    نبذه تعريفية : خبير تداول ومحلل فني من 2009 م ,
    نقدم تحليلات يومية اسبوعية على قناة يوتيوب الشهيرة وبشكل مجاني 100% بغرض زيادة التوعية لدى المتداول العربي ,
    طريقتي بالتداول الدمج مابين الفني والأساسي المدرسة الفنية دمج مابين مدرسة العرض والطلب و مدرسة التحليل الكلاسيكي ببهارات التحليل الحجمي VSA.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17